Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Voorlopig zijn er nog maar zeer weinig auto's te vinden, en die hebben dan meestal maar een bereik van 100km of minder.

Uitzondering is de Tesla Roadster waarvan er 1500 rondrijden en die 450km haalt bij normaal rijgedrag. Aangezien het een supercar is, is dit wel niet voor de modale Belg: prijskaartje bedraagt €100k basis BTWi.

Vanaf medio 2012 zie ik meer gangbare wagens op de markt komen: VW Golf, Ford Focus en de nieuwe Toyota.
    De Tesla Model S zou dan normaal ook geleverd moeten worden.

Lijst om te beginnen: http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car

Comment

nieuwe toyota ?

Comment

Toyota made no bones about the fact that more Prius models were to be unveiled in Detroit for the North American International Auto Show, even throwing advertisements up around town asking whether it's supposed to be Priuses or Priii. (We, as you can see, chose to side-step the debate.) Now we know what's coming, first being the Prius V. It's the MPV the company has been teasing, basically just a taller version of the four-door sedan with a hatchback and a whopping 60 percent more cargo space -- 32 cubic feet, which is more than most compact SUVs. It's to be rated 42mpg city, 38 highway, and 40 combined, which is a surprising 10mpg lower than the sedan model. That's perhaps a bit disappointing, but availability this summer is a pleasant surprise. Next is the Prius C, naturally for "concept," which is aimed at "young singles and couples." It's definitely funkier and way cooler than the current model, looking to have a nose very similar to the car's FT-86 concept. We hope the production model looks quite close to this, and while that's always a doubtful proposition we won't have all that long to wait, with it hitting dealerships in the first half of 2012. Toyota also showed off the Prius Plug-In, the very same one we test drove last year, said to be coming first to the western and eastern coasts of the US first, and re-affirmed the "patriarch" status of the current-generation Prius sedan, having sold 230,000 cars since 2009. It's good to be the king. %Gallery-113692%

Nieuwe Prius V en Prius C.

EDIT: blijkbaar wordt de C toch ook gewoon een hybride. Dus geen volledig elektrische.

Comment

Neen blijven hybride's denk ik .

Bekijk je tv-programma's, films en series rechtstreeks live of uitgesteld in replay, raadpleeg je tv-gids en geniet van exclusieve inhoud over sport, films, series ... Proximus Pickx is beschikbaar op al je schermen: pc, smartphone, tablet en tv.

Op het autosalon zei men dat de voorinschrijving begint in augustus en levering vanaf november .
          Afwerking valt zeer goed mee , veel beter dan de Prius , die voelde binnenin heel plastiekerig .

Comment

Voor hybride of waterstof wil ik nog "ja" zeggen, maar gene full elektrische wagen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
              Mazout en benzine kan zelfs op een volkomen natuurlijke manier worden gerecycleerd, al heeft het wel een pak tijd nodig om nieuwe aardolie te doen ontstaan.

Ik geloof persoonlijk niet in batterijen, dus volledig elektrisch. Wel in hybrides, kers-systemen,...

Probleem in mijn ogen is niet de auto op zich, maar datgene waar de vrijheid van de auto voor gezorgd heeft. Vele mensen rijden elke dag 100km om naar een bureau'ke te rijden terwijl ze thuis datzelfde werk kunnen. Mensen nemen de wagen om 2km verderop naar de bakker te gaan. Allemaal idioot eigenlijk.

En in mijn ogen zijn er andere dingen die een gunstiger effect hebben op het milieu en hoe we leven zoals ecologisch bouwen, streekgebonden voedselproducten,...
              Zoals je zegt, een wijziging van mentaliteit (niet alleen op autogebied trouwens) zou héél veel oplossen, waarschijnlijk zelfs meer dan 'milieuvriendelijke' auto's ooit gaan kunnen.
              In de 2 jaar dat ik mijn rijbewijs heb, heb ik misschien 1000 km afgelegd.
              Ook al is dit niet de meest geschikte plaats om zoiets te verkondigen: ik neem de auto alleen als het écht niet anders kan, maar dan wil ik me wel wat amuseren.

Het systeem zoals Porsche dat toepast, met een soort vliegwiel, daar zie ik eigenlijk wel iets in voor stadsverkeer (optrekken - remmen).

Comment

Hmm, spijtig van het topic, we zijn al pagina 3 en behalve heeel veel zever over al dan niet ecologische wagens, is er behalve 1 nog niemand die mooie foto's plaatst.

Geniet toch eens gewoon van de mooie wagens ipv je zorgen te maken over het ecologisch aspect of de mogelijke range. (Ik heb in het Ferrari topic nog niemand zien klagen over de afstand die je kan afleggen met een volle tank, ivm een Smart Diesel)

Tesla is een mooi voorbeeld, maar even verder denken levert me dit:

Mercedes SLS E-Cell

En er zijn er nog hoor

Comment

Jaguar C-X75 (ok, heeft een hulpgenerator (onder de vorm van 2 microturbines, maar is voor de aandrijving 100% electrisch)

Comment

Natuurlijk ook de Audi e-tron, gebaseerd op de huidige R8:

0-100: 4.8 seconden
                    Reikwijdte: 280km
                    Topsnelheid: 200km/u (begrensd)

De batterij zou je met een gewoon stopcontact (240V/16A) in 6-8u vol moeten kunnen laden.

Comment

Voila, nu zijn we vertrokken Just sit back and enjoy the ride

Comment

En wat denk je van deze:

Ariel Atom

+ YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DavkeG Bekijk Berichten

Woordje meer uitleg??? Is dit een voorloper van de electrische wagen, merk? Uitvinder? Historie?

Altijd leuk, om bij te leren.

Comment

La Jamais Contente. Elektrische recordwagen uit 1899. Topsnelheid was iets meer dan 100 km/u.

Elektrische wagens waren best populair in die periode. Benieuwd of ze dit keer wél gaan blijven.

Comment

Voor de kinderen :

Audi Auto Union Type C e-tron

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DavkeG Bekijk Berichten
                                  La Jamais Contente. Elektrische recordwagen uit 1899. Topsnelheid was iets meer dan 100 km/u.

Elektrische wagens waren best populair in die periode. Benieuwd of ze dit keer wél gaan blijven.
                                  100km/u, niet slecht

Dit mag hier ook niet ontbreken:
                                  + YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Imperia GP, niet volledig electrisch, maar toch het vermelden waard denk ik?
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Niet echt een "elektrische" auto maar toch op hetzelfde principe:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quido Bekijk Berichten
                                        Welke autoliefhebber kan een Lover zijn van electrische wagens. Het zijn opgesmukte golfcaddy's
                                        en toch wil ik een Electrische Smart,
                                        alleen wisten ze op 't salon niet te vertellen of ik die met hoogspanning mocht opladen

allee joh, met zo'n ding het stad inrijden =
                                        liever dan met de bmw (carjacking), morgans (alu-carosserie),...

Comment

Working...
                                        X