Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• dikke plaat zeg die 2 laats generaties

.

Comment

• the force awakens

click pic to enlarge

.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
        Klopt dit dat de 997 Turbo begint te stijgen in waarde?
        Dat klopt toere. De bodem is in 2012 bereikt. Op die waarde zijn ze een hele tijd blijven hangen. Niks stijgen of dalen.

Maar sinds deze nazomer zijn de prijzen gestegen. Een getal plakken is niet gemakkelijk maar reken dat je voor een gelijkwaardige wagen ongeveer 15.000 euro meer moet betalen dan een half jaar geleden. Ik spreek dan over manuele coupe's met mezger motor. Er zijn er ook nauwelijks te koop.

Tiptronic's staan er in overvloed en denk niet dat er daar veel veranderd is. Weet ik eigenlijk niet want volg ik niet.

Ik hoop nog is een coupe met manuele boite te kunnen bijkopen en volg daarom de markt al vele jaren. t'moet een '09 zijn maar volg wel de alle manuele 997 turbo's.

Trouwens, de facelift (DFI motor, geen Mezger) in manueel is nog vele malen zeldzamer dan een manuele Mezger. Die kosten ook veel geld als er al is ene te koop komt.

Dr Knauf, Mezger motor is ook een 100% Porsche motor. Mezger was een ingenieur die werkte voor Porsche. Maar zijn reputatie als top ingenieur in de race is zo groot geworden dat de liefhebbers die motor zijn naam heben gegeven.

Comment

• Is een pre-facelift 997 Turbo. Manueel met iets meer dan 40.000 km. Zilver exterieur. Wat zou die nog gaan?

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
              Is een pre-facelift 997 Turbo. Manueel met iets meer dan 40.000 km. Zilver exterieur. Wat zou die nog gaan?
              Bwjr ?
              Opties ? (Sport chrono?, PCCB?, Sper? , Stoelen?)
              Ongevalvrij ?
              Originele lak ?

Voor goed te zijn zou ik die moeten zien. Is moeilijk maar pak tussen 60 en 75 naargelang staat en opties.
              Maar is dat zo een zeldzaam topexemplaar nauwelijks van nieuw te onderscheiden met de meest gegeerde opties dan kan het ook gemakkelijk al 80K zijn.

In 2012 heb ik zo een zilveren met goede opties maar zonder PCCB of adaptives verkocht voor 70.000 euro. Maar dat was een nagenoeg nieuwe met 19.000km. Zo een wagen zou vandaag gaan voor +/- 85K

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten
                Bwjr ?
                Opties ? (Sport chrono?, PCCB?, Sper? , Stoelen?)
                Ongevalvrij ?
                Originele lak ?

Voor goed te zijn zou ik die moeten zien. Is moeilijk maar pak tussen 60 en 75 naargelang staat en opties.
                Maar is dat zo een zeldzaam topexemplaar nauwelijks van nieuw te onderscheiden met de meest gegeerde opties dan kan het ook gemakkelijk al 80K zijn.

In 2012 heb ik zo een zilveren met goede opties maar zonder PCCB of adaptives verkocht voor 70.000 euro. Maar dat was een nagenoeg nieuwe met 19.000km. Zo een wagen zou vandaag gaan voor +/- 85K
                Ongevalvrij ja, originele lak ook. Zoals al verteld iets meer dan 40.000km. Bwj 2009. Opties zou ik moeten informeren. Geen PCCB.

Comment

• 2009 is met PCM3 wat iets moderner is dan PCM2.1, touchscreen, USB port, harde schijf, enz.
                  Als dat echt een zuivere is en de prijs is niet buiten proportie dan moet je die kopen. Ga je geen geld op verliezen.

Comment

2009 is met PCM3 wat iets moderner is dan PCM2.1, touchscreen, USB port, harde schijf, enz.
                    Als dat echt een zuivere is en de prijs is niet buiten proportie dan moet je die kopen. Ga je geen geld op verliezen.
                    Eerste eigenaar en zeer zuiver.
                    Zou ik er meer dan 60k voor kunnen krijgen?

Comment

• 2009 is geen Mezger meer maar DFI
                      2021 Taycan 4S
                      2021 Lexus UX250h

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                          2009 is geen Mezger meer maar DFI
                          Ne kenner se LOL

Comment

• Ben ik mis dan?

2009 wurde das Facelift des Turbo präsentiert. Auch der Turbo hat seitdem Direkteinspritzung und ein optionales Doppelkupplungsgetriebe. Die Leistung stieg auf 368 kW (500 PS).

https://de.wikipedia.org/wiki/Porsche_997#911_Turbo

DFI = Direct Fuel Injection = Direkteinspritzung
                            2021 Taycan 4S
                            2021 Lexus UX250h

Comment

Ben ik mis dan?
                              Ja je bent mis maar dat is helemaal niet erg zenne. Is ook allemaal een beetje verwarrend. Maar omdat je zo 'kordaat' schreef heb ik wat kordaat terug gereageerd.

