Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • order66
    Ik wil niemand dwingen, alleen wil ik non-argumenten onderuit halen.
    Ik weet ook dat er (vooral in het segment van stadsauto's) geen echt goed en betaalbaar alternatief is. Zeg dat dan gewoon.

    Als je 10-15k aan een auto wil uitgeven, dan is het aanbod inderdaad nog beperkt of vrijwel onbestaand.


    En ik ben niet beschaamd om toe te geven dat het met een firmawagen allemaal wat makkelijker is.

    Comment


    • Een Zoe is bvb wel een top kar. Een bevriend gezin heeft eentje (nieuw model) als 2de wagen, enkel stadsgebruik. Die hebben ook een RS4 als daily. Dat zijn particuliere mensen met behoorlijk wat geld, en de mogelijkheid om thuis te laden. Ik ken redelijk wat mensen met een ev, dit zijn de enige particulieren.
      Al die argumenten voor en tegen zijn eigenlijk zeer persoonlijk. Zowel ev haters als ice haters maken zichzelf wel een beetje belachelijk, volledig akkoord.
      De ev markt voor particulieren geraakt niet van de grond, en dat zal ook nog behoorlijk wat duren. Het laadnetwerk is er voor die mensen nog helemaal niet. De prijzen ook niet. In een stadsomgeving bvb. Een ice zet je waar je maar wil in de straat, tanken doe je als het past. Dat ligt wat moeilijk bij een ev. Hoeveel mensen wonen er niet in huizen met een totaal verouderde elektriciteitskast, enz… ga maar alles vernieuwen. Er moeten nog serieus wat hordes genomen worden jammer genoeg om iedereen hier gelijke kansen in te bieden. Dus even haalbaar als een ice voor de “gewone” man.
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • Nog een video over de NIO batterijwissel:

        NIO POWER SWAP getest | Volle accu in 5 minuten?!

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          Eerste 10kwh rit van 2022




          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
          Ik gisteren 12,9.
          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
            Een Zoe is bvb wel een top kar. Een bevriend gezin heeft eentje (nieuw model) als 2de wagen, enkel stadsgebruik. Die hebben ook een RS4 als daily. Dat zijn particuliere mensen met behoorlijk wat geld, en de mogelijkheid om thuis te laden. Ik ken redelijk wat mensen met een ev, dit zijn de enige particulieren.
            Al die argumenten voor en tegen zijn eigenlijk zeer persoonlijk. Zowel ev haters als ice haters maken zichzelf wel een beetje belachelijk, volledig akkoord.
            De ev markt voor particulieren geraakt niet van de grond, en dat zal ook nog behoorlijk wat duren. Het laadnetwerk is er voor die mensen nog helemaal niet. De prijzen ook niet. In een stadsomgeving bvb. Een ice zet je waar je maar wil in de straat, tanken doe je als het past. Dat ligt wat moeilijk bij een ev. Hoeveel mensen wonen er niet in huizen met een totaal verouderde elektriciteitskast, enz… ga maar alles vernieuwen. Er moeten nog serieus wat hordes genomen worden jammer genoeg om iedereen hier gelijke kansen in te bieden. Dus even haalbaar als een ice voor de “gewone” man.
            Dat laatste is een veel gehoord argument maar als ik dan zie hoe ze in Nederland en Engeland daar geen probleem mee hebben en daar veel mindere installaties hebben dan hier dan stel ik me daar ook vragen bij.
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • Welke vragen stel je je dan ?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                Dat laatste is een veel gehoord argument maar als ik dan zie hoe ze in Nederland en Engeland daar geen probleem mee hebben en daar veel mindere installaties hebben dan hier dan stel ik me daar ook vragen bij.
                Ik laad de mijne op dit moment op gewoon stopcontact op de oprit, zekering van 20A. Mijn schoonvader zijn huis is 100 jaar oud en de electriciteitskast van de jaren 80, kon perfect een 1fase lader op zonder aanpassing. Geeft ook totaal geen problemen. Mijn nonkel heeft wel de investering van 3 fase gedaan, maar blijkt in de praktijk totaal overbodig. Het is een grote onzekerheid natuurlijk die range wanneer je de stap zet, dus ik begrijp de twijfel wel. Er is natuurlijk ook een hele business rond die laadpunten, met subsidies.
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

                Comment


                • Dag zeg ik al lang, zolang je niet dagelijks lange afstanden doet is een 1 fase laadpunt prima (beter wel om een type 2 stekker te hebben om zonder problemen langdurig 16A te trekken). Trouwens een kookplaat hangt op een 32A kring zeker?

