Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
    Wat is de beste app om laadpalen te vinden?
    Google maps.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

      Google maps.
      Daar staan ze niet allemaal op.
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten


        Wat gaan die mensen doen… er wis ander werk genoeg. Laadpalen installeren, warmtepompen plaatsen, huizen isoleren…. Werk genoeg voor mensen die techniek begrijpen.

        Uiteindelijk zijn die klompenmakers ook ooit ergens aan de bak geraakt.
        Je kan de toekomst niet tegenhouden, je moet zoeken naar de nieuwe opportuniteiten.
        Nagels met koppen. Er is werk genoeg, in Nederland is er nauwelijks auto assemblage (enkel nedcar dat op sterven na dood is), toch zijn er daar jobs in overvloed en niemand maalt er over.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

          Nagels met koppen. Er is werk genoeg, in Nederland is er nauwelijks auto assemblage (enkel nedcar dat op sterven na dood is), toch zijn er daar jobs in overvloed en niemand maalt er over.
          Er is nog wel een verschil tussen bij een autodealer werken en in het magazijn van Zalando staan. De arbeidsmarkt in een vrij land is geen wiskunde.

          Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten

            Daar staan ze niet allemaal op.
            Ze zullen waarschijnlijk in geen enkele app allemaal op staan... maar ik heb toch de indruk dat op Google maps de meeste en zelfs vrij recente toch terug te vinden zijn.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
              Er is nog wel een verschil tussen bij een autodealer werken en in het magazijn van Zalando staan. De arbeidsmarkt in een vrij land is geen wiskunde.

              Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

              dat is waar, er zijn heel veel 'basic jobs', maar even goed is er een tekort aan electriciens, loodgieters, zonnepanelen installateurs, ... ook de spoorwegen en de openbaar vervoer maatschappijen hebben techniekers nodig .
              Als ik bij VDAB op technieker zoek vind ik 20.000 jobs.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten


                dat is waar, er zijn heel veel 'basic jobs', maar even goed is er een tekort aan electriciens, loodgieters, zonnepanelen installateurs, ... ook de spoorwegen en de openbaar vervoer maatschappijen hebben techniekers nodig .
                Als ik bij VDAB op technieker zoek vind ik 20.000 jobs.
                Als je bvb een technische opleiding in een van deze sectoren gevolgd hebt, kan je leren in het bedrijf. Als je een paar weken met een collega meeloopt kan je al wat basic werkjes doen, en leren while you go.
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                Comment


                • EUROPEES PARLEMENT STEUNT BAN OP VERBRANDINGSMOTOREN PER 2035

                  NOG 13 JAAR

                  Het Europees Parlement steunt een EU-voorstel om de CO2-uitstoot van nieuwe auto's per 2035 volledig naar nul te brengen. Daarmee komt er een harde deadline voor de conventionele verbrandingsmotor.

                  De Europese Commissie presenteerde in juli vorig jaar een plan voor de toekomstige uitstooteisen, waarin als belangrijkste punt naar voren kwam dat per 2035 nieuwe auto's volledig uitstootvrij moeten zijn. Het plan moest nog wel worden gesteund door het Europees Parlement. Dat is nu een feit. In 2035 is het definitief gedaan met verbrandingsmotoren die fossiele brandstoffen verstoken. De voorzitter van de Europese Commissie gaf vorig jaar al aan dat het 'aan de autofabrikanten is om hun productie en toekomstplannen hierop aan te passen'.

                  Het plan dat vorig jaar werd gepresenteerd, wordt overigens niet geheel overgenomen. Het Europees Parlement is niet akkoord gegaan met het voorstel om in 2030 al op 55 procent minder gemiddelde CO2-uitstoot van nieuwe auto's te zitten dan in 2021. Concreet betekent het dat de gemiddelde CO2-uitstoot tot 2024 op maximaal 7 g/km staat, per 2025 wordt dat 5 g/km, vanaf 2027 4 g/km en in het laatste jaar voor de deadline (2034) wordt het 2 g/km.

