Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BENTLEY Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Enkel de continental Flying Spur van Bentley

    Volgens mij is dat een gigantisch succes spijtig genoeg, terwijl de Phaeton een flop was blijkbaar...
    Ik zou er niet van verschieten dat ie 'em ooit inhaald, maar ik geloof niet dat ie nu al meer verkocht is.

    Zelfs niet in België waar de phaeton achterloopt t.o.v. de rest van de EU.
    A Twist of the Wrist

    Comment


    • NO way dat er meer FS'en rondrijden dan Phaetons!

      Nog een lekkere FS: http://www.seriouswheels.com/cars/to...pur-Oxford.htm

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
        NO way dat er meer FS'en rondrijden dan Phaetons!
        FS'en zijn zo populair, een phaeton daarentegen...
        Hoe zou je zelf zijn? als je een BMW 7 of Mercedes S kan kopen,mits een beetje opleggen?
        2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300 Bekijk Berichten
          FS'en zijn zo populair, een phaeton daarentegen...
          Hoe zou je zelf zijn? als je een BMW 7 of Mercedes S kan kopen,mits een beetje opleggen?
          1. groot verschil tussen een S320 CDI en een S65 AMG
          2. beetje opleggen

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
            1. groot verschil tussen een S320 CDI en een S65 AMG
            2. beetje opleggen
            Ik denk dat ie opleggen Phaeton => S bedoelt, en niet S => FS

            Comment


            • oh ja sorry

              Comment


              • Comment


                • De invasie van GTC's is precies begonnen. Gisteren 2 zien rijden.
                  Is knapper dan de coupe, maar blijft een raar kont...

                  Comment


                  • Comment


                    • Bentley Continental GT Departure on Highway

                      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                      Bentley Continental GT up to 310kmh

                      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                      Blijkbaar hier in de buurt opgenomen trouwens.
                      Ff benadrukken dat ik niet in de wagen zat, en dat ik niets te maken heb met deze filmpjes.

                      Comment


                      • 'Ge moet een beetje vertelle hoe hard ge gaat'
                        ' tweeehoundeerdd!!'

                        2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

                        Comment


                        • Ook hier een fototje van , wel van een oude welliswaar!

                          Comment


                          • Rijverslag van de GT @ Autoblog:


                            Ik geloof dat ik weet welke auto ik wil hebben als ik later groot en welgesteld ben. Uiteraard nadat Autoblog naar de beurs is gegaan.
                            Na al het geweld van de opgevoerde middenklassers van het afgelopen jaar was het een welkome afwisseling om eens echte upper-class in de praktijk te mogen ervaren. Begin December viel mij de eer ten deel om in de Bentley Continental GT te mogen rijden, voor mij de laatste auto van 2006.

                            Om een beetje in de stemming te komen sloeg ik voor de rit mijn aandelen portefuille er op na (stond op verlies), trok ik mijn tweed jasje aan en voor ik wegreed programmeerde ik Business News Radio en Arrow Jazz FM onder de eerste twee voorkeurszenders. Ik ging namelijk in een Bentley rijden.
                            Leuk die clichés, maar tegenwoordig is een Bentley niet alleen maar weggelegd voor het oude geld. Sinds 2003 heeft Bentley, onder de vleugels van het Volkswagen AG concern, zowaar een betaalbaar instapmodel gemaakt. Let wel, betaalbaar is relatief t.o.v. de Arnage en de Azure, maar toch. Vanaf €240.000 (Nederlands geld) mag je komen praten.

                            Dit instappertje is zeer succesvol gebleken. Met een productiecapaciteit van zo’n 9.000 exemplaren per jaar kan Bentley de vraag maar amper aan. Dat terwijl in het dieptepunt van de Bentley-geschiedenis er twee-en-een-half per jaar werden afgeleverd.
                            En het succes is duidelijk zichtbaar, want in en om Amsterdam en in het Gooi zijn de Continental GTs niet van de lucht. Op een gemiddelde zaterdag staan er in de P.C. Hooftstraat doorgaans meer dan bij Hessing in de showroom.

