Mochten het nu nog de voordeuren zijn, dan zou ik het nut een beetje begrijpen. Of mochten die deuren zowel de voor als de achterdeuren omvatten. Behalve een klein showgehalte vind ik er niets aan. Hadden ze beter iets gemaakt zonder middenstijl of zo. Alhoewel voor mij gewone deuren ook perfekt zouden geweest zijn en wellicht een pak goedkoper in ontwikkeling en produktie... Maar natuurlijk blijft het een ferme wagen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ELEKTRISCHE WAGENS Lovers
Collapse
X
-
Die wagen zal misschien gericht zijn op rijken met bestuurder.
Of op gezinnen met kinderen die graag met deuren slagen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mavke Bekijk BerichtenIk moet knight rider gelijk geven
Met gewone deuren kom je nooit in die wagen
Comment
-
deze hier even posten
voor wie denkt dat elektrische wagens vandaag nog een marginaal iets zijn, en het nog jaren duurt voor het op grotere schaal kan ...
Het kan en zal razendsnel gaan in de komende jaren. Dat bevestigt voor mij deze video.
In Europa staan we jaren achter, en dat hebben we in de eerste plaats aan onszelf te danken.
Al van de jaren 90 wordt er gesproken over elektrische wagens door fabrikanten, maar er zijn verder miljarden geinvesteerd in voornamelijk ICE technologie en steeds grotere en zwaardere wagens die de resultaten qua verbruik- en uitstootbeperking grotendeels teniet doen, maar wel ten voordele van de winstmarges. Als consument zijn we daar gretig in mee gegaan.
ik ben ervan overtuigd dat, indien we 20 jaar geleden echt hadden ingezet op hernieuwbare energie, we nu naar een situatie hadden gekeken waarbij er in de toekomst bv. nog een echte plaats zou geweest zijn voor ICE wagens naast elektrische wagens.
Het gepalaver en onze keuzes (of gebrek daaraan) van de afgelopen decennia heeft als resultaat dat we nauwelijks vooruitgang hebben gemaakt (hoeveel onder ons verbruikt vandaag op jaarbasis bv. significant minder liters brandstof ?) en er steeds meer en meer drastische maatregelen komen.
Zelfs vandaag gebeurt het gepalaver nog, en wordt er nog altijd gerelativeerd en tijd verspild. Het lijkt nog altijd belangrijker om verantwoordelijkheid en acties bij anderen te kunnen leggen. Vooral in Europa wordt nog al te vaak naar elkaar verwezen:
producenten naar consumenten en overheden
consumenten naar producenten en overheden
overheden naar producenten en consumenten
Ik zie bv. niet in hoe overheden dit kunnen oplossen: producenten moeten voor de technologie, expertise en infrastructuur zorgen, consumenten voor hun eigen aankoop- en consumptiegedrag. Velen zijn wel voorstander van een schoner milieu en stabiel klimaat, maar het zijn vooral anderen die ervoor moeten zorgen blijkbaar.
Het rare is dat vaak degene die het meest klagen over inmenging van de overheden in hun leven, ook degene zijn die bij problemen het hardst roepen dat de overheden er iets moeten aan doen, en daarmee makkellijk hun eigen verantwoordelijkheid en input van zich afschuiven. Die mentaliteit is een garantie om vooral geen resultaat te boeken.
Gek word ik daarvan.
Comment
-
Het merendeel van de consumenten en producten kijkt vooral naar hun eigen portefuille. Daar is op zich niets vreemds aan. Ik snap niet wat jij precies verwacht van de consument of producent?
Het grootste probleem is dat de overheid een gebrek aan toekomstvisie heeft, naast een gebrek aan verstand. Als men nu bv. naast de euronorm een taxatie zou opzetten die rekening houdt met het geheel van vervuiling. Roet, fijn stof, CO2, NO2, ... en op basis hiervan een verkeersbelasting zou heffen per km, dan zouden auto's die ook effectief groen zijn het meeste verkocht worden. Kijk naar de discussie elders hierover : Als men 15% van je auto terugbetaalt als je een kleine diesel-wagen koopt, waarom zou je dan iets anders kopen, als kostbewuste consument?
