Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • DE POPULAIRSTE (ELEKTRISCHE) AUTO'S IN EUROPA

    PEUGEOT 208 EN TESLA MODEL Y AAN DE LEIDING

    De Peugeot 208 is in juni niet alleen in Nederland de populairste personenauto. Ook in Europa mag de compacte Peugeot zich de populairste auto noemen. Tesla's Model Y was afgelopen maand de populairste elektrische personenauto van Europa.

    Jato Dynamics heeft de verkoopcijfers van 27 Europese landen geïnventariseerd. Feitelijk gaat het om de verkoopcijfers van de 27 lidstaten van de Europese Unie, minus Bulgarije, Finland en Malta, maar inclusief Noorwegen, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland. Wat blijkt? De Peugeot 208 was in juni de best verkochte nieuwe personenauto. Daarmee blijft de kleine Peugeot de in Europa immer populaire Dacia Sandero voor, zij het nipt.

    Populairste auto's Europa (juni 2022)

    In juni zijn in Europa 24.488 nieuwe Peugeots 208 geregistreerd. Iets meer dan van de Dacia Sandero, die met 24.299 stuks op de tweede plek eindigt. Opels 208-broertje Corsa was met 19.679 exemplaren goed voor een derde plek in de Europese verkoopstatistieken. Plekken vier en vijf zijn voor achtereenvolgens de Fiat 500 (19.500 stuks) en de Dacia Duster (19.039 stuks).

    De T-Roc was in juni de populairste Volkswagen. De T-Roc staat op plek zes en bleef met 18.679 geregistreerde exemplaren de Golf (17.575 stuks, zevende plek) voor. De in Nederland veel populairdere Polo staat op Europees niveau slechts op positie 28. De Renault Captur eindigt op de achtste plek, Toyota's Yaris op plek tien. Het gat ertussen wordt opgevuld door de Tesla Model Y en daarmee is dat ruimere broertje van de Model 3 in juni met afstand de populairste elektrische auto van Europa.


    Merk Model Aantal
    1 Peugeot 208 24.488
    2 Dacia Sandero 24.299
    3 Opel Corsa 19.679
    4 Fiat 500 19.500
    5 Dacia Duster 19.039
    6 Volkswagen T-Roc 18.679
    7 Volkswagen Golf 17.575
    8 Renault Captur 17.556
    9 Tesla Model Y 16.687
    10 Toyota Yaris 15.216

    Populairste EV's Europa (juni 2022)

    De Tesla Model Y mag zich dus de populairste elektrische auto van Europa noemen. De Model Y wordt op geruime afstand gevolgd door de Fiat 500e waarvan in juni zo'n 7.300 exemplaren van zijn geregistreerd. In totaal blijkt dus 37 procent van alle in Europa verkochte Fiats 500 de naast het mild-hybride model verkochte elektrische 500e te zijn. De top 3 wordt afgesloten door Tesla Model 3.

    De Peugeot e-208 staat met 5.626 in juni geregistreerde exemplaren op plek vier. 23 procent van de in Europa verkochte 208's was in juni dus een elektrische e-208. De elektrische modellen van de Volkswagen Group zijn in de Top 10 behoorlijk goed vertegenwoordigd. Zo vinden we de Skoda Enyaq iV op plek vijf, de Volkswagen ID4 op plek zes en de ID3 op plek acht. Ook de inmiddels niet bepaald jonge Renault Zoe weet een plek in de Top 10 op te eisen.



    Merk Model Aantal
    1 Tesla Model Y 16.687
    2 Fiat 500e 7.269
    3 Tesla Model 3 6.176
    4 Peugeot e-208 5.626
    5 Skoda Enyaq iV 5.484
    6 Volkswagen ID4 4.757
    7 Renault Zoe 4.390
    8 Volkswagen ID3 3.747
    9 Hyundai Kona Electric 3.626
    10 Renault Twingo 3.558


    Populairste plug-ins in Europa (juni 2022)

    De tijd dat de Outlander PHEV de populairste plug-in was in ons deel van de wereld, ligt alweer heel wat jaartjes achter ons. In juni was de Ford Kuga de populairste stekkerhybride van Europa. Er werden er net geen 4.000 exemplaren van geregistreerd. Opvallend is de grote aanwezigheid van BMW in de Top 10, we komen meer liefst vier plug-ins van het merk tegen waarvan de eerste op plek 5. Dat is de BMW 3-serie. Ook opvallend is de Jeep Compass die zich de zevende plek in de Top 10 heeft weten toe te eigenen.



