Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Ik snap trouwens niet hoe het afschaffen van een tankkaart mijn koopkracht zou verhogen. Ik tank tussen de € 500 en € 600 per maand. Stel dat dit zou worden afgeschaft, dat is € 500 minder per maand dat ik niet kan uitgeven aan kleren/meubels/eten/daguitstappen/...
    Mag ik dit ook een rare redenering vinden?

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Mag ik dit ook een rare redenering vinden?
      Het klopt toch? Het geld dat hij niet heeft omdat hij het moet uitgeven om te tanken kan hij niet uitgeven aan andere zaken. Dus zal er minder geld uitgegeven worden door hem persoonlijk omdat zijn koopkracht afneemt.
      Als ik het goed begrepen heb tenminste :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JosV Bekijk Berichten

Het klopt toch? Het geld dat hij niet heeft omdat hij het moet uitgeven om te tanken kan hij niet uitgeven aan andere zaken. Dus zal er minder geld uitgegeven worden door hem persoonlijk omdat zijn koopkracht afneemt.
        Ik vind dit niet kloppen. Wie betaalt dan die koopkracht? In deze tijden van crisis en dure brandstoffen de mensen stimuleren om er maar gratis op los te rijden. Maar dat is mijn mening maar

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• idd, gratis bestaat niet.
          indien dit allemaal geen probleem zou zijn, zou ik er ook geen bezwaar in zien om het OV het gratis te maken (denk dat dat trouwens een betere maatregel is dan gratis benzine voor werknemers toe te laten).

Comment

Ik vind dit niet kloppen. Wie betaalt dan die koopkracht? In deze tijden van crisis en dure brandstoffen de mensen stimuleren om er maar gratis op los te rijden. Maar dat is mijn mening maar

Ach... denk je nu echt dat mensen gewoon een rondje gaan rijden omdat het gratis is? Ik in elk geval niet.

Nu stelt de vraag... hoe ga je nakijken wat privé of werk verplaatsingen zijn...
            Een simpele limiet op een tankbedrag is voor mensen die hun auto echt voor het werk gebruiken (verkopers, technici, kaderleden die klanten moeten bezoeken of naar het buitenland gaan ) kunnen dan hun werk niet meer doen.

Maar zelfs al het kan, dan moeten er nog heel wat hordes genomen worden vooraleer dat echt een hogere koopkracht geeft aan de algemene bevolking.

Ten eerste zou dat betekenen dat bedrijven minder kosten hebben aan brandstof.
            Ofwel betalen ze dan meer belastingen door meer winst(dikke twijfel), ofwel gaan ze hun prijzen verlagen (nog meer twijfel).
            Maar zelfs als de belastingsinkomsten stijgen, dan moet de regering nog beslissen om de algemene belastingen verlagen (nog heel veel meer twijfel).

Wat er wel is, er wordt dan misschien wat minder gereden, dus minder omzet voor pomphouders, maar ook horeca, pretparken, winkels etc etc. En dat betekent dan weer minder jobs, minder inkomsten etc....
            Als het betekent dat minder mensen een bedrijfswagen geven, dan zijn de effecten nog een pak groter...

En finaal, waar spreken we over? Een paar 10-tallen euro per gezin, of geraken we aan 100-200€ per jaar....

Comment

• Zoals al 3 keer geschreven, dat is mijn mening. Ik blijf erbij om leasingauto's beschikbaar te maken voor mensen die ze echt nodig hebben.

Het is moeilijk discussiëren met mensen die gebruik maken van het systeem.

Het klopt zoals ze in het buitenland zeggen dat de Belgische politici zelf hun files organiseren

De toekomst zal uitwijzen of het allemaal betaalbaar gaat blijven want er rijden gewoon veel te veel auto's rond.

Comment

• Benieuwd hoe het buitenland onze obese staat aanschouwt

In belgie moet er in eerste plaats, op budgetair op orde te komen, in eigen vel gesneden worden….het hallucinante in deze crisis is dat een welbepaalde minister onbeschaamd stemmen koopt op de kap van de volgende generatie

De leasingauto is er gekomen als antwoord op de torenhoge belasting op arbeid, anders was er geen sprake van….en er is aan die oorzaak nog niets veranderd, dus handen af van een voordeel van een bepaalde categorie mensen zonder een allesomvattend evenwichtig akkoord over de sectoren

