Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik heb de Audi R8 V10 toch wel uitvoerig kunnen testen op circuit: zware, zeer zware ontgoocheling.......

    - onderstuur
    - te log
    - geen direct stuurgevoel
    - een boite die het van je overneemt op een moment dat je het niet wenst (eerste chicane in de regen, ik wil die in DERDE planche nemen vanwege het koppel dat ik zo maximaal op nat wegdek kwijt raak, maar nee de boite beslist in MANUELE modus naar twee te gaan....... wrong choice.....) .
    - Veel te zwaar op de neus bij laat remmen en insturen, zelfs met vroeg op de gas gaan moet je net te lang wachten......


    Dus ook hier slechte ervaring met de boite.....

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
      Mag ik zeggen dat ik ondertussen toch wat ervaring heb op een circuit.

      Dit is een zeer degelijke en gefundeerde uiteenzetting en voor mijn part 90% juist.....
      Eens je het concept 911 doorhebt is dit een auto met een geweldig potentieel maar zoals er staat in de uiteenzetting gaat het omvroeg op de gas gaan ipv bv wachten op onderstuur (naar mijn ervaring). Eens je dat onder de knie hebt....... miljaar !
      thanks,
      ja met een 911 kunnen rijden moet wel cool zijn
      misschien dat k s 911/964 lessen ga volgen op een simpel circuit (lees: niet de Ring )

      Comment


      • Gisteren stond aan het tankstation een forest green cayenne (1ste generatie) was verdomd knap in die kleur.

        Hier nog een groene

        Comment


        • Eentje van op interclassics en topmobiel

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
            Mag ik zeggen dat ik ondertussen toch wat ervaring heb op een circuit.

            Dit is een zeer degelijke en gefundeerde uiteenzetting en voor mijn part 90% juist.....
            Eens je het concept 911 doorhebt is dit een auto met een geweldig potentieel maar zoals er staat in de uiteenzetting gaat het omvroeg op de gas gaan ipv bv wachten op onderstuur (naar mijn ervaring). Eens je dat onder de knie hebt....... miljaar !
            Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
            Ik heb de Audi R8 V10 toch wel uitvoerig kunnen testen op circuit: zware, zeer zware ontgoocheling.......

            - onderstuur
            - te log
            - geen direct stuurgevoel
            - een boite die het van je overneemt op een moment dat je het niet wenst (eerste chicane in de regen, ik wil die in DERDE planche nemen vanwege het koppel dat ik zo maximaal op nat wegdek kwijt raak, maar nee de boite beslist in MANUELE modus naar twee te gaan....... wrong choice.....) .
            - Veel te zwaar op de neus bij laat remmen en insturen, zelfs met vroeg op de gas gaan moet je net te lang wachten......


            Dus ook hier slechte ervaring met de boite.....
            Akkoord maar je spreekt constant over circuit. Ik denk dat de meesten die een sportwagen aankopen nooit de bedoeling zullen hebben om ook maar 1 meter op een circuit mee te komen. En op de openbare weg is het toch een heel ander verhaal. Ik bekijk dan als een 4WD als een extra veiligheid om dagelijks mee op de weg te zitten. Voor op circuit neem je dan misschien beter een GT3(RS).

            Comment


            • .









              click pic to enlarge.


              .

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door PforEver Bekijk Berichten
                Akkoord maar je spreekt constant over circuit. Ik denk dat de meesten die een sportwagen aankopen nooit de bedoeling zullen hebben om ook maar 1 meter op een circuit mee te komen. En op de openbare weg is het toch een heel ander verhaal. Ik bekijk dan als een 4WD als een extra veiligheid om dagelijks mee op de weg te zitten. Voor op circuit neem je dan misschien beter een GT3(RS).
                en ik dacht dat Jokke vroeger een GT3 als daily gebruikte? of was dat toch iemand anders ;-)

                Comment


                • PORSCHE Lovers

                  Ik heb een Exige V6 als daily..... Maar waarom zou een awd zoveel veiliger zijn??

                  Te snel een bocht in gaan is te snel he ........
                  Remmen doet dat niet beter
                  Dat heeft gewoon meer grip als je gas opbouwt.
                  Het argument veiliger heb ik nooit echt begrepen.

                  Om te genieten moet je idd geen circuit doen maar als je dan op de openbare weg graag geniet heb je best een kar waar je aan lagere snelheden al een leuk gevoel krijgt en daar lukt de R8 dan ook weer niet in imo.


                  Stoplichtsprint genot kan dat wel geven.....
                  Last edited by Jokke_vlo; 15/01/2015, 21:43.

                  Comment


                  • Op de straat rij ik gewoon zoals elke normale mens. Ik volg de verkeersstroom en duurt het eens een minuut langer dan geniet ik ondertussen van wat toffe muziek. En heb ik meer plezier aan luxe, veiligheid en comfort. Tof als je dagelijks met een exige wil rijden. Maar ik stop graag ontspannen bij een klant. Met een wagen die airco heeft, die verwarmende en geventileerde zetels heeft, die een goede muziekinstallatie heeft (je kent zeker ook de burmester installatie als je een pana turbo hebt gehad), waar je na een lange werkdag niet moe of doof uitstapt. Sta ik in de file dan hoor ik geen motor draaien maar rij ik elektrisch verder, in alle rust. Geen gekloot met versnellingen en ontkoppeling, geen irriterend en oorverdovend lawaai van een uitlaat. Ik rij liever met een wagen waar een klant niet naar kijkt en denkt "midlifecrisis". Ik heb geen behoefte om een stoplichtsprint tegen een honda, seat of GTI. Dat deed ik als ik 20 jaar was. Maar ieder doet wat hij wil natuurlijk

                    Comment


                    • PORSCHE Lovers

                      Begrijpbaar.

