Ben eens benieuwd naar u bevindingen. die nieuwe cayman is echt prachtig geworden.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PORSCHE Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk BerichtenStraks de nieuwe cayman testrijden. Non-s.
Geen pasm, enkel pdk en sportchrono.
Ben benieuwd naar het rijgevoel van een middenmotor, komende van een 997...
Ideaal weer ook..2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
-
996 turbo
Dit is voor het ogenblik veel waar voor je geld.
Bijgevoegde BestandenOO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenLaat ons zeker je bevindingen weten !
Zoals reeds verteld, de wagen was een non-S: 275PK, had geen PASM, ook geen Sportchrono. Wel had hij PDK en een sportstuur, dus flippers achter het stuur.
Grote vraag van de dag: Hoe voelt hij aan tegenover een 997.2 en bevalt het middenmotor-gevoel t.o.v. al het gewicht achteraan?
Zowel mijn vader als ik zelf hebben gereden.
Bij het oprijden van de grote baan, meteen het gas erop en toch wel een teleurstelling... De porsche is al even weg, rijden nu met een F30 328i, maar toch kon deze Cayman ons qua acceleratie niet verbazen. Het was allemaal wel heel braaf. Wat men in reviews zegt is echt waar, hij mist wel degelijk punch. Hij komt pas los rond de 4800 toeren. Akkoord, het is maar een 2.7 en 275pk zijn geen cijfers om van achterover te vallen, maar zowel mijn pa als ik zelf hadden er meer van verwacht. Ma bon, acceleratiecijfers en hard rechtdoor zijn niet het belangrijkste aan een Cayman. Snel snel richting huis gereden en hier in de buurt Kalmthout/Essen/Wildert wat binnenbaantjes opgezocht.
En ja... dan komt deze wagen heeeeeeelemaal tot zijn recht!
PDK in sport en manueel, spelen met de flippers, full control.. Dansend van bocht naar bocht, kar voelt echt super aan. Schitterende stabiliteit, baanvastheid. het was heel hard aan het regenen dus niet op de limiet zitten rijden, maar toch meer dan vlot. Na een halfuurtje was mijn pa in de kleine/ trage bochten al aan het spelen met overstuur.
De Cayman voelt lichter en speelser aan dan de 997.2. No way dat de 997.2 zo speels en kwispelde in deze bochten als deze testwagen. En toch heeft de Cayman veel stabiliteit wanneer nodig, zowel in lange snelle bochten als kleine bochtjes. De wagen geeft je bij het ingaan van bochten zoveel mogelijkheden, echt SUPER!
Ook alle lof voor de PDK. Porsche heeft de software aangepast t.o.v de vorige PDK die in onze 997.2 stak.
Hij is sneller en "slimmer" geworden. Dat hij sneller is geworden merk je als je begint te spelen met de flippers, in de vorige generatie zat er enige vertraging/lag op als je de knoppen indrukte aan het stuur. Zelfs in sport. Nu geef je een tikje aan de flippers en de wagen schakelt ONMIDDELLIJK! Razendsnel, superscherp. Vooral bij het terugschakelen gaat dit gepaard met een leuke sound. Wagen klonkt echt mooi tijdens het terugschakelen. En ja, zelfs vrij "luid" voor een stock wagen in vergelijking met de vorige standaard 997.2. Er zit een rauwe rasp in het geluid, mooi!. En deze kar was dan een non-s en nog geen sportuitlaat.
Met slimmer bedoel ik dat de wagen nu niet onnodig blijft hange in zijn versnellingen, nu kan je gerust in sport in traag verkeer rondrijden. Bij de vorige generatie schakelde hij pas op aan 28km/u en geen seconde vroeger. Zeer vervelend. Dan zet je hem toch in "normal'? Dan haalde hij al de levendigheid uit de wagen en voelde hij echt lui aan. Met de nieuwe PDK is dit drastisch aangepast.
Ook even een weetje getest. In de nieuwe 991 GT3 kan je bij het trekken aan beide flippers de wagen in neutraal zetten. Dit kan bij de nieuwe Cayman dus ook! (Nadien aan de porsche verkoper gezegd en hij was serieus verbaast ) Handig voor aan de lichten,zodat je je voet niet steeds op de rem moet houden, maar ook leuk om al rijdend even te revven in neutraal voor de autospotters
Wagen had standaard sportstoelen met Alcantara. Wij zouden opteren voor sportpluszetels of kuipzetels. Tot we met deze wagen rijden...
Zijdelingse steun is zowel in de sportzetels als de sportpluszetels niet fameus. MAAR, de gewone sportzetels zijn beschikbaar in het alcantara, waardoor je veel minder schuift tijdens het hevige bochtenwerk dan in de sportpluszetels. EN het is mooi! zeker in combinatie met een alcantara stuurtje...
Nee, kort gezegd was de nieuwe Cayman een zeer leuke ervaring. Zeer goed weggedrag, plakt op de baan en als het moet, zo speels als maar kan zijn.
Voor performance moet je wel voor de S gaan. Het klinkt verwaand, maar als je uit een 997.2 komt met 345pk dan is het gewoon een immens verschil.
Ik ben een zeer grote 911 liefhebber, maar om eerlijk te zijn, rijdt deze meer sportwagen dan een 911
Ook het gevoel binnenin, geen achterbank, alles compacter. Het hele gevoel, meer cabine-noise, het draagt allemaal bij tot het sportwagen-gevoel.
Bijgevoegde BestandenLast edited by Alexx; 24/05/2013, 00:20.2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler
Comment
-
We hebben ook een wagen laten samenstellen. Ik heb de papieren niet bij mij, maar even opsommen wat in me opkomt.
kleur: Sapphire blue
interieur: Zwart.