Dit IS de verantwoordelijkheid van de overheid. Ik snap niet hoe je dat anders kunt zien.
- Likes 1
Comment
-
Zolang mensen blijven spreken van volladen in vergelijking met voltanken, heeft een EV altijd verloren. Spreek eerder van bijladen.
Wie zijn GSM tijdens de dag uitvalt gaat toch ook niet naast zijn gsm zitten wachten tot die 100% vol geladen is? Neen, die steekt die in het stopcontact, en na de meeting bergt hij die op met bvb 43% batterij, wetende dat dit genoeg is om het tot s avonds thuis vol te houden. Zo,is dit met een EV ook.Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)
- Likes 1
Comment
-
Al dat gezeik en gezeur over co2. Ben ik eigenlijk een beetje beu. De rooie en de groene schreeuwen dat de kerncentrales dichtmoeten en wel onmiddellijk. Wel op een na zijn ze dicht en ook onmiddellijk en nu gaat crombez electrabel een proces aandoen want de stroomvoorziening is niet meer gegarandeerd!! Wat denkt die dat binnen 7 jaar als effectief alle centrales dicht zijn dat er dan geenpro leem zal zij
Comment
-
Sorry te vroeg gepost...
dat er over 7 jaar geen probleem zal zijn. Het is onmogelijk dat die energieproductie tegen dan vervangen is door wind en zonne energie. Ten eerste onbetaalbaar en ten tweede praktisch onhaalbaar. Dus er moeten gascentrales komen. Waar zit ge dan met uw electrische wagens en uw co2?? Boerenbedrog is het. Een ander nog veel belangrijker probleem is de zeldzame metalen die nodig zijn voor de batterijen. Deze zijn bijna volledig in handen van de chinesen wat hen binnenkort een ongelooflijke macht geeft Als ipv 0,5 procent straks 90 procent electrisch zou worden dan komt er een ongelooflijk tekort van deze elementen en zal de prijs dus exponentieel stijgen maar zal er ook een ecologische ramp plaatsvinden om deze elementen in mijnen in de derde wereld uit de natuur op te graven. Om dan maar te zwijgen van de korte levensduur van die batterijen tov een verbrandingsmotor. Daartegenover is een metalen verbrandingsmotor een ecologisch wonder. Enfin electriciteit is interessant omdat het ook prestatiegewijs nieuwe perspectieven schept maar of het de ecologische oplossing is??? Ben ik zeker niet van overtuigd. De toekomst zal het uitwijzen...
Comment
-
Ook weer een lekkere met-de-oogkleppen-op reactie.
"Laten we maar gewoon lekker verder doen gelijk we bezig zijn met NUL vooruitgang." zeker?
In de eerste plaats is het een en-en verhaal, eigenlijk zijnt enkel de rooi en de groen (erg genoeg) die vooruit kijken en willen investeren in alternatieven, de huidige regering doet gewoon lekker niks. En dan ist een kwestie van EERST zien dat er alternatieven zijn en uitgewerkt worden waar NA er uit bepaalde andere zaken gestapt kunnen worden. Maar men schuift de kaart liever gewoon door naar later. Dat is gemakkelijker. Persoonlijk zou ik graag een NIEUWE kerncentrale gebouwd zien worden, dan hebben we inderdaad CO2-arme, maar ook betrouwbare energie.
Ik snap ook niet wat je boerenbedrog noemt, mag je een keertje uitleggen.
En qua batterijen, is inderdaad een issue, maar dat is zo bij elke nieuwe technologie, het draait er nu vooral om HOE er mee omgegaan wordt. Men blijft nieuwe types batterijen ontwikkelen, met steeds weer andere metalen ed. Dit zoeken, aftasten en uittesten hoort ook bij de vooruitgang.
