Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik kan erover gekeken hebben, maar DE "elektrische" wagen op dit moment voor mij is toch de Honda Clarity FCX. Helaas nog niet te koop maar er rijden er wel al een heel aantal rond dacht ik in Californië als test-leasewagen.
    Elektrische voertuigen zijn imho wel ideaal als 2e wagen en/of als pendelvoertuig. Heden ten dage kan je die toch probleemloos inzetten om pakweg Gent - Brussel -Gent te doen.

De Honda FCX Clarity is de eerste in serie geproduceerde waterstofauto. Het betreft een kleine serie voor testdoeleinden door bedrijven. Desondanks geeft een rit het gevoel dat dit de toekomst is.
    1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
    2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
    2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
    -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Vrees dat het allemaal nog een beetje te vroeg is voor hier. Iets dat je niet IRL kan aanschouwen vind ik toch een beetje riski. Heb een beetje argwaan op de eind prijsstelling, de leveringsdatum, de onderhouds/vervangingsonkosten voor het battery-pack, actieradius van de wagen en zeker ook de zit en dan vooral de hoofdruimte voor de achterpassagiers. Er circuleert ergens een filmpje waar je duidelijk kan zien dat de betrokken passagier een fameuse duik moet nemen om vlot van achter in te stappen. Als je dat dan zelf allemaal eens niet kan uittesten heb ik toch mijn bedenkingen, beter nog wat wachten tot je de S kan testrijden.
      Als je tot dan wacht heb je in 2014 nog geen model S. Liever nu al een reserveren met de mogelijkheid te annuleren moest hij toch tegenvallen

Comment

• Iemand die zondag naar zolder gaat om me die groene auto's te gaan rijden op het circuit?
        BMW X5 45e

Comment

• cleanweek 2020

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          Iemand die zondag naar zolder gaat om me die groene auto's te gaan rijden op het circuit?
          Ik ga zondag naar Zolder . Hopelijk kan ik er met enkele 'elektro-bakskes' rijden

Comment

• Ja idd, moogt ge vrij rijden op het circuit? kwil die tesla wel eens proberen
            BMW X5 45e

Comment

• Ik ben geweest, de zaterdag en de zondag.
              Heb met de Nissan Leaf en de Chevrolet Volt gereden.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Ik ben geweest, de zaterdag en de zondag.
                Heb met de Nissan Leaf en de Chevrolet Volt gereden.
                En?...

Comment

• Een rondje circuit is eigenlijk wat weinig om echt een oordeel te vellen over een auto.
                  De Leaf ziet er goed uit, goede zitpositie, rijd goed maar niet echt fantastisch.
                  De Volt ligt heel vast op de baan, trekt vlot op, de range extender zorgt ervoor dat je heel wat kilomters kan doen zonder je zorgen te maken over een lege accu.

Ik zou eigenlijk wel eens een uitgebreidere test met die auto's willen doen.
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Toevallig nog iets van prijzen opgevangen ?

Comment

• actieradius van een Tesla is blijkbaar wel goed:
                      Tesla Roadster rijdt 100.000 km in minder dan 2 jaar
                      Dat de Tesla Roadster prima geschikt is voor dagelijks gebruik, dat heeft de Duitser Hansjörg von Gemmingen inmiddels wel bewezen. Tenminste, zolang je geen loodgieter o.i.d. bent. Hij heeft in minder dan twee jaar tijd al 100.000 kilometer op de teller van zijn Roadster staan.
                      Von Gemmingen kwam hier al een keer eerder voorbij toen de teller van zijn elektrische auto na een jaar al op 65.000 km stond. Hij kocht zijn Tesla nog geen twee jaar geleden en was toen de 83e Roadster klant. Geen enkele andere Tesla eigenaar rijdt zoveel kilometers als de Duitser en hij geniet er nog iedere dag met volle teugen van.
                      ‘s Nachts laadt hij zijn auto thuis op aan een normaal stopcontact. Met een actieradius van zo’n 340 kilometer komt hij overal waar hij wil. Indien nodig is er onderweg bijna altijd wel een mogelijkheid om de auto even aan het stopcontact te hangen
                      bron:autoblog.nl

Comment

• De Roadster bewijst toch weer hoever EV's al staan. Je mag zeggen wat je wilt maar 340km puur elektrisch is toch niet slecht.

