Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • En ze rekenen de stroom uiteraard aan de hoogste prijzen...
    Thuis of in een hotel ga je geen 65ct per kWh betalen...
    Ecologisch vergeten ze ook even voor de eenvoud.
    Om die H2 op te wekken heeft een centrale 3 keer zo veel stoom verbruikt als de Audi.

    Comment


    • ​Afgelopen week bevestigden de Europese lidstaten Europa’s beslissing om vanaf 2035 de verkoop van nieuwe auto’s met een verbrandingsmotor te verbieden. Ja, er zijn uitzonderingen...


      Stellantis windt er als eerste geen doekjes om

      En weffers willen geen individueel vervoer meer


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment


      • En de olie wordt ook onbetaalbaar, binnenkort terug autovrije zondagen

        Om onze koopkracht te kunnen versterken, heeft de federale regering een expertengroep gevraagd concrete voorstellen uit te werken. Pierre Wunsch, de gouverneur van de Nationale Bank, komt die voorstellen vanavond toelichten aan de kern. Dit is wat er op tafel komt.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          En de olie wordt ook onbetaalbaar, binnenkort terug autovrije zondagen

          https://www.standaard.be/cnt/dmf20220704_94114077
          Die expertengroep heeft aan de dope gezeten.

          Als ze tankkaarten weg nemen, hoe stijgt de koopkracht dan? Als ik een tankkaart heb zakt mijn koopkracht, en als ik met een eigen auto rij, dan kan de tankkaart van de buurman me toch gestolen worden...

          En consumptie beperken of zelfs verbieden is allesbehalve koopkrachtverhogend?
          Als biefstuk te duur is, ga ik me dan 'koopkrachtiger' voelen als ik die biefstuk niet mag kopen? (vervang nu biefstuk door benzine)



          Comment


          • Geef toe, "hoe meer ik rij, hoe meer ik verdien" is ook niet echt logisch.. diegene die dat bedacht heeft (onbeperkt prive km met firmawagen), had waarschijnlijk ook ne cognac te veel op.

            Comment


            • Bestaat op deze manier ook in geen enkel ander land. Systeem is volledig ontspoord hier. Is toch onhoudbaar zoiets, zeker in crisistijden.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                En weffers willen geen individueel vervoer meer
                Gewoon om mijn woordenschat uit te breiden: wat zijn weffers?
                Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 04/07/2022, 18:25.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                  Geef toe, "hoe meer ik rij, hoe meer ik verdien" is ook niet echt logisch.. diegene die dat bedacht heeft (onbeperkt prive km met firmawagen), had waarschijnlijk ook ne cognac te veel op.
                  Dat bestaat al sinds de jaren 70, en toen zonder VAA etc.
                  Maar toen kregen enkel mensen die 'de baan deden' een auto, en de tankbons (waren eigenlijk cheques) waren een compensatie voor de overuren.

                  Pas lang daarna werd een auto echt gebruikt om op een iets goedkopere manier mensen een soort van "opslag" te geven zonder 60%-70% naar de staat te laten vloeien.
                  En toen zag je ineens gewoon kantoorpersoneel een auto van de firma krijgen.

                  De redenering die nu opgaat is compleet van de pot gerukt. Hoe ga je tankkaarten beperken?
                  Forfaitair: Je mag 100€ krijgen per maand, en de rest betaal je zelf?
                  Wat gaat een vertegenwoordiger/technicus doen die elke maand 2000km rijdt naar klanten, of de manager die met de auto naar het buitenland moet?
                  Die mag dan de helft van zijn trip zelf betalen, terwijl de secretaresse thuis kan werken en die 100€ kan gebruiken om naar de zee te rijden in het WE.

                  Hoe willen ze dat controleren en gaan monitoren? Daar is geen beginnen aan.

                  In elk geval, hoe meer ze daar aan prutsen, hoe meer mensen er koopkracht gaan verliezen....