                  Toen ik een paar jaar geleden een project deed voor een Waals tech bedrijf, hadden ze er daar niet beter op gevonden dan gewoon wat stopcontacten op de parking te plaatsen .

                  order66 als ik het goed voorheb staat er sinds kort zo'n top deel-Zoe in uw straat
                  Last edited by sunking; 19/04/2022, 16:02.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    Dag zeg ik al lang, zolang je niet dagelijks lange afstanden doet is een 1 fase laadpunt prima (beter wel om een type 2 stekker te hebben om zonder problemen langdurig 16A te trekken). Trouwens een kookplaat hangt op een 32A kring zeker?

                    Toen ik een paar jaar geleden een project deed voor een Waals tech bedrijf, hadden ze er daar niet beter op gevonden dan gewoon wat stopcontacten op de parking te plaatsen .

                    order66 als ik het goed voorheb staat er sinds kort zo'n top deel-Zoe in uw straat
                    In onze straat niet hoor Achter de hoek misschien, ik bekijk het eens! Maar ik heb er al mee gereden, ik zou het wel kopen als 2de wagen, indien ze wat goedkoper worden . Die deelwagens zijn duur voor hoe wij die zouden gebruiken. Geen enkele formule die past bij mensen die smorgens naar het werk moeten rijden, en savonds terugkeren.
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                    Comment


                    • Hoe zal dit opgelost worden?

                      De Brusselse minister van Mobiliteit werd geïnterpelleerd door een gedeputeerde: het lijkt erop dat het zogenaamde ‘wildladen’ van elektrische auto’s, waarbij de laadkabel op de stoep ligt, een echte plaag wordt. Maar hoe gebruik je dan een elektrische auto in de stad?
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                        Oplossingen genoeg als de wil er is.

                        Bijvoorbeeld : https://www.streetplug.nl/nl/laadoplossing/

                        In Duitsland zijn er al steden waar elke openbare verlichtingspaal langs de straatkant van een oplaadpunt is voorzien.

                        Maar in België wil de overheid dat iedereen op korte termijn elektrisch zou rijden, maar liggen ze hopeloos achter op het gebied van laadinfrastructuur. Ik heb eens een openbare laadpaal aangevraagd en dat heeft 2,5 jaar geduurd vooraleer die geïnstalleerd was. Dat gaat dan over 1 laadpunt waar er een 300-tal auto's kunnen parkeren en dus ruim onvoldoende als er een groter aantal mensen elektrisch zullen beginnen rijden.

                        Comment


                        • je mag zo'n ondergrondse laadpaal ook niet installeren op openbaar domein. (net zoals een gewone laadpaal)
                          Er zal vanuit de staat een oplossing moeten bedacht worden:
                          - ofwel de wet aanpassen waardoor een kabel op het trottoir toegelaten is, maar dan wel enkel met kabelmat er over -> Brugge doet dit reeds zo ( https://www.brugge.be/stad-brugge-ve...prit-of-garage )
                          - of kabelgoten aanleggen (https://www.bndestem.nl/oosterhout/e....google.com%2F )
                          - en/of simpelweg meer openbare laadpalen voorzien voor mensen die zelf geen oprit hebben.

                          trouwens met de bestaande openbare laadpalen, kan je soms ook moeilijk vermijden dat de kabel gedeeltelijk op het trottoir ligt, zo'n 3 fase kabel van een meter of 6 neemt al bij al nog best wat plek in (hij belemmert dan wel niet de volledige doorgang, maar echt ideaal is het nooit)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
                            In Duitsland zijn er al steden waar elke openbare verlichtingspaal langs de straatkant van een oplaadpunt is voorzien.
                            Ah in Duitsland ook, ik dacht dat Engeland daarmee het eerste was, maar kan mis zijn?
                            Het lijkt me wel een goed systeem, maar als die verlichtingspalen tegen de huizen aan staan, dan liggen de kabels weer over de stoep.

                            Ik dacht dat Proximus ook bezig was met het plaatsen van laadpalen, dat was een proefproject, maar ik hoor daar niet zoveel van.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • Ik hoop maar dat elke straatlamp normaal gezien geen 11kw is

                              Wat een verspilling


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                Het vervolg.

                                Waarom zouden we de verlichtingspalen in de straten niet gebruiken om onze elektrische auto’s op te laden? In Berlijn start Ubitricity alvast met een project van 200 laadpunten die stroom aftakken van de straatverlichting. Een handige en esthetische oplossing in de stadscentra.
                                den borre


                                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                Comment


                                • Beste hybride auto's 2022 (en degene die je moet vermijden)

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Hybrid


                                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                    Comment


                                    • Hyundai/Kia ook alweer bij de beste, net zoals bij de EV's. Nice!
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Als ik voor een (plug-in) hybride zou kiezen, dan zou ik toch gaan voor een Peugeot 308 of 508 of een Volvo V60 of een Toyota Corola.
                                        Al dat SUV gedoe zegt mij helemaal niks.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment


                                        • E ondereen




                                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X