Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Renault is toen met veel goede moed begonnen, maar dan is er toch wel een tijdje een dipje geweest heb ik de indruk
    Ze waren als Europees merk toch wel een voortrekker. De rest,op BMW na, heeft dan nog een hele tijd de boot gemist en nu kan het bij alle merken niet meer op, van bijna elk model komt er een ook electrische versie.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Eigenlijk wel ja.
      De andere Franse merken (Peugeot en Citroën) hebben ook wel zo een klein scharminkel gemaakt samen met Mitsubishi.
      Opel en Chevrolet hebben dan weer de Ampera / Volt gehad.

      De drie Franse merken waren trouwens al veel langer met elektrische auto's bezig, ze hadden allemaal in de jaren 90 al elektrische auto's (Clio, Saxo, 106) en bestelwagens (Kangoo, Berlingo, Partner).
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Eigenlijk wel ja.
        De andere Franse merken (Peugeot en Citroën) hebben ook wel zo een klein scharminkel gemaakt samen met Mitsubishi.
        Opel en Chevrolet hebben dan weer de Ampera / Volt gehad.

        De drie Franse merken waren trouwens al veel langer met elektrische auto's bezig, ze hadden allemaal in de jaren 90 al elektrische auto's (Clio, Saxo, 106) en bestelwagens (Kangoo, Berlingo, Partner).
        Idd, en de Duitsers bleven toekijken en volharden in hun sjoemel leugens, zodat de Amerikanen nu een mega fabriek in Berlijn gaan bouwen om hun Tesla's te maken
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Ik ben zeker niet tegen elektrische auto's maar voor mij zijn het enkel gebruiksvoorwerpen. Ik zie er geen enkele vorm van liefhebberij in. Door hun batterij zullen ze ook nooit oldtimer worden.
          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

          Comment


          • Wachten op de Tesla Roadster. Die gaat toch vuurwerk geven.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
              Ik ben zeker niet tegen elektrische auto's maar voor mij zijn het enkel gebruiksvoorwerpen. Ik zie er geen enkele vorm van liefhebberij in. Door hun batterij zullen ze ook nooit oldtimer worden.
              Door alle computers en dergelijke , hedendaagse auto's ook niet . Oldtimers worden net oldtimers omdat je er zelf in uw eigen garage kan aan werken .
              2015 Nissan Leaf Acenta .
              1986 Lamborghini Jalpa

              Comment


              • Echt ?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Wachten op de Tesla Roadster. Die gaat toch vuurwerk geven.
                  hopelijk met een barbecue erbij

                  Comment


                  • ‘ELEKTRISCHE AUTO’S ZIJN ECHT GROENER DAN DE REST’

                    Er is weer olie op een oud vuurtje gegooid, want de Europese onafhankelijke milieuorganisatie Transport & Environment heeft een nieuw onderzoek gedaan naar de CO2-uitstoot van elektrische auto’s. Zijn we hierna voor eens en voor altijd klaar met deze oeverloze discussie?

                    De Volkskrant publiceert de uitkomst van de cijfers van de Europese Federatie voor vervoer en milieu. Uit het nieuwe onderzoek blijkt dat een elektrische auto die nu ergens nieuw te koop wordt aangeboden gedurende zijn leven gemiddeld drie keer minder CO2 uitstoot dan een vergelijkbare benzine- of dieselversie. De Transport & Environment (T&E) concludeert dit uit een zogenoemde levenscyclusanalyse. Hierbij is naar elke gram CO2 gekeken: van de productie van onderdelen zoals accu's tot het transport van elektriciteit vanaf het centrale punt naar de lokale laadpaal.

                    Als alles wordt meegenomen, stoot een elektrische, Europese auto bijna 100 gram CO2 per kilometer uit. Doordat in Nederland meer gebruik wordt gemaakt van groene stroom, zoals windenergie, ligt het gemiddelde iets lager: bij de productie van Nederlandse elektriciteit komt gemiddeld 377 gram CO2 per kilowattuur vrij. Per kilometer komt dat omgerekend uit op ruim 75 gram CO2. Dat lijkt niet veel schoner dan bij auto’s op fossiele brandstoffen die gemiddeld 104 g/km mogen uitstoten, maar daar wordt de productie en al de bijkomende CO2-uitstoot nog niet bij opgeteld. Met dit meegerekend stoot een benzineauto gemiddeld ruim 250 gram CO2 per kilometer uit. In het beste geval loopt het verschil tussen een elektrische auto en een auto op fossiele brandstoffen op tot 80 procent. Zweden is een voorbeeld van een land waarbij dit het geval is: de accu is in dat land gemaakt en de geproduceerde auto rijdt daar rond. Dit scheelt enorm veel transport en dus ook CO2-uitstoot.

