Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • hoe graag ik eigenlijk wel een tesla zou willen, mooi efficient superchargers en best wel musk-fan - gun hem graag mijn centen, het agressieve one-pedal rijden en de overload aan kracht zouden het mss vergallen, althans das altijd wat er bij de test van de 3 naar voor komt...een okkazie s mss wat minder maar het blijft eigen aan het merk

    en das iets wat je niet zonder preofrit kan zeggen in feite

    Comment


    • The proof of the pudding...; ;-)

      'k Heb zo de indruk dat het altijd een love it or hate it relatie is, met zo'n 3.

      Als je een beetje een gadget geek bent, is dat de auto voor jou, maar als je gaat voor ouderwets rijgevoel en comfort, denk ik dat je er wat te kort bij schiet.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        hoe graag ik eigenlijk wel een tesla zou willen, mooi efficient superchargers en best wel musk-fan - gun hem graag mijn centen, het agressieve one-pedal rijden en de overload aan kracht zouden het mss vergallen, althans das altijd wat er bij de test van de 3 naar voor komt...een okkazie s mss wat minder maar het blijft eigen aan het merk

        en das iets wat je niet zonder preofrit kan zeggen in feite
        Je kan die ook in "chill mode" zetten, dan gaat alles wat gezapiger.

        Testrit met een Model Y is gepland.
        Eerlijk, die >400pk kan me ook niet echt boeien. Het is leuk voor een paar keer, maar dagelijks is 200pk meer dan voldoende.

        Ik heb wel al een uurtje met een XC40 gereden. Die is ook heel snel met zijn 400pk en 0-100 in een dikke 4.5 s. Zelfde platform als de Polestar dus.

        Maar het verbruik op een rit met wat binnenwegen en zonder heel gek te doen zat snel rond de 26 kWh/100km, en dat vond ik veel. Daarmee haal je dus de 300km niet.

        Comment


        • Ik begrijp dat totaal niet, waarom die nieuwe EV's nog altijd voor zoveel PK's gaan, ipv meer te focussen op de range.
          Dat is tenslotte toch waar iedereen van wakker ligt, als hij een EV koopt.

          200pk is idd ruimschoots voldoende, zelfs voor een auto van 2 ton.

          Comment


          • vermogen kost natuurlijk ook geen geld he, en onaangesproken vermogen vermindert de range uiteindelijk ook niet

            als tesla de coast functie ooit zou actieveren is't een no brainer op dit moment...of de mg zs-ev als het cheaper moet

            Comment


            • Als ik het verschil in prijs bekijk tussen een Dual motor of single motor bij een Tesla 3, dan vragen ze toch behoorlijk wat geld voor dat vermogen

              Moesten ze die single motor nu eens met een 77kw/h batterij uitrusten, was die al helemaal onklopbaar als pick of the range.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                Ik begrijp dat totaal niet, waarom die nieuwe EV's nog altijd voor zoveel PK's gaan, ipv meer te focussen op de range.
                Dat is tenslotte toch waar iedereen van wakker ligt, als hij een EV koopt.

                200pk is idd ruimschoots voldoende, zelfs voor een auto van 2 ton.
                Puur marketing.

                EV's zijn zeker duurder nog altijd dan een ICE.
                En als je dan gaat vergelijken, dan vergelijk je bv Mod3 met een een BMW 330i ipv een 318i...
                Maakt het prijsverschil wat kleiner...

                Comment


                • Het is idd vrij interessant om een krachtige motor te monteren in een EV, omdat die motoren pakken eenvoudiger en goedkoper zijn dan pakweg een 6 cilinder met turbo, en dan krijg je als koper toch "bang for the buck" (want het meeste geld zit natuurlijk in de batterij).
                  Los daarvan, is een 2WD versie ook altijd interessant, een motor minder meesleuren.. want die motor heeft ook een gewicht en een zekere weerstand (kan niet van de as losgekoppeld worden).
                  De model 3 LR RWD hebben ze helaas geschrapt, hoewel dat eig de meest interessante versie is in mijn ogen. (en de AWD wel tof is - al is het maar om uw passagiers eens goed in hunne zetel te duwen)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    Het is idd vrij interessant om een krachtige motor te monteren in een EV, omdat die motoren pakken eenvoudiger en goedkoper zijn dan pakweg een 6 cilinder met turbo, en dan krijg je als koper toch "bang for the buck" (want het meeste geld zit natuurlijk in de batterij).
                    Los daarvan, is een 2WD versie ook altijd interessant, een motor minder meesleuren.. want die motor heeft ook een gewicht en een zekere weerstand (kan niet van de as losgekoppeld worden).
                    De model 3 LR RWD hebben ze helaas geschrapt, hoewel dat eig de meest interessante versie is in mijn ogen. (en de AWD wel tof is - al is het maar om uw passagiers eens goed in hunne zetel te duwen)
                    De vraag is groot, en Tesla houdt van eenvoud in de productie. (er zijn 5 kleuren, 2 velgen en 5 opties).
                    Dus als een versie te weinig verkocht wordt, dan schrapt Tesla die...
                    De wet van de grote getallen... en waarschijnlijk ook van de marges.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                      De vraag is groot, en Tesla houdt van eenvoud in de productie. (er zijn 5 kleuren, 2 velgen en 5 opties).
                      Dus als een versie te weinig verkocht wordt, dan schrapt Tesla die...
                      De wet van de grote getallen... en waarschijnlijk ook van de marges.
                      ja, maar dan wel ten nadele van de consument.
                      bij ons is eigenlijk alles wat je koopt te duur / te sjiek.
                      ik huurde eens in zuid afrika een Nissan en VW huurwagen gehad, die wagens waren even basic dan een dacia login hier (met raamslingers etc), maar dat krijg je hier gewoon niet meer verkocht, hoewel ge in feite niet meer nodig hebt. (zeg ik dan met mijnen tesla )

