Oorspronkelijk geplaatst door sunking
Bekijk Berichten
Grosso modo gezien heb je nu 3 types mensen:
1. Electrisch: liever vandaag dan morgen. Ik ken de beperkingen en voordelen, maar ik vind wel een oplossing.
2. Misschien, ja maar... : we weten dat het komt, maar het zal moeilijk zijn, en ik zal mijn gedraag ENORM moeten aanpassen.
3. Never in my life. Electrisch is voor treinen of voor de botsauto's.
Groep 3: gewoon negeren. Daar kan je uren mee discussiëren, voor elke oplossing vinden die toch 3 problemen.
Groep 1: job is done.
Groep 2: zorg voor correcte informatie, en zorg dat de eerste ervaring met een EV echt goed is.
Stuur die mensen met een EV vervangwagen enkel de weg op met wat uitleg, en een mogelijkheid om te laden. Zorg voor een telefoonnummer dat ze kunnen bellen als ze een probleem hebben, en geef ze in elk geval de indruk dat ze hulp kunnen krijgen.
Dat wordt echt onderschat. Er zijn enorm veel mensen die echt last hebben met veranderingen.
Mijn vriend gisteren: ja, als ik een EV heb, en klanten moet bezoeken in Luxemburg, dan is dat een 450km dag, dat haalt geen enkele EV.
Tja, hij moet telkens naar ziekenhuizen en dan heb je meestal wel een laadpaal. Maar zelfs dan, als je 50-100km te kort komt op een terugrit moet je ook niet gaan vol laden. Dan is een stopje van 5-10min genoeg. En dat beseffen weinig mensen.
Comment