                    Het is daarbij mogelijk dat elektrische auto’s gedurende hun leven nog schoner worden, omdat veel energiebedrijven aan het kijken zijn naar duurzame mogelijkheden om energie op te wekken. Deze ontwikkeling heeft ook een positief effect op de productie van accu’s. Door het gebruik van accu’s staan elektrische auto’s overigens met een flinke achterstand in de showrooms ten opzichte van auto’s met fossiele brandstoffen, maar het break-evenpunt is volgens T&E al bereikt na 23.000 elektrische kilometers.

                    Bron: Autoweek


                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Benieuwd!

                      INTERESSANTE ONTWIKKELING

                      DOORBRAAK: 'NIEUWE EV-ACCU'S GOED VOOR 2.000 KM ACTIERADIUS'

                      Het Chinees-Australische bedrijf Brighsun New Energy zegt een doorbraak te hebben met haar lithium-zwavel-accu's. Volgens het bedrijf hebben die inmiddels het potentieel om vijf tot acht keer zoveel energie op te slaan dan conventionele lithium-ion-accu's en komt een actieradius van 2.000 km voor EV's daarmee in beeld.

                      Lithium-zwavel-accu's bestaan al pakweg zestig jaar en staan bekend om hun hoge opslagcapaciteit per kilo. Deze accu's worden dan ook door velen gezien als de potentiële opvolger van de alom gebruikte lithium-ion-accu's, maar er is één groot struikelblok: de levensduur. Vanwege de vorming van polysulfiden lekt de werkzame stof (zwavel) van de kathode weg. Het Chinees-Australische bedrijf Brighsun zegt daar nu een oplossing voor te hebben gevonden. Dat zou een ware doorbraak zijn en het bedrijf heeft haar oplossing dan ook direct gepatenteerd. De accu's gaan later dit jaar een testtraject in.

                      Brighsun zegt dat hun doorbraak op het gebied van de levensduur van deze accu's het eindelijk mogelijk maakt om deze in te zetten in telefoons, elektrische auto's, elektrische vrachtwagens en zelfs in schepen en vliegtuigen. De accu's zijn betrekkelijk licht en hebben volgens Brighsun het potentieel om (op vergelijkbare grootte als lithium-ion-accu's) tot wel acht keer zoveel energie op te slaan. Daarmee moeten EV's volgens het bedrijf op één lading wel 2.000 kilometer kunnen afleggen, na een halfuur laden. De accu zou 2 miljoen kilometer mee moeten kunnen gaan en na 1.700 laadcycli (op 2C) nog 91 procent van de capaciteit moeten hebben. 2C houdt in dat de laadsnelheid in kW maximaal tweemaal de capaciteit in kWh is, bijvoorbeeld met 150 kW laden op een 75 kWh-accupakket.

                      Men is nu in gesprek met potentiële investeerders om te kijken naar grootschalige productie. Die is naar verluidt niet duur, omdat de bestanddelen volgens Brighsun ruimschoots en goedkoop voorhanden zijn in Australië. Interessante ontwikkelingen dus.

                      Bron: Autoweek

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Dat zou een dikke doorbraak zijn, maar bij een goede laadinfrastructuur is een autonomie van 500km voor 98% van de gebruikers meer dan voldoende.
                        Het is meer een goede mogelijkheid om de batterijen kleiner en lichter te maken, en dat is ook een goede stap vooruit.

                        Feit is wel dat er iedere maand wel iets in die richting gepubliceerd wordt. Laat ons hopen dat het echt lukt en in serie kan gaan.

                        Comment


                        • Die zijn gewoon op zoek naar extra investeerders, om er dan nooit meer iets van te horen. Maar hopelijk niet dus. Zou wel goed zijn, 1000km bereik en een pak lichter

                          Comment


                          • Dat klinkt goed, maar zwavel die dingen moeten ook nog gerecycleerd worden aan het einde van hun leven he.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Dat klinkt goed, maar zwavel die dingen moeten ook nog gerecycleerd worden aan het einde van hun leven he.
                              die zwavel kunnen we wel recycleren en gebruiken https://wetenschap.infonu.nl/scheiku...t-element.html

                              Comment


                              • lijkt me een interessante evolutie voor vrachtverkeer.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                  ‘ELEKTRISCHE AUTO’S ZIJN ECHT GROENER DAN DE REST’

                                  Er is weer olie op een oud vuurtje gegooid, want de Europese onafhankelijke milieuorganisatie Transport & Environment heeft een nieuw onderzoek gedaan naar de CO2-uitstoot van elektrische auto’s. Zijn we hierna voor eens en voor altijd klaar met deze oeverloze discussie?