                  De Europese Commissie moet eind 2023 met een rapport komen waarin naar voren komt of er eventueel geld voor de auto-industrie nodig is om deze doelen te kunnen halen. Dat moet 'negatieve effecten voor de werkgelegenheid en andere economische gevolgen beperken'. Verder wil het EP in 2023 dat er een gestandaardiseerde manier komt om de CO2-uitstoot van een auto over de hele levensloop in kaart te brengen. Dat moet ook gebeuren voor de brandstoffen die gebruikt worden.

                  VVD'er en Europarlementariër Jan Huitema laat zich in de officiële verklaring van het Europees Parlement positief uit over de plannen: “Deze verordening stimuleert de productie van emissievrije en emissiearme voertuigen. Met CO2-normen scheppen we duidelijkheid voor de auto-industrie en stimuleren we innovatie en investeringen voor autofabrikanten. Daarnaast wordt het kopen en rijden van emissievrije auto's goedkoper voor de consument. Zeker nu de prijzen van diesel en benzine blijven stijgen. Deze regeling maakt duurzaam rijden voor iedereen toegankelijk!”

                  Bron: Autoweek


                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Niet op gas en kolencentrales


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                    Comment


                    • Elk nieuw model dat vanaf 2035 nieuw gepresenteerd wordt mag geen CO2 meer uitstoten tijdens het rijden of elk model verkocht vanaf 2035?
                      KLIK |&| KLAK

                      Comment


                      • Restafval ophalen? Bol.com-pakketje leveren? Colruyt-boodschappen aan huis bezorgen? Als het van Geert Dekleermaeker (51) afhangt, gebeurt het in steden binnenkort allemaal met een boot die op zonne-energie vaart. Het concept van de Gentse ondernemer is uniek in Europa. “Er is al interesse vanuit Duitsland, Zweden en Frankrijk.”


                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                          Elk nieuw model dat vanaf 2035 nieuw gepresenteerd wordt mag geen CO2 meer uitstoten tijdens het rijden of elk model verkocht vanaf 2035?
                          Ik lees toch: verkocht.
                          In elk geval, de investeringen in nieuwe benzinemodellen gaat nu in vrije val. Alles wordt nu gericht op EV, dat is duidelijk.

                          Comment


                          • MAAKT SEDAN EEN COMEBACK? 'PERFECT VOOR GROOT RIJBEREIK'

                            Ooit waren de straten bezaaid met sedans, maar tegenwoordig gaan we liever voor een hatchback, stationwagon of SUV. Toch staat de sedan misschien wel aan de vooravond van een heuse comeback. Dat suggereert Mercedes-Benz' hoofd van aerodynamica.

                            In het 'premium'-hoekje worden nog wel sedans verkocht, maar voor de rest lijkt de rol van dit type auto wel zo'n beetje uitgespeeld. De meer praktische hatchbacks en stationwagons wonnen de afgelopen twintig jaar steeds meer terrein. Onlangs viel er daarom weer een 'slachtoffer' onder de sedans, met het verdwijnen van de Volkswagen Passat sedan. Volgens Teddy Woll, hoofd aerodynamica bij Mercedes-Benz, staat de sedan juist aan de vooravond van een comeback. Woll is van mening dat de aerodynamische voordellen van een sedan ervoor gaan zorgen dat fabrikanten de carrosserievorm weer aangrijpen bij hun EV's.

                            In gesprek met het AD legt Woll uit: "Willen we dat een elektrische auto met zijn opgeladen batterijen zover mogelijk komt, dan kunnen we niet om de sedan heen. Met geen enkele andere carrosserievorm valt zo veel winst te behalen, als het om reikwijdte gaat. Ook die kont, gevormd door de aparte kofferbak, is juist keihard nodig." Niet voor niets heeft Mercedes' Vision EQXX een vorm die enigszins aan een sedan doet denken.