Het is altijd makkelijk iets af te breken, maar doe dan zelf eens wat voorstellen van hoe het beter moet. Het is altijd gemakkelijk om langs te kant te roepen van hoe het NIET moet.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk BerichtenDus er moeten gascentrales komen. Waar zit ge dan met uw electrische wagens en uw co2?? Boerenbedrog is het.
Vele onderzoeken hebben dat ook al bewezen.
Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk BerichtenEen ander nog veel belangrijker probleem is de zeldzame metalen die nodig zijn voor de batterijen. Deze zijn bijna volledig in handen van de chinesen wat hen binnenkort een ongelooflijke macht geeft Als ipv 0,5 procent straks 90 procent electrisch zou worden dan komt er een ongelooflijk tekort van deze elementen en zal de prijs dus exponentieel stijgen maar zal er ook een ecologische ramp plaatsvinden om deze elementen in mijnen in de derde wereld uit de natuur op te graven. Om dan maar te zwijgen van de korte levensduur van die batterijen tov een verbrandingsmotor. Daartegenover is een metalen verbrandingsmotor een ecologisch wonder. Enfin electriciteit is interessant omdat het ook prestatiegewijs nieuwe perspectieven schept maar of het de ecologische oplossing is??? Ben ik zeker niet van overtuigd. De toekomst zal het uitwijzen...
- dat we nu afhankelijk zijn van de arabieren voor de olie vergeten we maar even?
- dat nu het winnen van olie ook natuurrampen veroorzaakt vergeten we ook maar even?
- elektriciteit van aardgas is niet ideaal, maar je kan dan wel migreren naar andere centrales met schonere energie (wind, zon, water, ...) Eer alle auto's vervangen zijn, ben je zeker 10 jaar verder.
- korte levensduur? Niet gelezen van die Tesla met bijna 300.000km waarvan de batterijen nog 85% goed zijn? (https://www.autoweek.nl/video/tesla-...m-klokje-rond/)
En de topper: "metalen verbrandingsmotor is een ecologisch wonder"? 25% rendement. Noem jij dat een ecologisch wonder?
Ik zeg niet dat de EV heilig is, en het winnen van de nodige materialen voor de batterij is inderdaad een groot nadeel, maar de meeste argumenten die aangehaald worden zijn meestal drogredenen.
- Likes 1
Comment
-
Dit is natuurlijk de eeuwige discussie, en voor mij non-discussie want als je elektrisch rijdt moet je opeens milieubewust zijn, en terwijl dat bij de gemiddelde ICE’er in het beste geval op plaats 10 van de criteria staat.
Overall milieukost is er misschien nog onduidelijkheid, naar directe effecten op de onmiddellijke omgeving is er weinig twijfel. Duizenden ronkende diesels in de file of duizenden zoemende EV’s. Denk dat iedereen snel gekozen heeft.
Maar zoals ik al zei, grotendeels een non-discussie. En als je wil kan je er nog de toekomstige geopolitieke en economische oorlogen om de macht over de ontginning van de verschillende metalen en stoffen voor de batterij, aan toe voegen. Want om olie is inderdaad nog nooit gevochten....Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)
Comment
-
Spijtig blijft de autonomie van een electrisch voertuig. Mijn vriend heeft een tesla model s. Eens mee gereden. De autonomie was gedeeld door vier van wat de auto bij instap beloofde!! Als je paar keer stevig optrekt tot boven de 200 en navenant remt met de remmen ipv van de recuperatie technologie is het liedje snel uit hoor. Ik leg iedere week minstens een maal 250 km heen en terug af naar onze vestiging in het buitenland en vroeg aan tesla of dat zou lukken met een van hun modellen tegen gemiddeld 160 en paar keer stevig optrekken vanaf 90 ( achter een vrachtwagen op de snelweg...). Niet dus zeiden ze zelf. En je koopt niet een ding van boven 100k€ met 500+ pk om niet wild op te trekken en mooi 120 te tuffen dan is het werkelijk weggesmeten geld.