                  Dat ze dan de gewoon met de billen bloot gaan en zeggen: we gaan de belastingen op firmawagens gewoon wat verhogen. (en de inkomsten daarvan aan de armste mensen geven, of gewoon putten vullen...)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                    Gewoon om mijn woordenschat uit te breiden: wat zijn weffers?
                    Ik vermoed aanhangers van het World Economic Forum.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                      Bestaat op deze manier ook in geen enkel ander land. Systeem is volledig ontspoord hier. Is toch onhoudbaar zoiets, zeker in crisistijden.
                      Bestaat wel in Frankrijk, Duitsland, Polen en Nederland (en de rest, maar geen idee hoe ze het belasten). Belastingen liggen een pak hoger, maar je kan ook onbeperkt rijden.

                      Comment


                      • Bestaat ook nergens zo'n verschil in pensioenen ambetenarij en prive behalve in be

                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                          Bestaat wel in Frankrijk, Duitsland, Polen en Nederland (en de rest, maar geen idee hoe ze het belasten). Belastingen liggen een pak hoger, maar je kan ook onbeperkt rijden.
                          Leasekarren en tankkaarten zijn er overal idd maar niet voor mensen die er helemaal geen nodig hebben zoals hier. Mijn Pools schoonbroer heeft er eentje als vertegenwoordiger van een houtfirma (+ 35k km per jaar). Grote reclame op de auto en heel beperkt in zijn privé km.

                          Maar vooral ook veel bescheidener merken, net zoals in Duitsland. Hier moet het dadelijk een premijoem zijn om in de file of op de oprit te staan

                          ​​​​​​Privé leasing daarentegen is er wel populairder en betaalbaarder dan hier, maar dat zijn dan vooral stadsmussen.
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Is technisch helemaal geen issue, elke tankkaart kan nu al beperkt worden met een saldo. Het is net hetzelfde mechanisme als de maaltijdcheques en is perfect individueel configureerbaar.
                            En de controles zijn ook makkelijk op te zetten en gebeurt zelfs al in een aantal situaties. Zowat alle sociale secretariaten kunnen dat zonder veel moeite gaan aanleveren.

                            In de huidige situatie Is het jammer genoeg kiezen tussen maatregelen ter ondersteuning, waarbij de geldkraan bij de overheid verder opengezet wordt (en waarvoor we toch grotendeels de rekening voor gepresenteerd wordt) of maatregelen die onze consumptie gaan ontmoedigen.
                            Verminderde vraag naar olieproducten moet de vraag doen dalen en de stijging van de prijzen en inflatie mee helpen inperken.
                            Da’s wel degelijk een maatregel om koopkracht te ondersteunen. Hoeveel effect dat precies geeft, da’s een andere vraag.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              Bestaat ook nergens zo'n verschil in pensioenen ambetenarij en prive behalve in be
                              Ah , ik was erop aan het wachten

                              Daar is 'm weer met zijn scheefgetrokken vergelijking waarvan de voor en nadelen hier al tot in den treure uitgelegd zijn. Ik snap jouw gebash op ambtenaren en gepensioneerden niet, je zit zelf in een overbetaalde branche.

                              Er zijn zeker mensen genoeg die harder moeten werken dan jij en veel minder verdienen. Zo kunnen we het ook stellen
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                Leasekarren en tankkaarten zijn er overal idd maar niet voor mensen die er helemaal geen nodig hebben zoals hier. Mijn Pools schoonbroer heeft er eentje als vertegenwoordiger van een houtfirma (+ 35k km per jaar). Grote reclame op de auto en heel beperkt in zijn privé km.

                                Maar vooral ook veel bescheidener merken, net zoals in Duitsland. Hier moet het dadelijk een premijoem zijn om in de file of op de oprit te staan

                                ​​​​​​
                                Alleen in NL zie ik veel bescheidener auto's. (omdat je makkelijk 500€ netto per maand betaalt voor een A4 of C-Klasse).
                                Maar je hebt daar ook mensen die een "boekhouding" bijhouden en bewijzen dat ze de auto enkel voor woon-werk gebruiken en prof verplaatsingen, en dan betalen ze niks aan belastingen. Maar dan is het elke rit ingeven, en elk weekend staat de auto stil op de oprit.

