Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gisteren aan tafel op het werk.
    Collega die wist dat ik een nieuwe auto moest kiezen vroeg me lf ik het aan durfde om electrisch te gaan. Ikke: ja tuurlijk, de Mod Y is besteld.
    Ik ben zelf 54, en er zaten dus nog 4 collega’s mee aan tafel, tussen de pakweg 30 en 45 jaar.

    Allemaal hadden ze zware bedenkingen.
    - hoe ga je een rit van 500 km doen als je auto maar 400 km kan doen? Tja, laden onderweg.
    - maar al die snelladers zijn toch continu bezet, dan moet je daar 2-3 uur wachten… euh nope
    - ik heb 3 kinderen en een nanny, die krijg ik niet in de auto…. Ja, nu niet, maar wel in een idBuzzz bv.
    - …

    Zelf heb ik de klik naar electro helemaal gemaakt. Ik kan het me niet voorstellen om nog te gaan voor een benzine, laat staan een fake hybride.
    Ik was echt verwonderd hoe veel twijfel er nog is bij mensen die jonger zijn, en ook behoorlijk hoog opgeleid.
    Voor bedrijfswagens hebben we nog een kleine 3 jaar en dan is het buigen.
    Blijkbaar zijn er toch nog een pak mensen die nu nog alles uit de kast halen om toch maar niet electrisch te gaan riijden.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      de gestroomlijnde(re) tesla slaat me wat tegen kwa efficientie uiteindelijk, hij is zuiniger maar uiteindelijk niet zoveel ik had gedacht, of gehoopt

      ...gokte toch op een verschil van 4 à 5 kwh
      Ze vergelijken een sportwagen op zeer brede banden met twee achterwiel aangedreven wagens.
      BMW 420dA : >>>

      Comment


      • akkoord bert, maar zit er dan zoveel verschil tss een single en een dual?

        ik zou nu ook wel sowieso gaan voor single op aero's...moest het een 3 worden

        Comment


        • Image

          in london

          Comment


          • Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              Dan veel liever gewoon een Tesla dan dit Frankenstein geval.

              ”Wow, wat een bak, start hem eens?”

              ……

              ”Allé kom jong, start dat spel eens, wanneer krijgen we die epic machine te horen?”

              ….. euh…. hij is gestart…
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

              Comment


              • Sneed ook door mijn hart
                Maar het was geen echte


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                  Gisteren aan tafel op het werk.
                  Collega die wist dat ik een nieuwe auto moest kiezen vroeg me lf ik het aan durfde om electrisch te gaan. Ikke: ja tuurlijk, de Mod Y is besteld.
                  Ik ben zelf 54, en er zaten dus nog 4 collega’s mee aan tafel, tussen de pakweg 30 en 45 jaar.

                  Allemaal hadden ze zware bedenkingen.
                  - hoe ga je een rit van 500 km doen als je auto maar 400 km kan doen? Tja, laden onderweg.
                  - maar al die snelladers zijn toch continu bezet, dan moet je daar 2-3 uur wachten… euh nope
                  - ik heb 3 kinderen en een nanny, die krijg ik niet in de auto…. Ja, nu niet, maar wel in een idBuzzz bv.
                  - …

                  Zelf heb ik de klik naar electro helemaal gemaakt. Ik kan het me niet voorstellen om nog te gaan voor een benzine, laat staan een fake hybride.
                  Ik was echt verwonderd hoe veel twijfel er nog is bij mensen die jonger zijn, en ook behoorlijk hoog opgeleid.
                  Voor bedrijfswagens hebben we nog een kleine 3 jaar en dan is het buigen.
                  Blijkbaar zijn er toch nog een pak mensen die nu nog alles uit de kast halen om toch maar niet electrisch te gaan riijden.
                  troost u,nog 10 jaar en ze vinden hun eigen argumenten belachelijk

                  Comment


                  • Wat iemand een voordeel vindt aan een elektrische auto hoeft een ander toch niet een voordeel te vinden ?
                    Ik zie zelf niet waarom ik elektrisch zou kopen.
                    Laat gewoon ieder zijn eigen keuze maken.

