Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Tja de automerken doen precies niet al te hard hun best om EV te stimuleren (ze willen nog van hun oude brol afgeraken ook natuurlijk...) .

    Maar het ligt deels ook aan de ingesteldheid van de mensen. Een beetje rondzoeken op internet en je vindt massa's info over EV's en laadoplossingen.
    Ik heb omstreeks 2014-15 reeds een BMW i3 als vervangwagen gevraagd toen mijn 3-reeks binnen moest, qua range was dat beperkt maar genoeg voor die ene dag, nergens laadpalen te bespeuren maar toen wist ik al dat elektrisch rijden de toekomst was.
    Idd.

    Grosso modo gezien heb je nu 3 types mensen:
    1. Electrisch: liever vandaag dan morgen. Ik ken de beperkingen en voordelen, maar ik vind wel een oplossing.

    2. Misschien, ja maar... : we weten dat het komt, maar het zal moeilijk zijn, en ik zal mijn gedraag ENORM moeten aanpassen.

    3. Never in my life. Electrisch is voor treinen of voor de botsauto's.

    Groep 3: gewoon negeren. Daar kan je uren mee discussiëren, voor elke oplossing vinden die toch 3 problemen.

    Groep 1: job is done.

    Groep 2: zorg voor correcte informatie, en zorg dat de eerste ervaring met een EV echt goed is.
    Stuur die mensen met een EV vervangwagen enkel de weg op met wat uitleg, en een mogelijkheid om te laden. Zorg voor een telefoonnummer dat ze kunnen bellen als ze een probleem hebben, en geef ze in elk geval de indruk dat ze hulp kunnen krijgen.
    Dat wordt echt onderschat. Er zijn enorm veel mensen die echt last hebben met veranderingen.

    Mijn vriend gisteren: ja, als ik een EV heb, en klanten moet bezoeken in Luxemburg, dan is dat een 450km dag, dat haalt geen enkele EV.
    Tja, hij moet telkens naar ziekenhuizen en dan heb je meestal wel een laadpaal. Maar zelfs dan, als je 50-100km te kort komt op een terugrit moet je ook niet gaan vol laden. Dan is een stopje van 5-10min genoeg. En dat beseffen weinig mensen.



    Comment


    • Iedereen zal toch vroeg of laat toch overstag moeten gaan of we willen of niet. Maar kan je mensen, zolang het nog mogelijk is, verwijten dat ze de kat uit de boom kijken? Nee toch!

      De technologie wordt alsmaar beter en de EV's betaalbaarder. Indien je een particulier bent hier ten lande moet je al echt overtuigd zijn om je nu zo'n ding aan te schaffen en daar pas ik voorlopig nog voor. Hoewel ik er van de andere kant naar uitkijk om er ooit eentje te bezitten want het interesseert mij echt wel.

      Geduld is een mooie deugd
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Het betaalbaarder worden van EV’s daar heb ik toch wel enkele bedenkingen bij...
        Net even gekeken naar de prijslijst van de nieuwe Kia e- Niro... een volledig uitgerust exemplaar met metaalkleur, neplederen zetels, en nog wat leuke prulletjes schiet de 52.000 euro voorbij. (Ongeveer idem als bijvoorbeeld de Megane)
        Ge gaat met een elektrische chinees moeten bollen als je met een wat netjes uitgeruste auto onder de 45.000 euro wil blijven rijden of inderdaad wachten op iets in de aard van de geplande R4, maar die zal zeker ook geen actieradius van 500 km halen...

        B.t.w, proficiat met uw 77000e post, Jocar!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
          Het betaalbaarder worden van EV’s daar heb ik toch wel enkele bedenkingen bij...
          Net even gekeken naar de prijslijst van de nieuwe Kia e- Niro... een volledig uitgerust exemplaar met metaalkleur, neplederen zetels, en nog wat leuke prulletjes schiet de 52.000 euro voorbij. (Ongeveer idem als bijvoorbeeld de Megane)
          Ge gaat met een elektrische chinees moeten bollen als je met een wat netjes uitgeruste auto onder de 45.000 euro wil blijven rijden of inderdaad wachten op iets in de aard van de geplande R4, maar die zal zeker ook geen actieradius van 500 km halen...

