Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • De kracht van selectieve verontwaardiging...

    De kracht van selectieve verontwaardiging: Kobalt en kinderarbeid Kobalt is een zilverkleurig metaal dat belangrijke toepassingen kent; als katalysator in olieraffinaderijen en in de productie van …


    M'n pas geleverde Model Y met LFP batterij heeft gelukkig geen kobalt aan boord...

    LFP batteries are the most important product to date for the transition of renewable energy. These batteries do not need to worry about the scarcity issues o...



    Comment


    • Waarom Eén op de Vijf Eigenaars van Elektrische Auto's Terugkeert naar Benzine
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment



      • Toch maar met de tsi gaan skieen


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
          Waarom Eén op de Vijf Eigenaars van Elektrische Auto's Terugkeert naar Benzine
          Na 5 seconden is de zin om te kijken en het geloof in wat er gaat komen al weg.

          Net alsof die verkoop zenders die hun best doen om hun product van 5€ als de beste nieuwe uitvinding die iedereen zou moet hebben om hun leven beter te maken te promoten.
          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

            Na 5 seconden is de zin om te kijken en het geloof in wat er gaat komen al weg.

            Net alsof die verkoop zenders die hun best doen om hun product van 5€ als de beste nieuwe uitvinding die iedereen zou moet hebben om hun leven beter te maken te promoten.
            Anders toch geen zever wat hij vertelt. De stem irriteert jou waarschijnlijk? Tja, nen Hollander hé
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Denk dat het een computerstem is?

              In dit filmpje wordt niets gezegd dat ik nog niet wist. 1 op de 5 wil terug, dus mensen die misschien een paar jaar geleden zijn begonnen met een EV met weinig range en het laadnetwerk dat nog ontoereikend was? Enfin 4 op de 5 wil niet terug dan, toch een grote meerderheid

              Natuurlijk als je elke week een trip van 1000 km enkel moet doen en geen tijd wil verliezen aan een snellader, dan is een EV wellicht niet de beste keuze...

              Op het tesla forum was er iemand die terug wou naar een renault megane hybride na wat ergernissen met z'n oude model S, heeft uiteindelijk een model 3 long range besteld..

              Comment


              • How how. Die conclusie is, om een populaire quote van dit forum te gebruiken, kort door de bocht. Het is niet omdat 1 op 5 terug wil, dat 4 op 5 niet terug wil.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                  How how. Die conclusie is, om een populaire quote van dit forum te gebruiken, kort door de bocht. Het is niet omdat 1 op 5 terug wil, dat 4 op 5 niet terug wil.
                  Jij kan echt niet begrijpen dat veel mensen houden van vooruitgang hé.
                  Leg eens uit wat die 4/5 dan wel willen? Te voet gaan, paard en kar, of gewoon met openbaar vervoer misschien.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                    Jij kan echt niet begrijpen dat veel mensen houden van vooruitgang hé.
                    Leg eens uit wat die 4/5 dan wel willen? Te voet gaan, paard en kar, of gewoon met openbaar vervoer misschien.
                    Qua persoonlijke mening veralgemenen kan dit wel tellen. Is een ev echt vooruitgang? Is beter openbaar vervoer, of een andere richting dan een ev dan geen vooruitgang? Er moet veel breder gekeken worden dan dat.
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                    Comment


                    • In elk geval zijn EV’s beter voor het milieu dan een ICE zodra een auto ca 30k heeft gereden. Natuurlijk is een trein of (electrische) bus met voldoende bezetting nog beter.
                      Dus, ja dat is vooruitgang.

                      Het enige wat de mensen nog tegenhoudt om een EV te kopen zijn:

                      - prijs, maar ik ben er van overtuigd dat een EV binnen 5 jaar goedkoper gaat zijn per km
                      - productgamma: heel weinig betaalbare kleine auto’s op de makrt
                      - rijbereik voor lange ritten. (Al vind ik dat een opgeblazen probleem zodra een auto 300km aan 120-140 km/h kan doen en opgeladen raakt in 25 min).

                      Allemaal problemen die we wel opgelost krijgen in de komende jaren.

                      Comment


                      • Bij middelgrote tot grote wagens is de prijs per km vandaag al lager dan bij een ICE. Tenzij je echt weinig km doet..
                        Betaalbare stadswagens zitten in de pijplijn… vond de e-up al best geslaagd, jammer dat ze die niet meer maken.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                          In elk geval zijn EV’s beter voor het milieu dan een ICE zodra een auto ca 30k heeft gereden. Natuurlijk is een trein of (electrische) bus met voldoende bezetting nog beter.
                          Dus, ja dat is vooruitgang.

