Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Het zal gewoon chanse zijn met wat je hebt tegenwoordig.

    En de service van de dealers is ook belangrijk, want hoe duurder de kar en hoe jonger de chauffeur, hoe minder interesse ze tonen
    BMW X5 45e

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Dachero Bekijk Berichten
      Op het einde zegt hij zelf dat als Porsche nu moest beginnen van 0 aan een 911 ,de wagen een middenmotor zou hebben.
      De 911 is iconisch en brengt Porsche mooi geld op maar eigenlijk zou de wagen moeten gebouwd zijn met middenmotor.Check alle supermerken en F1: middenmotor rules altijd.

      Maar ze gaan hun geldkoe toch niet afvallen ,zeker. Dus ieder zijn mening en smaak maar alscde cayman een motor moest hebben als een 911 dan was de 911 gedegradeerd .
      eind jaren 70 had Porsche bijna beslist om de 911 te vervangen door de 928

      de 911 is in theorie inderdaad niet ideaal, maar in de praktijk misschien wel vind k

      in geval van minder tractie is 911 concept het beste igv. 2WD en veel pk's

      daarom dat 911s ook zoveel rally successen hebben behaald, je kan veel sneller op het gas bij het uitkomen vd bocht in een 911 (khoud 4wd nu even buiten de kwestie!)

      en op de Ring is het 1 vd enige (non lightweight) die gelijke tred kan houden met de GTR

      (trouwens, GTR heeft motor vooraan en weegt veel met bijna 1800 kg, alweer het bewijs dat er geen ideaal concept is?)

      dus puur naar prestaties gezien is een 911 zeker te verdedigen, zijn wel niet veel mensen die er zo snel mee kunnen rijden!

      middenmotor is in theorie ideaal, en is niet zo moeilijk om hard mee te gaan, maar op de limiet en zeker in de regen het gevaarlijkst naar het schijnt, want als die uitbreekt ben je m ook echt kwijt

      trouwens al rondetijden vergeleken en 911 scoort nog altijd iets beter dan Cayman, zelf als ze de 2 testen met gelijkaardige pk's,
      in sequenties van bochten zal Cayman wel beter zijn

      uiteindelijk moet je rijden waar je liefst mee rijdt en Cayman moet wel 1 vd leukste en beste auto's zijn vant moment

      kben zelf meest opt gemak met motor voorin dan achteraan zoals 911, maar kwil nog s een Cayman, 911 en Elise testen dus wie weet verander k nog van gedacht

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
        Waarom allemaal 4wd wagens ? Geen Porsche die zaliger rijdt en meer rijplezier geeft dan de rwd versies
        imo
        Enkel een targa 4 GTS en een turbo is sowieso ook enkel in 4wd.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
          De 2 Porsches die hier gelopen hebben waren beide erg betrouwbare wagens waar nooit een sleutel opgestaan heeft. Terwijl 1 daarvan met de zogenaamde "plof"motor zat. De mensen die ik ken(o.a. van de supercarclub) die beweren dat als er iets in de brokken deelt het 8/10 een Ferrari is...
          Zie ook james may die eens z'n eigen 458 beschreef..
          Wel ik heb ooit ook een 996 met plof motor gehad. Veel gezever bij de OPC. Daarvoor een 964 carrera 4 en dat was pas een brok ellende. Na de 996 een 997 gehad die toch ook veel problemen had. Later naar de 997 turbo II gegaan. Prachtige wagen maar toch ook wat problemen. Ondertussen nog de cayenne GTS bij gehad maar ik was blij als die bij het OPC werd overgenomen. De panamera E-hybrid heeft toch ook al enkele OPC bezoeken gehad. Buiten de 964 en 996 waren het wel allemaal kleine problemen. Of een 991 nu zoveel beter zal zijn? Nog te vroeg om daarover te gaan discussiëren. Veel cowboyverhalen en sommige echte verhalen maar dat is het dan ook. Naar Ferrari zou ik niet direct overstappen. Maar nog een graad erger. De lambo's. Maar die zijn toch grotendeels Audi geworden dus dat zou toch iets meer vertrouwen moeten geven. En dan is het om eens in het weekend mee te gaan rijden. Want wat je ook hebt als je er elke dag mee rijdt is het een vervoersmiddel. En dan ben je het wel heel snel beu. Daarom dat ik zo hard twijfel om elke dag met een 991 te gaan rond rijden. Na een jaar ben je dat zo beu dat je dat weer bij een autohandelaar gaat overlaten. Het belooft een lange en spannende dag op het autosalon te worden. En wie weet wat zien we daar weer allemaal staan. Helaas moet het 1 wagen worden om te kiezen en geen garage vol.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
            @Darkwing duck: Ja, een terugroepactie is nog iets anders dan in panne vallen hé. Anders kan je de gazet van morgen vullen met alle Duitse merken..
            Die terugroepactie kwam er wel omdat ze effectief in brand vlogen. Oke, je kan dan nog zeggen dat dat niet in panne vallen is, maar je bent er vet mee