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• dat mensen gratis gaan rondrijden: ja zeker!! been there done that... en was zeker niet de enigste.
                  Als er ergens naartoe werd gereden, was het altijd de firmaauto die het werk mocht doen. Maakte niet uit naar waar want het koste niets. Betaal het ondertussen al 15 jaar zelf en met de huidige prijzen denk ik wel een paar keer meer na eer ik de auto bovenhaal, petrol head of niet.
                  Ge ziet trouwens heel erg goed wie een tankkaart heeft en wie niet. Dat zie je mooi aan wie je voorbijvliegt op de weg...
                  www.peugeotforum.be

Comment

• Rij gratis op electriciteit, niet zoveel extra of zelfs niet voor mijn plezier…tegen 90

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Ik rijd ook bijna niet met de auto, altijd de fiets, enkel alle 3 maanden een Polen reis en daar kan ik nog aan een schappelijke prijs tanken en vooral mijn auto laten onderhouden.

In België is het trouwens ook niet meer leuk om met de auto te rijden. Prijs mezelf gelukkig dat ik niet elke dag in druk verkeer of in de file moet staan.
                      Spijtig genoeg is dat voor vele mensen onmogelijk, hoewel sommigen toch wel aan de luie kant zijn

Comment

• betalend artikel, maar de intro zegt al genoeg.

Comment

Dit dus
                          BMW X5 45e

Comment

De bedrijven waar die mensen voor werken betalen dat. En zolang die het blijven betalen hebben mensen zoals hij wat overschot om het elders uit te geven.
                            Ik heb daar geen probleem mee dat hij dat zo doet. Wat ik graag zou zien is dat mensen niet te pas en te onpas de auto nemen, dat zou het voor iedereen 'beter' maken. Dat heeft dan met mentaliteit te maken en die is in België veelal rot op dat gebied als ik rondkijk in de buurt. Veel meer auto's dan fietsers, zelfs voor verplaatsingen van een paar kilometer.

Comment

Wat ik graag zou zien is dat mensen niet te pas en te onpas de auto nemen, dat zou het voor iedereen 'beter' maken. Dat heeft dan met mentaliteit te maken en die is in België veelal rot op dat gebied als ik rondkijk in de buurt. Veel meer auto's dan fietsers, zelfs voor verplaatsingen van een paar kilometer.
                              Hier ben ik nu eens helemaal mee akkoord

Comment

• En ik niet. Nem.

Comment

Hier ben ik nu eens helemaal mee akkoord
                                  Ik ook. Hoe bizar het ook klinkt, het zou voor veel minder ergernissen tussen autochauffeurs onderling zorgen. Want minder drukte, dus minder auto's zorgt voor minder ergernissen. Maar daar is inderdaad een mentaliteitswijziging voor nodig. E-bikes in combinatie met de toch stilaan betere fietsinfrastructuur doet wel wat bewegen.

Comment

• dus wat men holland al sinds 100 jaar doet, begint schoorvoetend ook bij ons door te dringen.

​​Why The Netherlands Is Insanely Well DesignedSupport me on Patreon:https://www.patreon.com/oliverbahlFollow me on Twitter:https://twitter.com/BahlFrankeLin...

Last edited by sunking; 07/07/2022, 13:20.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      dat mensen gratis gaan rondrijden: ja zeker!! been there done that... en was zeker niet de enigste.
                                      Als er ergens naartoe werd gereden, was het altijd de firmaauto die het werk mocht doen. Maakte niet uit naar waar want het koste niets. Betaal het ondertussen al 15 jaar zelf en met de huidige prijzen denk ik wel een paar keer meer na eer ik de auto bovenhaal, petrol head of niet.
                                      Ge ziet trouwens heel erg goed wie een tankkaart heeft en wie niet. Dat zie je mooi aan wie je voorbijvliegt op de weg...
                                      En staat dat dan op de auto of je een tankkaart hebt?

Comment

• type auto
                                        als je weet uit de cijfers dat bepaalde voertuigen quasi enkel door leaserijders worden gebruikt, is het niet moeilijk om zien
                                        www.peugeotforum.be

Comment

• eigenlijk is heel het fenomeen typisch belgisch: iets wat scheef staat niet willen rechttrekken maar in plaats daarvan er nog iets schever bovenop bouwen in de hoop de oorspronkelijke scheefstand te compenseren, maar om dan uiteindelijk te eindigen in een absurde situatie (scheef bovenop scheef -> meer rijden = meer verdienen).

Comment

Working...
                                          X