Benieuwd hoe de markt nog gaat evalueren, er zitten nogal wat nieuwe auto's in de pipeline. Gaat nog interessant worden de komende jaren!

Ondertussen is BMW ook volop de i3 en i8 aan het testen, die in 2014 zouden moeten uitkomen.

Last edited by ; 25/05/2011, 20:23.

Comment

• Momenteel zijn er nog niet veel echt leverbaar denkik in België. Ik heb al met de tazzari zero gereden, die rijdt best tof en vinnig. Hij is te verkrijgen via www.emfree.be geloof ik.

+ YouTube Video
                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Hetzelfde bedrijf levert momenteel ook de simply city. Een soort elektrische bestelwagen die toch vooral functioneel is, van rijcomfort is niet veel sprake. De prijs is er ook wel naar...

Zijn er nog andere elektrische wagens momenteel verkrijgbaar?
                          Last edited by ; 05/10/2011, 19:40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EwoudVL Bekijk Berichten
                            Momenteel zijn er nog niet veel echt leverbaar denkik in België. Ik heb al met de tazzari zero gereden, die rijdt best tof en vinnig. Hij is te verkrijgen via www.emfree.be geloof ik.

+ YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Hetzelfde bedrijf levert momenteel ook de simply city. Een soort elektrische bestelwagen die toch vooral functioneel is, van rijcomfort is niet veel sprake. De prijs is er ook wel naar...

Zijn er nog andere elektrische wagens momenteel verkrijgbaar?
                            Hoe ver geraak je in de realiteit met zo'n Tazzari?
                            Enkele verkrijgbare elektrische wagens momenteel zijn: Mitsubishi i-Miev (er staat een exemplaar aan de Mitsubishi garage in Ninove). Peugeot iOn en Citroën C-Zero zijn gebaseerd op de i-Miev maar ik weet niet of deze al verkrijgbaar zijn. Opel Ampera is denk ik ook juist verkrijgbaar.

Comment

• In Limburg loopt nu een proefproject (iMove) met 49 elektrische wagens waaruit -denk ik- heel wat nuttige info zal volgen. Op het eerste zicht zijn de reacties positief. De gebruikte auto's zijn merendeels Renault Fluence en Kangoo ZE, en enkele Peugeot Ions en Citroen Czeros.

Comment

• Kent iemand quant e-Sportlimousine
                                Explore nanoFlowcell’s sustainable flow cell technology, powering electric mobility and AI-driven robotics for a cleaner, innovative energy future.

Wel interessant concept
                                http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
                                http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
                                http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

Comment

• Dat is zeker en vast een intressant concept.
                                  Of het betaalbaar gaat zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Dat is zeker en vast een intressant concept.
                                    Of het betaalbaar gaat zijn?
                                    trekt op in 2,8 sec naar 100...

"nanoflowcell"-batterijen: soort chemische batterijen, misschien wel positief, dan moeten ze Afrika niet meer leegroven voor Lithium e.a.

heeft range van 600 km maar weegt toch 2,3 ton...

Comment

• Ik hoop dat ze dat betaalbaar kunnen maken
                                      Heeft wel een toekomst denk ik eens het in gezins wagens gemonteerd word
                                      http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
                                      http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
                                      http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

Comment

• Ik vind dat ook een zeer mooi concept
                                        Last edited by kevin_krystofiak; 18/08/2014, 15:26.
                                        2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                                          Als je tot dan wacht heb je in 2014 nog geen model S. Liever nu al een reserveren met de mogelijkheid te annuleren moest hij toch tegenvallen
                                          We zijn intussen 2014, en er rijden een kleine 1000 Model S'sen rond in België, enkele duizenden in Nederland. Misschien voldoende motivatie om deze draad nieuw leven in te blazen?

Comment

Working...
                                          X