Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het koudere weer hakt toch in op de range..
    Vertrokken met 100%, 300 km grotendeels aan 125km/h en terug thuis met 12%.

Veel wind en regen zorgden voor een verbruik van 220Wh/km.
    Op de heenrit was het zelfs 240.
    Ik ben vertrokken met een voorverwarmd interieur en batterij in de Y LR.

Comment

• harde wind en regen zijn idd niet de beste omstandigheden (vermits luchtweerstand een belangrijke component is op hogere snelheid). gelukkig is dat niet elke dag zo (alhoewel, laatste weken...).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        Paar uur vergelijkingen

Tesla Model 3 vs BYD Seal vs VW ID7 vs Polestar 2 vs Ioniq 6 vs BMW i4 vs BMW i5 - best EV sedan?
        maf wat er op 3 jaar tijd is bijgekomen, in 2020 kon je kiezen tussen een model 3 en een polestar in dit segment en dat was het.
        geeft te denken wat een keuze in compacte EV's er gaat zijn vanaf 2025-26 ...

Comment

• Idd, het gaat snel nu.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Paar uur vergelijkingen

Tesla Model 3 vs BYD Seal vs VW ID7 vs Polestar 2 vs Ioniq 6 vs BMW i4 vs BMW i5 - best EV sedan?
            Mooie vergelijking, voor mij zou het uut dat lijstje tussen de nieuwe Tesla Model 3 en de BYD Seal gaan.

Ik was gisteren bij BYD in Hasselt, de enige Seal die ze hadden stond buiten, dus heb die spijtig genoeg niet uitgebreid kunnen bekijken.
            Wel spijtig dat de Seal bijna enkel bestaat in saaie kleuren.

Er was een koppel oudere mensen die een Tang besteld hebben denk ik (als ik het goed hoorde).
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten

Ik was gisteren bij BYD in Hasselt, de enige Seal die ze hadden stond buiten, dus heb die spijtig genoeg niet uitgebreid kunnen bekijken.
              Wel spijtig dat de Seal bijna enkel bestaat in saaie kleuren.

Er was een koppel oudere mensen die een Tang besteld hebben denk ik (als ik het goed hoorde).
              Ga jij een nieuwe kopen? Bij het volgende onderhoud van onze Duster ga ik toch ook eens binnen in die nieuwe garage van Paesmans ernaast.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Is een bijgeleverde autolader unverseel? De mercedes-lader trekt 1800 watt, ideaal aan de caravan, zou die andere merken kunnen ooladen??

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  Is een bijgeleverde autolader unverseel? De mercedes-lader trekt 1800 watt, ideaal aan de caravan, zou die andere merken kunnen ooladen??

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
                  99,99 % kans dat het een type 2 stekker is: dus ja.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• We weten allemaal dat EV's alleen het klimaatprobleem niet gaan oplossen, maar toch even dit, gecopy paste van de mainstream leugenpers:

We sommen enkele alarmerende conclusies op. Die conclusies zullen, met het rapport in de hand, gebruikt worden door klimaatonderhandelaars tijdens de komende klimaatconferentie in Dubai (30 november - 12 december):
                      • Vorig jaar is de uitstoot van broeikasgassen wereldwijd nog met 1,2 procent toegenomen tegenover het jaar daarvoor, terwijl we al jaren weten dat we de uitstoot heel snel zouden moeten afbouwen. We verbruiken dus nog altijd (veel) te veel fossiele brandstoffen zoals olie, gas en steenkool.
                      • In totaal is vorig jaar voor 57,4 miljard ton aan broeikasgassen uitgestoten (CO₂ en andere broeikasgassen zoals methaan omgerekend naar CO₂-equivalent, red.), een absoluut record.
                      • Tegen 2030 zou de uitstoot met 42 procent naar beneden moeten, maar daar schiet amper nog tijd voor over. Intussen blijkt uit de praktijk hoe snel het gaat met de klimaatverandering. De afgelopen maand september was wereldwijd 1,8 graden Celsius warmer dan de referentieperiode 1850-1899.
                      • De emissies zijn ongelijk verdeeld tussen de verschillende landen (en ook binnen landen zelf), wat wijst op globale patronen van ongelijkheid.
                      • We stevenen nu af op een wereldwijde opwarming van 2 tot 3 graden Celsius, afhankelijk van een optimistisch of pessimistisch scenario (de opwarming wordt afgetoetst tegenover het gemiddelde van de periode 1850-1899, red.).
                      • In het allerbeste scenario zou er nog 14 procent kans bestaan om de globale opwarming en de daarbij horende klimaatverstoring te beperken tot anderhalve graad.
                      • Als alle (huidige en geplande) olie- en gasvelden in de wereld en de steenkoolmijnen worden benut zoals gepland, wordt het overschot aan uitstoot dat we nog hebben voor die anderhalve graad, maar liefst 3,5 keer overschreden.
                      • Het rapport pleit (nogmaals) voor een heel dringende, scherpe afbouw van broeikasgassen door ons gebruik van fossiele brandstoffen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Ga jij een nieuwe kopen? Bij het volgende onderhoud van onze Duster ga ik toch ook eens binnen in die nieuwe garage van Paesmans ernaast.
                          Ik ben wel wat aan het rondkijken (heb de Megane begin volgend jaar 7 jaar, mijn vorige auto's heb ik nooit langer dan 7 jaar gehad), maar de kans dat dat dan al een elektrische gaat worden is toch wel klein.
                          Als er in de nabije toekomst toch iets elektrisch zou komen zou het eerder een MG4 of MG5 zijn denk ik.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten

