Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Waarom Mercedes stiekem een Chinese batterij in de nieuwe CLA stopt

    ​De nieuwe Mercedes CLA wordt voor het eerst als elektrische auto geïntroduceerd. Daarbij gaat Mercedes gebruikmaken van een bekende batterij van Chinese makelij.


    Op de IAA in München gaf Mercedes met de CLA Concept een korte vooruitblik op de nieuwe Mercedes CLA. De vierdeurs coupé of shooting brake uit Stuttgart zal zijn debuut maken als EV. De CLA doet dit met indrukwekkende (elektrische) specificaties: 750 kilometer actieradius (WLTP), een verbruik van slechts 12 kWh per 100 kilometer en een snellaadvermogen van 250 kW. En ook het verwachte motorvermogen van 328 pk is geen kattenpis.

    Batterij van BYD

    Deze specificaties zijn gereserveerd voor de topversie van de CLA. Mercedes installeert hierin een volledig nieuwe batterij met een zeer hoge energiedichtheid dankzij het gebruik van siliciumoxide.

    Ook over de accupakketten aan de onderkant van het gamma is wat interessants te melden. Bij de instapversies van de CLA gaat Mercedes volgens Chinese bronnen de Blade Battery van de Chinese batterijgigant en autoproducent BYD gebruiken. Het merk zelf past deze LFP-batterij bijvoorbeeld toe in de BYD Atto 3, en ook Tesla gebruikt hem in de instapmodellen van de Tesla Model Y. De reden is dat de blade-batterij enkele prettige onderscheidende eigenschappen heeft.

    Onverwoestbaar en compact

    Allereerst zijn de Blade-batterijen volgens BYD ‘onverwoestbaar’. Ze zijn door de Chinezen met groot succes onderworpen aan verschillende proeven om de sterkte te testen. Zo zou de Blade-batterij geen krimp hebben gegeven toen er een zware vrachtwagen overheen reed en doorstond hij ook de spijkertest met glans. Dat is de belangrijkste graadmeter voor de brandveiligheid. Zelfs tegen temperaturen van 300 graden bleek de Blade Battery bestand.

    Verder is de BYD-accu heel compact. Dit komt door de platte wijze waarop de cellen zijn opgesteld, vandaar ook de naam Blade Battery. Door deze techniek passen twee keer zoveel cellen in dezelfde ruimte. Tot slot is de Blade Battery een stuk goedkoper dan de courante lithium-ionaccu’s. Doordat de Blade-batterij een LFP-accu (lithiumijzerfosfaataccu) is, zijn er voor de productie geen duur kobalt en nikkel nodig. Dat verlaagt de productiekosten sterk en betekent tevens een minder zware aanslag op het milieu.

    Bron: https://www.autoreview.nl/nieuws/aut...euwe-cla-stopt




    Nieuwe ontwikkelingen blijven zich in rap tempo opvolgen in het EV-landschap. De relatief hoge prijs, een van de grootste uitdagingen van elektrische auto’s, blijft tot dusver echter onopgelost. Kan de LFP-batterij hier verandering in brengen?
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Na de teloorgang van de eu zp en windmolenproductie, ook de wp producent daikin krimpt in

      De subsidies vallen weg en verkoop knalt ineen

      Zo'n 500 tijdelijke werknemers bij Daikin in Oostende krijgen geen nieuw contract meer. Dat heeft het bedrijf beslist omdat de verkoop van warmteboilers…



      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

      Comment


      • In het kielzog van de gloednieuwe elektrische Mini Cooper zien we nu weer eens een 'nieuwe' elektrische klassieke Mini.


        Mooie prijs

















        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
          Maar hij past wél in uw garage!

          Comment




          • Comment


            • ...als het weer meezit en de gasprijzen exorbitant hoog blijven dus

              de gasprijs hoog houden is alvast een makkie

              Comment


              • beiden zijn variabele factoren, alleen het gas is niet onuitputtelijk en zon en wind zal er binnen 100 jaar nog steeds zijn

                Comment


                • we gaan het zien of er voldoende wind en zon zal zijn, vorig jaar hadden we alvast een lange periode dunkelflaute

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                    Maar hij past wél in uw garage!
                    Ik denk zelfs 2 van die Mini's. Ideaal
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment




                    • dit *zou* een kabelgoot voor een ev-kabel kunnen zijn, in hasselt getrokken

                      Comment


                      • trek jij kabelgoten tegenwoordig? flink zo!

                        Comment


                        • Ik woon niet in hasselt hee







                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                          Comment


                          • gelukkig hangt er nog een logo op de rechtse om een onderscheid te maken

                            Comment


                            • ZIEN: SHELL OPENT ENORM SNELLAADSTATION IN CHINA

                              3.300 AUTO'S PER DAG!

                              ​Shell heeft in China een enorm snellaadplein geopend, waar gelijktijdig tot wel 258 auto’s kunnen laden.


                              Onlangs leerden we dat Nederlandse tankstations wat beperkt zijn in het plaatsen van snelladers, maar in China mag Shell kennelijk helemaal losgaan. Shell noemt het snellaadstation zijn grootste ter wereld, maar dit zou ook zomaar eens hét grootste snellaadplein ter wereld kunnen zijn. In meerdere lange rijen staan de Shell Recharge-laders hier opgesteld. In totaal gaat het om niet minder dan 258 publiek toegankelijke snelladers. Shell bouwde het station in samenwerking met BYD Electric Vehicle Investment, hetzelfde BYD dat ook verantwoordelijk is voor een groot deel van de elektrische auto’s in China.

                              Het station staat in de buurt van Shenzhen, een stad met ongeveer evenveel inwoners als heel Nederland, nabij de grens met Hong Kong. Het laadstation ligt op 2,5 kilometer van het vliegveld van Shenzhen en werd in de afgelopen testfase al bezocht door gemiddeld 3.300 EV’s per dag. De laders staan onder een afdekking die is bedekt met zonnepanelen, en dat levert volgens Shell 300.000 kWh aan stroom per jaar op. Dat is veel, maar op het totaal een schijntje: als die 3.300 auto’s gemiddeld 30 kWh laden (een zeer veilige aanname), gaat er dagelijks al 99.000 kWh doorheen. Rekenen we dat door over 365 dagen, dan komen we op dik 36 miljoen kWh per jaar, ofwel 36 gigawattuur.

                              Bron: Autoweek






                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • ongelofelijk toch die speed waarmee Chinezen zoiets kunnen realiseren allemaal..

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                  ongelofelijk toch die speed waarmee Chinezen zoiets kunnen realiseren allemaal..
                                  Idd! En terecht, geef hun eens ongelijk. Hier in Europa maar klagen en janken en telkens opnieuw worden ze op snelheid gepakt met alles wat EV's aangaat
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Outlooks for coal, oil, gas, nuclear, wind and solar balance into a global energy supply-demand model. Energy under-supply reaches 2-5%?




                                    beetje glazen bol mss, maar soit...je hoort overal dat investeerders aankijken op veel hogere investeringskosten
                                    tegen 2030 6% tekort wereldwijd aan energie en je weet dat tekorten de prijzen doen exploderen

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                      Idd! En terecht, geef hun eens ongelijk. Hier in Europa maar klagen en janken en telkens opnieuw worden ze op snelheid gepakt met alles wat EV's aangaat


                                      Een opinie als antwoord


                                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                                      Comment


                                      • straf dat een u-genter zo kritisch is over europa

                                        Comment


                                        • Comment

                                          Working...
                                          X