                                Hier is een premium auto populair omdat ze dikke kortingen geven aan de LM en omdat de restwaardes hoog zijn.
                                Maar ik zie ook Opel, Peugeot etc in Leasing.


                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                  Alleen in NL zie ik veel bescheidener auto's. (omdat je makkelijk 500€ netto per maand betaalt voor een A4 of C-Klasse).
                                  Maar je hebt daar ook mensen die een "boekhouding" bijhouden en bewijzen dat ze de auto enkel voor woon-werk gebruiken en prof verplaatsingen, en dan betalen ze niks aan belastingen. Maar dan is het elke rit ingeven, en elk weekend staat de auto stil op de oprit.

                                  Hier is een premium auto populair omdat ze dikke kortingen geven aan de LM en omdat de restwaardes hoog zijn.
                                  Maar ik zie ook Opel, Peugeot etc in Leasing.
                                  Ik schrijf maar wat ik zie en hoor in Duitsland en Polen, het is daar een heel ander systeem. Eigenlijk zou een logische km heffing nog altijd het eerlijkste zijn, met afschaffing van de jaarlijkse taks uiteraard.

                                  Ik gun iedereen zijn leasekar hoor maar laat ze aan de personen die ze ook echt kunnen gebruiken ipv aan mensen te geven die vlakbij hun werk wonen en voor niks een auto nodig hebben.

                                  Volgens mij gaat dit systeem van auto met gratis tankkaart op termijn sowieso onbetaalbaar worden.

                                  In deze tijden van crisis, files en andere milieu issues kan gratis privé rijden gewoon niet terwijl de particulier zich blauw betaalt voor een liter benzine en met moeite zijn zelf gefinancierde auto voor de helft volgetankt krijgt.

                                  Tja, we kunnen daar blijven over discussiëren hé. Ieder zijn mening
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • De 3 beste tips om te snelladen - In gesprek met Fastned over de voorbereiding, welke snelheid etc.

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Battery swapping on electric cars sounds like a good idea, but if its so good then why did Tesla abandon the concept altogether? And why have so many others failed to make it work? Rory Reid breaks it all down.

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                        Ik schrijf maar wat ik zie en hoor in Duitsland en Polen, het is daar een heel ander systeem. Eigenlijk zou een logische km heffing nog altijd het eerlijkste zijn, met afschaffing van de jaarlijkse taks uiteraard.

                                        Ik gun iedereen zijn leasekar hoor maar laat ze aan de personen die ze ook echt kunnen gebruiken ipv aan mensen te geven die vlakbij hun werk wonen en voor niks een auto nodig hebben.

                                        Volgens mij gaat dit systeem van auto met gratis tankkaart op termijn sowieso onbetaalbaar worden.

                                        In deze tijden van crisis, files en andere milieu issues kan gratis privé rijden gewoon niet terwijl de particulier zich blauw betaalt voor een liter benzine en met moeite zijn zelf gefinancierde auto voor de helft volgetankt krijgt.

                                        Tja, we kunnen daar blijven over discussiëren hé. Ieder zijn mening
                                        Mensen met zo'n auto's moeten nog altijd VAA betalen op de auto/tankkaart. Dus gratis is het nooit. Oké, het is minder dat zelf een auto kopen, maar toch.

                                        Maar ik vind dat imo een rare redenering. "Ik heb geen auto/tankkaart, niemand mag dan een auto/tankkaart hebben, nah"

                                        Ik snap trouwens niet hoe het afschaffen van een tankkaart mijn koopkracht zou verhogen. Ik tank tussen de € 500 en € 600 per maand. Stel dat dit zou worden afgeschaft, dat is € 500 minder per maand dat ik niet kan uitgeven aan kleren/meubels/eten/daguitstappen/...
                                        Last edited by kefkie; 06/07/2022, 11:24.
                                        BMW X5 45e

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

                                          Maar ik vind dat imo een rare redenering. "Ik heb geen auto/tankkaart, niemand mag dan een auto/tankkaart hebben, nah"
                                          Waar heb je dat gelezen?

                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X