Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ELEKTRISCHE WAGENS Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Mag ik dit ook een rare redenering vinden?
Als ik het goed begrepen heb tenminste :-)
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JosV Bekijk Berichten
Het klopt toch? Het geld dat hij niet heeft omdat hij het moet uitgeven om te tanken kan hij niet uitgeven aan andere zaken. Dus zal er minder geld uitgegeven worden door hem persoonlijk omdat zijn koopkracht afneemt.
Als ik het goed begrepen heb tenminste :-)
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Ik vind dit niet kloppen. Wie betaalt dan die koopkracht? In deze tijden van crisis en dure brandstoffen de mensen stimuleren om er maar gratis op los te rijden. Maar dat is mijn mening maar
Nu stelt de vraag... hoe ga je nakijken wat privé of werk verplaatsingen zijn...
Een simpele limiet op een tankbedrag is voor mensen die hun auto echt voor het werk gebruiken (verkopers, technici, kaderleden die klanten moeten bezoeken of naar het buitenland gaan ) kunnen dan hun werk niet meer doen.
Maar zelfs al het kan, dan moeten er nog heel wat hordes genomen worden vooraleer dat echt een hogere koopkracht geeft aan de algemene bevolking.
Ten eerste zou dat betekenen dat bedrijven minder kosten hebben aan brandstof.
Ofwel betalen ze dan meer belastingen door meer winst(dikke twijfel), ofwel gaan ze hun prijzen verlagen (nog meer twijfel).
Maar zelfs als de belastingsinkomsten stijgen, dan moet de regering nog beslissen om de algemene belastingen verlagen (nog heel veel meer twijfel).
Wat er wel is, er wordt dan misschien wat minder gereden, dus minder omzet voor pomphouders, maar ook horeca, pretparken, winkels etc etc. En dat betekent dan weer minder jobs, minder inkomsten etc....
Als het betekent dat minder mensen een bedrijfswagen geven, dan zijn de effecten nog een pak groter...
En finaal, waar spreken we over? Een paar 10-tallen euro per gezin, of geraken we aan 100-200€ per jaar....
Comment
-
Zoals al 3 keer geschreven, dat is mijn mening. Ik blijf erbij om leasingauto's beschikbaar te maken voor mensen die ze echt nodig hebben.
Het is moeilijk discussiëren met mensen die gebruik maken van het systeem.
Het klopt zoals ze in het buitenland zeggen dat de Belgische politici zelf hun files organiseren
De toekomst zal uitwijzen of het allemaal betaalbaar gaat blijven want er rijden gewoon veel te veel auto's rond.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Benieuwd hoe het buitenland onze obese staat aanschouwt
In belgie moet er in eerste plaats, op budgetair op orde te komen, in eigen vel gesneden worden….het hallucinante in deze crisis is dat een welbepaalde minister onbeschaamd stemmen koopt op de kap van de volgende generatie
De leasingauto is er gekomen als antwoord op de torenhoge belasting op arbeid, anders was er geen sprake van….en er is aan die oorzaak nog niets veranderd, dus handen af van een voordeel van een bepaalde categorie mensen zonder een allesomvattend evenwichtig akkoord over de sectoren
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
dat mensen gratis gaan rondrijden: ja zeker!! been there done that... en was zeker niet de enigste.
Als er ergens naartoe werd gereden, was het altijd de firmaauto die het werk mocht doen. Maakte niet uit naar waar want het koste niets. Betaal het ondertussen al 15 jaar zelf en met de huidige prijzen denk ik wel een paar keer meer na eer ik de auto bovenhaal, petrol head of niet.
Ge ziet trouwens heel erg goed wie een tankkaart heeft en wie niet. Dat zie je mooi aan wie je voorbijvliegt op de weg...
- Likes 2
Comment
-
Ik rijd ook bijna niet met de auto, altijd de fiets, enkel alle 3 maanden een Polen reis en daar kan ik nog aan een schappelijke prijs tanken en vooral mijn auto laten onderhouden.
In België is het trouwens ook niet meer leuk om met de auto te rijden. Prijs mezelf gelukkig dat ik niet elke dag in druk verkeer of in de file moet staan.
Spijtig genoeg is dat voor vele mensen onmogelijk, hoewel sommigen toch wel aan de luie kant zijnEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JosV Bekijk Berichten
Het klopt toch? Het geld dat hij niet heeft omdat hij het moet uitgeven om te tanken kan hij niet uitgeven aan andere zaken. Dus zal er minder geld uitgegeven worden door hem persoonlijk omdat zijn koopkracht afneemt.
Als ik het goed begrepen heb tenminste :-)
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Ik vind dit niet kloppen. Wie betaalt dan die koopkracht? In deze tijden van crisis en dure brandstoffen de mensen stimuleren om er maar gratis op los te rijden. Maar dat is mijn mening maar
Ik heb daar geen probleem mee dat hij dat zo doet. Wat ik graag zou zien is dat mensen niet te pas en te onpas de auto nemen, dat zou het voor iedereen 'beter' maken. Dat heeft dan met mentaliteit te maken en die is in België veelal rot op dat gebied als ik rondkijk in de buurt. Veel meer auto's dan fietsers, zelfs voor verplaatsingen van een paar kilometer.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JosV Bekijk Berichten
Wat ik graag zou zien is dat mensen niet te pas en te onpas de auto nemen, dat zou het voor iedereen 'beter' maken. Dat heeft dan met mentaliteit te maken en die is in België veelal rot op dat gebied als ik rondkijk in de buurt. Veel meer auto's dan fietsers, zelfs voor verplaatsingen van een paar kilometer.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Hier ben ik nu eens helemaal mee akkoord
Comment
-
Last edited by sunking; 07/07/2022, 13:20.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtendat mensen gratis gaan rondrijden: ja zeker!! been there done that... en was zeker niet de enigste.
Als er ergens naartoe werd gereden, was het altijd de firmaauto die het werk mocht doen. Maakte niet uit naar waar want het koste niets. Betaal het ondertussen al 15 jaar zelf en met de huidige prijzen denk ik wel een paar keer meer na eer ik de auto bovenhaal, petrol head of niet.
Ge ziet trouwens heel erg goed wie een tankkaart heeft en wie niet. Dat zie je mooi aan wie je voorbijvliegt op de weg...
- Likes 1
Comment
-
type auto
als je weet uit de cijfers dat bepaalde voertuigen quasi enkel door leaserijders worden gebruikt, is het niet moeilijk om zien
Comment
-
eigenlijk is heel het fenomeen typisch belgisch: iets wat scheef staat niet willen rechttrekken maar in plaats daarvan er nog iets schever bovenop bouwen in de hoop de oorspronkelijke scheefstand te compenseren, maar om dan uiteindelijk te eindigen in een absurde situatie (scheef bovenop scheef -> meer rijden = meer verdienen).
Comment
Comment