Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De Brusselse gemeenten bediscussiëren momenteel een nieuwe belasting voor laadpaaluitbaters
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Hoewel de kosten voor energie uit wind en zon dalen, leidt de energietransitie niet tot lagere, maar juist hogere kosten. Consumenten en bedrijven gaan dit decennium 92 procent meer betalen voor elektriciteit en aardgas.

Comment

• Ze hebben weer iets gevonden om erbij te rekenen

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Ach... als je meer electriciteit gaat gebruiken (WP, EV), dan is een hoger transmissietarief ook geen drama.
          In elk geval, verwarmen met WP ipv gas zal goedkoper zijn, en electrisch rijden is een pak goedkoper dan rijden met benzine.
          Als je benzine tankt, dan betaal je ook voor de pomp en het transport van dat dinosap.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            Ach... als je meer electriciteit gaat gebruiken (WP, EV), dan is een hoger transmissietarief ook geen drama.
            In elk geval, verwarmen met WP ipv gas zal goedkoper zijn, en electrisch rijden is een pak goedkoper dan rijden met benzine.
            Als je benzine tankt, dan betaal je ook voor de pomp en het transport van dat dinosap.
            Ik verwarm wel op elektriciteit, nog uit de tijd dat dit gepromoot werd, en dan is elke bijkomende toeslag er teveel aan

Al 35 jaar milieubewust en die mensen worden nu als eerste uitgezogen

Je moet ons E systeem eens aan een buitenlander proberen uit te leggen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Je moet ons E systeem eens aan een buitenlander proberen uit te leggen
              Je moet eens EEN belgisch systeem aan een buitenlander proberen uit te leggen.
              Oh dus wij krijgen een auto die 100% aftrekbaar is op kosten voor de werkgever, je kan er geen netto voor in de plaats krijgen, maar wel een mobiliteitsbudget, dat je kan gebruiken om je huis af te betalen als je minder dan 10 km van je werk woont.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Oh dus wij krijgen een auto die 100% aftrekbaar is op kosten voor de werkgever, je kan er geen netto voor in de plaats krijgen, maar wel een mobiliteitsbudget, dat je kan gebruiken om je huis af te betalen als je minder dan 10 km van je werk woont.
                Hahaha, idd! Ik heb er in het verleden al wat tijd ingestoken om het te proberen te verklaren aan vooral Duitsers en Polen maar ondertussen kan ik zelf ook niet meer volgen. Hoopeloooos!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Je moet dan eens kijken wat ze in het buitenland betalen voor een bedrijfswagen.... kijk maar eens naar Nederland en Duitsland. Dan zijn onze belastingen een lachtertje.
                  In Duitsland betaal je snel belastingen op 1% van de waarde van de auto per maand.
                  Dus met een auto van 50k zit je aan minstens 250€ netto per maand.
                  In Nederland is het bijna het dubbele.

Comment

• Vragen die mensen als jullie eens in het buitenland zijn er dan télkens achter??

Probeer ook het verschil in pensioen tss de stelsels eens uit te leggen of de belastingsdruk op een wat hoger loon

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• In belgie haal je een wp er niet uit tov gas

Anders is het voor jocar, van een weerstandsverwarming op elec, naar een wp natuurlijk wel

Comment

• Die mensen kijken, luisteren en lezen ook nieuws hé en ik moet zeggen dat het Belgisch politiek geblunder en de dure nutsvoorzieningen hier ook doorsijpelen. Probeer dan zo'n rekening maar eens uit te leggen en te verklaren dat het eigenlijk meer belastingen zijn.

Het auto leasingsysteem bestaat hier ook maar dan niet in de vorm van salariswagens met gratis tankkaart die de verkeersdrukte nog erger maken.

En als het dan toch een leasekrel is bij grote bedrijven is het zelden een 'premijoem' merk. Meestal staat de bedrijfsnaam dan ook nog in grote letters opzij op de auto. Daarom ook de veel betere en eerlijkere service voor particulieren bij die 'premijoem' merken hier.

Over onze sociale zekerheid benijden ze ons wel en dat is ook terecht want dat bestaat ook nergens anders. Wat goed is mag ook gezegd worden maar met de rest is het meestal lachen en gieren
                        Last edited by Jocar; 14/11/2023, 21:04. Reden: schrijffout

Comment

• Die sociale zekerheid zal onbetaalbaar blijken, in nl met zijn zootje meer op orde en waar je tot 71 werkt, pleit vette frans van pvda voor stoppen met dure medische ingrepen en een erfbelasting van 45% boven 200k….ook tss partners

Benieuwd of de deugneuzen hem als premier gaan stemmen

Comment

• Dure medische ingrepen boven 70*

Wij hebben polen mss ook wel wat te benijden op ander gebied dan weer, ze zullen minder last hebben van antisemetisme en minder gevaar voor de clash der culturen

Comment

• Ze hebben wel andere zorgen hier, hopelijk een nieuwe regering nu. Het land is al net zo verdeeld als de rest van deze idiote wereld

Tja, en ze vangen toch wel een paar miljoen Oekraïners op, ook niet slecht.

Comment

• Meeste oekraiense vluchtelingen zitten in….rusland, overal is verdeling…politieke klasse wordt slapend rijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                  Ze hebben weer iets gevonden om erbij te rekenen

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/11...ven-elia-goed/
                                  Jaren lang het geld in hun zakken zitten steken ipv te investeren in vernieuwingen en aanpassingen of op zijn minst het geld aan de kant te zetten voor wanneer dit nodig is.
                                  En nu dat het niet anders kan dan investeren in het netwerk kunnen wij nog eens opnieuw meer gaan betalen daarvoor.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Jaren lang het geld in hun zakken zitten steken ipv te investeren in vernieuwingen en aanpassingen of op zijn minst het geld aan de kant te zetten voor wanneer dit nodig is.
                                    En nu dat het niet anders kan dan investeren in het netwerk kunnen wij nog eens opnieuw meer gaan betalen daarvoor.
                                    Wat een onzin….
                                    De hoogspanningsbeheerder moet die investeringen doen om goedkopere stroom van de windmolens aan land te krijgen.

Alternatief is gas kopen van de russen.

Comment

• Alternatief was alle kerncentrales openhouden

dankzij onze oekraiense nordstreamopblaasvrienden stoken we nu duur lng wat 274% van de uitstoot van russisch gas geeft, of erger dan kolen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        De Engie aandeelhouders moeten hun levensstandaard toch ook op pijl houden hé, in Frankrijk dan nog. En die domme Belgen maar dokken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          Alternatief was alle kerncentrales openhouden

dankzij onze oekraiense nordstreamopblaasvrienden stoken we nu duur lng wat 274% van de uitstoot van russisch gas geeft, of erger dan kolen
                                          Beetje kort door de bocht dit hé bobo, alsof dat vroeger niet zo was dat Electrabel hier de zakken komt vullen.

Comment

Working...
                                          X