Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
    Volgens mij is de beleving van een auto toch voor iedereen persoonlijk. Wie zegt dat een elektrische wagen geen karakter kan hebben? Hoe definieer je karakter eigenlijk? Wat is gevoel? Een gevoel is puur persoonlijk. De éne mens raakt opgewonden door een dot gas, de andere door de duw in de rug of een kartgevoel...
    Autoliefhebbers ruiken graag benzine of soms zelfs diesel, voor vele mensen stinkt het verschrikkelijk. Maar men kan de materialen in de wagen wel lekker laten ruiken, net zoals een nieuwe wagen dat vandaag doet.
    Ze werken nu ook aan elektrische wagens die geluiden kunnen voortbrengen. Misschien zal er wel één geluidstechnicus zijn die een geluid uitvindt dat beter klinkt dan een V8 of een 6 in lijn? En dan zullen er ook mensen zijn die dat geluid mooier vinden dan het geluid van verbrandingsmotoren. Wie zal het zeggen. Het is nog wat te vroeg om conclusies te trekken vind ik. We kunnen pas vergelijken wanneer de elektrische auto echt zijn doorbraak maakt en met de huidige 2% van het wagenpark is de weg nog lang.
    Eeen elektrische wagen heeft geen karakter.
    Net zoals een koffiemachine geen karakter heeft.

    En jij denkt dat ze geluidjes en geuren gaan zitten verzinnen?
    Waarom zouden ze geld steken in dingen die 90% van de autobestuurders kunnen missen als kiespijn.
    Als het stiller kan en het "stinkt" niet zijn ze allemaal blij.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
      Eeen elektrische wagen heeft geen karakter.
      Net zoals een koffiemachine geen karakter heeft.

      En jij denkt dat ze geluidjes en geuren gaan zitten verzinnen?
      Waarom zouden ze geld steken in dingen die 90% van de autobestuurders kunnen missen als kiespijn.
      Als het stiller kan en het "stinkt" niet zijn ze allemaal blij.
      Jij vindt dat dat geen karakter heeft, dan wil nog niet zeggen dat dat daadwerkelijk zo is. Een definitie van karakter bestaat nu éénmaal niet. Wat die geluidjes en die geuren betreft, je kunt er donder op zeggen dat dat zal gebeuren. Dat gebeurt nu ook, waarom zouden ze daarmee stoppen?

      Een verbrandingsmotor is niets anders dan een toestel om verbrandingswarmte om te zetten naar koppel. Dat is een proces dat het uiterste van de kennis vraagt van de thermodynamica, materiaalkunde, mechanica en chemie om zo tot een zo hoog mogelijk rendement of vermogen te komen. Achteraf gaat die motor naar de afdeling akoestiek alwaar ze daar een uitlaatlijn op zetten die de boel een beetje mooi doet klinken, niet meer, niet minder. Op zich ook al behoorlijk artificieel.

      Een elektromotor zet elektrische velden om in koppel, bijna zonder enige vorm van geluidsproductie. Waarom zou er op dat vlak geen research gedaan worden om daar een aangenaam geluid aan te koppelen? Laatst las ik een artikel over een project dat daar rond kaderde: elektrische wagens een aangenaam geluid meegeven voor de veiligheid van voetgangers.

      Laatst stond ik naast een 599 GTB die volgas vertrok, de rillingen liepen over mijn rug. Dat komt volgens mij voor een groot stuk gewoon omdat we dat geluid associëren met een wagen die we zo appreciëren. Mijn moeder vindt dat onuitstaanbaar lawaai.

      Ik zou er veel geld op durven inzetten dat wij later tegen onze kleinkinderen zeggen dat auto's vroeger veel meer karakter hadden, dat vroeger alles beter was. Die kinderen gaan ons dan vragend aankijken: "Maar bompa, dat maakt toch gewoon veel geluid, en die dingen zijn pakken trager dan wat er vandaag rond bolt."