                            Liefhebbers willen nog wel eens mopperen dat de exclusiviteit van Bentley te grabbel wordt gegooid ten gunste van de winst en verlies rekening van VW, maar dankzij VW hebben we überhaupt nog Bentleys om van te genieten. Een ander autoconcern had bij overname (de enige redding voor Bentley) precies hetzelfde gedaan, of erger, de kwaliteit ook nog te grabbel gegooid.
                            Bij de ontwikkeling en productie van de Continental GT wordt uiteraard gretig gegraaid in het onderdelen magazijn van Volkswagen. Zo is de luchtvering gebaseerd op die uit de Phaeton. En als basis voor de motor wordt de welbekende 6 liter W12 gebruikt. Interessante wetenswaardigheid; de Continental GT is daarmee de eerste Bentley met een 12 Cilinder motor.

                            De W12, die we kennen uit de Touareg, is natuurlijk best leuk, maar nog steeds Bentley onwaardig, vandaar dat ze er in de fabriek in Crewe nog twee turbo’s op schroeven. Leuk voor de koppelcurve, en leuk voor de tuners.
                            Tot zover de theorie. Immers: The proof of the pudding is in the eating. Of in the driving in dit geval.
                            Onze Bentley was uitgerust met winterbanden met een maximum snelheid van 240 Km/h, dus ik heb de onbegrensde top van 318 Km/h helaas niet kunnen testen. Maar aan de trekkracht te oordelen moet die topsnelheid geen enkel probleem zijn. Over het motorgeweld kan ik kort zijn: Verkocht! Met het maximale koppel van 650 Nm al beschikbaar bij 1.600 rpm loopt de motor bij gewoon gebruik alleen maar stationair. En door de 4WD is het vermogen en koppel ook goed bruikbaar, zelfs onder de erbarmelijke omstandigheden van de rijtest (pijpestelen).

                            Het vermogen loopt op tot 560 pk bij 6.100 rpm, maar omdat deze auto zo makkelijk van zijn plek komt had ik tijdens het rijden geen enkele behoefte om dat te toetsen. De voorlopige conclusie die ik heb moeten trekken is dat een Bentley, deze in ieder geval, uitnodigt tot ingetogen rijden. De wetenschap dat 0-100 met deze 2.300 Kg zware kanonskogel mogelijk is in 4,8 s is genoeg.
                            In het belang van de rijtest heb ik ‘m natuurlijk wel even flink op zijn staart getrapt. Het is werkelijk waar indrukwekkend hoe snel en beheerst dit ding van zijn plek komt. En het moet gezegd worden, deze auto klinkt binnen achter het stuur zo mogelijk beter dan erbuiten. Met een zijden voetje is het fluisterstil, met een zware voet klinkt de motorbrul door de cabine.

                            Gemiddeld verbruik volgens opgave is een krappe 1-op-6, in de praktijk is het 1-op-5. Niet echt groen, maar niet slecht gezien de omstandigheden (gewicht, vermogen). En met die Airmiles zit je dus wel goed.
                            Het luchtgeveerde onderstel is in vier standen van comfortabel naar stug in te stellen. Maar in alle standen vind ik ‘m behoorlijk strak op zijn wielen staan. Van de snelweg af is de stugste stand naar mijn mening ongeschikt (drempels, hobbels) en biedt de comfortstand uitkomst, maar op de snelweg glijdt de auto ook in de strakste stand als een vliegend tapijt over de weg. Deze auto heet met recht Continental GT.

