Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten

Helaas ook ondervonden tijdens het lang weekend van 15 augustus aan de Kust. 's Morgens om 9u de auto aan de laadpaal parkeren en dan daar blijven staan tot 23u in de avond. Of plugin hybride die na een paar uur al vol geladen was en ook de hele dag de laadpaal blokkeerde.

En de strafste een diesel die een laadpaal blokkeerde, met een vriendelijk briefje van de politie onder de ruit dit een volgende keer niet meer te doen! Die is daar ook de hele dag blijven staan.

Je ziet meer en meer plugin hybrides en EV's op straat, maar de publieke laadinfrastructuur volgt niet evenredig. Neem daar nog eens die laksheid in controle bij en ik verwacht ook meer en meer problemen in de toekomst.
    Triestig idd! Dit probleem is samen met de belabberde range het enige wat mij als veelvuldig Autobahn gebruiker nog tegenhoudt om voor een EV te gaan.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Blame de eu-regering natuurlijk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Parkeren aan een laadpaal zou duurder moeten zijn dan parkeren op een plaats zonder laadpaal, ze zouden dan geen hele dag blijven staan. Het zou ook niet onlogisch zijn, je krijgt daar wel een extra service op die plaats. Maar ja, dan zullen die EV rijders zich daarvoor ongelukkig en gediscrimineerd voelen, zo is 't altijd iets natuurlijk ..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
          Parkeren aan een laadpaal zou duurder moeten zijn dan parkeren op een plaats zonder laadpaal, ze zouden dan geen hele dag blijven staan. Het zou ook niet onlogisch zijn, je krijgt daar wel een extra service op die plaats. Maar ja, dan zullen die EV rijders zich daarvoor ongelukkig en gediscrimineerd voelen, zo is 't altijd iets natuurlijk ..

Een andere oplossing zou veel simpeler zijn : in de huidige wet is er geen verplichting tot laden, daar is enkel sprake van 'parkeerplaatsen voorbehouden voor elektrische voertuigen'. Voeg aan die tekst gewoon de woorden 'tijdens de duur nodig voor het laden' toe. Als je daar dan langer blijft staan na het laden, ben je in overtreding en kan je een boete krijgen of kan de auto zelfs weggesleept worden op kosten van de overtreder.

Duurder tarief of enkel een boete zijn geen oplossing. Dan kan de overtreder gewoon de hele dag verder de laadplek blijven blokkeren en kunnen anderen die lading nodig hebben nog niet laden. En geloof mij, als je na drie defecte laadpalen met 3 % batterij toekomt aan een werkende laadpaal die geblokkeerd wordt door een niet ladende EV of een brandstofauto, dan dringen maatregelen zich op.

Comment

• Ah, iedereen mag daar gewoon parkeren ? Ja, dan kan ik het begrijpen dat het gebeurt.
            Is dat echt ? Als ik met mijn naft auto aan een laadpaal parkeer ben ik niet in overtreding ? Goed om weten.
            edit: of ja, toch wel enkel voor EV, maar niet verplicht om te laden ?

Comment

• Dat laatste inderdaad, enkel EV/hybride maar niet verplicht laden. Als de EV/hybride een parkeerticket heeft, kan die dus de hele dag die plaats bezetten.

Benzine mag in principe nu al weggesleept worden, maar ik denk niet dat dit wordt toegepast.

Ik zag ook al eens een oude Toyota Prius ( non plugin hybride) een plek blokkeren aan een laadpaal. Bestuurder wou niet weg, want hij vond dat hij ook elektrisch reed.

Comment

• Haha. Wel, zoals je in je post 1144 zei 'parkeerplaatsen voorbehouden voor elektrische voertuigen', heeft hij wel een beetje gelijk hee
                Je zou de specifieke bewoordingen in de wettekst moeten vinden, misschien mag zo'n non plugin daar wel echt staan, zou wel achterlijk geformuleerd zijn indien dat zo zou zijn

Comment

• Het is dankzij zo'n typetjes dat een wetgeving nodeloos ingewikkeld wordt en voortdurend moet aangepast worden.
                  Het is toch duidelijk dat parkeerplaatsen aan een laadpaal bedoeld zijn om een auto op te laden, of dat nu wettelijk helemaal correct omschreven is of niet.
                  Maar ja, van die egoïstische pummels lopen en rijden er overal rond.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Hoog tijd dat dit gebeurt, alleen zouden ze dat overal moeten doen en niet alleen in Beieren. Hier zijn ze ook veel te laks. Aan de laadpalen op ons pleintje staan vaak auto's geparkeerd die er niks te zoeken hebben. Dat belooft voor de toekomst
                    inderdaad,het is precies een besmettelijke ziekte,hoog tijd dat er paal en perk gesteld wordt ipv te klagen over het aantal laadpalen.
                    de gemeenschap draait op voor de kosten van het aantal openbare palen,en enkele profiteurs denken dat ze een prive laad en parkeerplaats hebben.
                    voorbeeldje,onlangs nog bij declaton,een zoe en een niet aangesloten tesla(de tesla stond er na 4 uur nog)mensen wees niet zo egoistisch!