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
        Jij vindt dat dat geen karakter heeft, dan wil nog niet zeggen dat dat daadwerkelijk zo is. Een definitie van karakter bestaat nu éénmaal niet. Wat die geluidjes en die geuren betreft, je kunt er donder op zeggen dat dat zal gebeuren. Dat gebeurt nu ook, waarom zouden ze daarmee stoppen?

        Een verbrandingsmotor is niets anders dan een toestel om verbrandingswarmte om te zetten naar koppel. Dat is een proces dat het uiterste van de kennis vraagt van de thermodynamica, materiaalkunde, mechanica en chemie om zo tot een zo hoog mogelijk rendement of vermogen te komen. Achteraf gaat die motor naar de afdeling akoestiek alwaar ze daar een uitlaatlijn op zetten die de boel een beetje mooi doet klinken, niet meer, niet minder. Op zich ook al behoorlijk artificieel.

        Een elektromotor zet elektrische velden om in koppel, bijna zonder enige vorm van geluidsproductie. Waarom zou er op dat vlak geen research gedaan worden om daar een aangenaam geluid aan te koppelen? Laatst las ik een artikel over een project dat daar rond kaderde: elektrische wagens een aangenaam geluid meegeven voor de veiligheid van voetgangers.

        Laatst stond ik naast een 599 GTB die volgas vertrok, de rillingen liepen over mijn rug. Dat komt volgens mij voor een groot stuk gewoon omdat we dat geluid associëren met een wagen die we zo appreciëren. Mijn moeder vindt dat onuitstaanbaar lawaai.

        Ik zou er veel geld op durven inzetten dat wij later tegen onze kleinkinderen zeggen dat auto's vroeger veel meer karakter hadden, dat vroeger alles beter was. Die kinderen gaan ons dan vragend aankijken: "Maar bompa, dat maakt toch gewoon veel geluid, en die dingen zijn pakken trager dan wat er vandaag rond bolt."
        Willen we van karakter op emotie over schakelen?
        En nee, efficiëntie is geen emotie.

        Zet er een sirene op, dan zullen de voetgangers het ook wel merken.
        Mijn punt is net dat ze uit iets dat geen geluid maakt niet ineens wat geluid kunnen gaan puren.
        Als ze willen dat het aangenaam klinkt, kunnen ze het ding beter ineens muziek laten maken.
        Mensen zoals jouw moeder (of mijn moeder) vinden het vast heel aangenaam dat de elektrische wagen geen lawaai maakt.
        Véél aangenamer.

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
          Ik zou er veel geld op durven inzetten dat wij later tegen onze kleinkinderen zeggen dat auto's vroeger veel meer karakter hadden, dat vroeger alles beter was. Die kinderen gaan ons dan vragend aankijken: "Maar bompa, dat maakt toch gewoon veel geluid, en die dingen zijn pakken trager dan wat er vandaag rond bolt."
          Ik zou mijn grootvader alvast niet vragend aankijken als hij me vertelde over het geluid van een V8 in de jaren '60.
          Het jaagt me angst aan te moeten denken dat ik binnen ettelijke jaren de huidige generatie auto's als karaktervolle dingen ga moeten beschouwen.
          Ik hoop dat dat niet gaat gebeuren...

          Comment


          • #85
            Ja, ik snap wat je bedoelt. Ik zou het verdomd jammer vinden moest de viertakt definitief ophouden te bestaan, maar de nieuwsgierigheid naar de elektromotor en zijn mogelijkheden compenseert dat toch voor een groot deel. We zien de dikke motoren nu toch al stillaan van het toneel verdwijnen, kijk naar het heengaan van de R32, de passat W8, de atmo 6-in-lijn van de Z4 wordt binnenkort vervangen door een biturbo 2.0,...

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
              Eeen elektrische wagen heeft geen karakter.
              Net zoals een koffiemachine geen karakter heeft.