20 inch velgen in het mat antraciet.
Sportstoelen met alcantara (of kuipzetels)
automatische airco, dimmende spiegels, regensensor, bla bla...
PDK
Sport chrono plus
Sportuitlaat
PTV (sperdif. Nog niet zeker, niet echt gemist vandaag.)
PASM (adaptieve ophanging)
Sportstuur in alcantara
GPS,ipod-interface
En waarschijnlijk nog dingen dat ik vergeet. Maar vooral rijdersopties zoals je kan zien!
Kleur zou dit zijn, niet hetzelfde als Aquablauw, maar ook niet verkeerd. Wat vinden jullie?
Dit in combinatie met antraciete velgen
Eens iets anders als grijs of zwart!2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler
Comment
-
Leuke review Alexx, maar ik denk dat je "butt-dyno" je bedriegt.
Vorige maand op Spa was ik met mn 295pk (of iets meer met open uitlaat) amper trager op rechte stukken dan 997.2 C2S'en met 380pk. Uiteindelijk in pk/gewicht verhouding liggen ze dicht bij mekaar en in de bochten maak je het eventuele kleine verschil zeker goed
Is het niet zo dat je tegenwoordig turbo motoren gewend bent, de "duw in de rug" geeft een vals gevoel van snelheid. Elke NA kar moet je op toeren houden, ook jullie ex 997.2 C2 hoor.
Dus hij is besteld? Congratz!
Comment
-
Mooie review!
Idd zoals Jayv zegt we zijn mss teveel de turbomotoren van tegenwoordig gewend,
vriend van me heeft nu een nieuwe Swift Sport (vroeger had hij een 118D) en hij vindt de Swift Sport wel leuk maar vindt de acceleratie nogal lam.
Nochtans dit karretje trekt sneller op dan de 118D. Het is gewoon omdat het veel lineairder omhoog klimt de acceleratie!
Mocht je het gevoel van snelheid toch missen waarom opteer je dan niet voor de Cayman S?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichtenaqua is iets mooier, maar dit is ook zeker niet mis als ge blauw wilt
Mocht ik nu een nieuwe Porsche turbo bestellen dan zou het deze kleur worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jayv Bekijk BerichtenLeuke review Alexx, maar ik denk dat je "butt-dyno" je bedriegt.
Vorige maand op Spa was ik met mn 295pk (of iets meer met open uitlaat) amper trager op rechte stukken dan 997.2 C2S'en met 380pk. Uiteindelijk in pk/gewicht verhouding liggen ze dicht bij mekaar en in de bochten maak je het eventuele kleine verschil zeker goed
Is het niet zo dat je tegenwoordig turbo motoren gewend bent, de "duw in de rug" geeft een vals gevoel van snelheid. Elke NA kar moet je op toeren houden, ook jullie ex 997.2 C2 hoor.
Dus hij is besteld? Congratz!
Maar toch is het verschil groot hoor, geloof me... 275 pk vs. 345 pk.. Dat verschil merk je wel degelijk hoor, het zou maar erg zijn.
Wagen is nog niet besteld... Nog even thuis bespreken en de opties overlopen, toch niet simpel.
Twijfelpunten: PVT nemen ja of nee? Niet echt gemist tijdens testrit gisteren. (Zware regenbuien, baan lag dus kletsnat)
Standaard sportstoelen nemen met alcantara, Sportpluszetels of kuipzetels? (Testwagen had standaard sportzetels met alcantara en daarin had je meer steun dan de volleder sportpluszetels) Sportstoelen met alcantara zijn niet duur, sportpluszetels en kuipzetels zijn PAKKEN duurder... moeilijke beslissing.
Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk BerichtenMooie review!
Idd zoals Jayv zegt we zijn mss teveel de turbomotoren van tegenwoordig gewend,
vriend van me heeft nu een nieuwe Swift Sport (vroeger had hij een 118D) en hij vindt de Swift Sport wel leuk maar vindt de acceleratie nogal lam.
Nochtans dit karretje trekt sneller op dan de 118D. Het is gewoon omdat het veel lineairder omhoog klimt de acceleratie!
Mocht je het gevoel van snelheid toch missen waarom opteer je dan niet voor de Cayman S?
Maar ik blijf erbij: 275pk vs 345pk merk je gewoonweg enorm. Het zou maar erg zijn...
En voor alle duidelijkheid, het zou zowiezo een Cayman S zijn hoor! Mét PSE, PASM en PDK, Sport chrono... "alles" er op en eraan!2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GinoV Bekijk BerichtenStrakke review, misschien al over gelezen ga je de Cayman S nog testen?
Er woont een verkoper in Brussel en mochten we willen gaat hij proberen de wagen in Antwerpen te zetten, maar eigenlijk is het vrij voorspelbaar he.
De Cayman reed goed enkel qua performance een beetje minder, met de S is dit probleem van de baan, dus ik weet niet of we de S gaan testen.
Mocht de aankoop doorgaan wordt het wel gewoon een S hoor, dat stond vanaf minuut 1 al vast!2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler
Comment
-
Comment
-
Looking for a Porsche 911 / 996 Turbo (1998 - 2006) for sale? On Classic Driver you will find 23 Porsche 911 / 996 Turbo (1998 - 2006) cars as well as thousands of other iconic classic and performance cars.
Zal deze Roock RST 580 de 0-160 binnen 7 seconden halen?
Kan namelijk weinig vinden over de prestaties van deze unieke 996 Turbo.
Comment
Comment