                      Mijn exige is koppelrijk, heeft stoelen waar ik zonder pijn uitkom, airco en een alpine muziek installatie. Precies niet op de hoogte van de exige ?

                      Het meest van de tijd geniet ik echter van de uitlaatsound.
                      Sturen is puur dus als ik kan rijd ik bv naar Zwitserland doorheen de Vogezen en Jura en geniet ten volle aan het stuur. Voor MIJ veel leuker dan op cruisecontrol tegen 130.....

                      Het is gewoon een andere approach.

                      Heb ervaringen met beide "concepten" en ik geniet meer van het iets meer rijdersgericht genot dan van comfort.

                      Als ik dat laatste neem geef me dan maar een koppelrijke diesel.

                      Nu goed de exige is idd wel vrij "extreem" maar dan qua ruimte. Ik heb er geen airco hifi of ergonomische probleem mee.

                      Weet je wat het straffe is: ik ben in het voorbeeld Zwitserland geen seconde trager dan de collega's over de autostrade maar mijn smile is zoveel groter.

                      Je rijdt niet op circuit, je rijdt zoals elke normaal mens op de openbare weg en hebt geen nood aan het rijdersgevoel.

                      Mijn vraag: waarom zou je dan een Porsche 991 turbo kopen ?
                      Image?



                      Ik heb ooit zo een (Panamera) turbo gekocht en geeft toe dat het vooral macho genot was dat ik er uit haalde ........ Maar belange noet het plezier van de meer rijdersgerichte aankopen achteraf.
                      Last edited by Jokke_vlo; 16/01/2015, 11:11.

                      Comment


                      • Hoe groot ben jij eigenlijk Jokke? pas jij vlot in een Lotus?


                        Ik heb schrik dat ik er zelf niet in ga passen.
                        BMW X5 45e

                        Comment


                        • 1m84 geen probleem met passen kan nog een klik achteruit met de zetel

                          Comment


                          • 1m93 is niet aan te raden waarschijnlijk?
                            Mx-5 mag ik ook al vergeten.

                            Comment


                            • .









                              click pic to enlarge.




                              .

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                Begrijpbaar.

                                Mijn exige is koppelrijk, heeft stoelen waar ik zonder pijn uitkom, airco en een alpine muziek installatie. Precies niet op de hoogte van de exige ?

                                Het meest van de tijd geniet ik echter van de uitlaatsound.
                                Sturen is puur dus als ik kan rijd ik bv naar Zwitserland doorheen de Vogezen en Jura en geniet ten volle aan het stuur. Voor MIJ veel leuker dan op cruisecontrol tegen 130.....

                                Het is gewoon een andere approach.

                                Heb ervaringen met beide "concepten" en ik geniet meer van het iets meer rijdersgericht genot dan van comfort.

                                Als ik dat laatste neem geef me dan maar een koppelrijke diesel.

                                Nu goed de exige is idd wel vrij "extreem" maar dan qua ruimte. Ik heb er geen airco hifi of ergonomische probleem mee.

                                Weet je wat het straffe is: ik ben in het voorbeeld Zwitserland geen seconde trager dan de collega's over de autostrade maar mijn smile is zoveel groter.

                                Je rijdt niet op circuit, je rijdt zoals elke normaal mens op de openbare weg en hebt geen nood aan het rijdersgevoel.

                                Mijn vraag: waarom zou je dan een Porsche 991 turbo kopen ?
                                Image?



                                Ik heb ooit zo een (Panamera) turbo gekocht en geeft toe dat het vooral macho genot was dat ik er uit haalde ........ Maar belange noet het plezier van de meer rijdersgerichte aankopen achteraf.
                                Moet toegeven grotendeels image omdat ik die het mooiste vind. Ik ben liefhebber van de brede poepen met dikke spoiler op (aerokit op de turbo). En de zijdelingse luchtinlaten maken het af. Maar of ze daar nu 520, 560PK in steken? Die zullen weinig tot nooit gebruikt worden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                  1m93 is niet aan te raden waarschijnlijk?
                                  Mx-5 mag ik ook al vergeten.
                                  MX-5 NB is bijna te klein voor mij qua hoogte, ben ong. 1m87

                                  huidig model NC is groter

                                  en ND is een vraagteken

                                  Comment


                                  • Ik schat dat je tot ongeveer 1m87 past in de exige. 1.90 lukt niet deftig

                                    Comment


                                    • Mazda NC gaat niet. Manueel kan ik niet rijden omdat mijn been geen ruimte heeft om te schakelen.
                                      Automaat lukt wel maar hou ik geen 5km vol omdat het stuur tegen mijn been zit.

                                      Das het jammere aan groot zijn, al het tof gerief is er niet op voorzien .

                                      Comment


                                      • "Heil voor" klein modellekes gelijk ik. 1.72m
                                        Ik kan zelfs van een grote schoendoos nen auto maken en erin passen.

                                        Comment


                                        • Comment

                                          Working...
                                          X