              En jij denkt dat ze geluidjes en geuren gaan zitten verzinnen?
              Waarom zouden ze geld steken in dingen die 90% van de autobestuurders kunnen missen als kiespijn.
              Als het stiller kan en het "stinkt" niet zijn ze allemaal blij.
              Dankzij de creatieve inzet van Brabus heeft de stille Smart ED (electric Drive) nu een stoer motorgeluid. Een van de voordelen van elektrisch rijden is dat de elektromotor geen lawaai maakt. Dit kan echter wel problemen opleveren voor nietsvermoedende voetgangers die over willen steken. De door Brabus ontwikkelde ‘Exhaust Note Generator’ biedt uitkomst.

              Opvolgen:

              De geluidsmodule simuleert verschillende motorgeluiden die door de bestuurder naar wens in te stellen is. Benieuwd hoe een smart met V8 motor klinkt? Met een draai aan de knop op het dashboard kom je erachter. De bekende tuner kon het niet laten en verfraaide ook het exterieur van de elektro-Smart met sportieve aanvullingen zoals een aangepaste wielophanging en lichtmetalen vijfspaaks 15-inchwielen.

              www.zerauto.nl

              en






              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
                Eeen elektrische wagen heeft geen karakter.
                Net zoals een koffiemachine geen karakter heeft.

                En jij denkt dat ze geluidjes en geuren gaan zitten verzinnen?
                Waarom zouden ze geld steken in dingen die 90% van de autobestuurders kunnen missen als kiespijn.
                Als het stiller kan en het "stinkt" niet zijn ze allemaal blij.


                Waarom denk je dat Nespresso en Senseo het zo goed doen? Dat heeft alles met geuren en smaken te maken.
                Volgens mij heb je niet goed door hoe marketing werkt. Een koffiemachine is meer dan enkel en alleen een machine, het is een ervaring, net zoals dat bij elk product zo is.

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                  Dankzij de creatieve inzet van Brabus heeft de stille Smart ED (electric Drive) nu een stoer motorgeluid. Een van de voordelen van elektrisch rijden is dat de elektromotor geen lawaai maakt. Dit kan echter wel problemen opleveren voor nietsvermoedende voetgangers die over willen steken. De door Brabus ontwikkelde ‘Exhaust Note Generator’ biedt uitkomst.

                  Opvolgen:

                  De geluidsmodule simuleert verschillende motorgeluiden die door de bestuurder naar wens in te stellen is. Benieuwd hoe een smart met V8 motor klinkt? Met een draai aan de knop op het dashboard kom je erachter. De bekende tuner kon het niet laten en verfraaide ook het exterieur van de elektro-Smart met sportieve aanvullingen zoals een aangepaste wielophanging en lichtmetalen vijfspaaks 15-inchwielen.

                  www.zerauto.nl

                  en






                  Fake is fake.
                  En denk je nu echt dat mensen die nu al niet van dat geluid houden in hun Smart aan een knop gaan draaien om er een leuke V8 brom bij te krijgen?
                  Dit is opgeklopte gebakken lucht en zever in pakjes.
                  Iets waar Brabus overigens zeer goed in is.

                  Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten


                  Waarom denk je dat Nespresso en Senseo het zo goed doen? Dat heeft alles met geuren en smaken te maken.
                  Volgens mij heb je niet goed door hoe marketing werkt. Een koffiemachine is meer dan enkel en alleen een machine, het is een ervaring, net zoals dat bij elk product zo is.
                  Bij koffie draait het om het product, niet waar?
                  Het is de koffie die smaakt, en die koffie die ruikt. Niet de machine.
                  De machine ziet er enkel mooi uit maar heeft daarom nog geen karakter.
                  Smijt daarbij een George Clooney en de mensen zijn helemaal verkocht want Nespresso is "sexy".
                  En kom me hier alstublieft niet de les lezen over marketing.
                  Marketeers kunnen de mensen achter het tv-scherm alles wijs maken.
                  Ik hoop dat jij en ik niet te dom zijn om niet te zien dat achter de marketing-waas een product zonder karakter zit.
                  Zoals je zegt, je wordt verleid met een beleving.
                  Wel, ik voel absoluut geen beleving terwijl ik mezelf een Nespresso maak thuis.