          B.t.w, proficiat met uw 77000e post, Jocar!
          dat argument snap ik niet, de meerprijs van de EV verdient zich terug in gebruikskosten, tenzij als je slechts 10000 km per jaar bolt. (dan koop je een 1.2 benzine met basisuitrusting voor 20000 euro). Maar doe je meer km, dan wil je een betere motor, betere uitrusting, dan zal de aanschafprijs van die wagen ook rap richting 35-40k gaan.

          Comment


          • 37500 voor de mg zs ev long range, 7 jaar garantie (440km), er valt niet zo veel op aan te merken...en de facelift heeft hem wat mooier gemaakt

            (4000 minder als je genoegen neemt met 320km, wat voor veel mensen ook perfect kan)
            Last edited by bobo; 21/06/2022, 12:20.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

              dat argument snap ik niet, de meerprijs van de EV verdient zich terug in gebruikskosten, tenzij als je slechts 10000 km per jaar bolt. (dan koop je een 1.2 benzine met basisuitrusting voor 20000 euro). Maar doe je meer km, dan wil je een betere motor, betere uitrusting, dan zal de aanschafprijs van die wagen ook rap richting 35-40k gaan.
              Het is geen ”argument”, ik ben overtuigd.
              Ik zeg alleen dat zo te zien de aanschafprijs niet echt aan het dalen is, integendeel.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                37500 voor de mg zs ev long range, 7 jaar garantie (440km), er valt niet zo veel op aan te merken...en de facelift heeft hem wat mooier gemaakt

                (4000 minder als je genoegen neemt met 320km, wat voor veel mensen ook perfect kan)
                Een Chinees dus.
                Hij is er na de facelift inderdaad ietsje minder mottig op geworden, maar dat is niet objectief natuurlijk.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                  Idd.

                  Grosso modo gezien heb je nu 3 types mensen:
                  1. Electrisch: liever vandaag dan morgen. Ik ken de beperkingen en voordelen, maar ik vind wel een oplossing.

                  2. Misschien, ja maar... : we weten dat het komt, maar het zal moeilijk zijn, en ik zal mijn gedraag ENORM moeten aanpassen.

                  3. Never in my life. Electrisch is voor treinen of voor de botsauto's.

                  Groep 3: gewoon negeren. Daar kan je uren mee discussiëren, voor elke oplossing vinden die toch 3 problemen.

                  Groep 1: job is done.

                  Groep 2: zorg voor correcte informatie, en zorg dat de eerste ervaring met een EV echt goed is.
                  Stuur die mensen met een EV vervangwagen enkel de weg op met wat uitleg, en een mogelijkheid om te laden. Zorg voor een telefoonnummer dat ze kunnen bellen als ze een probleem hebben, en geef ze in elk geval de indruk dat ze hulp kunnen krijgen.
                  Dat wordt echt onderschat. Er zijn enorm veel mensen die echt last hebben met veranderingen.

                  Mijn vriend gisteren: ja, als ik een EV heb, en klanten moet bezoeken in Luxemburg, dan is dat een 450km dag, dat haalt geen enkele EV.
                  Tja, hij moet telkens naar ziekenhuizen en dan heb je meestal wel een laadpaal. Maar zelfs dan, als je 50-100km te kort komt op een terugrit moet je ook niet gaan vol laden. Dan is een stopje van 5-10min genoeg. En dat beseffen weinig mensen.


                  je klinkt als een die-hard getuige van jehova

                  Comment


                  • De grootste groep, groep 0 is vergeten. Het interesseert mij allemaal geen hol, maar de elektrische wagen is 100% aftrekbaar en fiscaal een 0 operatie, dus ik heb er al een
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                      Het betaalbaarder worden van EV’s daar heb ik toch wel enkele bedenkingen bij...
                      Net even gekeken naar de prijslijst van de nieuwe Kia e- Niro... een volledig uitgerust exemplaar met metaalkleur, neplederen zetels, en nog wat leuke prulletjes schiet de 52.000 euro voorbij. (Ongeveer idem als bijvoorbeeld de Megane)
                      Ge gaat met een elektrische chinees moeten bollen als je met een wat netjes uitgeruste auto onder de 45.000 euro wil blijven rijden of inderdaad wachten op iets in de aard van de geplande R4, maar die zal zeker ook geen actieradius van 500 km halen...

                      B.t.w, proficiat met uw 77000e post, Jocar!
                      Ah, bedankt DDD, ik had het zelf nog niet gezien

                      Ja betaalbaarder in de vorm van de keuze zal groter worden, er gaan merken bijkomen enz.