Comment

• Volgens mij gaat die mentaliteit met het toenemen van EV's alleen nog maar erger worden
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Wie weet is dat net hun bedoeling

Comment

Volgens mij gaat die mentaliteit met het toenemen van EV's alleen nog maar erger worden
                          klopt,tenzij er eindelijk iets aan gedaan wordt.en dat geld niet alleen voor laadpalen,maar voor het steeds erger wordende "IK" gevoel bij velen.
                          in de meeste gevallen reageer ik niet eens,maar soms hangt het egoisme van sommigen me danig de strot uit!i innemen van gehandicaptenplaatsen bv...moest ik een ventielsleutel bij de hand hebben...die egoist staat met 4 platte banden ,zeker weten!

Comment

• OT… dat laatste zou ik niet doen.

Mijn vrouw is net geopereerd aan haar knie en zit van lies tot hiel in de plaaster, met een totaal verbod om er op te steunen gedurende 6-8 weken.
                            Rolstoel dus…
                            En dan begint het. Ik heb geen gehandicaptenkaart, en op een gewone parkeerplaats (type supermarktparking) kan ze simpelweg niet uitstappen omdat de rolstoel niet tussen 2 auto’s kan.

ik probeer dus wat sociaal te zijn door op een gehandicaptenplaats in en uit te stappen, en dan de auto te verplaatsen als we langer dan 5 min weg zijn.

Pas nu snap je hoe moeilijk het is om op de meeste plaatsen binnen te geraken als je rolstoelafhankelijk bent. Een stoeprand is al miserie, en kan je zonder hulp niet op. 2 treden van een trap staan gelijk aan een gesloten deur.
                            We slaan ons wel door die paar weken, maar ik hoop niet dat iemand mijn banden plat zet als ik eens 5 min op zo’n plaats sta.

Wat laadpalen betreft, we staan 3 jaar achter tov Nederland, en daar lukt het wel. Komt hier ook wel goed als er niet te veel EV haters de gaten in de wet gaan misbruiken, en een beetje sociaal zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten

klopt,tenzij er eindelijk iets aan gedaan wordt.en dat geld niet alleen voor laadpalen,maar voor het steeds erger wordende "IK" gevoel bij velen.
                              in de meeste gevallen reageer ik niet eens,maar soms hangt het egoisme van sommigen me danig de strot uit!i innemen van gehandicaptenplaatsen bv...moest ik een ventielsleutel bij de hand hebben...die egoist staat met 4 platte banden ,zeker weten!
                              Dat brengt jou dan op hetzelfde niveau, of maakt jou dan vind ik eigenlijk zelfs tot een nog erger kaliber dan de persoon die daar geparkeerd staat ..
                              Wat is erger, een egoist of een rotzak ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Idd, er zijn mensen die bij elke oplossing een nieuw probleem bedenken.
                                Trouwens, als de markt niet zo overhit was, dan zouden de prijzen al wat redelijker zijn.

En wat er nog ontbreekt is een aanbod aan auto's onder de 25k, maar dat komt wel.
                                Ook de koning onder de budgetmerken heeft sinds kort een elektrische auto in de aanbieding, en die blijkt meteen te verkopen als zoete broodjes. Zo laat Dacia weten dat zijn Spring, ondanks diens lancering in de lente van 2021, vorig jaar toch al de derde plaats onder zijn verkooptoppers wist op te eisen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Ook de koning onder de budgetmerken heeft sinds kort een elektrische auto in de aanbieding, en die blijkt meteen te verkopen als zoete broodjes. Zo laat Dacia weten dat zijn Spring, ondanks diens lancering in de lente van 2021, vorig jaar toch al de derde plaats onder zijn verkooptoppers wist op te eisen.

Klopt, maar het aanbod is nog klein.
                                  Mits wat zoeken vind je ook een Fiat 500e, maar dan wel voor 25-30k.
                                  Die vind ik een pak interessanter dan de Dacia.

300km WLTP range vind ik toch het minimum, dan haal je in de winter waarschijnlijk net 200km.

Comment

• alleen als de kopers hun standaard verlagen...en de eu zijn vereisten, zal er een ev onder de 25k komen

en het ziet er niet naar uit dat de eu nog veel partikulier vervoer wil aanmoedigen

Comment

• Hoe ze het gaan betalen is een open vraag, maar vlareg broedt op een plan premie te geven op 2-de hands ev's, kwestie gesubsidierde leasers in ons land te houden

De Vlaamse overheid wil zoveel mogelijk tweedehands elektrische auto's op eigen bodem houden, en overweegt daarom een aankooppremie

Subsidies maken het idd ook gewoon kunstmatig duurder

Comment

• 50 procent méér ongevallen met elektrische auto’s: niet door technologie, wel door onaangepast rijgedrag

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/08...e-auto-s-test/

Comment

50 procent méér ongevallen met elektrische auto’s: niet door technologie, wel door onaangepast rijgedrag

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/08...e-auto-s-test/
                                          Bizar verhaal. En dit terwijl Tesla kan aantonen dat er net minder ongevallen gebeuren…
                                          En mijn collega die een Tesla 3 privé heeft betaalt een pak minder verzekering dan met een Touran er voor.

Comment

Working...
                                          X