            Volgens mij hangt het veel af van de trajecten, de bestuurder, de wagen zelf en vooral geluk hebben. Ik ken ook iemand die als daily driver een F430 heeft. Buiten de hoge onderhoudskosten is daar nog niets mee geweest.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
              Die terugroepactie kwam er wel omdat ze effectief in brand vlogen. Oke, je kan dan nog zeggen dat dat niet in panne vallen is, maar je bent er vet mee

              Volgens mij hangt het veel af van de trajecten, de bestuurder, de wagen zelf en vooral geluk hebben. Ik ken ook iemand die als daily driver een F430 heeft. Buiten de hoge onderhoudskosten is daar nog niets mee geweest.
              En dan ken ik er 3 die tegenslag hebben. I give up

              Comment


              • Nee, ik snap wat je bedoelt hoor Italianen staan nu niet echt gekend om hun betrouwbaarheid. Blijft een heikel punt.

                Comment


                • Daarjuist nog langs Van Beurden in Retie gereden en als ik die 997 Porsches zie buiten staan, kriebelt het toch hoor.

                  Comment


                  • vgl. gevonden
                    The Porsche Boxster S has always been considered the poor man's Porsche, though the latest iteration gives its big brother, the 2012 Porsche 911 Carrera (991...


                    Boxster S met 315 pk
                    vs
                    991 Carrera met 350 pk
                    rechtdoor, door lagere gewicht Boxster, quasi even snel

                    Carrera is op dat circuit een seconde sneller op ong. een 45" ronde
                    ondanks feit dat de 911 standaard is, en de Boxster de opties PASM en torque vectoring heeft

                    in 2010 vgl. door Car & Driver:

                    zie plaats 56 en 57
                    eerder in het voordeel van de Cayman S

                    in 2013 met de 991 Carrera S is er wel een veel groter verschil met de Boxster (plaats 24 vs 43)

                    moraal van het verhaal, de 991 is gewoon een pak sneller dan de 997 en 981!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                      True dat vanaf 5000 rpm krijgt hij precies een 2de adem.
                      Is het een manuele of ene met automaat?
                      zie curve rechts vanaf 5.000 rpm : http://www.br-performance.be/nl-be/c...3/6131-3-4i-s/



                      ;-)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                        Waarom allemaal 4wd wagens ? Geen Porsche die zaliger rijdt en meer rijplezier geeft dan de rwd versies imo
                        Lambo, Audi, ... gaan toch ook allemaal die weg op?
                        is dat niet de evolutie van de laatste jaren? meer electronica (al dan niet uitschakelbaar) en minder "zelf" rijden?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                          zie curve rechts vanaf 5.000 rpm : http://www.br-performance.be/nl-be/c...3/6131-3-4i-s/



                          ;-)
                          En?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                            En?
                            Ik vermoed dat hij bedoelt dat alles vrij "smooth" is tem 5000 rpm en daarna precies een roller coaster.