                            Als dit niet de ideale auto is om ‘even‘ mee van ‘t Gooi naar de Côte d’Azur te zoeven dan weet ik het niet meer. Kruissnelheid ergens tussen 160 en 180, vijf keer tanken, drie boetes aftikken en je bent er. Volgens mijn inschatting is dit één van de lekkerste, zo niet dè lekkerste auto om dit mee te doen. Geen wonder dat er zoveel van rondrijden in zowel Laren als Nice.
                            Rijden in deze auto voelt uiterst solide. Een soort kollosaal rijdende bankkluis met de manoeuvreerbaarheid van een Ford Focus en geknipt voor inhaalacties dankzij omnipresent koppel. En als ik ergens van hou dan is dat het wel. De automaat is niet de slimste ter wereld, maar doordat er weinig geschakeld hoeft te worden is dat niet zo erg. En de automaat kan altijd nog met de schakelaars aan het stuur worden wakker geschud.

                            Het interieur zou ik willen omschrijven als neo-klasiek met Duits afwerkingsniveau. Normaliter houd ik niet van beige en hout maar hier is het helemaal op zijn plaats. De details zijn zeer bewerkt, maar toch niet overdadig aanwezig. Zelfs aan de contactsleutel is aandacht besteed. De stoelen zijn vrij eenvoudig en stevig maar toch uiterst comfortabel. En alles is zo ruim opgezet dat er appartementen in Amsterdam zijn met woonkamers die kleiner aanvoelen.
                            Een mooi voorbeeld van het afwerkingsniveau is de ingebouwde autotelefoon met een LCD-display in de cradle en met een draadloze privacy telefoonhoorn. Alles aan deze auto straalt rijkdom en ‘goed geregeld‘ uit.

                            Twee puntjes van kritiek over het interieur; de A-stijl zit niet op de meest ideale plek t.o.v. de bestuurder. Meerdere malen viel me op dat die in de weg zit bij kruispunten. En het achterraam is erg klein. Dat is op zich geen probleem, want de parkeer-radar behoedt voor paaltjes, maar het is wennen want het zicht is erg beperkt.
                            En dan het uiterlijk. Het moge duidelijk zijn dat Dirk van Braeckel, de Belgische ontwerper van de Continental GT, de woorden subtiel, bescheiden en ingetogen operatief uit zijn repertoire heeft laten verwijderen alvorens te beginnen met tekenen. Niet vreemd gezien het voorkomen van Bentleys door de jaren. Maar sommige mensen die beweren verstand van zaken te hebben vinden de Continental GT wat veel weg heeft van de Volkswagen lijn. Een niet geheel uit de lucht gegrepen constatering.
                            Hoedanook, de Continental GT is niet echt een schoonheidsverkiezing winnaar. Ongenuanceerd is misschien de beste kwalificatie voor het uiterlijk. En pompeus en plomp. Maar hoewel dat misschien niet als een compliment klinkt is het wel helemaal des Bentleys. Mooie Bentleys bestaan niet, maar stoer zijn wel.
                            Foto’s
                            De foto’s uit dit artikel zijn allemaal klikbaar voor een groter formaat. Mocht er behoefte zijn aan een wallpaper van één van deze foto’s dan lezen we het graag in de comments. Bekijk de gallery van deze rijtest voor nog meer plaatjes.

                            Comment


                            • Mooi verslagje.

                              Volgens mij een 2007 versie waarmee gereden is. De 2006 had nog de bagger sleutel van de Transporter TDI. En echt strak sturen was daar ook onmogelijk...

                              Comment


                              • Mooi verslagje van de GT, blijft toch klassebak imo.
                                Last edited by ; 17/01/2007, 09:48.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk Berichten
                                  die foto is in chicago getrokken zeker.
                                  Luxury Motors Downers Grove, verkopen super vette wagens daar, maar meerendeel tweedehands wel

                                  Comment


                                  • Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten

                                      Bentley Continental GT up to 310kmh

                                      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                                      Blijkbaar hier in de buurt opgenomen trouwens.
                                      Ff benadrukken dat ik niet in de wagen zat, en dat ik niets te maken heb met deze filmpjes.
                                      Daar ziet ge nie veel op.
                                      Dan is deze beter:
                                      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                                      Comment










                                      • Comment







                                        • Comment

                                          Working...
                                          X