Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • T&E onderzoek naar de recycleerbaarheid van EV's:
    T&E’s study assesses the amount of raw materials needed to make electric vehicle batteries today and in the future - taking into account changes in…



    Op het vlak van grondstoffen is er geen twijfel mogelijk. De gemiddelde auto met een benzine- of dieselmotor verbrandt tijdens zijn leven het equivalent van een stapel olievaten zo hoog als een gebouw van 25 verdiepingen. Na de recycling van de materialen van een batterij van een elektrische personenwagen gaat zo’n 30 kilo metaal verloren. Dat is het formaat van een voetbal
    Uit de ‘levenscyclusanalyse’ van Transport & Environment blijkt tevens dat elektrische auto’s gedurende hun levensduur ook altijd minder CO2 produceren dan modellen met een verbrandingsmotor. Zelfs in Polen, dat de ‘vuilste’ elektriciteitsvoorziening van de Europese Unie heeft, stoten personenwagens met enkel een batterij 22 procent minder CO2 uit dan benzine exemplaren. Ook verbruiken elektrische auto’s tijdens hun levensduur 58 procent minder energie dan een benzinemodel, aldus T&E

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
      Voorbeeld van een EV rijder



      Als de toekomst er zo uitziet, hang ik mij wel op ..

      Comment


      • ik plug ook maar elke avond de auto in
        geen tankstations meer, tenzij ik wil

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Tesla is dus duidelijk geen gemiddelde elektrische auto, want ik doorkruis er al bijna 100k km heel de Benelux mee door zonder zorgen.
          Ja, Tesla is inderdaad geen gemiddelde auto. Dat is denk ik wel al lang duidelijk. De gemiddelde werkmens kan zich zoiets niet veroorloven. Dat jij zonder zorgen de Benelux doorkruist is dan wel weer tof voor jou !

          Comment


          • uiteindelijk wel in okkazie, vraag is alleen of je dat nodig hebt

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

              Ok Tesla fanboy

              Ik neem het zeker aan dat het kan, waarom niet. Ze beweren ook niet dat het NIET kan, als je het filmpje gekeken hebt? Het gaat om volgende punten waar je mee geconfronteerd wordt. Dat moet je zien zitten natuurlijk. Maar als je dit als zelfstandige veel geld uitspaart op fiscaal gebied kan veel he.

              Het hitpiece van TestAankoop heeft ondertussen toch al heel wat reacties gekregen.
              Bij hun filmpje op Youtube: https://m.youtube.com/watch?v=aQRqO62g1Rs
              Een groep EV eigenaars heeft bewezen dat je wel gemakkelijk van Oostende naar de Botrange kan rijden: https://www.groenlicht.be/2021/03/15...botrange-2021/
              En een uitgebreide analyse van de test van Test Aankoop: https://m.youtube.com/watch?v=eNNbzg5oEmg

              Interessante zaken daarin:
              - 25% geladen na een nacht, maar volgens TA slechts aan 5km/u terwijl dit volgens iedereen ongeveer 10km/u zou moeten zijn. 25% komt overeen met 60km volgens hun dashboard. Dat is een verbruik van 31,25kWh (6:20 in het filmpje) Waarschijnlijk heeft men de dag voordien de wagen hard afgetrapt om de batterij helemaal leeg te krijgen.
              - direct gaan laden met koude batterij. Men had beter tot aan Gent gereden om de batterij warm te krijgen zodat die sneller kan laden. Moet je weten natuurlijk, maar als het doel van het filmpje is om de mensen te informeren, dat had men dat moeten vermelden.
              - laadproblemen in Oostende. Kennelijk heeft men de wagen ingestoken, maar dan 10 minuten niets gedaan (om videos te maken). Paal blokkeert dan, net zoals een bankautomaat je kaart inslikt als je niets doet.
              - laden tot +90%, terwijl bijna iedereen weet dat het vanaf 80%veel trager gaat. Nogmaals, als het was om te informeren, had men dit moeten zeggen.
              - om 9u vertrokken, gaan laden met problemen, maar dan komt men pas aan in Wetteren om 19u! Dat is 58km. Drongen - Wetteren nam ook al een uur in beslag, dat is 9km. Dus waar iedereen minder dan 1u rijdt, heeft TA hier 10u over kunnen doen, met veel omwegen. Dat men dan ook eerlijk zegt wat men allemaal gedaan heeft. (32:20) Trouwens een verbruik van bijna 24kWh. Heel wat anders dan die 31 dedag voordien.
              - Leuven - Botrange: 130 km, daar hebben zij 4u over gedaan (10u tot 14u), maar ook verbruik klopt weer niet, (99% naar 26%) anders zou dit op 42kWh uitkomen. Dus waarschijnlijk ook weer veel omwegen. Mag, maar wees daar dan ook weer eerlijk in ipv te vermelden dat je van Leuven met volle batterij naar de Botrange rijdt en met 9% moet gaan laden.