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
                    Wel, ik voel absoluut geen beleving terwijl ik mezelf een Nespresso maak thuis.
                    De marketeers zijn er blijkbaar niettemin toch in geslaagd om je zo'n toestel te doen kopen
                    2.0 JTDm

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                      De marketeers zijn er blijkbaar niettemin toch in geslaagd om je zo'n toestel te doen kopen
                      Ja, ons moeder kocht het 10 jaar geleden.

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                        De marketeers zijn er blijkbaar niettemin toch in geslaagd om je zo'n toestel te doen kopen
                        Touché

                        Comment


                        • #92
                          Auto, Motor und Sport heeft een test gedaan over de actieradius van elektrische voertuigen bij koudere temperaturen. Het zal nog wel een paar jaartjes duren vooraleer elektrische auto's écht vlot bruikbaar worden...

                          Was bleibt bei Elektroautos von den versprochenen Reichweitenangaben im Winter? Wenig, wie der weltweit erste Reichweitentest bei Extremtemperaturen von auto motor und sport zeigt. 

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                            Auto, Motor und Sport heeft een test gedaan over de actieradius van elektrische voertuigen bij koudere temperaturen. Het zal nog wel een paar jaartjes duren vooraleer elektrische auto's écht vlot bruikbaar worden...

                            http://www.auto-motor-und-sport.de/e...r-3295701.html
                            Ja, inderdaad. Mijn ma zou er wel eentje kunnen gebruiken. Ze rijdt elke dag 1km naar haar werk. Enkel vrijdag voor de boodschappen rijdt ze wat verder.

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                              Ja, inderdaad. Mijn ma zou er wel eentje kunnen gebruiken. Ze rijdt elke dag 1km naar haar werk. Enkel vrijdag voor de boodschappen rijdt ze wat verder.
                              als ik 1 km van mijn werk woon koop ik mij een fiets en een paraplu

                              Comment


                              • #95
                                1km met de auto naar uw werk is er inderdaad wel zwaar over.

                                Comment


                                • #96
                                  Ik wil ze niet te eten geven...
                                  Niks zo snel als een goed fietske in de stad
                                  Ik hààt het echt om met de auto in de drukte aan te schuiven, des te meer als het mooi weer is, echt zonde.

                                  Comment


                                  • #98
                                    Umicore mag batterijen Tesla recycleren.

                                    Tesla Motors, de fabrikant van elektrische sportwagens, gaat de batterijen van zijn Europese wagens laten recycleren door de Belgische materialenspecialist Umicore.


                                    Dus Tesla rijden is goed voor de Belgische economie :-) Hopelijk voor Umicore komt de Model S en latere modellen van Tesla van de grond.

                                    Ik kan me inbeelden dat dit een serieuze springplank is voor contracten met andere EV autobouwers.

                                    Comment


                                    • #99
                                      trouwens als het gaat over autos en marketing voor de autos - uit recentelijk onderzoek bleek dat geurmarketing bij de verkoop van autos echt werkt. Renaults die over het algemeen het meest stinken, zouden bij de juiste geurmarketing strategie veel meer autos kunnen verkopen. Daarintegen kunnen BMWs bijvoorbeeld duurdere autos verkopen als de geurmarketing taktiek opgeschroefd wordt. Interessant onderzoek!!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                        als ik 1 km van mijn werk woon koop ik mij een fiets en een paraplu
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                                        1km met de auto naar uw werk is er inderdaad wel zwaar over.
                                        Ze heeft al jaren last van rugklachten + ze moet elke dag dozen meezeulen. Hangt er een beetje vanaf wat voor werk je doet hé. Een gewone kantoorjob zou ik ook met de fiets doen, maar een kleuterjuf sleurt met alles en nog wat.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X