Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    het zijn natuurlijk een hoop mensen die er werken
    Natuurlijk! Daarom stel ik voor om de winstmarges op een nieuw exemplaar te vergroten.

    Gelukkig hebben ze (nog) de leaserijders die het zich terecht niet aantrekken. Het merendeel van de particulieren kijkt wel naar zijn eigen portefeuille hé
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • wat een gejank ..

      Comment


      • Oei, den trol met een chronisch slaaptekort en een zee van tijd is er weer. Dat jij als voorbeeld van bescheidenheid niet naar je portefeuille moet kijken wisten we al
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

          Natuurlijk! Daarom stel ik voor om de winstmarges op een nieuw exemplaar te vergroten.

          Gelukkig hebben ze (nog) de leaserijders die het zich terecht niet aantrekken. Het merendeel van de particulieren kijkt wel naar zijn eigen portefeuille hé
          zowat 99% van de leaserijders hebben een budget…
          Een duurdere aankoopprijs of hogere onderhoudsprijzen hebben een direct effect op de maandprijs. En dat kan betekenen dat je toch naar iets goedkopers moet kijken.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

            zowat 99% van de leaserijders hebben een budget…
            Een duurdere aankoopprijs of hogere onderhoudsprijzen hebben een direct effect op de maandprijs. En dat kan betekenen dat je toch naar iets goedkopers moet kijken.
            Dat begrijp ik, maar het zijn momenteel toch de 'premijoem' merken met de hoogste facturen die de beste zaken blijven doen. We zullen zien wat de toekomst brengt
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

              Dat begrijp ik, maar het zijn momenteel toch de 'premijoem' merken met de hoogste facturen die de beste zaken blijven doen. We zullen zien wat de toekomst brengt
              Omdat die gekke kortingen geven aan leasemaatschappijen...
              Op mijn laatste V90 zat een korting van 25%.
              Mijn baas krijgt nu 17% korting op een Merc GLE. De EQE zit onder de 10%.
              Tesla : 0%, en toch verkopen ze heel vlot de Model Y.

              Als je als particulier een Audi/Merc/BMW koopt, dan wordt je gewoon genaaid waar je bij staat. Ze hebben het niet nodig...

              Of ze hiermee de komende 5 jaar nog weg komen valt af te wachten....
              In Duitsland is de markt toch aan het keren. Daar verkoopt Tesla even veel electrische auto's (Y en 3) als de 10 volgende gecombineerd.
              VW schijnt enorme problemen te hebben om de ID3, ID4, Q4 eTrom, Enyaq te produceren... Oekraine zit daar natuurlijk tussen met kabelbomen, maar er schijnt meer aan de hand te zijn.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                Als je als particulier een Audi/Merc/BMW koopt, dan wordt je gewoon genaaid waar je bij staat. Ze hebben het niet nodig...
                Hahaha, klopt volledig, dat wilde ik horen of lezen

                Ik vind dat gewoon verschrikkelijk voor de jarenlange adepten van deze merken, mensen die ze groot gemaakt hebben zien ze niet meer staan.

                Maja, business as usual zeker

                Ik kan alleen maar hopen dat Tesla ze goed pijn gaat doen, ze verdienen niet beter

                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Dat mercedes/bmw nog steeds goed boert komt toch ook vooral door de fiscaliteit hier hoor.
                  Dat ze eens stoppen met die belastingaftrek, of het VAA verhogen (ook voor EV) tot het terug wat in verhouding valt.
                  Vandaag is het nog steeds zo dat, hoe duurder uw bedrijfswagen, hoe minder belastingen ge betaalt.

                  Wat betreft het onderhoud, er moet idd amper iets gebeuren aan een EV, dus dat ze meer geld zouden gaan vragen om de remvloeistof of airco filter van een EV te vervangen is al helemaal absurd (meer moet er echt niet gebeuren aan die dingen).
                  Mijn model 3 heeft 75000 km en is nog nooit binnen geweest.
                  Maar de garagisten doen wel serieus in hun broek, getuige dit filmpje, in de laatste minuut legt een mechanieker uit hoe veel onderhoud er nog nodig zou zijn aan een Renault Zoe. https://www.autoweek.nl/autotests/ar...aankoopadvies/

                  Comment


                  • Ondertussen houd ik de range van de EV's in de gaten en wie wint er? Natuurlijk

                    Electric car real-world WINTER range test – FULL RESULTS | Tesla Model Y vs Rivals


                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • ik heb de juiste keuze gemaakt dan