                    Comment


                    • Het ging mij niet eens om de electrische auto an-sich, wel om de weerstand tegen verandering.

                      Mensen zijn ongelooflijke gewoontedieren.
                      Ik ken mensen die hun hele leven met hetzelfde merk auto rijden, die elke vrijdag frieten eten, nooit eens een andere krant lezen en al 5 generaties in hetzelfde dorp wonen. Dan kan je inderdaad verwachten dat ze niet direct om kunnen met verandering.

                      We weten toch allemaal dat we van de petroleum af moeten. Mijn instelling is dan…. Liever morgen dan overmorgen.
                      Zelfs als je het kritisch bekijkt zal een electrische auto geen dramatische veranderingen vragen in gedrag.
                      Hoe veel mensen rijden regelmatig meer dan 400 km op een dag? En als je dat doet, hoe moeilijk is het dan om een half uur langer onderweg te zijn?

                      Als ik met mijn schoonouders over een electrische auto praat dan komen direct dingen naar boven als:
                      - waar ga ik laden: ze hebben een oprit voor 3 auto’s
                      - dat ding gaat in brand vliegen: minder vaak dan een diesel of benzine
                      - ik geraak nergens meer: ze gaan nooit verder dan 100 km van huis

                      Comment


                      • STELLANTIS EN MERCEDES-BENZ GAAN SAMEN ACCU'S MAKEN

                        JOINT VENTURE AUTOMOTIVE CELLS COMPANY KRIJGT EXTRA PARTNER

                        Stellantis en Mercedes-Benz slaan de handen ineen bij het produceren van accu's. Dat maakt Stellantis bekend. Mercedes-Benz wordt een nieuwe partner in de joint venture Automotive Cells Company (ACC). Naast accufabrieken in Frankrijk en Berlijn staat er nu een derde accufabriek in Italië op de planning.

                        ACC werd in 2020 opgericht door Stellantis en Total met het doel om accu's in Europa te gaan produceren. Mercedes-Benz schuift nu aan tafel als partner bij de joint venture en krijgt een derde van de aandelen in handen, evenveel als Stellantis en Total. Mercedes-Benz levert op zijn beurt technologie en kennis over de accuproductie aan ACC. Met de toetreding van een derde partner gaan ook de doelstellingen van ACC omhoog. In 2030 moet de jaarlijkse productiecapaciteit ten minste 120 GWh bedragen. Voor de reeds geplande fabrieken in Frankrijk en Duitsland gaat de verwachte jaarlijkse accuproductie omhoog van 24 GWh naar 40 GWh per fabriek.

                        Die twee fabrieken, die in Douvrin en Kaiserslautern komen te staan, zijn overigens nog niet gebouwd. Volgend jaar wil ACC beginnen met de productie in Frankrijk, in 2025 moet de fabriek in Duitsland geopend zijn. Daar komt nog een derde fabriek bij in Italië. Eerder meldden bronnen al dat Stellantis van plan was een 'gigafactory' in Zuid-Italië te gaan bouwen, nu bevestigt het concern dat zelf. Voor de accufabriek gaat ACC de bestaande fabriek van Fiat in Termoli, waar het merk momenteel motoren en transmissies in elkaar schroeft, ombouwen. In totaal is met de drie accufabrieken een investering van meer dan 7 miljard euro gemoeid.

                        Het is nog niet duidelijk wanneer de fabriek in Italië zal worden gebouwd. Momenteel is ACC nog in gesprek met de Italiaanse overheid om de deal af te ronden.

                        Bron: Autoweek
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Night Shift: Reizen in de LEVC TX, de elektrische London Taxi! recensie | Beoordelingen | 2022

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Deze vdl citea's bedienen nu onze lijn




                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                            Comment


                            • ik dacht (maar das voor paarden die hebben er de kop voor) dat het capaciteitstarief tijdelijk on hold ging gezet worden...demir liet erover iets los...maar blijkbaar over 3 maanden is het toch zover dat nachttarief verdwijnt en capaciteit wordt ingevoerd...een aanslag op de zuinige mens en een toegift op de rijke teslabezitter, om het simpel te stellen

                              Het onderscheid tussen het duurdere dag- en het goedkopere nachttarief verdwijnt vanaf 1 juli 2022. Althans voor het onderdeel netkosten. Hoeveel bespaar je vandaag nog door je wasmachine ‘s nachts te laten draaien? En welke impact zal de verandering op je energiefactuur hebben? Mijnenergie.be zoekt het uit.