                          Het enige wat de mensen nog tegenhoudt om een EV te kopen zijn:

                          - prijs, maar ik ben er van overtuigd dat een EV binnen 5 jaar goedkoper gaat zijn per km
                          - productgamma: heel weinig betaalbare kleine auto’s op de makrt
                          - rijbereik voor lange ritten. (Al vind ik dat een opgeblazen probleem zodra een auto 300km aan 120-140 km/h kan doen en opgeladen raakt in 25 min).

                          Allemaal problemen die we wel opgelost krijgen in de komende jaren.
                          Ik begrijp je redenering, maar daar wil ik niet naartoe. De polarisatie tussen ev en ice vind ik persoonlijk achterlijk, de vergelijking ook (niet persoonlijk op uw post bedoeld, eerder algemeen maatschappelijk). Er hangt ook zoveel af van de leefomstandigheden die je voor jezelf creëert.
                          Mijn zoon heeft een leerkracht (in het Gentse) die deze week verkondigde dat iedereen moet proberen om naar Brussel te gaan werken, omdat de verloning daar beter is, en je een firmawagen krijgt. Dit is net een mentaliteit die moet bevochten worden. Maar daar zijn mensen te egoïstisch voor. Er moet veel breder gekeken worden. Ga wonen waar je werkt of omgekeerd. Ik besef dat dit voor een aantal beroepen niet mogelijk is, maar voor vele wel. Om die reden is Corona een zegen geweest, het heeft thuiswerk mogelijk gemaakt, een mentaliteitsverandering die anders nooit zou gebeurd zijn.

                          Een ev zal nog een tijd een elitair gebeuren blijven (door de subsidies en fiscale voordelen dan) en onbereikbaar voor de gewone arbeider in een arbeidershuisje. Zowel financieel als ruimtelijk. Zelfde met het gedoe rond warmtepompen, zonnepanelen, enz… Ik begrijp dat velen geen voeling hebben met dat deel van de bevolking, maar als je al dat soort zaken wel kan betalen zit je in een luxesituatie waar velen niet moeten aan denken.

                          De motivatie van 99% van de ev rijders is ook totaal niet het milieu, maar eigen zak. Daarom dat er ook bijna geen particulieren zijn met een ev. Er komt teveel (financieel) gedoe bij.
                          Mobiliteit moet volledig herbekeken worden, en veel breder dan individueel vervoer en ev vs ice.

                          Iemand zoals sunking bvb pakt dat zeer goed aan en heeft voorsprong genomen op al deze zaken. Ook al is het makkelijker om het zo aan te pakken als je een firmawagen hebt die na 3-4 jaar weer vervangen wordt (door opnieuw verse grondstoffen aan te spreken ).
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            Bij middelgrote tot grote wagens is de prijs per km vandaag al lager dan bij een ICE. Tenzij je echt weinig km doet..
                            Betaalbare stadswagens zitten in de pijplijn… vond de e-up al best geslaagd, jammer dat ze die niet meer maken.
                            In Duitsland staat de e-Up nog altijd in de catalogus : https://www.volkswagen.de/de/modelle...DElektro%22%7D

                            Alleen , prijs vanaf 29.000 euro en betaalbaar is relatief.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten

                              In Duitsland staat de e-Up nog altijd in de catalogus : https://www.volkswagen.de/de/modelle...DElektro%22%7D

                              Alleen , prijs vanaf 29.000 euro en betaalbaar is relatief.
                              hmm bij ons kostte die 22-23k 2 jaar geleden... jammer.
                              Een gewone UP met armoedig 1.0 atmo motortje begint bij 16k, catalogusprijs.. paar jaar geleden was dat rond de 10k dacht ik?

                              we weten allemaal dat het de batterij is die een EV zo duur maakt, tegenwoordig zit de prijs rond de 130 euro per kwh, voor een stadswagen met pakweg 32kwh batterij zou dat dus 5000 euro zijn... dus 20k voor een nieuwe elektrische wagen lijkt mij zo een beetje de ondergrens (dacia spring zit aan die prijs). Maar gezien het feit dat een benzinewagen op zijn levensduur +/- 20.000 euro aan brandstof verbruikt en dat bij een EV ongeveer de helft is, zal de prijs van de batterij (5 a 8k) zich steeds terugverdienen.... en dan hebben we het nog niet over de onderhoudskosten gehad.
                              Daarom ben ik het ook niet eens met de bewering dat EV's louter om fiscale redenen gekocht worden.
                              Last edited by sunking; 19/03/2023, 12:58.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten


                                Iemand zoals sunking bvb pakt dat zeer goed aan en heeft voorsprong genomen op al deze zaken. Ook al is het makkelijker om het zo aan te pakken als je een firmawagen hebt die na 3-4 jaar weer vervangen wordt (door opnieuw verse grondstoffen aan te spreken ).
                                ik moet een traantje wegpinken toch tijd om eens een pint te gaan pakken he?