Zoals je misschien weet is nazomer 2008 (modeljaar 2009) de DFI voorgesteld in de Carrera lijn. Dat ging gepaard met een heleboel updates. PCM3 maar ook led lichten en andere bumpers voor en achter. Er kwamen zelfs meedraaiende koplampen als optie beschikbaar.

Wel, al dat mocht de turbo van 2009 niet meemaken. Die moest het doen met de oude achterlichten. Geen meedraaiende koplampen mogelijk. Geen led lichten, enz. Het enige wat die kreeg was de nieuwe PCM.

Maar dus een 100% 997/1 met Mezger motor zoals de 07-08 die op de markt kwam midden 2006. Maar met betere navi. En omdat dat modeljaar de allerlaatste is van de iconisch Mezger en met de nieuwe PCM3 is die wat specialer voor de liefhebber.

Was toen wel raar, de toppers (GT2 en turbo) moesten het doen met gloeilampen en de basis 911 kregen led's met nieuw design.

Maar uw tekst die ge plakt klopt ook. Porsche jaren lopen van werksferien naar werksferien. En die vallen tradioneel in augustus.
                              Dus vanaf september is het een volgend modeljaar.
                              Dus nazomer 2009 is de DFI voorgesteld die na de vakantie uitgeleverd werdt als modeljaar 2010.
                              Last edited by TT-911; 22/12/2015, 01:55.

Comment

• Wel ja, verwarring inderdaad, jullie hadden het blijkbaar specifiek over dat ene exemplaar van Toere zijn compagnon, mijn "kordate uitspraak" (door Wiki bevestigd) was eerder algemeen dat 2009 al DFI was, is dus blijkbaar enkel na de zomer zo.

Deze hier van 07/2009 (willekeurig voorbeeld, eerste die ik vond) zal dan een preproductie zijn neem ik aan (ofwel staat de datum fout, kan ook)?
                                2021 Taycan 4S
                                2021 Lexus UX250h

Comment

• mmmm idd rennfox, een preproductie of een foutje in de datum, ik dacht ook dat ze pas vanaf 09/2009 gemaakt werden de 997 turbo fase 2

die 997 turbo's blijven prachtige wagens
                                  de fase 1 heeft een 3.6 l en de fase 2 een 3.8l, net iets meer verkeersbelasting op de fase 2

Comment

Wel ja, verwarring inderdaad, jullie hadden het blijkbaar specifiek over dat ene exemplaar van Toere zijn compagnon, mijn "kordate uitspraak" (door Wiki bevestigd) was eerder algemeen dat 2009 al DFI was, is dus blijkbaar enkel na de zomer zo.
                                    Elke 2009 is een Mezger.
                                    Elke 2010 is een DFI. Die link is een 2010.
                                    Is toch niet moeilijk denk ik ??

Bijna te zot voor worden dat we hier moeten over discusieren.
                                    In ieder geval, heb mijn uiterste best gedaan het u uit te leggen.
                                    Kunt ge dat niet begrijpen geen probleem. Geniet van uw kennerschap

Comment

Elke 2009 is een Mezger.
                                      Elke 2010 is een DFI. Die link is een 2010.
                                      Is toch niet moeilijk denk ik ??

Bijna te zot voor worden dat we hier moeten over discusieren.
                                      In ieder geval, heb mijn uiterste best gedaan het u uit te leggen.
                                      Kunt ge dat niet begrijpen geen probleem. Geniet van uw kennerschap
                                      Wat is dat met u kerel?
                                      Ik discussieer toch helemaal niet? Ik bevestig gewoon wat je schrijft en leg uit waar de verwarring lag.
                                      Het gaat over modeljaar versus inschrijvingsjaar.
                                      07/2009 is ten andere voor de 'Werksferien'...
                                      Hier heb je verschillende 2009 die allemaal DFI zijn (NOGMAALS, inschrijvingsjaar, ik betwist nergens dat dit modeljaar 2010 is)

Anyway, tegen zoveel kennis en arrogantie kan ik niet op, ik krijg zowaar herinneringen aan Porsche dealerships, lang leve de ignore list
                                      2021 Taycan 4S
                                      2021 Lexus UX250h

Comment

Dr Knauf, Mezger motor is ook een 100% Porsche motor. Mezger was een ingenieur die werkte voor Porsche. Maar zijn reputatie als top ingenieur in de race is zo groot geworden dat de liefhebbers die motor zijn naam heben gegeven.
                                        thnx weer wat geleerd

.

Comment

• Comment

Working...
                                          X