Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• oh, ok.
    Maar het vooruitspringende centrale bumperdeel is toch niet m'n smaak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk Berichten
      Super vet

Oorspronkelijk geplaatst door fuxhound Bekijk Berichten

Hmm ook vet, toch denk ik dat ik voor de 997 GT3 ga omwille van de manuele bak.
      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
        Super vet

Hmm ook vet, toch denk ik dat ik voor de 997 GT3 ga omwille van de manuele bak.

goe gesproken :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alsemi Bekijk Berichten
          goe gesproken :-)
          Haha thx!

Comment

• Ikke de 991

Comment

• Comment

• Comment

• Porsche 911 GT3 by Bas Fransen Photography, on Flickr

Comment

• OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Waarom zijn die taksen toch zo hoog van bijna 10 jaar oude Porsches bv een 997 van 2006 = nog een 2500 euro biv en 1700 euro jaarlijkse taks :s

Comment

• Ongunstige co2 uitstoot.

Comment

• Verkeersbelasting omdat het een 3.8 liter is.

Ik vraag me af wanneer je een 997 halfjaarlijks inschrijft of je dan ook daadwerkelijk de verkeersbelasting voor de overige 6 maanden terug krijgt? Ik bedoel als je je plaat op het einde van de zesde maand laat uitschrijven of je dan de volledige overige 6 maand van de verkeersbelasting terug krijgt. Misschien wordt dit anders berekend waardoor je minder terug trekt?

Er zijn mensen die dit doen met hun Porsche. Ze rijden er jaarlijks enkele maanden met en schrijven de auto uit voor de winter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                            Verkeersbelasting omdat het een 3.8 liter is.

Ik vraag me af wanneer je een 997 halfjaarlijks inschrijft of je dan ook daadwerkelijk de verkeersbelasting voor de overige 6 maanden terug krijgt? Ik bedoel als je je plaat op het einde van de zesde maand laat uitschrijven of je dan de volledige overige 6 maand van de verkeersbelasting terug krijgt. Misschien wordt dit anders berekend waardoor je minder terug trekt?

Er zijn mensen die dit doen met hun Porsche. Ze rijden er jaarlijks enkele maanden met en schrijven de auto uit voor de winter.

Euh nee, ze betalen maar 6 maanden verzekering dat is totaal iets anders
                            Want zou je de wagen elke 6 maanden uitschrijven (dus platen terugsturen) dan ze je ook iedere keer opnieuw de BIV moeten betalen hé !

nb: een 997 kan ook in 3.6, de 3.8 is de 's' versie
                            2014 Porsche Boxster 981
                            2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                              Waarom zijn die taksen toch zo hoog van bijna 10 jaar oude Porsches bv een 997 van 2006 = nog een 2500 euro biv en 1700 euro jaarlijkse taks :s

2006 is geen 10jaar hé
                              Daarbij is het absoluut normaal als je weet hoeveel pk's en uitstoot die heeft.

nb:
                              Wat hard om dit te zeggen maar ergens is het goed zo voor de imago van Porsche. (ik ga er op mijn kap krijgen )

BMW waren hun imago kwijt doordat ze betaalbaar werden voor "johnny's" (tuning, snel rijden, enz)
                              Nu is het de beurt aan Audi om een slecht imago te krijgen door die zelfde "johnny's" die nu liever Audi dan BMW verkiezen.
                              Ik zou niet willen dat Porsche dit ook moet ondergaan zouden ze te "betaalbaar" worden
                              Last edited by blue8300; 26/11/2013, 08:42.
                              2014 Porsche Boxster 981
                              2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
                                Want zou je de wagen elke 6 maanden uitschrijven (dus platen terugsturen) dan ze je ook iedere keer opnieuw de BIV moeten betalen hé !

De biv zal dan halfjaarlijks verrekend worden net als de verkeersbelasting.
                                BMW X5 45e

Comment

• En als de inschrijving op dezelfde titularis gebeurd moet er geen BIV betaald worden hé...
                                  Je hebt alleen elke keer een nieuwe nummerplaat...

Comment

2006 is geen 10jaar hé
                                    Daarbij is het absoluut normaal als je weet hoeveel pk's en uitstoot die heeft.

nb:
                                    Wat hard om dit te zeggen maar ergens is het goed zo voor de imago van Porsche. (ik ga er op mijn kap krijgen )

BMW waren hun imago kwijt doordat ze betaalbaar werden voor "johnny's" (tuning, snel rijden, enz)
                                    Nu is het de beurt aan Audi om een slecht imago te krijgen door die zelfde "johnny's" die nu liever Audi dan BMW verkiezen.
                                    Ik zou niet willen dat Porsche dit ook moet ondergaan zouden ze te "betaalbaar" worden
                                    Binnenkort komt er gewoon een Macan met 2.0 TDI hoor

Comment

Je moet maar één keer BIV betalen als je je auto op dezelfde naam terug inschrijft. Op hetzelfde adres ben ik niet zeker van. Ik heb het vorig jaar zelf meegemaakt na de motor op geblazen te hebben. Auto uitgeschreven en 3 maanden later terug ingeschreven en geen BIV betaald. Waar ik het over heb heeft niks met de verzekering te maken. je kunt natuurlijk je polis laten stop zetten.

nickotje had het over €1700 verkeersbelasting en dat is dus de 3.8 versie. Ik antwoordde op zijn vraag. Als hij het over de 3.6 had, dan stond er waarschijnlijk €1467 verkeersbelasting ipv €1700.

Comment

• Porsche GT2RS by Laurens Grim, on Flickr

Comment

• Moet je dan opnieuw naar de keuring want je hebt toch telkens een roos formulier nodig om in te schrijven?
                                          Of regelt de verzekeraar dat allemaal?
                                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Working...
                                          X