    Merk Model Aantal
    1 Ford Kuga 3.952
    2 Kia Sportage 2.881
    3 Cupra Formentor 2.833
    4 Hyundai Tucson 2.626
    5 BMW 3-serie 2.623
    6 BMW X3 2.582
    7 Jeep Compass 2.382
    8 BMW X1 2.231
    9 BMW X5 2.160
    10 Peugeot 3008 2.129

    Bron: Autoweek

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Comment


      • Toch wel opvallend dat een Model Y met basisprijs vanaf 66.000€ meer dan dubbel zoveel verkoopt dan de 2e populairste EV (Fiat 500e).
        Winstmarge per model van Tesla is naar het schijnt ook zeer hoog.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
          Toch wel opvallend dat een Model Y met basisprijs vanaf 66.000€ meer dan dubbel zoveel verkoopt dan de 2e populairste EV (Fiat 500e).
          Winstmarge per model van Tesla is naar het schijnt ook zeer hoog.
          Kijk hier eens rond welke dikke auto's je overal ziet en hoeveel ervan zijn van een particulier? Niet veel denk ik
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Dat is zeker waar, meer dan de helft van de nieuwe wagens in België zijn leasewagens. Op de zaak ben je tegenwoordig financieel wel bijna verplicht om een EV te kopen.
            En Tesla is bijna de enige die een goede EV redelijk kan leveren als ik het zo hoor.
            Maar dan nog moet het wel betaald worden, TCO is natuurlijk lager. Ik had verwacht dat men hier dan toch eerder zou kiezen voor ID.3&4 en de Skoda. Of zijn dat toch leveringsproblemen?
            Last edited by Chris_147; 02/08/2022, 09:45.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
              Maar dan nog moet het wel betaald worden, TCO is natuurlijk lager. Ik had verwacht dat men hier dan toch eerder zou kiezen voor ID.3&4 en de Skoda. Of zijn dat toch leveringsproblemen?
              Wat bescheidenheid zou op zijn plaats zijn hier. Ik zie tegenwoordig overal, vaak 2 of 3, +50k € auto's voor dezelfde deur of oprit staan. Nog niet zolang geleden gingen die mensen nog met een gewone fiets of een oude Golf werken. Geld in overvloed dus
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                Dat is zeker waar, meer dan de helft van de nieuwe wagens in België zijn leasewagens. Op de zaak ben je tegenwoordig financieel wel bijna verplicht om een EV te kopen.
                En Tesla is bijna de enige die een goede EV redelijk kan leveren als ik het zo hoor.
                Maar dan nog moet het wel betaald worden, TCO is natuurlijk lager. Ik had verwacht dat men hier dan toch eerder zou kiezen voor ID.3&4 en de Skoda. Of zijn dat toch leveringsproblemen?
                Ik vermoed dat er veel mensen aan het wachten zijn op hun EV, en dat we die ID modellen wel op straat zullen zien binnen een paar maanden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                  Dat staat er niet hé, dat alleen EV's branden, maar het is wel zo dat brand en het bijhorend bluswerk in een EV gecompliceerder zijn dan in een ander voertuig. Er worden enkel toepasbare oplossingen voor gezocht en dat is niet meer dan normaal zo denk ik.
                  dat staat er inderdaad niet,maar sommigen doen al jaren alsof......elke wagen op gas ontploft.........nog zo een vooroordeel .....oplossingen zijn altijd welkom,paniekzaaierij daarentegen...?

                  Comment


                  • De nieuwe batterijen hebben een intern blus systeem.
                    den borre


                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                    Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                      De nieuwe batterijen hebben een intern blus systeem.
                      Staat in de planning, er zijn systemen die dat gaan doen, maar ze zijn nog niet wijd verspreid.