                            "Daarnaast is de lengte heel belangrijk", stelt Woll. "Niet voor niets is ons conceptmodel EQXX 4,90 meter lang: best veel voor een compacte auto. Hoe langer de auto, des te beter de stroomlijn en dus het rijkbereik op batterijen. Als we die vorm en lengte straks in bijvoorbeeld de Mercedes A-klasse sedan gaan toepassen, lukt het beslist om die duizend kilometer reikwijdte te realiseren.’’ Een bijna 5 meter lange A-klasse sedan? Horen we dat goed? Het zou volgens Woll in ieder geval minder gek zijn dan een SUV: "Zo’n hoge auto wil je nou net niet hebben als het om elektrisch rijden gaat: veel te veel luchtweerstand." Ook is volgens Woll de hoge koets van een SUV niet meer per se nodig om de dikte van het accupakket te verbloemen: "Steeds meer ontwerpers zullen erachter komen dat je een batterijpakket tegenwoordig ook heel plat kunt inbouwen. Kijk maar naar onze EQXX. Een plat pakket maakt de vorm van zo'n hoge SUV overbodig.’’

                            Ooit waren de straten bezaaid met sedans, maar tegenwoordig gaan we liever voor een hatchback, stationwagen of SUV. Toch staat de sedan misschien wel aan de



                            Allez, 10 jaar na Tesla hebben ze het bij Mercedes ook door...

                            Comment


                            • HEt grote probleem van een "echte sedan" is dat de toegang tot de laadruimte zo beperkt is.

                              Ik hou van het concept van de '5e' deur. Kont mag best laag zijn, maar ik wil dat de scharnieren bovenaan zitten zodat je bv een fiets, wasmachine of een paar ikea dozen makkelijk kan laden.
                              Daarom komt bv de Model 3 van Tesla bij mijn niet goed over. Dus koos ik voor de Model Y, maar die mocht gerust een pak lager zijn in hoogte.

                              Als ik denk aan een paar ideale carosserievormen, dan denk ik aan een eTron GT, VW Arteon, BMW 4, Tesla Model S, Audi A5, VOLVO Polestar
                              SUV ben ik geen fan van, maar je kan er bijna niet meer rond.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                                Elk nieuw model dat vanaf 2035 nieuw gepresenteerd wordt mag geen CO2 meer uitstoten tijdens het rijden of elk model verkocht vanaf 2035?
                                Vanaf 2035 mogen de autofabrikanten geen benzine, diesel of hybridewagens meer verkopen. Vanaf dan mogen enkel nog elektrische wagens verkocht worden.
                                Vanaf 2050 zal er echter nog uitsluitend elektrische wagens mogen rondrijden.


                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                  HEt grote probleem van een "echte sedan" is dat de toegang tot de laadruimte zo beperkt is.

                                  Ik hou van het concept van de '5e' deur. Kont mag best laag zijn, maar ik wil dat de scharnieren bovenaan zitten zodat je bv een fiets, wasmachine of een paar ikea dozen makkelijk kan laden.
                                  Daarom komt bv de Model 3 van Tesla bij mijn niet goed over. Dus koos ik voor de Model Y, maar die mocht gerust een pak lager zijn in hoogte.

                                  Als ik denk aan een paar ideale carosserievormen, dan denk ik aan een eTron GT, VW Arteon, BMW 4, Tesla Model S, Audi A5, VOLVO Polestar
                                  SUV ben ik geen fan van, maar je kan er bijna niet meer rond.
                                  En toch reed iedereen vroeger met een sedan. Als je regelmatig een wasmachine moet vervoeren is een break of camionette natuurlijk vele handiger... fietsen plaats ik op de fietsendrager (trekhaak).
                                  De meeste ikea dozen zijn lang en plat, dus die passen er bij mij ook wel in (en if not -> camionette huren).

                                  Natuurlijk is een 5de deur handiger (zoals bij de model S), maar op zich heb ik mij er nog niet echt aan gestoord dat de model 3 deze niet heeft (wrs gedaan om de prijs te drukken?). Range vind ik belangrijker dan die 5e deur.

                                  Enfin, ook de elektrische break is in opmars, ik zie meer en meer polestars rondrijden (hoewel ik het ook vis noch vlees vind), voor iedereen wat wils... een paar jaar geleden kon je enkel kiezen tussen een stadswagen, een SUV of een (dure) tesla S, dus vind dit wel een goede evolutie .