                              Vlaams minister van Energie Zuhal Demir stuurt aan op een nieuw uitstel voor het capaciteitstarief. Door dat tarief, dat de VREG in juli wil invoeren, zou een derde van de verbruikers meer moeten betalen voor hun factuur. Vooral kleine verbruikers worden in dat geval getroffen. De energieregulator beslist autonoom over de tariefstructuur, maar wat nu op tafel ligt is voor Demir een “no-go”. “No pasaran. We gaan geen gekke dingen doen”, klonk het in het Vlaams parlement.



                              creeeren ze geen discriminatie tss mensen die de het geluk/pech hebben het éne of het andere type meter te hebben je hebt immers geen keuze

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                ik dacht (maar das voor paarden die hebben er de kop voor) dat het capaciteitstarief tijdelijk on hold ging gezet worden...demir liet erover iets los...maar blijkbaar over 3 maanden is het toch zover dat nachttarief verdwijnt en capaciteit wordt ingevoerd...een aanslag op de zuinige mens en een toegift op de rijke teslabezitter, om het simpel te stellen

                                Het onderscheid tussen het duurdere dag- en het goedkopere nachttarief verdwijnt vanaf 1 juli 2022. Althans voor het onderdeel netkosten. Hoeveel bespaar je vandaag nog door je wasmachine ‘s nachts te laten draaien? En welke impact zal de verandering op je energiefactuur hebben? Mijnenergie.be zoekt het uit.


                                Vlaams minister van Energie Zuhal Demir stuurt aan op een nieuw uitstel voor het capaciteitstarief. Door dat tarief, dat de VREG in juli wil invoeren, zou een derde van de verbruikers meer moeten betalen voor hun factuur. Vooral kleine verbruikers worden in dat geval getroffen. De energieregulator beslist autonoom over de tariefstructuur, maar wat nu op tafel ligt is voor Demir een “no-go”. “No pasaran. We gaan geen gekke dingen doen”, klonk het in het Vlaams parlement.



                                creeeren ze geen discriminatie tss mensen die de het geluk/pech hebben het éne of het andere type meter te hebben je hebt immers geen keuze
                                Ik denk dat je te kort door de bocht gaat. Mensen met een tweede woning die af en toe hoge pieken veroorzaken, maar globaal weinig verbruiken gaan meer betalen.
                                Voor anderen waarschijnlijk centjeswerk.

                                Comment


                                • mijn initiele bewering gaat vandaag trouwens niet meer op...heb de simulatie vandaag opnieuw gedaan op basis vroeger electrisch jaarlijks verbruik van 1200kwh, voor de 500e er was

                                  paar maanden geleden ging ik van een €360 p/j naar iets van €440
                                  als ik vandaag de simulatie maak, zak ik met digimeter van 545 naar 521, omdat aandeel energiekosten en heffingen groter zijn geworden

                                  maar nog steeds blijft het discriminerend, zij het dan soms in de andere richting vandaag, pas vanaf iedereen is geswitched van meter, overgaan op nieuw tarief

                                  Comment


                                  • Weliswaar in Nederland maar hier gaat dat niet beter zijn

                                    GROTE VERSCHILLEN IN WERKPLAATSTARIEVEN MERKDEALERS

                                    'HOGER TARIEF VOOR EV'S ONONTKOOMBAAR'

                                    De factuur van de garage behoort tot de hoogste rekeningen die je moet betalen. Over het algemeen is de factuur netjes uitgesplitst en kun je duidelijk zien wat je voor de onderdelen betaalt. Onderaan de streep bepaalt het uurtarief echter voor een aanzienlijk deel de hoogte van de factuur. En dat tarief is vaak onduidelijk. Tijd voor een rondgang langs de dealers.