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                        ja, maar dan wel ten nadele van de consument.
                        bij ons is eigenlijk alles wat je koopt te duur / te sjiek.
                        ik huurde eens in zuid afrika een Nissan en VW huurwagen gehad, die wagens waren even basic dan een dacia login hier (met raamslingers etc), maar dat krijg je hier gewoon niet meer verkocht, hoewel ge in feite niet meer nodig hebt. (zeg ik dan met mijnen tesla )
                        Nagel op de kop.
                        Er zijn van die dingen die ze tegenwoordig in auto's steken waarvan je denkt.... waarom?
                        En toch, als een autofabrikant het niet doet, dan krijgt die bakken kritiek en verkoopt minder...
                        En toch durven sommige premium fabrikanten zogenaamde basismodellen in de lijst zetten die geen mens wil omdat het essentiele ontbreekt.
                        Een A4 of 3-Serie zonder minstens een business pack is gewoon armoede. Dat heb je alvast niet in een Tesla. Dingen die je verwacht zitten er op zoals zetels met geheugen, navigatie, verwarmde zetels, ACC, etc.






                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                          Nagel op de kop.
                          Er zijn van die dingen die ze tegenwoordig in auto's steken waarvan je denkt.... waarom?
                          En toch, als een autofabrikant het niet doet, dan krijgt die bakken kritiek en verkoopt minder...
                          En toch durven sommige premium fabrikanten zogenaamde basismodellen in de lijst zetten die geen mens wil omdat het essentiele ontbreekt.
                          Een A4 of 3-Serie zonder minstens een business pack is gewoon armoede. Dat heb je alvast niet in een Tesla. Dingen die je verwacht zitten er op zoals zetels met geheugen, navigatie, verwarmde zetels, ACC, etc.





                          Ik denk dat de invoerder daar ook een rol in speelt hoor. Dit weekend voor een auto binnen gestapt bij een dealer en van de BASE versie waren er vier beschikbaar voor heel België op een heel jaar ... Er staan dan ook nog is

                          Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                            Ik denk dat de invoerder daar ook een rol in speelt hoor. Dit weekend voor een auto binnen gestapt bij een dealer en van de BASE versie waren er vier beschikbaar voor heel België op een heel jaar ... Er staan dan ook nog is

                            Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
                            Je zin is niet helemaal af, maar ik snap je punt.
                            Het bewijst gewoon dat ze een "versie" in de hun lijsten zetten (vanaf prijs....) die ze toch niet verkopen.

                            Laat ons nu eerlijk zijn, ga naar de configurator van Audi, BMW of Mercedes.... dat is toch gewoon de hel. Je moet door 17 schermen om een beetje auto te hebben, en je loopt 10 keer aan tegen: "als U deze optie kiest, dan worden volgende opties verwijderd...".

                            En van een heel pak "opties" weet je gewoon niet wat je krijgt of wat het betekent.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                              Je zin is niet helemaal af, maar ik snap je punt.
                              Het bewijst gewoon dat ze een "versie" in de hun lijsten zetten (vanaf prijs....) die ze toch niet verkopen.

                              Laat ons nu eerlijk zijn, ga naar de configurator van Audi, BMW of Mercedes.... dat is toch gewoon de hel. Je moet door 17 schermen om een beetje auto te hebben, en je loopt 10 keer aan tegen: "als U deze optie kiest, dan worden volgende opties verwijderd...".

                              En van een heel pak "opties" weet je gewoon niet wat je krijgt of wat het betekent.
                              Met die nuance dat die wagens wereldproducten zijn en dat de invoerders beslissen hoe ze deze in de markt zetten. Paketten zijn op niveau van invoerder, ik kijk wel eens UK content over wagens en die hun trim levels zijn vaak zeer verschillend.

                              Bij Aziaten heb je dat systeem van opties veel minder en daar zijn het eerder beslissingen van "we doen die uitvoering in BE niet".

                              Soms is het ook begrijpelijk. De wagen die ik ging bekijken legt het op vlak van range af tegen zijn concurrenten, ofwel moet het dan een prijzenkraker zijn ofwel push je die naar de bovenkant van de markt door uitrusting. Dat werkt in UK en BE blijkbaar wel. In NL, FR en DE lusten ze daar geen pap van.
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                ondertussen aan boord vd felicity ace...

                                het geeft wel aan dat er voor elektrische voertuigen een oplossing moet worden gezocht. Ze vliegen veel minder snel in brand dan een ICE maar als het gebeurd is het wel stront aan de knikker...
                                De nieuwe batterijen hebben een luik langs waar men kan blussen.
                                den borre


                                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                Comment


                                • THE BIG EV LIE. Why They Won't Save the Planet & All About Dirty Electricity | TheCarGuys.tv#electricvehicles #tesla #globalwarmingSubscribe: https://bit.ly/...


                                  Hij heeft toch ergens gelijk.

                                  Comment


                                  • Sustainable fuels; what are they & are e-fuels better for the planet than running an EV or PHEV?

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Langstrecken-Test | Skoda ENYAQ vs. Kia EV6 vs. Tesla Model 3

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • de gestroomlijnde(re) tesla slaat me wat tegen kwa efficientie uiteindelijk, hij is zuiniger maar uiteindelijk niet zoveel ik had gedacht, of gehoopt

                                        ...gokte toch op een verschil van 4 à 5 kwh

                                        Comment


                                        • Comment

                                          Working...
                                          X