Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Als particulier kan je best een Dacia kopen van om en rond 10.000 euro indien je nog geen EV wil kopen.
    Een ICE van 40 a 50.000 euro nu nog aanschaffen is waarschijnlijk niet verstandig:
    Als je daar een 6 of 7 jaar mee rijdt ben je tegen die tijd met uw Dacia hoogstens 10000 euro kwijt in het geval die bijna onverkoopbaar zou zijn, een ICE van 40-50.000 raak je tegen dan ook aan de straatstenen niet meer kwijt.
    (lichtjes overdreven voorgesteld, maar toch...)

    Comment


    • Inderdaad. Of sowieso je huidige ice op rijden en geen kosten doen
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • Bwa, zolang dat je met een ICE mag blijven rijden zal er ook altijd een markt zijn. Het is niet omdat de verkoop van nieuwe exemplaren verboden wordt dat deze dan volkomen waardeloos gaan worden.
        Ze worden exclusiever en stijgen misschien wel in waarde En autorijden zal trouwens sowieso nog duurder worden, EV of niet.

        Het zal langzaam uitsterven maar daar gaan velen van ons zich geen zorgen meer over moeten maken omdat wij dan al lang mee uitgestorven zijn
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

          Goh bobo jij ziet dat vanuit uw standvastig en consequent laadgedrag. De realiteit is dat de meeste mensen zo niet zijn, die leven anders Die zijn het vergeten, het is niet gelukt om te laden, enz…
          zou nog kunnen aannemen dat er mensen zijn zonder eigen mogelijkheid tot laden die met stress zitten, maar hoeveel mensen zonder eigen laadplek zouden op dit moment al een ev hebben?

          al de rest komt thuis en plugged in, auto staat altijd vol gereed en blijft aan den draad hangen tot vlg rit...das mss iets dat je 1 keer kunt vergeten

          Comment


          • eu heeft trouwens synthetische brandstoffen mee verboden...wat niet wil zeggen dat er per land (de bruine duitsers wrs op de eerste plek) uitzonderingen zullen komen

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
              Bwa, zolang dat je met een ICE mag blijven rijden zal er ook altijd een markt zijn. Het is niet omdat de verkoop van nieuwe exemplaren verboden wordt dat deze dan volkomen waardeloos gaan worden.
              Ze worden exclusiever en stijgen misschien wel in waarde En autorijden zal trouwens sowieso nog duurder worden, EV of niet.

              Het zal langzaam uitsterven maar daar gaan velen van ons zich geen zorgen meer over moeten maken omdat wij dan al lang mee uitgestorven zijn
              Idd, ik denk dat het wel een goeie zaak is om auto's langer in leven te houden... (zolang het maar geen stinkdiesels zijn ).
              Ik heb het idee dat onze definitie van economisch per total veel te eng is, 't is niet omdat uw auto nog maar een paar duizend euro (of minder) waard is dat het niet de moeite waard kan zijn om de versleten onderdelen te vervangen, want ge gaat nog altijd een pak een pak goedkoper af zijn dan met ne nieuwe.
              Zelfs een versleten motor of versnellingsbak valt vaak nog te reviseren.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                Als particulier kan je best een Dacia kopen van om en rond 10.000 euro indien je nog geen EV wil kopen.
                Een ICE van 40 a 50.000 euro nu nog aanschaffen is waarschijnlijk niet verstandig:
                Als je daar een 6 of 7 jaar mee rijdt ben je tegen die tijd met uw Dacia hoogstens 10000 euro kwijt in het geval die bijna onverkoopbaar zou zijn, een ICE van 40-50.000 raak je tegen dan ook aan de straatstenen niet meer kwijt.
                (lichtjes overdreven voorgesteld, maar toch...)
                zo dacht ik al 5 jaar geleden, ik kocht toen een golf ipv een duurdere wagen, wetende dat het nog maar hooguit een paar jaar zou duren eer EV interessant zou worden. de golf was dan na 2,5 jaar binnen 1 dag verkocht aan een aanvaardbare prijs.