                                  De Volkskrant publiceert de uitkomst van de cijfers van de Europese Federatie voor vervoer en milieu. Uit het nieuwe onderzoek blijkt dat een elektrische auto die nu ergens nieuw te koop wordt aangeboden gedurende zijn leven gemiddeld drie keer minder CO2 uitstoot dan een vergelijkbare benzine- of dieselversie. De Transport & Environment (T&E) concludeert dit uit een zogenoemde levenscyclusanalyse. Hierbij is naar elke gram CO2 gekeken: van de productie van onderdelen zoals accu's tot het transport van elektriciteit vanaf het centrale punt naar de lokale laadpaal.

                                  Als alles wordt meegenomen, stoot een elektrische, Europese auto bijna 100 gram CO2 per kilometer uit. Doordat in Nederland meer gebruik wordt gemaakt van groene stroom, zoals windenergie, ligt het gemiddelde iets lager: bij de productie van Nederlandse elektriciteit komt gemiddeld 377 gram CO2 per kilowattuur vrij. Per kilometer komt dat omgerekend uit op ruim 75 gram CO2. Dat lijkt niet veel schoner dan bij auto’s op fossiele brandstoffen die gemiddeld 104 g/km mogen uitstoten, maar daar wordt de productie en al de bijkomende CO2-uitstoot nog niet bij opgeteld. Met dit meegerekend stoot een benzineauto gemiddeld ruim 250 gram CO2 per kilometer uit. In het beste geval loopt het verschil tussen een elektrische auto en een auto op fossiele brandstoffen op tot 80 procent. Zweden is een voorbeeld van een land waarbij dit het geval is: de accu is in dat land gemaakt en de geproduceerde auto rijdt daar rond. Dit scheelt enorm veel transport en dus ook CO2-uitstoot.

                                  Het is daarbij mogelijk dat elektrische auto’s gedurende hun leven nog schoner worden, omdat veel energiebedrijven aan het kijken zijn naar duurzame mogelijkheden om energie op te wekken. Deze ontwikkeling heeft ook een positief effect op de productie van accu’s. Door het gebruik van accu’s staan elektrische auto’s overigens met een flinke achterstand in de showrooms ten opzichte van auto’s met fossiele brandstoffen, maar het break-evenpunt is volgens T&E al bereikt na 23.000 elektrische kilometers.

                                  Bron: Autoweek

                                  klaar met de discutie?
                                  Vegeet het maar,gegarandeerd is er binnen de korste tijd een onderzoek die deze weerlegt.
                                  zo snel gaat de oliesector zich niet laten doen.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten

                                    klaar met de discutie?
                                    Vegeet het maar,gegarandeerd is er binnen de korste tijd een onderzoek die deze weerlegt.
                                    zo snel gaat de oliesector zich niet laten doen.
                                    Ze hebben zich al ferm laten doen anders, de EV aantallen nemen wereldwijd enkel toe
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • TEGEN DE STROOM IN

                                      EUROPESE VERKOOP ELEKTRISCHE AUTO'S VERDUBBELD

                                      In de Europese Unie is de verkoop van nieuwe elektrische auto's in de eerste drie maanden van 2020 verdubbeld in vergelijking met een jaar eerder. Dat meldt de European Automobile Manufacturers' Association (ACEA) dinsdag.

                                      Terwijl de vraag naar auto's over het geheel genomen een flinke tik heeft gehad door de coronacrisis, was er naar elektrische auto's juist meer vraag. Er werden 167.132 EV's verkocht, tegenover 83.281 in het eerste kwartaal van 2019.

                                      Het marktaandeel van elektrisch oplaadbare auto's in de EU is hiermee toegenomen naar 6,8 procent van de verkopen. In het eerste kwartaal van 2019 was dat nog 2,5 procent. Benzineauto's zagen hun marktaandeel krimpen van bijna 58 naar ruim 53 procent, en diesels van ruim 33 naar iets minder dan 30 procent.

                                      In Nederland was ook een toename te zien van elektrische verkopen, maar waren de cijfers wel minder indrukwekkend. 9 procent van de tot op heden in 2020 verkochte auto's was volledig elektrisch, vorig jaar was dat in dezelfde periode 7 procent. 10.233 EV's werden er (tot en met april) gesleten dit jaar.

                                      Bron: Autoweek
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Die flinke tik stelt nog niet veel voor vrees ik. Wacht tot we 6 maanden verder zijn. Benieuwd of die veel te dure EV’s nog zo vlot gaan aangekocht worden als het economische bloedbad komt bovendrijven.
                                        Tweedehands naftjes zullen dan de toekomst zijn voor velen veronderstel ik.


                                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                          Die flinke tik stelt nog niet veel voor vrees ik. Wacht tot we 6 maanden verder zijn. Benieuwd of die veel te dure EV’s nog zo vlot gaan aangekocht worden als het economische bloedbad komt bovendrijven.
                                          Tweedehands naftjes zullen dan de toekomst zijn voor velen veronderstel ik.
                                          Allez jong, de nieuwe leasekletten worden ons toch in de strot geduwd, het kan niet op. Benieuwd, hoelang nog?

                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X