Hebben dan uiteindelijk een hybride gekozen welke zeer redelijke prestaties neerzet en blijft rijden tegen hoge snelheid
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk BerichtenDaartegenover is een metalen verbrandingsmotor een ecologisch wonder...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk BerichtenSpijtig blijft de autonomie van een electrisch voertuig. Mijn vriend heeft een tesla model s. Eens mee gereden. De autonomie was gedeeld door vier van wat de auto bij instap beloofde!! Als je paar keer stevig optrekt tot boven de 200 en navenant remt met de remmen ipv van de recuperatie technologie is het liedje snel uit hoor. Ik leg iedere week minstens een maal 250 km heen en terug af naar onze vestiging in het buitenland en vroeg aan tesla of dat zou lukken met een van hun modellen tegen gemiddeld 160 en paar keer stevig optrekken vanaf 90 ( achter een vrachtwagen op de snelweg...). Niet dus zeiden ze zelf. En je koopt niet een ding van boven 100k€ met 500+ pk om niet wild op te trekken en mooi 120 te tuffen dan is het werkelijk weggesmeten geld.
Hebben dan uiteindelijk een hybride gekozen welke zeer redelijke prestaties neerzet en blijft rijden tegen hoge snelheid
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichtenhttps://www.knack.be/nieuws/belgie/k...n-1299687.html
veel wetenschappelijker of beter kan ik het zelf niet verwoorden maar dit doet toch mijn wenkbrauwen fronsen over “groene electriciteit”
Dit is gewoon een opiniestuk van JMDD over het falend beleid van de afgelopen 15 jaar omdat iedereen liever aan navelstaarderij doet en elkaar den duvel aandoet ipv effectief actie te ondernemen.
Iets waar JMDD met dit stuk ook gewoon aan meedoet. Meer is dit niet.
De optie kernenergie is in België al meer dan 10 jaar voorbij. Als je daar nu nog mee moet afkomen, dan heb je hier voor 2030 nog geen enkele productie. Dan kan je idd beter de kaarsen klaarleggen. Om nog maar niet te spreken van welke speelbal we gaan worden van buitenlandse spelers daarvoor. Verdiep je maar eens in de markt voor grondstoffen en afvalverwerking daarvan.
Daar bedank ik voor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichtenhttps://www.knack.be/nieuws/belgie/k...n-1299687.html
veel wetenschappelijker of beter kan ik het zelf niet verwoorden maar dit doet toch mijn wenkbrauwen fronsen over “groene electriciteit”Een minderheid die anders wil gaan leven hypothekeert en chanteert een meerderheid die dat niet wil.
JMDD is een centrale op zichzelf, de centrale van onzin en veel lawaai
Comment
-
Ik zeg niet dat de decker politiek de oplossing is maar wat hij schrijft is doorgaands geen onzin en onderbouwd met behoorlijk wat cijfers en feiten. Ik denk zelfs dat zijn partij niet meer bestaat. Tegen 2025 alles door windmolens en zonnepanelen vervangen is ook
compleet onmogelijk daar heb ik dedecker niet voor nodig.
wat optrekken betreft. Dat is en blijft de eeuwige discussie ofwel verplaats je je van a naar b op de meest efficiente manier en is autorijden voor jou voornamelijk tijdverlies, co2 productie en milieuvervuiling. Dan is optrekken pure verkwisting. Ofwel is autorijden op zich een doel en geniet je van ieder moment in of rond een wagen. Je geniet van de vorm, het geluid, de geur, de acceleratie, het weggedrag, de g-krachten, de technologie achter de wagen..... Is dat zinvol?? Strictu sensu nee maar dat is cultuur, kunst, gastronomie.... ook niet. Dat is een keuze die iedereen voor zich moet maken zolang je daarbij niemand in gevaar brengt. Ik hoop dat er op een autoforum meer type 2 mensen zitten dan anti autoactivisten waarmee ik mijn passie kan delen en van gedacht wisselen, maar misschien vergis ik mij daar in...
Comment
Comment