                                    Of het nu gaat om een splinternieuwe auto of een frisse occasion: zo duidelijk als de aanschafprijs doorgaans is, zo ondoorzichtig zijn de onderhoudsprijzen van een auto. Vaak zijn die kosten vakkundig verstopt in pakketten en het werkplaats­tarief is doorgaans in nevelen gehuld. Reden voor ons om daar eens dieper in te duiken. Wat vraagt de merkdealer nu eigenlijk voor een uurtje ‘schroeven’, zoals dat in de garagebranche oneerbiedig heet. En hoeveel maakt het voor de portemonnee nu eigenlijk uit in welk merk je rijdt en welke aandrijflijn je kiest? Want we willen ook weten of er onderscheid bestaat in de tarieven voor benzine, diesel en elektrisch.

                                    Over een paar jaar neemt het elektrische aanbod in de werkplaats de overhand. Dat heeft zo zijn gevolgen voor het verdien­model van de merkdealer en de universele garage. Een elektrische auto is weliswaar relatief duur in aanschaf, maar komt daarna nauwelijks terug in de werkplaats, want het benodigde onderhoud is minimaal. Tegelijkertijd vergt het sleutelen aan een elektrische auto andere apparatuur, afwijkend gereedschap en meer kennis ten opzichte van regulier onderhoud aan een auto met verbrandingsmotor. De werkplaats moet dus rekenen op lagere inkomsten en tegelijkertijd hogere investeringen.

                                    Onze telefonische rondgang biedt een aardig inkijkje in deze snel veranderende markt en hoe dealers daarmee omgaan. Exacte bedragen willen we graag weten, dus gehanteerde werkplaatstarieven in uren en inclusief btw. Natuurlijk, het onderhoud van een Mercedes-Benz (€144,60 bij Smeets in Eindhoven) doet meer pijn in de portemonnee dan dat van een Dacia (€102 bij Munsterhuis in Enschede), maar voor het volledige beeld informeren we bij diverse merkdealers naar hun tarieven. Uit onze rondvraag blijkt dat het gros van de merkdealers die wij hebben gesproken nog geen onderscheid maakt in werkplaatstarieven tussen benzine- of dieselvoertuigen en elektrische auto’s, maar dat gaat in de nabije toekomst veranderen. Althans, dat vertrouwt Marcel Dekker van Opel-dealer Dekker uit Krimpen aan de IJssel ons toe. “Op dit moment maken wij nog geen onderscheid in werkplaatstarieven tussen fossiel aangedreven- of elektrische auto’s. Wij hanteren een vast uurtarief van €105,88. Voor de toekomst houd ik echter mijn hart vast als het elektrisch rijden massaal zijn intrede doet. Er gaat simpelweg weinig stuk aan die auto’s en olie, waarop een goede marge zit, hebben EV’s niet nodig. We verdienen er weinig op, terwijl de investeringen in werkplaatsapparatuur en de opleidingskosten van monteurs fors zijn. Misschien moeten we het uurtarief voor elektrische auto’s in de toekomst wel verdubbelen om te kunnen overleven als kleine merkdealer.



                                    Verschillend tarief

                                    In tegenstelling tot Opel Dekker hanteert Mazda-dealer Mulder in Waddinxveen als enige door AutoWeek benaderde dealer wél een afwijkend tarief voor elektrische auto’s die voor een onderhoudsbeurt komen. “Voor een conventionele auto met verbrandingsmotor rekenen wij een uurtarief van €106,42. Werken aan een elektrische auto kost €130. Dat komt onder meer door de extra opleidingen en certificaten die een techneut moet hebben die aan deze auto’s werkt. Verder is er bij EV’s nog een controle door een tweede man noodzakelijk en wordt er speciaal gereedschap bij gebruikt”, leert Dennie van den Berg ons.