Ik ben wel wat aan het rondkijken (heb de Megane begin volgend jaar 7 jaar, mijn vorige auto's heb ik nooit langer dan 7 jaar gehad), maar de kans dat dat dan al een elektrische gaat worden is toch wel klein.
                            Als er in de nabije toekomst toch iets elektrisch zou komen zou het eerder een MG4 of MG5 zijn denk ik.
                            Ik zit met bijna 6 jaar ook aan mijne max.

Ik ga normaal voor een hybride gaan, doe enkel lange afstanden. Mijn eerste EV zal dus nog effe moeten wachten

Geen idee voor welke betaalbare EV ik momenteel zou moeten kiezen. De volgende jaren gaat er nog veel veranderen en verbeteren op dat gebied. Benieuwd!

Comment

• Hybride is zo… tussentechnologie.
                              Die zijn toch gewoon duur in aankoop en onderhoud.

En ja, wat is betaalbaar voor jou?
                              Voor lange afstanden zou ik kijken naar Tesla (desnoods tweedehands), i4, id7, EQE, Kia EV6,….

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                Hybride is zo… tussentechnologie.
                                Die zijn toch gewoon duur in aankoop en onderhoud.

En ja, wat is betaalbaar voor jou?
                                Voor lange afstanden zou ik kijken naar Tesla (desnoods tweedehands), i4, id7, EQE, Kia EV6,….
                                Hybrid bestaat al lang hé. PHEV is iets wat erbij gekomen is maar dat moet ik zeker niet.

50k € max, meer zal ik nooit aan auto geven. Liefst nog wat minder uiteraard

Laat mij eerst die Lexus hybrid maar eens proberen, de reviews zijn toch lyrisch over die dingen. De stroomkletten kunnen nog wel een paar jaar wachten op mij

Comment

• voor minder dan 50k heb je een jonge 2e hands model 3 long range, maar ik zou lekker voor een nieuwe standard range (facelift) gaan.
                                  daar geraak je nog altijd vlot mee in polen... ik doe dat met een model Y standard range die meer verbruikt dan een model 3, maar geen grotere batterij heeft.
                                  All details and specs of the Tesla Model 3 (2023). Compare price, lease, real-world range and consumption of every electric vehicle.

hollanders rijden al jaren met hun tesla naar overal, ook uithoeken waar weinig laadpunten zijn. desnoods met de verlengkabel door het raam van de hotelkamer...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                    voor minder dan 50k heb je een jonge 2e hands model 3 long range, maar ik zou lekker voor een nieuwe standard range (facelift) gaan.
                                    daar geraak je nog altijd vlot mee in polen... ik doe dat met een model Y standard range die meer verbruikt dan een model 3, maar geen grotere batterij heeft.
                                    All details and specs of the Tesla Model 3 (2023). Compare price, lease, real-world range and consumption of every electric vehicle.

hollanders rijden al jaren met hun tesla naar overal, ook uithoeken waar weinig laadpunten zijn. desnoods met de verlengkabel door het raam van de hotelkamer...
                                    Een 2de hands koop ik sowieso niet met al die afgejakkerde (soms niet, maar hoe weet je dat?) leasekrellen op de markt

Ik zou zeker voor een EV gaan moest ik niet mijn meeste km doen in een nog totaal EV onvriendelijke omgeving en dan heb ik het niet over Poolse grootsteden, daar begint het te lopen. Ik tankte vorige week bij een pompstationnetje van een mij onbekend merk en daar was zelfs geen EV oplader. Daar sta je dan hé

Ja, Hollanders ook, nou, die tenken ooveral! Zolang het gratis is toch

Comment

Hybrid bestaat al lang hé. PHEV is iets wat erbij gekomen is maar dat moet ik zeker niet.

50k € max, meer zal ik nooit aan auto geven. Liefst nog wat minder uiteraard

Laat mij eerst die Lexus hybrid maar eens proberen, de reviews zijn toch lyrisch over die dingen. De stroomkletten kunnen nog wel een paar jaar wachten op mij
                                      Voor 50k heb je binnenkort ook een Y LR in occasie, en daarmee geraak je in Polen ook opgeladen. Het groeit daar ook snel.
                                      Misschien vandaag nog lastig, volgend jaar is dat al een stuk beter.

Comment

Voor 50k heb je binnenkort ook een Y LR in occasie, en daarmee geraak je in Polen ook opgeladen. Het groeit daar ook snel.
                                        Misschien vandaag nog lastig, volgend jaar is dat al een stuk beter.
                                        Geen occasie hé Tommie (zie post 2117 hierboven).

En binnen 4 jaar helemaal opgelost en daar wacht ik op

Comment

Voor 50k heb je binnenkort ook een Y LR in occasie
                                          Hij zegt juist dat hij absoluut geen tweedehands wil.

Comment

Working...
                                          X