                            Comment


                            • Klopt, witte curve gaat vanaf 5.000 terug even naar boven?

                              Comment


                              • ff de maart foto van 2013 Techart kalender geslammed :









                                .

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                  Ik vermoed dat hij bedoelt dat alles vrij "smooth" is tem 5000 rpm en daarna precies een roller coaster.

                                  Dacht dat hij aan het mierenneuken was dat 't vanaf 5500 rpm was ipv 5000 rpm

                                  Ja idd, voel je ook, en hoor je ook Cayman

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                    Klopt, witte curve gaat vanaf 5.000 terug even naar boven?

                                    Comment


                                    • En omdat dat een trend is moet je dat goed vinden? Hoe meer ik met een auto rijd hoe minder ik daarmee akkoord ga.......

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                                        eind jaren 70 had Porsche bijna beslist om de 911 te vervangen door de 928

                                        de 911 is in theorie inderdaad niet ideaal, maar in de praktijk misschien wel vind k

                                        in geval van minder tractie is 911 concept het beste igv. 2WD en veel pk's

                                        daarom dat 911s ook zoveel rally successen hebben behaald, je kan veel sneller op het gas bij het uitkomen vd bocht in een 911 (khoud 4wd nu even buiten de kwestie!)

                                        en op de Ring is het 1 vd enige (non lightweight) die gelijke tred kan houden met de GTR

                                        (trouwens, GTR heeft motor vooraan en weegt veel met bijna 1800 kg, alweer het bewijs dat er geen ideaal concept is?)

                                        dus puur naar prestaties gezien is een 911 zeker te verdedigen, zijn wel niet veel mensen die er zo snel mee kunnen rijden!

                                        middenmotor is in theorie ideaal, en is niet zo moeilijk om hard mee te gaan, maar op de limiet en zeker in de regen het gevaarlijkst naar het schijnt, want als die uitbreekt ben je m ook echt kwijt

                                        trouwens al rondetijden vergeleken en 911 scoort nog altijd iets beter dan Cayman, zelf als ze de 2 testen met gelijkaardige pk's,
                                        in sequenties van bochten zal Cayman wel beter zijn

                                        uiteindelijk moet je rijden waar je liefst mee rijdt en Cayman moet wel 1 vd leukste en beste auto's zijn vant moment

                                        kben zelf meest opt gemak met motor voorin dan achteraan zoals 911, maar kwil nog s een Cayman, 911 en Elise testen dus wie weet verander k nog van gedacht
                                        Mag ik zeggen dat ik ondertussen toch wat ervaring heb op een circuit.

                                        Dit is een zeer degelijke en gefundeerde uiteenzetting en voor mijn part 90% juist.....
                                        Eens je het concept 911 doorhebt is dit een auto met een geweldig potentieel maar zoals er staat in de uiteenzetting gaat het omvroeg op de gas gaan ipv bv wachten op onderstuur (naar mijn ervaring). Eens je dat onder de knie hebt....... miljaar !

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                          Lambo, Audi, ... gaan toch ook allemaal die weg op?
                                          is dat niet de evolutie van de laatste jaren? meer electronica (al dan niet uitschakelbaar) en minder "zelf" rijden?
                                          Het is nu niet dat een lambo of audi R8 een toonbeeld is van goede sturing of aangenaam rijgevoel imo.

                                          Snel en veel drama in geval van een lambo, maar de R8 vond ik wat steriel, mss zelfs saai(om iets te overdrijven) in vergelijking met een 911.

                                          En dan die versnellingsbak in het V8 model. Zelfs op circuit vond ik die echt niet aangenaam.
                                          BMW X5 45e

                                          Comment

                                          Working...
                                          X