                                    Bij Mazda Knoop in Maarssen zit de prijslijst minder eenvoudig in elkaar. “Wij werken met pakketprijzen en die hebben verschillende uurtarieven, afhankelijk van het soort werk”, vertelt directeur Hans Knoop. “Een losse apk kost bijvoorbeeld €29 en is een uur werk, bandenwissels en fitwerkzaamheden gaan tegen een tarief van €69. Het tarief voor diagnosewerkzaamheden is €90 en daartussen hebben we, afhankelijk van de werkzaamheden, ook weer andere tarieven.” Een kanttekening heeft hij echter ook. “Een kaal uurtarief zegt niet zoveel. Als onze specialisten een diagnose in een halfuur kunnen stellen en iemand met een lager uurtarief hierover twee uur doet, is de factuur bij ons alsnog lager dan bij een bedrijf met een lager uurtarief.”

                                    Daar komt het specialisme van de merk­dealer dus om de hoek kijken. Knoop heeft daarin een punt, want de ervaring leert dat een universele garage soms meer uren nodig kan hebben voor hetzelfde werk.



                                    De duurste

                                    Huiskes Kokkeler, dealer voor de regio Twente van de merken uit de Volkswagen Group, kan geen vaste werkplaatsuurtarieven noemen. “Concrete bedragen zijn lastig te benoemen, want die schommelen enorm. Voor regulier onderhoud berekenen wij bijvoorbeeld een ander tarief dan voor de vervanging van remblokken”, zo vertelt Erwin Jansen, die verantwoordelijk is voor de planning. VAG-dealer Hoogenboom in Rotterdam komt wél met harde cijfers en voert de lijst aan met de hoogste tarieven. Een snelle blik leert dat de Audi-rijder flink moet betalen met een uurtarief van €163,35. De Volkswagen-rijder komt er met €153,67 iets gunstiger van af. Berijders van Seat en Skoda zijn bij Hoogenboom het voordeligst uit met een uurtarief van €146,41. De dealer berekent voor auto’s van vijf jaar of ouder 15 procent korting. Dat zijn al met al opvallend hoge prijzen voor Jan met de Pet-merken. Onderhoud aan een Mercedes-Benz lijkt bij Smeets dan ineens erg voordelig met een uurtarief van €144,60 en zelfs een Lexus is bij Toyota Louwman in Groningen goedkoper uit met een bedrag van €145. Een uur werken aan een Toyota kost overigens een schappelijke €110 bij diezelfde dealer.

                                    Audi en Volkswagen bezetten dus de eerste twee plekken in het kostenoverzicht. De bronzen medaille gaat naar BMW/Mini-dealer Dusseldorp in Alkmaar, met een uurtarief van €149,55. Of er dan een Mini, een BMW of een willekeurige elektrische auto op de brug staat maakt niet uit. “Uiteindelijk verschijnt het uurtarief in arbeidseenheden op de rekening. Daar zie je de verschillen tussen de modellen. Een ingreep die bij een Mini in drie arbeidseenheden kan, kost bij een BMW met een V12-motor misschien wel zeven of acht eenheden”, licht Stefan Broere namens Dusseldorp toe. Bij BMW-dealer Broekhuis in Groenlo steekt het lastiger in elkaar. “Wij hanteren een gedifferentieerd uurtarief. Dat is te complex om daar in de media gefundeerd over te communiceren”, laat vestigingsdirecteur Harry Stortelers weten. De prijzen voor een uur werk moeten daar dus erg ingewikkeld in elkaar zitten.