                      Dat autorijden in het algemeen voor velen, vooral particulieren, in welke vorm dan ook stilaan onbetaalbaar gaat worden staat als een paal boven water

                      Daarom, leve merken als Dacia, daar begrijpen ze dat heel goed blijkbaar.

                      Van de andere kant verdienen we niet beter als je ziet dat de files overal alleen maar langer worden en dat een groot deel van de bevolking te lui is om even te voet te gaan of op een fiets te springen

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • als ford ondertussen laat weten dat de marge op zijn e-mustang met $25000 is gezakt sinds lancering, ziet het er niet goed uit
                        tesla volgt ook minimum de inflatie

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                          De grootste groep, groep 0 is vergeten. Het interesseert mij allemaal geen hol, maar de elektrische wagen is 100% aftrekbaar en fiscaal een 0 operatie, dus ik heb er al een
                          en ondanks volledig aftrekbaar toch ecologisch traag rijden >< beetje contradictio in terminis, no?
                          je kan dat deels op reikwijdte-stress steken, maar niet elke tesla doet zijn dagelijkse 400km

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                            Idd.

                            Grosso modo gezien heb je nu 3 types mensen:
                            1. Electrisch: liever vandaag dan morgen. Ik ken de beperkingen en voordelen, maar ik vind wel een oplossing.

                            2. Misschien, ja maar... : we weten dat het komt, maar het zal moeilijk zijn, en ik zal mijn gedraag ENORM moeten aanpassen.

                            3. Never in my life. Electrisch is voor treinen of voor de botsauto's.

                            Groep 3: gewoon negeren. Daar kan je uren mee discussiëren, voor elke oplossing vinden die toch 3 problemen.

                            Groep 1: job is done.

                            Groep 2: zorg voor correcte informatie, en zorg dat de eerste ervaring met een EV echt goed is.
                            Stuur die mensen met een EV vervangwagen enkel de weg op met wat uitleg, en een mogelijkheid om te laden. Zorg voor een telefoonnummer dat ze kunnen bellen als ze een probleem hebben, en geef ze in elk geval de indruk dat ze hulp kunnen krijgen.
                            Dat wordt echt onderschat. Er zijn enorm veel mensen die echt last hebben met veranderingen.

                            Mijn vriend gisteren: ja, als ik een EV heb, en klanten moet bezoeken in Luxemburg, dan is dat een 450km dag, dat haalt geen enkele EV.
                            Tja, hij moet telkens naar ziekenhuizen en dan heb je meestal wel een laadpaal. Maar zelfs dan, als je 50-100km te kort komt op een terugrit moet je ook niet gaan vol laden. Dan is een stopje van 5-10min genoeg. En dat beseffen weinig mensen.


                            En dan heb je nog groep 4, waar ik mezelf toe reken:
                            TCO interesseert me eigenlijk maar zeer matig tot nougatbollen, maar ben een beetje, ondanks mijn leeftijd , gek van nieuwe technologie en wil gewoon eens wat nieuw proberen. De belangrijkste argumenten om toch maar een EV te kopen waren:
                            1) kan ik het betalen?
                            2) rijdt het plezant?
                            3) ziet het er niet meer zo mottig uit als een Leaf en co? (want de eerste EV’s waren echt niet om aan te zien)
                            4) heeft het een acceptabel rijbereik?

                            Ik kon daar 4x positief op antwoorden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                              En dan heb je nog groep 4, waar ik mezelf toe reken:
                              TCO interesseert me eigenlijk maar zeer matig tot nougatbollen, maar ben een beetje, ondanks mijn leeftijd , gek van nieuwe technologie en wil gewoon eens wat nieuw proberen. De belangrijkste argumenten om toch maar een EV te kopen waren:
                              1) kan ik het betalen?
                              2) rijdt het plezant?
                              3) ziet het er niet meer zo mottig uit als een Leaf en co? (want de eerste EV’s waren echt niet om aan te zien)
                              4) heeft het een acceptabel rijbereik?

                              Ik kon daar 4x positief op antwoorden.
                              Jij bent duidelijk type 1. Je ziet meer voordelen dan nadelen.
                              Uiteraard moet het dan een beetje een auto zijn die past bij je gebruik.
                              Als je dagelijks 200km rijdt, dan wil je geen Dacia Spring, maar ook als ICE zou je geen Citroen C1 kopen...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                                Het is geen ”argument”, ik ben overtuigd.
                                Ik zeg alleen dat zo te zien de aanschafprijs niet echt aan het dalen is, integendeel.
                                Dat is bij ICE's ook het geval, alleen een pak minder zichtbaar.

