Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Na Bentley’s R-type volgde in 1955 het S-type. Technisch was die auto weliswaar deels gelijk aan zijn voorganger (ze deelden de zescilinder, 160 pk sterke, motor) maar hier stond niettemin een zeer moderne auto. Zoals een Bentley betaamt was de carrosserie uiterst gracieus van vorm, en vond je binnenin eveneens alle luxe die je je wensen kon; alleen de Rolls-Royce variant (de Silver Cloud) was nog een tikkeltje luxer uitgevoerd. Ook de wielophanging en de remmen van de S-type waren nieuw, wat resulteerde in een sterk verbeterd weggedrag. Twee jaar na de introductie was er een automaat en stuurbekrachtiging leverbaar en tegen die tijd was er ook een limousine met verlengde wielbasis te koop.
In 1959 werd de auto opgevolgd door de S2, die aan de buitenkant maar weinig verschilt, maar waarbij de grote verandering onder de motorkap ligt. Daar trof je vanaf dat moment een V8 die met zijn 6.230 cc inhoud goed was voor 190 pk. Vermogen genoeg, maar bovenal was de motor geruislozer dan ooit. De automaat en stuurbekrachtiging waren nu standaard en opnieuw was er een verlengde versie. Nieuw was de open variant, die in samenwerking met Mulliner werd gebouwd. Van 1962 tot en met 1965, tenslotte, was er de 200 pk sterke S3 die gemakkelijk herkenbaar is aan zijn dubbele koplampen.
Net als de R-type verscheen er ook van de S-type modellen een iets krachtigere coupé versie, die ook nu weer met Continental werd aangeduid en met een carrosserie van aluminium kwam. De S-types Continental zijn in grotere aantallen gemaakt en worden over het algemeen minder gracieus als hun R-type voorgangers genoemd, waardoor de prijzen van de ’S-Continental’ inmiddels een stuk lager liggen dan die van de ‘R-Continental’. Natuurlijk kon de Bentley-klant ook in de jaren vijftig nog een rollend chassis bestellen en de auto op laten bouwen door een carrosserier naar persoonlijke keuze. Zodoende werd naast Mulliner de fantasie van diverse andere carrosseriebouwers op Bentley’s S-type losgelaten. De S3 Continental coupés en cabriolet van carrosseriebouwer Park Ward worden aangeduid als ‘Chinese Eyes’ en die naam danken ze aan de dubbele – schuin geplaatste – koplampen. De Bentley S-type, in al zijn types en varianten, bracht het tot een totaal productie-aantal van 7.476 stuks.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Om de verwende cliëntèle tevreden te houden lanceert Bentley in 1996 op basis van de in 1991 verschenen Continental R de sterkere Continental T. Deze heeft de beschikking over een 6,75-liter V8 met turbo, die er 400 pk uitperst. De T heeft een tien centimeter kortere wielbasis, is twaalf centimeter korter en is verder te herkennen aan de bredere randen langs de wielkasten, de speciale rastergrille (zoals de vooroorlogse Bentleys die ook hadden), de vijfspaaks wielen en het met metaal in plaats van hout beklede dashboard.
Ondanks het enorme gewicht van 2.450 kg sleurt de 400 pk sterke V8 de Bentley coupé in minder dan 6 seconden van 0 naar 100 km/h. De top ligt op 250 km/h. Later wordt het maximum vermogen opgeschroefd tot 420 pk. Ook krijgt de Continental een lichte facelift. In 2003 wordt de Continental afgelost door de onder Volkswagen-regie ontwikkelde Continental GT.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Onder leiding van Volkswagen maakte Bentley een snelle doorstart. De Continental GT is de eerste geheel door de nieuwe eigenaar ontwikkelde Bentley. De 2+2 coupé heeft de nodige stijlelementen van de Continental uit 1952 overgenomen. De nieuwe GT is echter meer dan alleen een statige Britse coupé: dankzij een flink onder handen genomen W12 van Volkswagen (voor de GT voorzien van 2 turbo’s en daardoor 560 pk en 650 Nm leverend) levert de auto heuse sportwagenprestaties. Wat dacht u van een topsnelheid van 318 km/h en een sprint van 0 naar 100 km/h in 4,8 seconden? En dat bij een gewicht van maar liefst 2.310 kg…
De brute kracht wordt op de vier aangedreven wielen (een primeur voor Bentley) overgebracht via een zestraps automaat met Tiptronic, via flippers aan het stuur te bedienen. De bagageruimte is groot genoeg voor twee golftassen (het blijft een Britse auto) en een koffer. Een ware Gran Turismo dus, waarmee twee volwassenen en twee kinderen met hun bagage snel en in alle comfort over het Europese continent kunnen reizen. De van de Continental GT afgeleide Flying Spur (een vierdeurs saloon) verschijnt in 2005. Deze is voorzien van dezelfde W12 en levert ondanks de toegenomen afmetingen nagenoeg dezelfde prestaties als de GT. Eind 2006 gaat de open Continental, de GTC, in productie.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment