Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Je geeft aan dat ze langer gaan onderweg zijn, dus dan heb je meer chauffeurs nodig om dezelfde hoeveelheid goederen te leveren binnen dezelfde tijdspanne.

    Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
    Dat waren die vertegenwoordigers, en het is heel beperkt.

    Maar in het goederentransport is er nog zo veel te optimaliseren...
    Transport is momenteel gewoon enorm goedkoop.
    Het kost je iets van 1500-2000€ om een complete oplegger aan materiaal (ca 25 ton of 100 paletten) zowat 1000km verder te krijgen.

    Met gelijk welk spul is dat al snel 50- 100.000€ (2-4€ per kg).
    Leg je er TV's, medicijnen of tabak op, dan spreek je over miljoenen aan vrachtwaarde.

    Dan is 2000€ gewoon peanuts.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

      Dat waren die vertegenwoordigers, en het is heel beperkt.

      Maar in het goederentransport is er nog zo veel te optimaliseren...
      Transport is momenteel gewoon enorm goedkoop.
      Het kost je iets van 1500-2000€ om een complete oplegger aan materiaal (ca 25 ton of 100 paletten) zowat 1000km verder te krijgen.

      Met gelijk welk spul is dat al snel 50- 100.000€ (2-4€ per kg).
      Leg je er TV's, medicijnen of tabak op, dan spreek je over miljoenen aan vrachtwaarde.

      Dan is 2000€ gewoon peanuts.
      Als ze toch geen chauffeurs vinden mogen ze van mij snel zelfrijdend worden, dat gaat er toch ooit van komen.

      Net 5 u in de file gestaan tussen Berlijn en Magdeburg. A2 volledig afgesloten in beide richtingen omdat er weer eentje met gevaarlijke goederen op zijn zij lag. Elke dag zware accidenten met die dingen en sommige chauffeurs rijden als zotten, zelfs op sneeuw en ijs, vandaag nog vastgesteld
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

        Als ze toch geen chauffeurs vinden mogen ze van mij snel zelfrijdend worden, dat gaat er toch ooit van komen.

        Net 5 u in de file gestaan tussen Berlijn en Magdeburg. A2 volledig afgesloten in beide richtingen omdat er weer eentje met gevaarlijke goederen op zijn zij lag. Elke dag zware accidenten met die dingen en sommige chauffeurs rijden als zotten, zelfs op sneeuw en ijs, vandaag nog vastgesteld
        wat is dan een laadstopje van 20 minuten he

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

          wat is dan een laadstopje van 20 minuten he
          Hahaha, heel belangrijk als je met een bijna lege batterij de file inrijdt
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Lotus komt met een eigen snellaadnetwerk, ook hier in Europa. Er komen onder andere laadpalen waarbij je met een ongekend laadvermogen kunt bijladen.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Tja, daar zitten we nu echt op te wachten, op een nichemerk dat op een handvol locaties iets ultrasnel gaat aanbieden...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                Tja, daar zitten we nu echt op te wachten, op een nichemerk dat op een handvol locaties iets ultrasnel gaat aanbieden...
                Tja, die het nog niet hebben mogen er een voorbeeld aan nemen. Tesla doet het toch ook.
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                  Tja, die het nog niet hebben mogen er een voorbeeld aan nemen. Tesla doet het toch ook.
                  Ja, maar Tesla verkoopt een veelvoud van wat Lotus ooit zal verkopen, en de laders van Tesla staan op heel veel plaatsen gewoon open voor andere merken.
                  Bovendien... eens boven de 300kW maakt het echt niet veel meer uit. Het hangt dan veel meer af van de laadcurve, en dus hoe snel er nog geladen wordt boven 50%.


                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                    Ja, maar Tesla verkoopt een veelvoud van wat Lotus ooit zal verkopen, en de laders van Tesla staan op heel veel plaatsen gewoon open voor andere merken.
                    Bovendien... eens boven de 300kW maakt het echt niet veel meer uit. Het hangt dan veel meer af van de laadcurve, en dus hoe snel er nog geladen wordt boven 50%.
                    Deze kunnen in de toekomst ook voor andere merken opengesteld worden, bij Tesla was dat ook niet in den beginne.

                    En trouwens we moeten al die Europese merken die in Chinese handen gekomen zijn niet onderschatten, kijk naar Volvo, MG...
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Ze reageren altijd wat later bij de Duitsers, maar dat wisten we al

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • NEW Electric car vs OLD electric car (vs OLDER EV!!) – are new EVs REALLY better?
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Nu heb je een resem betaalpasjes nodig om je elektrische auto aan de verschillende laadpunten te gebruiken. Maar vanaf april 2024 komt daar verandering in door een Europese wet die verplicht dat elke snellaadpaal een bankkaart aanvaardt. Dat klinkt goed.


                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Germany’s residential grid operators will be empowered to restrict the flow of power to heat pumps and electric vehicle (EV) chargers from 2024 in order to preserve the stability of the grid, which is suffering from chronic underinvestment.