              Grappig dat onder dit filmpje deze film stond die aangeeft hoe je met Zoë wel 900km op een dag kan rijden met 3 laadbeurten: https://m.youtube.com/watch?v=a_PPdp6-nME

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                Ik blijf het altijd straf vinden dat de meeste personen die een EV hebben, quasi geen probleem hebben met rijbereik.
                Dat lijkt alleen een probleem te zijn voor de personen die een EV niet zien zitten
                het is ondertussen wel geweten dat diegenen die het niet hebben,en niet geprobeerd hebben er alles van weten

                Comment


                • https://de.motor1.com/features/29669...blick-modelle/
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Overzicht van de verkopen van EV's en PHEV's in Europa in 2021 tot nu toe.



                    Comment


                    • Oldtimer ombouwen naar EV zou ietsje mogelijker worden in Vlaanderen: https://gocar.be/nl/autonieuws/class...-in-vlaanderen

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten


                        Als de toekomst er zo uitziet, hang ik mij wel op ..
                        Tja... de ene na de andere autobouwer stopt met Ice. Ik zou zeggen begin al maar een koord te zoeken.

                        Bjorn Nyland heeft nu al met een stuk of 5 autos bewezen dat je 1000 km kan rijden in minder dan 11uur. Ik zie het probleem niet.

                        Als ik naar mijn eigen verbruik kijk, dan denk ik dat ik hoogstens een keer of 10 per jaar aan de fast charger zou staan. De rest lukt prima thuis.

                        Comment


                        • Woon omstandigheden zijn niet voor iedereen van dien aart dat je thuis kan laden.
                          Mijn auto staat niet naast mijn huis, maar gewoon ergens op een parkeer vak op straat waar ruimte is, dus ik ben altijd afhankelijk van laadpalen om elektrisch te kunnen rijden.
                          Een privé parkeerplaats met laadpaal is onbetaalbaar.
                          There are Pretenders among us.....
                          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                            Tja... de ene na de andere autobouwer stopt met Ice. Ik zou zeggen begin al maar een koord te zoeken.

                            Bjorn Nyland heeft nu al met een stuk of 5 autos bewezen dat je 1000 km kan rijden in minder dan 11uur. Ik zie het probleem niet.

                            Als ik naar mijn eigen verbruik kijk, dan denk ik dat ik hoogstens een keer of 10 per jaar aan de fast charger zou staan. De rest lukt prima thuis.
                            Het was een reactie op dat filmpje. Maar ik denk niet dat de toekomst er zal uitzien zoals in dat filmpje, dus die koord zal niet nodig zijn :-)
                            Maar geef toe, moest het er echt zo aan toe gaan, het zou triestig worden ;-)

                            Comment


                            • Moins cher… Mais peut-être encore plus fun ?! Ce dimanche, Pierre Lardenois vous fait découvrir « l’entrée de gamme » de la Porsche Taycan qui est une pure propulsion !

                              Comment


                              • byd ea1, kleine hatchback met 900km range

                                Comment




                                • nog wat byd

                                  Comment


                                  • Spannende wagens gepresenteerd op de Shanghai Motor Show!



                                    Comment





                                    • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                      Comment





                                      • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                        Comment


                                        • Alweer een stap dichter bij big brother, en de controle verliezen over het beheer van je eigen voertuig.

                                          https://www.vroom.be/nl/nieuws/tesla...utm_term=news1
                                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X