                      Comment


                      • Comment


                        • wil ook wel pre-orderen eigenlijk, wel gehomolgeerd

                          Comment


                          • WERELDWIJDE EV-VERKOOP FORS GESTEGEN, BYD GROOTSTE FABRIKANT

                            CHINA GROOTSTE MARKT

                            De verkoop van volledig en deels elektrische auto's neemt in rap tempo toe. China is de grootste markt, het Chinese BYD verkoopt wereldwijd de meeste stekkerauto's. Tesla is marktleider bij de volledig elektrische auto's.

                            De wereldwijde verkoop van elektrische auto's en plug-in hybrides lag in de eerste zes maanden van dit jaar 63 procent hoger dan vorig jaar. Dat meldt onderzoeksbureau Canalys, dat stelt dat er dit jaar tot en met juni wereldwijd 4,2 miljoen stekkerauto's de showroom verlieten. Meer dan de helft daarvan werd in China verkocht. Die 2,4 miljoen Chinese stekkerauto's waren goed voor ruim een kwart van alle verkopen in het Aziatische land, de belangrijkste markt voor autoverkopen. Vergeleken met vorig jaar is de EV-verkoop in China met 118 procent gegroeid.

                            In Europa was het eerste halfjaar met 1,1 miljoen stuks één op de vijf verkochte nieuwe auto's volledig elektrisch of een plug-in hybride. Qua verkoopaantallen gaat het om een groei van 9 procent. Op zich een stevige groei, maar niets vergeleken met die in China. Canalys gaat al zover om te zeggen dat 'het momentum eruit is' in Europa. Europa is na China wel de grootste markt voor stekkerauto's, met een aandeel van 27 procent. De Verenigde Staten lopen nog wat achter, want met 413.000 EV's was slechts 6 procent van de auto's die daar werden verkocht een stekkerauto. De VS staat op de derde plaats van de grootste EV-markten, met 10 procent van de wereldwijde verkopen.

                            BYD en Tesla

                            Het Chinese BYD verkocht in het eerste halfjaar de meeste stekkerauto's en had 15 procent van de wereldwijde markt in handen, net iets meer dan de 14 procent van Tesla. Daar hoort de kanttekening bij dat het dan gaat om zowel BEV's als PHEV's. Tesla was namelijk wel de wereldwijde marktleider op het gebied van volledig elektrische auto's. Het Chinese SAIC en Volkswagen stonden gezamenlijk qua verkoop van stekkerauto's op de derde plaats met 9 procent. Geely, moederbedrijf van onder meer Volvo en Polestar, volgt met een verkoopaandeel van 6 procent.

                            Bron: Autoweek

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              de Aptera uit de US

                              op zijn zachts gezegd nogal eigenzinnig vormgegeven, maar het toont wel aan dat er nog heel wat rek zit op het rijbereik van de elektrische wagen


                              The Game-Changing CHEAP Electric Car Inspired By Fish!

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • DEZE EV'S HEBBEN HET HOOGSTE MAXIMUM TREKGEWICHT

                                BMW IX GROTE WINNAAR

                                Als je regelmatig een zware aanhanger of caravan moet trekken, kun je beter met een grote boog om elektrische auto's heen lopen ... Of toch niet? Dat EV's inmiddels ook prima als trekauto kunnen fungeren, bewijzen de modellen op het onderstaande lijstje. Dit zijn de elektrische auto's met het hoogste maximum trekgewicht.

                                Als het gaat om het maximum trekgewicht bij EV's, is de BMW iX de onbetwiste winnaar. De xDrive40, de xDrive50 en de M60 kunnen tot maar liefst 2.500 kilo trekken. Op enige afstand volgt de Tesla Model X met een maximum trekgewicht van 2.268 kilo. Dat geldt overigens voor alle varianten van Tesla's SUV. De derde en tevens laatste EV met een maximum trekgewicht van 2.000 kilo of meer, komt wederom uit Beieren. De i7 xDrive60 kan namelijk maximaal 2.000 kilo trekken.


                                Beeld de tandemasser erachter maar even in.

                                Hoef je niet per se 2.000 kilo of meer te trekken, maar ben je wel regelmatig onderweg met bijvoorbeeld een vrij grote caravan of boot? Dan is de keuze al aanzienlijk ruimer. Bij Mercedes-Benz kunnen zowel de EQC als EQA maximaal 1.800 kilo trekken. Bij die laatste twee gaat het dan wel om de vierwielaangedreven versies, de 300- en 350 4Matic. Als voorwielaangedreven 250 mag de EQA ook geremd maximaal slechts 750 kilo trekken. Een vergelijkbaar geval doet zich voor bij Volvo. De vierwielaangedreven XC40 en C40 Recharge Twin mogen 1.800 kilo trekken, de XC40 en C40 met voorwielaandrijving komen uit op maximaal 1.500 kilo aan de haak.