                            Comment


                            • Better Place probeerde het ooit, Nio doet het nu, en nu gaat ook Stellantis EV-accu’s wisselen in heuse wisselstations. Het battery-swappen gebeurt


                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Aanbevelingen van Arval voor de wintervakantie.
                                Punt 4 en 7 zijn hilarisch.
                                En punt 6 is gewoon niet waar. (en dan heb ik het niet over dat winterbanden niet nodig zijn, maar ze leveren niet extra rijbereik op)
                                1. Kijk regelmatig de algemene staat van de elektrische auto na:
                                  • de ruitenwissers;
                                  • de spanning van de winterbanden;
                                  • de vloeistofniveaus (sproeivloeistof met antivries);
                                  • de afstelling van de spiegels;
                                  • de werking van de lichten (richtingaanwijzers, koplampen en andere lichten).
                                2. Is uw laadkabel bevroren? Probeer uw auto zo veel mogelijk binnen te zetten want voorkomen is beter dan genezen. Is dat toch niet mogelijk? Zorg ervoor dat de stekker van de auto droog is. Komen deze tips te laat? Gebruik dan een warmwaterkruik of een kersenpitkussen om de aansluiting te ontdooien.
                                3. Verwarm uw auto tijdens het laden. Een koude auto opwarmen vergt meer elektriciteit dan de temperatuur van een opgewarmde auto te behouden.
                                4. Kies tijdens het rijden om enkel de stoelverwarming en stuurverwarming te gebruiken. De hoofdverwarming gebruikt tot wel 10 tot 30 keer meer elektriciteit.
                                5. Heb steeds een laadkabel bij. In de winter kan de actieradius van een elektrische auto lager liggen doordat de batterijen minder energie opslaan bij lage temperaturen. Neem daarom steeds een laadkabel mee, zo kan u altijd en overal even opladen.
                                6. Rijd op winterbanden. Ze bieden meer grip, en dat zorgt bij elektrische auto voor minder energieverlies en dus meer kilometers.
                                7. Vergroot uw actieradius door zo weinig mogelijk de elektronica in de auto te gebruiken tijdens het rijden.
                                8. Laat geleidelijk uw gaspedaal los om slippen te voorkomen. Wanneer u de gaspedaal van een elektrische auto loslaat regenereert deze energie en verliest u meer snelheid dan bij een conventionele auto. Doe dit voorzichtig, zodat u niet begint te slippen op gladde wegen.

                                Comment


                                • Uw elektrische wagen binnenkort snel opladen voor dezelfde prijs als aan een ‘trage laadpaal’? Dat belooft EnergyVision, een nieuwkomer en prijsbreker op de Belgische laadmarkt. Nochtans zijn snelladers doorgaans drie keer duurder dan gewone laadpalen. Hoe kan dat? Wat kunnen hiervan de gevolgen zijn? En hoeveel goedkoper kan je dan stroom ‘tanken’?


                                  Hoeveel betaal je dan voor een volle batterij aan de snellader?


                                  De prijs zal dus afhangen van de laagste prijs van publieke palen in ons land, maar Michielssens houdt rekening met zo’n 36 eurocent per kilowattuur. “Met een auto met een batterij met accucapaciteit van 55 kWh betaal je dan zo’n 20 euro. Terwijl je bij grote spelers zo’n 55 tot 60 euro betaalt. Op dit ogenblik maakt dat voor veel chauffeurs niet zoveel uit, want ze rijden met een elektrische salariswagen en het is de baas die betaalt. Maar als binnen afzienbare tijd de grote massa elektrisch rijdt, gaat er niemand meer naar een snellader waar je 70 eurocent per kWh betaalt.”

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                    Aanbevelingen van Arval voor de wintervakantie.
                                    Punt 4 en 7 zijn hilarisch.
                                    En punt 6 is gewoon niet waar. (en dan heb ik het niet over dat winterbanden niet nodig zijn, maar ze leveren niet extra rijbereik op)
                                    1. Kijk regelmatig de algemene staat van de elektrische auto na:
                                      • de ruitenwissers;
                                      • de spanning van de winterbanden;
                                      • de vloeistofniveaus (sproeivloeistof met antivries);
                                      • de afstelling van de spiegels;
                                      • de werking van de lichten (richtingaanwijzers, koplampen en andere lichten).
                                    2. Is uw laadkabel bevroren? Probeer uw auto zo veel mogelijk binnen te zetten want voorkomen is beter dan genezen. Is dat toch niet mogelijk? Zorg ervoor dat de stekker van de auto droog is. Komen deze tips te laat? Gebruik dan een warmwaterkruik of een kersenpitkussen om de aansluiting te ontdooien.
                                    3. Verwarm uw auto tijdens het laden. Een koude auto opwarmen vergt meer elektriciteit dan de temperatuur van een opgewarmde auto te behouden.
                                    4. Kies tijdens het rijden om enkel de stoelverwarming en stuurverwarming te gebruiken. De hoofdverwarming gebruikt tot wel 10 tot 30 keer meer elektriciteit.
                                    5. Heb steeds een laadkabel bij. In de winter kan de actieradius van een elektrische auto lager liggen doordat de batterijen minder energie opslaan bij lage temperaturen. Neem daarom steeds een laadkabel mee, zo kan u altijd en overal even opladen.
                                    6. Rijd op winterbanden. Ze bieden meer grip, en dat zorgt bij elektrische auto voor minder energieverlies en dus meer kilometers.
                                    7. Vergroot uw actieradius door zo weinig mogelijk de elektronica in de auto te gebruiken tijdens het rijden.
                                    8. Laat geleidelijk uw gaspedaal los om slippen te voorkomen. Wanneer u de gaspedaal van een elektrische auto loslaat regenereert deze energie en verliest u meer snelheid dan bij een conventionele auto. Doe dit voorzichtig, zodat u niet begint te slippen op gladde wegen.
                                    Dat zijn allemaal gewoon feiten, dus snap niet wat er hilarisch is aan punten 4 en 7 of waarmee punt 6 niet waar zou zijn?
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • punt 6 is toch eerder dicutabel
                                      die andere zijn comfortverlagend maar helpen weldegelijk, maar...met de kaart vd baas

                                      Comment


                                      • ja, als ik die gelede elektrische bussen hier zie staan...das toch rap een 110m³...of meer toch een woonkamer dat warm moet gehouden worden...slecht geisoleerd

                                        Comment

                                        Working...
                                        X