                      Comment


                      • Het aandeel particulier gekochte elektrische auto's in de totale EV-verkoop blijft toenemen. In het eerste kwartaal van dit jaar is ruim de helft van alle


                        Zo kan het dus ook... ter info, in NL krijg je als particulier een subsidie van 4.000 euro voor de aankoop van een EV van tussen de 12.000 en 45.000 euro.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                          Ondertussen houd ik de range van de EV's in de gaten en wie wint er? Natuurlijk

                          Electric car real-world WINTER range test – FULL RESULTS | Tesla Model Y vs Rivals

                          Er gaat een moment komen dat we beseffen dat het laden belangrijker is dan de range
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                            Er gaat een moment komen dat we beseffen dat het laden belangrijker is dan de range
                            Klopt! Als ik dit allemaal lees. De range zal ongetwijfeld verbeteren. Hangt er ook vanaf hoe je de auto gebruikt. Snelle lange afstanden of rond de kerktoren?

                            Excuus voor de slechte kwaliteit, moeilijk te lezen, beetje vergroten misschien.



                            Bron: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220408_95486758

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                              https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...r-particulier/

                              Zo kan het dus ook... ter info, in NL krijg je als particulier een subsidie van 4.000 euro voor de aankoop van een EV van tussen de 12.000 en 45.000 euro.
                              Zie ik hier nog niet gebeuren. Daar zijn ze ook meer EV minded. Hier doen ze wel iets als ze niet anders meer kunnen, meestal te laat dus
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                Er gaat een moment komen dat we beseffen dat het laden belangrijker is dan de range
                                Beide zijn belangrijk. Maar als de range tegen de 400 km zit, en je terug naar 80% geraakt op 15-20 min, dan is een grotere batterij of nog sneller laden amper zinvol. De capaciteit van de batterij overschrijdt dan de capaciteit van de chauffeur (blaasinhoud, vermoeidheid).

                                Geef toe, als je 1000 km kan af leggen in 10h inclusief de laadstops, wat heb je dan meer nodig?

                                Maar toch zijn er nog eigenwijze mensen die denken dat een batterij goed moet zijn voor 800 km en dat die in 5 min vol moet zijn. Degene die 800 km doet zonder stops…. die moeten ze eigenlijk zijn rijbewijs af nemen.

                                Het verhaal ziet er wel anders uit voor de caravanrijders die met sleurhut naar het zuiden rijden. Maar dat heb ik sowieso nooit begrepen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                  Zie ik hier nog niet gebeuren. Daar zijn ze ook meer EV minded. Hier doen ze wel iets als ze niet anders meer kunnen, meestal te laat dus
                                  Door de verplichting op te leggen voor bedrijfswagens duwen ze hier de kosten naar de leaserijders. Particulieren kopen die dan wel tweedehands een paar jaar later.
                                  Subsidies op EVs is ook overheidsgeld uitgeven voor de hogere middenklasse.
                                  In Duitsland doen ze het ook, maar daar is het vooral om de industrie en werkgelegenheid vast te houden.
                                  De uitfasering van brandstofmotoren en versnellingsbakken is daar een industriële revolutie op zich.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                    Door de verplichting op te leggen voor bedrijfswagens duwen ze hier de kosten naar de leaserijders. Particulieren kopen die dan wel tweedehands een paar jaar later.
                                    Subsidies op EVs is ook overheidsgeld uitgeven voor de hogere middenklasse.
                                    In Duitsland doen ze het ook, maar daar is het vooral om de industrie en werkgelegenheid vast te houden.
                                    De uitfasering van brandstofmotoren en versnellingsbakken is daar een industriële revolutie op zich.
                                    Akkoord, mag van mij.

                                    Maar ik wil als particulier een 'nieuwe' betaalbare EV en krijg niks dus?

                                    Ik zou een Dacia Spring kopen maar daar ben ik niks mee vermits ik regelmatig 1000 km ritten doe en voor de rest met de fiets rijdt.

                                    Zonder subsidies en met zo'n prijzen gaat het hier nog lang duren voor de particulier overtuigd gaat zijn.

                                    Doe mij dan het Duitse systeem maar, bv een Spring met subsidie voor 10k €
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Jocar
                                      Als je regelmatig ritten doet van 1000km, dan kijk je naar auto's als een VW Golf en groter. Die kosten nieuw ook pakweg 30k.
                                      Ga je naar de electrische versies kijken, dan kom je uit bij bv een Cupra Born of id3. Die zullen 5-10k meer kosten in aankoop, maar je spaart ook wel iets uit aan onderhoud en brandstof.