                                In uw betoog zitten veel goede dingen, ja investeren in nieuwe milieuvriendelijke technologie is niet weggelegd voor een arbeider, ik weet dat die mensen het niet breed hebben.. langs de andere kant, de mensen die goed verdienen vliegen europa door met ryanair en gaan het dan wat uithangen daar in de hotellekes en de hippe bars, zeer goed ook voor het milieu allemaal (allez dat vliegen dan). Je kan iemand die het zich kan permitteren en wat milieubewust denkt in elk geval niet verwijten dat hij zijn huis isoleert, zonnepannelen er op legt en zijn EV daar mee oplaadt, zelfs als hij daar subsidies voor krijgt.

                                Overigens, als ik met mijn kersverse model Y van 50k naar brussel rijd over de E40, moet ik goed zoeken naar iets anders dan een BMW, audi of mercedes, en dat zijn dan meestal geen basismodellekes. En dan heb ik eerder het gevoel dat ik met de goedkoopste wagen daar rijd dan met de duurste. En ik deel hem dan ook nog eens met anderen, waardoor ik maar de helft betaal. (moet ook maar 2 keer per week de baan op dus voor mij is het een perfecte oplossing ).

                                Comment


                                • Zeker waar wat de gegoede hippe vogels betreft. Momenteel zijn er nog een behoorlijk aantal die een tesla of ev als statussymbool zien, een beetje zoals een Apple 10 jaar geleden. Belachelijk natuurlijk. Een auto is al even geen statussymbool meer, al zeker niet bij de meeste jonge mensen. Waarschijnlijk bij boomers en genXers nog wel, omdat zij daar mee groot geworden zijn.
                                  Maar dat iemand zijn huis isoleert, zonnepannelen er op legt en zijn EV daar mee oplaadt is 9/10 niet uit milieu oogpunt. Op alle fora, in alle whatsapp groepen waar ik in zit lees ik altijd dezelfde incentive. Financieel voordeel op korte of lange termijn.
                                  Mercedes bmw of Audi, ietwat hoger segment. Dat zijn meestal ook bedrijfswagens waar de “eigenaars” dan kiezen om wat meer op te betalen. Ik zie rond mij, ook in de buurt, weinig nieuwe wagens trouwens, en al zeker geen particuliere ev’s. Particulieren rijden momenteel gewoon langer met hun huidige wagen. De sector is te veel in beweging nu, er is teveel onzekerheid ook. Niet in het minst gecreëerd door onze overheid. Persoonlijk zijn wij door bewuste keuzes naar maximum 2 à 300km/maand gegaan. Wij zouden al zeker geen aankoop van een nieuwe wagen kunnen verantwoorden voor onszelf, en alweer nieuwe grondstoffen aanspreken. Als particulier zou het trouwens de slechtste financiële beslissing ooit zijn nu een ev aan te kopen. Dit door onze woon/werk omstandigheden, maar ook door verschillende andere omstandigheden, technische evolutie van dit platform, overheidsbeslissingen, enz…
                                  Kijk naar de mensen die nog niet zo lang geleden een cng wagen kochten, hoe hard zijn die niet genaaid.

                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                    Jij kan echt niet begrijpen dat veel mensen houden van vooruitgang hé.
                                    Leg eens uit wat die 4/5 dan wel willen? Te voet gaan, paard en kar, of gewoon met openbaar vervoer misschien.
                                    How how, rustig. Dit heeft niets te maken met of ik begrijp dat veel mensen houden van vooruitgang hé.
                                    Ik wil gewoon zeggen wat er staat. Het is niet omdat 1 op 5 iets wil, dat 4 op 5 het niet wil.
                                    Het is niet omdat ik straks naar de F1 wil kijken, dat mijn vrouw dat ook wil, of effenaf niet wil. Er zijn nog andere kleuren dan zwart en wit :-)

                                    Comment






                                    • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                                      Comment


                                      • bij die gekke groene miljarden-kostende intussen steenkool stokende duitsers rijdt een ev aan 200 gram co2,

                                        wees geen duitser, er is intussen op de belgische bodem al 1kerncentrale voorgoed verloren, stop de waanzin

                                        Während sich die EU – wenngleich noch unter Vorbehalt – auf ein Aus von Verbrennungsmotoren ab 2035 festgelegt hat, mehren sich die Fragezeichen zur von…

                                        Comment





                                        • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                                          Comment

                                          Working...
                                          X