                Comment


                • Je verwart altijd particuliere aankoop met zelfstandig/leasing/firmawagen. Dat is een compleet andere rekening.
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                    Je verwart altijd particuliere aankoop met zelfstandig/leasing/firmawagen. Dat is een compleet andere rekening.
                    voor firma is nieuw/jong kopen interessanter, dat weet ik.
                    maar ook particulieren maken vrij snel de beslissing om hun oude wagen weg te doen vanaf er wat kosten aan komen (als ze het kunnen permitteren, door de economische problemen zal het voor velen ook lastiger worden... maar ik heb ook niks tegen oude auto's, reed doodgraag met mijn oude honda destijds en zou er langer mee doorgereden hebben mocht ik geen firmawagen gekregen hebben. zie zelfs nog vrij geregeld civic'jes van eind jaren 90, die zijn onverwoestbaar.

                    Comment


                    • Toch zou ik vandaag particulieren aanraden om de herstelling te doen ipv een nieuwe te kopen. Als je wagen nog goed is en geen 300K+ kilometers heeft, blijven rijden blijft de goedkoopste oplossing. En afwachten tot de techniek nog wat verder staat, de ev’s wat lichter worden, laadtijden korter, enz…
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                      Comment


                      • Met uw auto rijden tot ge er door zakt is altijd goedkoper geweest dan een nieuwe kopen.
                        Te voet gaan is nóg goedkoper, de enige kost is de slijtage van uw schoenzolen, maar dat valt ook mee als ge uw schoenen bij Berca of Van Haren koopt.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                          Bwa, zolang dat je met een ICE mag blijven rijden zal er ook altijd een markt zijn. Het is niet omdat de verkoop van nieuwe exemplaren verboden wordt dat deze dan volkomen waardeloos gaan worden.
                          Ze worden exclusiever en stijgen misschien wel in waarde En autorijden zal trouwens sowieso nog duurder worden, EV of niet.

                          Het zal langzaam uitsterven maar daar gaan velen van ons zich geen zorgen meer over moeten maken omdat wij dan al lang mee uitgestorven zijn
                          Da’s juist.
                          Daarom, als ge ’t kunt betalen koop dan NU wat ge graag wilt, morgen kan ’t gedaan zijn, en met de levertijden tegenwoordig kunt ge maar beter rap zijn met bestellen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                            Toch zou ik vandaag particulieren aanraden om de herstelling te doen ipv een nieuwe te kopen. Als je wagen nog goed is en geen 300K+ kilometers heeft, blijven rijden blijft de goedkoopste oplossing. En afwachten tot de techniek nog wat verder staat, de ev’s wat lichter worden, laadtijden korter, enz…
                            Klopt, zeker op dit ogenblik.
                            Een nieuwe ICE is ook duur nu en moeilijk te krijgen, bij EV's is het nog wat erger...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                              Da’s juist.
                              Daarom, als ge ’t kunt betalen koop dan NU wat ge graag wilt, morgen kan ’t gedaan zijn, en met de levertijden tegenwoordig kunt ge maar beter rap zijn met bestellen.
                              Idd! Mijn dilemma van het moment Het weegt momenteel nog door op houden want te weinig km. Tot wanneer ik weer eens een nieuwe C tegenkom, dan verandert dat weer

                              Ik rijd gewoon te weinig. Nu staat dat ding weer 2 maanden in mijn garage tot eind augustus wanneer ik terug naar Polen vertrek

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Ik heb de afgelopen jaren al enkele keren eraan gedacht om iets anders te kopen, maar mijn megane is nog altijd perfect in orde, dus die gaat zeker nog een aantal jaren blijven.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Ik heb de afgelopen jaren al enkele keren eraan gedacht om iets anders te kopen, maar mijn megane is nog altijd perfect in orde, dus die gaat zeker nog een aantal jaren blijven.
                                  Particulier zeker? Doe ik ook op deze manier. 5 reeks staat als nieuw, kan nog dubbel van de kilometers draaien. En dat zijn er niet zo veel per jaar. Dus waarom mijn centen verkwanselen aan iets anders, zeker in deze tijden
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                  Comment



                                  • Gratis rijden op de zon


                                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                    Comment


                                    • Hulde!