                                    De goedkoopste

                                    Nu we zijn bijgekomen van bovengenoemde bedragen kunnen we ons richten op de merkdealers die de automobilisten enigszins ontzien in de portemonnee. Welke dealers vragen de laagste prijzen voor het betere sleutelwerk? Een telefoontje naar Den Helder biedt antwoord op die vraag. Met een opvallend laag werkplaatstarief van slechts €75,62 heeft Citroën-dealer Peeman & Slot daar een ijzersterke troef in handen, want geen enkele andere merkdealer komt daar bij in de buurt. De prijs staat vast, ongeacht het model of type auto dat de werkplaats inrolt. Peeman & Slot plaatst wel de kant­tekening dat er in de toekomst mogelijk onderscheid kan worden gemaakt tussen EV en ICE. Ter illustratie: Citroën-dealer Gert de Jong uit Aalsmeer vraagt €107,69 voor het sleutelen en maakt eveneens vooralsnog geen onderscheid. In Bergschenhoek vinden we de de dealer die het uurtarief van de Citroën-dealer het dichtst benadert. De eervolle vermelding gaat naar Ford-dealer Van Dijk/Schouten, die €90,75 vraagt voor een uurtje sleutelen, waarmee dit bedrijf ook onder de magische grens van €100 blijft. Suzuki-dealer Jonker in Zaandam overschrijdt die grens slechts nipt met een vastgesteld uurtarief van €100,43, ongeacht welke auto er op de brug staat.

                                    Alle getallen

                                    Met de aanschafprijs van een auto ben je er nog lang niet. Het onderhoud is immers een terugkerende zaak en voor sommige automobilisten is het altijd weer schrikken als de factuur er achteraan komt. Dat is niet zo gek: de prijsverschillen tussen automerken houden niet op bij de vraagprijs, maar vertalen zich ook in de tarieven voor het reguliere onderhoud. Vooralsnog zijn elektrische auto’s als het gaat om het werkplaatsuurtarief even duur als conventionele voertuigen, maar dat zal spoedig veranderen.

                                    Merk Dealer Prijs
                                    Mazda Knoop, Maarssen Variabel
                                    Mazda Mulder, Waddixveen €106,42 brandstofmotor



                                    €130,00 elektrisch
                                    Audi Hoogenboom, Rotterdam €163,35
                                    Volkswagen Hoogenboom, Rotterdam €153,67
                                    Seat Hoogenboom, Rotterdam €146,41
                                    Skoda Hoogenboom, Rotterdam €146,41
                                    VW Groep Huiskes Kokkeler, Twente Variabel
                                    Volvo Serva, Amersfoort €139,00
                                    Fiat Auto Stern, Houten €133,10
                                    BMW / Mini Dusseldorp, Alkmaar €149,55
                                    BMW / Mini Broekhuis, Groenlo Variabel
                                    Opel Kamp Twente €113,74
                                    Opel Dekker, Krimpen a.d. IJssel €105,88
                                    Renault Munsterhuis Twente €117
                                    Dacia Munsterhuis Twente €102
                                    Ford Baan Twente Variabel
                                    Ford Van Dijk / Schouten, Bergschenhoek €90,75
                                    Kia Van Mossel, Hengelo €107,69
                                    Toyota Louwman, Groningen €110
                                    Lexus Louwman, Groningen €145
                                    Citroën Peeman & Slot, Den Helder €75,62
                                    Citroën Gert de Jong, Aalsmeer €107,69
                                    Suzuki Jonker, Zaanstad €100,43
                                    Mercedes-Benz Smeets, Eindhoven €144,60
                                    Honda Kraaiven, Tilburg €120,83



                                    Bron: Autoweek
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Mij gaan ze dan in ieder geval niet meer vaak bij een officiële dealer zien. Het meeste onderhoud wat nodig is bij een EV doe ik nu ook zelf. Vloeistoffen en banden checken en eventueel bijvullen.
                                      En bij pech in het slechtste geval zijn er veel goedkopere en vaak ook betere alternatieven.

                                      Als je bv ziet wat ze daar nu voor een liter 5W30 met oliefilter durven vragen, enz

                                      De constructeurs moeten de dealers hun verkoopmarges maar groter maken dan, als je bv de winsten van die 'premijoem' merken ziet

                                      Maar nee hoor, na een fortuin voor de auto betaald te hebben mag de koper nu jaarlijks ook nog voor alles en nog wat een abo gaan betalen of hij kan zijn auto enkel nog vooruit stoten
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • het zijn natuurlijk een hoop mensen die er werken

                                        Comment


                                        • ...en in nl is een werkuur blijkbaar nog duurder wat een verschil...voor dat geld van een dacia daar werken ze hier aan een s

                                          Comment

                                          Working...
                                          X