                                De tijden van 10-20% korting en speciale paketten is gewoon voorbij, en dat is ook snel een paar duizend euro per auto.
                                Wat wil je als de chips bijna niet te krijgen te zijn, en staal en alu ook al verdubbelen in kost...

                                Het zal gaan over het verschil tussen ICE en BEV, en ik ben nog steeds overtuigd dat dat gaat zakken, maar dan zal de markt eerst een beetje moeten normaliseren.

                                Als je orderboek meer dan een jaar vol staat, waarom zou je dan kortingen geven...

                                Comment


                                • TESLA SUPERCHARGERS IN MEER LANDEN OPEN VOOR ANDERE MERKEN

                                  HANDIG VOOR OP VAKANTIE

                                  Tesla maakte vorige maand bekend dat zijn Superchargers in meer Europese landen dan alleen in Nederland worden opengesteld voor auto's van andere merken. Nu breidt Tesla de lijst verder uit.

                                  Tesla begon eind vorig jaar met een pilot om enkele van zijn Superchargers ook voor auto's van andere merken open te stellen. Aanvankelijk was die pilot enkel voor Nederland bedoeld, maar daar kwamen in mei vijf extra Europese landen bij. Zo kun je inmiddels ook bij Superchargers terecht met andere elektrische auto's op diverse locaties in België, Verenigd Koninkrijk, Oostenrijk, Spanje en Zweden. Nu breidt Tesla de pilot nog verder uit, tot een totaal van 13 Europese landen, waaronder Duitsland.

                                  Met de zomervakantie voor de deur is het mogelijk goed nieuws voor wie met een EV naar het buitenland wil. Behalve voor tientallen Superchargerstations in Duitsland geldt het ook voor 18 locaties in populair vakantieland Frankrijk. Je kunt nu ook in Noorwegen, Denemarken, Finland, Luxemburg en Zwitserland terecht. Tesla verklaart dat de pilot voortkomt uit een belofte die het eerder maakte bij het opzetten van zijn laadnetwerk: "Het is altijd onze ambitie geweest het Supercharger-netwerk open te stellen voor niet-Tesla elektrische auto's om zo meer automobilisten aan te zetten de overstap naar elektrisch rijden te maken."

                                  Wil je de betreffende locaties opzoeken en er gebruikmaken van de Superchargers, dan moet je de Tesla-app downloaden. Ook vind je ze op de website van Tesla. Je kunt kiezen voor een maandelijks lidmaatschap of betalen per keer dat je een Supercharger gebruikt. In dat laatste geval betaal je wel meer per kWh. Laden aan een Supercharger gaat met minstens 150 kW laadvermogen.

                                  Bron: Autoweek


                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                                    en ondanks volledig aftrekbaar toch ecologisch traag rijden >< beetje contradictio in terminis, no?
                                    je kan dat deels op reikwijdte-stress steken, maar niet elke tesla doet zijn dagelijkse 400km
                                    Ecologisch (interesseert de grote meerderheid van de ev rijders geen bal) traag rijden… zie ik enkel op de autosnelweg, range anxiety dus. Voor de rest zie ik de I3’s en de Tesla’s aan de lichten goed sleuren hoor
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                    Comment


                                    • maar vanwaar haal je die angst, alsof elke ev dagelijks op vakantie onderweg is of tegen zijn maximale radius aanzit? je plugged savonds in en sochtends weer vol

                                      Comment


                                      • Ik begrijp die angst.
                                        Die mensen hebben waarschijnlijk ook nog een Nokia 3110 waar ze minstens een week mee rond komen zonder opladen. Ze wachten tot er smartphones zijn die dat minstens evenaren of overtreffen, want die dagelijks of om de twee dagen inpluggen zien ze niet zitten.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          maar vanwaar haal je die angst, alsof elke ev dagelijks op vakantie onderweg is of tegen zijn maximale radius aanzit? je plugged savonds in en sochtends weer vol
                                          Goh bobo jij ziet dat vanuit uw standvastig en consequent laadgedrag. De realiteit is dat de meeste mensen zo niet zijn, die leven anders Die zijn het vergeten, het is niet gelukt om te laden, enz…
                                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X