                                  Comment


                                  • FORD EN VOLVO ROEPEN EU OP TOT BAN OP BRANDSTOFMOTOR PER 2035

                                    STEUN VOOR PLAN VAN EUROPESE COMMISSIE

                                    Ford en Volvo staan pal achter het plan van de Europese Commissie om de conventionele brandstofmotor in de ban te doen per 2035. Volgens de fabrikanten is dit hard nodig om de klimaatdoelen van 2050 te halen.

                                    In 2035 moeten er alleen nog uitstootvrije nieuwe auto's worden verkocht in de EU. Dat is althans het plan van de Europese Commissie, dat inmiddels ook wordt gesteund door het Europees Parlement. In juni moet hierover ondanks de duidelijke steun nog wel worden gestemd en in aanloop daarnaartoe spreken 27 bedrijven zich uit voor dit plan. Daarbij zitten twee autofabrikanten: Ford en Volvo. In een brief aan het Europees Parlement roepen ze op om inderdaad per 2035 een einde te maken aan nieuwe auto's die nog uitstoot veroorzaken. "Personenauto's en lichte bedrijfswagens zijn verantwoordelijk voor 15 procent van alle CO2-uitstoot in de EU. Om ervoor te zorgen dat in 2050 alle auto's en busjes op de weg geen uitstoot meer leveren, mag de laatste auto met een brandstofmotor, ook hybride, niet later dan 2035 verkocht worden."

                                    Ford en Volvo sloten zich ook al aan bij het akkoord dat vorig jaar op klimaatconferentie in Glasgow werd gesloten. Daarin verklaarden de ondertekenaars dat ze zich toeleggen op het uitfaseren van verbrandingsmotoren in 2040. In deze nieuwe verklaring, die onder meer ook getekend is door bedrijven als Fastned, Allego en Uber, roepen zij de EU op tot strikte maatregelen om elektrisch rijden te stimuleren. "Hiervoor is een pakket aan maatregelen nodig, met name steun voor een snellere en betere uitrol van openbare en particuliere laadinfrastructuur met een Europees recht om te pluggen. Ook zijn er ambitieuze verplichte doelstellingen nodig voor openbaar laden, een rechtvaardig overgangskader voor de Europese werknemers in de automobielindustrie en getroffen bedrijven, slimme fiscale prikkels voor bedrijven en particulieren en gerichte investeringen in groene toeleveringsketens."

                                    De 27 bedrijven roepen de Europese leiders op om leiderschap te tonen. "Het 'Fit for 55'-klimaatpakket is een kans die eens in een decennium komt om Europa op koers te brengen richting nul uitstoot. Een kans die jullie als beleidsmakers van deze generatie niet kunnen verspillen."

                                    Bron: Autoweek


                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                      Ik lees toch: verkocht.
                                      In elk geval, de investeringen in nieuwe benzinemodellen gaat nu in vrije val. Alles wordt nu gericht op EV, dat is duidelijk.
                                      ...en toch heeft het allemaal geen zin mits china (op modelsteden na om hun greenwashing aan de eu en usa met hun domme leiders te verkopen) en india niet meedoen aan de groen golf, meer als de zero co² transitie van de eu wordt volledig teniet gedaan

                                      https://phys.org/news/2022-05-india-...-heatwave.html

                                      verdubbeling steenkoolcentrales tegen 2040

                                      Comment


                                      • Tot die landen merken dat bedrijven uit EU en USA hun producten niet meer willen kopen omdat ze met vuile stroom geproduceerd werden.

                                        Ondertussen zetten ze in China ook wind en PV aan volle snelheid.
                                        En in China rijden al tienduizenden stadsbussen op electriciteit.

                                        Comment


                                        • Configure a Tesla Model Y with carwow: https://bit.ly/Configure-A-Tesla-Model-Y.............................................................Who’s up for an e...


                                          Leuke vergelijking.

                                          Zelfs als bolderkar kiest hij voor Tesla, maar Mat is sowieso nogal erg pro het merkske

                                          Comment

                                          Working...
                                          X