                                      Comment


                                      • NEDERLAND HEEFT MEESTE LAADPUNTEN VAN ALLE EU-LANDEN

                                        KOPLOPER!

                                        In Nederland staan de meeste laadpunten dan in welk ander land van de Europese Unie dan ook. Bijna 30 procent van alle laadpunten in de Europese Unie staat in ons land, zo blijkt uit onderzoek van de European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA).

                                        Het aantal elektrische auto's in Nederland neemt jaarlijks toe en dus is ons land bezaaid met laadpunten. Hoewel de groei van het aantal laadpunten achterblijft bij het toenemende aantal elektrische auto's met als gevolg dat de druk op openbare laadpunten toeneemt, mogen we in onze handen knijpen. Nederland beslaat weliswaar slechts 0,8 procent van het grondgebied van de Europese Unie, maar in ons land staat bijna 30 procent van alle laadpunten in de Europese Unie.

                                        Uit onderzoek van ACEA blijkt dat er in Nederland 90.284 laadpunten voor EV's of plug-in hybrides zijn. Daarmee blijft Nederland de nummer twee in de lijst op ruime afstand voor. De tweede positie is namelijk voor Duitsland dat 59.410 laadpunten telt. Nederland en Duitsland zijn samen goed voor 48,8 procent van de laadpalen in de Europese Unie. Plekken drie, vier en vijf zijn achtereenvolgens voor Frankrijk, Zweden en Italië. Op Cyprus zijn de minste laadpunten te vinden (57 stuks).

                                        Volgens ACEA is het aantal laadpunten in de Europese Unie in vijf jaar tijd met 180 procent toegenomen tot 307.000 stuks, al blijft dit achter bij de vraag naar laadpalen. Volgens de organisatie zouden er in 2030 in de Europese Unie 6,8 miljoen publieke laadpunten nodig zijn. Dat betekent dat het aantal laadpunten de komende acht jaar dus met factor 22 moet toenemen. Daarbij neemt ACEA wel een tweedeling waar tussen het westen van de Europese Unie en de meer centraal en oostelijk gelegen EU-landen. Om dat te illustreren: Roemenië is zes keer groter dan Nederland, maar is slechts goed voor 0,4 procent van alle EU-laders. In Noorwegen - dat als niet-EU-lidstaat niet in het onderzoek van ACEA voorkomt - zijn momenteel zo'n 17.000 publieke laadpunten.

                                        In Nederland zijn elektrische auto's inmiddels goed voor zo'n 20 procent van de nieuwverkopen. Omstreeks 2030 zijn er ongeveer 2 miljoen elektrische auto's in Nederland. Uit een becijfering van de Nationale Agenda Laadinfrastructuur blijkt dat er in 2030 om en nabij de 1,7 miljoen laadpunten in Nederland nodig zijn.

                                        Top 5 EU-landen met de meeste laadpunten

                                        Land Aantal
                                        1 Nederland 90.284
                                        2 Duitsland 59.410
                                        3 Frankrijk 37.128
                                        4 Zweden 25.197
                                        5 Italië 23.543


                                        Top 5 EU-landen met de minste laadpunten

                                        Land Aantal
                                        1 Cyprus 57
                                        2 Malta 98
                                        3 Litouwen 207
                                        4 Estland 385
                                        5 Letland 420

                                        Bron: Autoweek
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                                          Goh bobo jij ziet dat vanuit uw standvastig en consequent laadgedrag. De realiteit is dat de meeste mensen zo niet zijn, die leven anders Die zijn het vergeten, het is niet gelukt om te laden, enz…
                                          Ben er zeker van dat het omgekeerde meer klopt.

                                          Net zoals deze die het geen hol kan schelen en maar ene kopen van moeten, eens ze hem hebben volledig om zijn en iedereen meenemen om te tonen hoe leuk het wel is.
                                          den borre


                                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                          Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                          Comment

                                          Working...
                                          X