Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ELEKTRISCHE WAGENS Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
precies een straf om mee te rijden?
er zijn anders heel wat particulieren die wel willen maar niet kunnen
BMW X5 45e
Comment
-
je kan toch moeilijk vd overheid verwachten dat ze vervoer gaan financieren dat niet aan bepaalde milieunormen voldoet. Zeker in deze tijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Dat staat er niet hé, dat alleen EV's branden, maar het is wel zo dat brand en het bijhorend bluswerk in een EV gecompliceerder zijn dan in een ander voertuig. Er worden enkel toepasbare oplossingen voor gezocht en dat is niet meer dan normaal zo denk ik.
Lithium batterij branden (ontstaan door verkeerd laden, veroudering, of ICE ernaast die brandt) zijn inderdaad moeilijk te blussen.
Echter LFP (LiFePO4 ) batterijen zijn heel wat moeilijker in brand te krijgen en die zitten toch in al heel wat auto's.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
Is waar, maar je scheert eigenlijk ook alle EV's over dezelfde kam.
Lithium batterij branden (ontstaan door verkeerd laden, veroudering, of ICE ernaast die brandt) zijn inderdaad moeilijk te blussen.
Echter LFP (LiFePO4 ) batterijen zijn heel wat moeilijker in brand te krijgen en die zitten toch in al heel wat auto's.
Het is toch niet abnormaal dat er oplossingen gezocht worden voor dit probleem. Sorry, enkel bij Lithium batterijen dusEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
even een waarschijnlijk voor de hand liggend weetje
als je met een ice auto momentaan verbruik in de gaten houdt, krijg je een verbruik per 100km, met een ev de bc op poweroutput is dat kw per uur...een verdubbeling van dat verbruik is niet een reeele verdubbeling, want hoe harder je rijdt...hoe verder je op een uur komt
Comment
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
maak gewoon simpele afspraken met uw klanten: elders opladen of betalen om op te laden op de camping (verbruiksmeter er tussen of forfait per dag). weer gevalletje "we kunnen zelf niet in 1-2-3 een oplossing bedenken dus het probleem is onoplosbaar dus we zullen maar wat gaan janken in de media".
Enfin, mijn beurt om even te janken: om de 5 voet wordt "auto-kenner" Joost Bolle op hln opgevoerd om te zeggen dat het allemaal veel te duur is, we eigenlijk helemaal geen EV's willen.. terwijl uit vele TCO berekeningen blijkt dat EV niet duurder is dan benzine (qua TCO). Komt er een EV met 1000 km rijbereik, is het weer niet goed... https://www.hln.be/drive/getest-onze...niet~a7100351/
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenKomt er een EV met 1000 km rijbereik, is het weer niet goed... https://www.hln.be/drive/getest-onze...niet~a7100351/
Ik ben voorstander van EV's maar op deze manier gaan we er niet komen. Ze zullen eerst Jan Modaal moeten overtuigen ipv de leaserijder
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Dat ding is er nog lang niet en gaat sowieso onbetaalbaar zijn voor een particulier, net als 80% van de EV's en al zeker van pakweg Mercedes.
Ik ben voorstander van EV's maar op deze manier gaan we er niet komen. Ze zullen eerst Jan Modaal moeten overtuigen ipv de leaserijder
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
ben ik dan de enige die dit een waardevolle ontwikkeling vindt? de technologie zal heus zijn weg wel vinden naar de gewone EV's. Al betekent dit misschien "slechts" een toename van 20-30% rijbereik aan dezelfde prijs (of hetzelfde rijbereik dan vandaag voor een lagere prijs), het zal best wat automobilisten over de streep trekken. (nl. diegenen die vandaag zeggen dat 400 km range onvoldoende is... diegenen die zeggen dat ze geen EV kopen zolang ze niet in 1 trek naar zuid frankrijk kunnen rijden... etc)
Trouwens die Mercedes EQXX Concept is er al 2 jaar en veel zijn we er ondertussen niet mee opgeschoten.
Laat ze eerst maar eens betaalbaar worden en dan pas gaan de meeste mensen overstag gaan. Binnen 3 à 5 jaar doe ik mee
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Dit is al een slecht voorbeeld want zo gaat het nog langer duren. Enkel blijft het voordeel voor particulieren en da's dan weer positief
DUITSLAND SNIJDT IN SUBSIDIE VOOR ELEKTRISCHE AUTO'S
HELEMAAL GEEN SUBSIDIE VOOR PLUG-INS MEER
Op de aanschaf van een elektrische auto met een vanafprijs van maximaal €40.000 krijgt de Duitse consument momenteel een tegemoetkoming van €6.000. Die aanschafsubsidie wordt met ingang van 2023 teruggeschroefd, maar daar blijft het niet bij.
In Duitsland krijg je op de aanschaf van een nieuwe elektrische auto met een vanafprijs van maximaal €40.000 een financiële tegemoetkoming van maar liefst €6.000. Dat bedrag wordt met ingang van 2023 teruggeschroefd naar €4.500, zo melden diverse Duitse media. In de loop van 2023 wordt ook die €4.500 afgebouwd, de aanschafsubsidie zou dan moeten zakken naar €3.000.
Voor elektrische auto's met een cataloguswaarde van €40.000 tot €65.000 krijg je dit jaar in Duitsland nog een tegemoetkoming van €5.000. Dat bedrag daalt met ingang van 2023 naar €3.000. Vanaf 2024 zou er op de aanschaf van elektrische auto's met een cataloguswaarde van €45.000 of meer helemaal geen subsidie meer aangevraagd kunnen worden.
In tegenstelling tot in Nederland krijg je in Duitsland ook subsidie op de aanschaf van een plug-in hybride. Die bedraagt momenteel maximaal €4.500. Deze tegemoetkoming verdwijnt met ingang van 2023 volledig. Daarnaast zijn de subsidies op termijn alleen nog voor particulieren beschikbaar.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
De Fransen hebben gelukkig nog hun eigen manier om de EV's te boycotten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenmaak gewoon simpele afspraken met uw klanten: elders opladen of betalen om op te laden op de camping (verbruiksmeter er tussen of forfait per dag). weer gevalletje "we kunnen zelf niet in 1-2-3 een oplossing bedenken dus het probleem is onoplosbaar dus we zullen maar wat gaan janken in de media".
Enfin, mijn beurt om even te janken: om de 5 voet wordt "auto-kenner" Joost Bolle op hln opgevoerd om te zeggen dat het allemaal veel te duur is, we eigenlijk helemaal geen EV's willen.. terwijl uit vele TCO berekeningen blijkt dat EV niet duurder is dan benzine (qua TCO). Komt er een EV met 1000 km rijbereik, is het weer niet goed... https://www.hln.be/drive/getest-onze...niet~a7100351/
Trouwens, als de markt niet zo overhit was, dan zouden de prijzen al wat redelijker zijn.
En wat er nog ontbreekt is een aanbod aan auto's onder de 25k, maar dat komt wel.
- Likes 1
Comment
Comment