Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Best CHEAP electric cars – every £30k EV tested | What Car?

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Toen MG een paar jaar geleden opnieuw begon in China werd er serieus mee gelachen, ik vermoed dat sommigen uitgelachen zijn nu
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Hahaha, een slimme Hollander, dacht ie toch

DUUR GEINTJE: 'ELEKTRISCHE' AUTO OPLADEN MET TOUW

LEUK GEPROBEERD

Heb je geen elektrische auto, maar wil je toch gratis parkeren in de binnenstad? Dan hang je toch gewoon een touw tussen je auto en een laadpaal? Iemand dacht dat dit zou werken, maar kwam bedrogen uit.

Met een elektrische auto kun je in diverse stadscentra soms nog gratis parkeren op parkeerplaatsen waar je de auto kunt opladen. Mits de auto ook werkelijk aan het laden is, uiteraard. Dat laatste blijkt nogal eens niet het geval. Bij deze Volvo V70 was dat zéker niet het geval. In Middelburg stuitten de lokale handhavers op bovenstaand tafereel. De eigenaar van de V70 probeerde met een touw, bevestigd aan de tankdop en aan de laadpaal, te doen alsof de auto aan het bijladen was.

Je hoeft alleen niet bepaald een doorgewinterde autokenner te zijn om door te hebben dat zo'n V70 niet elektrisch is en dat een touw anders ook wel bijzonder slecht had gewerkt om de auto op te laden. Dat hadden de handhavers ook door. Op het Instagramaccount van Handhaving Middelburg deelden ze twee foto's van het opmerkelijke tafereel, met daarbij de verduidelijking dat hier natuurlijk een bekeuring voor is uitgeschreven. Netjes is het niet, al moeten we de V70-rijder nageven dat het leuk geprobeerd is.

Comment

• 5 stellingen over elektrisch rijden

Comment

• Tesla m3 die 100km per dag doet en capaciteitstarief dat er zit aan te komen

Het kwam al eens naar boven in de draad…maar traag laden, wat captar beoogt, is energieverslind….+750kwh op jaarbasis, vs 23kw laden

de gehele draad op twitter

ook warmtepompen gaan slechter presteren op lager vermogen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• terwijl als je 's nachts zou laden er stroom genoeg is... en dus het capaciteitstarief niet zou moeten meespelen. De vreg laat zich niet van zijn beste kant zien. De digitale meter wordt dan helemaal niet gebruikt waarvoor die zou moeten dienen. Maak die kwartieren variabel van prijs. Wie stroom verbruikt tijdens de peikuren betaalt meer, wie het doet op momenten van lage vraag zou beloont moeten worden. Nu wordt ge gepakt op dat ene kwartier.
              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                Tesla m3 die 100km per dag doet en capaciteitstarief dat er zit aan te komen

Het kwam al eens naar boven in de draad…maar traag laden, wat captar beoogt, is energieverslind….+750kwh op jaarbasis, vs 23kw laden

de gehele draad op twitter

ook warmtepompen gaan slechter presteren op lager vermogen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                Een Tesla kan maximaal met 11 kW geladen worden, tenzij je 23 kW DC lader zou plaatsen (€€€€€).

Comment

• zwitserland plant laadverbod deze winter bij mogelijke black-out

https://www.focus.de/auto/news/schwe...180416871.html

zien of het zover komt natuurlijk

(nederland roept mensen op om voor 72 uur zelfvoorzienend te kunnen zijn: de schokbestendigheid moet omhoog
                  https://nos.nl/artikel/2454384-neder...kwetsbaar-land
                  ook in frankrijk speelt iets similair, in be werd een prepper neergekogeld)
                  Last edited by bobo; 02/12/2022, 01:03.

Comment

• Comment

• Comment

• artikel vanuit vab magazine omtrent laadpassen

Om je elektrische auto onderweg te laden gebruik je een laadpas. Maar welke soorten zijn er, wat kost dat en hoe gebruik je hem?
                        www.peugeotforum.be

Comment

• Dat is zo'n kutsysteem.

Ik heb een charging kaart van BMW waar er wel wat palen gebruikt kunnen worden, maar de omliggende gemeenten gebruiken dan weer smoov, waar je weer een apart account voor nodig hebt met visa.

Overlaatst in centrum Antwerpen geparkeerd en daar heeft interparking weer een eigen systeem.

Ik ben blij dat ik er nog niet teveel naar moet kijken en nog op benzine kan verder bollen.
                          BMW X5 45e

Comment

• Hier op't werk hebben we Shell recharge. Ik zal er volgend jaar ook gebruik van gaan maken.

Ik hoor van de collega's toch dat het een behoorlijke dekking geeft, ook in Duitsland bv.

Comment

• de prijs van lithium remt groei verkoop elektrische auto's af
                              Wat is lithium? Waarom is dat zo'n duur goedje? En hoe kunnen elektrische wagens toch betaalbaar worden? Professor An Hardy van de UHasselt geeft meer uitleg in onze podcast "Het kwartier".

www.peugeotforum.be

Comment

• batterijen slim laden om levensduur te verlengen
                                Niet alle cellen in een lithiumbatterij zijn even robuust. Door iedere cel een eigen oplaadmethode te geven, gaat een accu langer mee.

www.peugeotforum.be

Comment

• This Is A New iX / e-tron Competitor Launching In Europe This Week! I Drive The Voyah Free - YouTube

Weeral een knap Chinees EV alternatief.

Interieur is toch echt wel top gedaan, vind ik persoonlijk.

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                      This Is A New iX / e-tron Competitor Launching In Europe This Week! I Drive The Voyah Free - YouTube

Weeral een knap Chinees EV alternatief.

Interieur is toch echt wel top gedaan, vind ik persoonlijk.
                                      Heel mooi..
                                      Ik heb de indruk dat de markt de komende jaren overspoeld zal worden door Chinese EV's

Comment

• om het in perspectief te zetten...links het aandeel hernieuwbaar in de electriciteitsproductie...rechts hernieuwbaar in de totale energiebehoefte

Comment

• Comment

Working...
                                          X