                                De hekkensluiters van dit lijstje zijn de elektrische auto's die maximaal 1.600 kilo mogen trekken. Dat zijn de BMW i4, Tesla Model Y, Kia EV6 en Hyundai Ioniq 5. Kun je ook toe met minder trekgewicht, dan wordt de selectie EV's waaruit je kunt kiezen al flink groter. Overigens hebben we ons in dit lijstje gefocust op in Nederland leverbare elektrische personenauto's. De in Amerika leverbare Rivian R1T en Ford F-150 Lightning kunnen allebei bijvoorbeeld tussen de 4.500 en 5.000 kilo trekken. Dat zijn nog eens getallen ...


                                Voor als je écht veel wil trekken.

                                De EV's met het hoogste maximum trekgewicht

                                Merk Model Motorisering Maximum trekgewicht in kg (geremd)
                                BMW iX xDrive40, xDrive50, M60 2.500
                                Tesla Model X Long Range, Plaid (+alle vorige versies) 2.268
                                BMW i7 xDrive60 2.000
                                Mercedes-Benz EQC 400 4Matic 1.800
                                Mercedes-Benz EQA 300 4Matic, 350 4Matic 1.800
                                Audi E-Tron (ook Sportback) 55 Quattro, S 1.800
                                Volvo XC40 Recharge Twin / Recharge 1.800 / 1.500
                                Volvo C40 Recharge Twin / Recharge 1.800 / 1.500
                                BMW i4 eDrive40, M50 1.600
                                Tesla Model Y Long Range AWD, Performance AWD 1.600
                                Kia EV6 77,4 kWh en 77,4 kWh AWD 1.600
                                Hyundai Ioniq 5 77,4 kWh en 77,4 kWh AWD 1.600

                                Bron: Autoweek

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                  Toch wel opvallend dat een Model Y met basisprijs vanaf 66.000€ meer dan dubbel zoveel verkoopt dan de 2e populairste EV (Fiat 500e).
                                  Winstmarge per model van Tesla is naar het schijnt ook zeer hoog.
                                  net zo opvallende als de plaats van een budgetwagen,tesle?trek de overgesubsideerde firma en leasewagens eraf en het tesla kaartenhuis dondert ineen.....winstmarge op de kap van de belastingbetaler?

                                  Comment


                                  • 10 years driving EVs: What I LOVE and what I HATE about electric vehicles!

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Mobiliteit / Duitsland: Beierse politie gaat jacht maken op laadpaalklevers

                                      Comment


                                      • Hoog tijd dat dit gebeurt, alleen zouden ze dat overal moeten doen en niet alleen in Beieren. Hier zijn ze ook veel te laks. Aan de laadpalen op ons pleintje staan vaak auto's geparkeerd die er niks te zoeken hebben. Dat belooft voor de toekomst
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                          Hoog tijd dat dit gebeurt, alleen zouden ze dat overal moeten doen en niet alleen in Beieren. Hier zijn ze ook veel te laks. Aan de laadpalen op ons pleintje staan vaak auto's geparkeerd die er niks te zoeken hebben. Dat belooft voor de toekomst
                                          Helaas ook ondervonden tijdens het lang weekend van 15 augustus aan de Kust. 's Morgens om 9u de auto aan de laadpaal parkeren en dan daar blijven staan tot 23u in de avond. Of plugin hybride die na een paar uur al vol geladen was en ook de hele dag de laadpaal blokkeerde.

                                          En de strafste een diesel die een laadpaal blokkeerde, met een vriendelijk briefje van de politie onder de ruit dit een volgende keer niet meer te doen! Die is daar ook de hele dag blijven staan.

                                          Je ziet meer en meer plugin hybrides en EV's op straat, maar de publieke laadinfrastructuur volgt niet evenredig. Neem daar nog eens die laksheid in controle bij en ik verwacht ook meer en meer problemen in de toekomst.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X