                                      Het probleem zit inderdaad in de klasse van auto's tussen 10 en 20k nieuw in benzineversie.
                                      Daar heb je momenteel geen electrisch alternatief dat geschikt kan zijn om 1000km te doen.
                                      De vraag is hoe veel mensen daar op zitten te wachten? De typische gebruiker van zo'n stadsauto rijdt niet zo ver en komt misschien met een range van 150km toe in 99% van het gebruik.

                                      Als constructeur probeer je natuurlijk eerst de grotere marktsegmenten te bedienen, en stadsauto's geschikt voor 1000km zitten in een niche vrees ik.


                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                        Jocar
                                        Als je regelmatig ritten doet van 1000km, dan kijk je naar auto's als een VW Golf en groter. Die kosten nieuw ook pakweg 30k.
                                        Ga je naar de electrische versies kijken, dan kom je uit bij bv een Cupra Born of id3. Die zullen 5-10k meer kosten in aankoop, maar je spaart ook wel iets uit aan onderhoud en brandstof.

                                        Het probleem zit inderdaad in de klasse van auto's tussen 10 en 20k nieuw in benzineversie.
                                        Daar heb je momenteel geen electrisch alternatief dat geschikt kan zijn om 1000km te doen.
                                        De vraag is hoe veel mensen daar op zitten te wachten? De typische gebruiker van zo'n stadsauto rijdt niet zo ver en komt misschien met een range van 150km toe in 99% van het gebruik.

                                        Als constructeur probeer je natuurlijk eerst de grotere marktsegmenten te bedienen, en stadsauto's geschikt voor 1000km zitten in een niche vrees ik.
                                        Idd! Minstens 10k meer, toch ook niet niks hé Tommie.

                                        Met mijn 1000 km ritten ben ik idd geen referentie voor de constructeurs. Tegenwoordig doe ik die ook in 2 keer (overnachting), dus ik heb al een EV nodig waar ik minstens 550 km aan ongeveer 130 km/h mee kan rijden (?). En dan is het nog krap want ik hou niet van op de limiet te gaan rijden, je kan altijd in een file of nog iets erger terecht komen op het eind.
                                        Om veel tijd te gaan verliezen aan een snelwegpompstation heb ik ook geen zin. Laden zou ik 's nachts kunnen bij het tussenstop hotel.

                                        Besparen op onderhoud klopt maar aan brandstof of beter gezegd stroom ben ik nog niet zo zeker, ik heb geen gratis tankkaart hé

                                        Ik ga dus nog een jaar of 5 wachten en mij waarschijnlijk volgend jaar nog een hybride kopen. Hoewel mijn zuinig A-tje met nu bijna 40k km het voortreffelijk doet hoor. Maja, als autofreak hou ik van afwisseling en geef het liever uit aan de mooie auto dan aan MB stealers of de belastingen

                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                          Idd! Minstens 10k meer, toch ook niet niks hé Tommie.

                                          Met mijn 1000 km ritten ben ik idd geen referentie voor de constructeurs. Tegenwoordig doe ik die ook in 2 keer (overnachting), dus ik heb al een EV nodig waar ik minstens 550 km aan ongeveer 130 km/h mee kan rijden (?). En dan is het nog krap want ik hou niet van op de limiet te gaan rijden, je kan altijd in een file of nog iets erger terecht komen op het eind.
                                          Om veel tijd te gaan verliezen aan een snelwegpompstation heb ik ook geen zin. Laden zou ik 's nachts kunnen bij het tussenstop hotel.

                                          Besparen op onderhoud klopt maar aan brandstof of beter gezegd stroom ben ik nog niet zo zeker, ik heb geen gratis tankkaart hé

                                          Ik ga dus nog een jaar of 5 wachten en mij waarschijnlijk volgend jaar nog een hybride kopen. Hoewel mijn zuinig A-tje met nu bijna 40k km het voortreffelijk doet hoor. Maja, als autofreak hou ik van afwisseling en geef het liever uit aan de mooie auto dan aan MB stealers of de belastingen
                                          Of 1 van 300 km range kopen en 1 keer pluggen per dag. Ik heb ook lang gekeken naar die range, maar al deed ik budget maal 2 dan nog ging mijn range niet maal 2. Ik blijf erbij, sneller laden gaat economisch logischer zijn dan range blijven vergroten op wagens.

                                          Maar particulier kan je nu absoluut nog voor hybride gaan, al blijft het contrast dan met smooth op electriciteit rijden en die benzine motor die er dan inkomt. Dat is iets waar veel hybride rijders zich gaan aan storen.

                                          Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

                                          Comment

                                          Working...
                                          X