Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ja maar Belgie is europa niet, wij zijn een klein land met hoge bevolkingsdichtheid en niet veel zon en landoppervlak voor windmolens, en ook geen waterkracht.

    Europees gezien ziet het plaatje er toch wel wat anders uit. er wordt gestreefd naar 45% hernieuwbare energie tegen 2030 (vandaag zitten we rond de 21%).

    De belgische energiebehoefte wordt momenteel voor 92% gedekt met invoer van gas, olie en uranium.
    Dat zal verschuiven naar enerzijds zelf energie opwekken (zon, wind) en invoer van uit het buitenland (elektriciteit van zonnige landen, waterstof uit o.a. namibie)

    Hoe je het ook draait of keert, de rol van de ICE is uitgespeeld. want een auto op zonne- of windstroom is veel efficienter dan een auto op benzine.
    En dan hebben we het nog niet over de luchtkwaliteit gehad.

    Discover the 2022 detailed results of the Tesla Model 3 208 kW electric: Star rating, Clean Air-, Energy Efficiency- and Greenhouse Gas Index.


    Disover here the ratings of all cars assessed by the Green New Car Assessment Programme. Filter by make, model, engine or gearbox
    Last edited by sunking; 21/04/2023, 15:53.

    Comment


    • Dit geeft wel een idee waar we naartoe gaan...

      FuOjIOiagAA3cJB?format=jpg&name=large.jpg

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        Dit geeft wel een idee waar we naartoe gaan...

        FuOjIOiagAA3cJB?format=jpg&name=large.jpg
        Ik mis toch wel een paar chinese spelers…. BYD, Geely, Nio zijn toch merken die ook hoge ambities hebben, en met dikke staatssteun kunnen ze we wat bereiken.

        Comment


        • klopt, snap ook niet waarom ze die hebben weggelaten. geeft wel aan dat de europese merken nog een hele weg te gaan hebben...
          het is wel wat (te) positief over tesla, lijkt me dus redelijk gekleurd. met 20 miljoen stuks zouden ze veruit de grootste autoproducent ter wereld worden, terwijl er tegen die tijd nog heel wat kan veranderen.

          Comment


          • De groene energie-elite komt bijeen in oostende ter promotie van hun windmolenpark…1 voor 1 met hun regeringsvliegtuig, terwijl je het station zag liggen op de beelden

            Mooi trouwens dat luc pauwels onze premier ter orde riep over zijn leugen…’het waait altijd wel ergens op de noordzee’…niet dus, december in gedachte...reactie dissidente reporter werd trouwens weggeknipt bij de radiojournaals

            ter herinnering, de groene energie crew communiceert steevast het geinstalleerd vermogen en niet de geschatte opbrengst

            in 2022 levert

            per 10 gw geinstalleerd vermogen aan windmolens ongeveer 2.5 gw
            per 10 gw geinstalleerd vermogen aan ZP ongeveer 1.1 gw
            10 gw nucleair 9.5 gw


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
            Last edited by bobo; 24/04/2023, 23:39.

            Comment


            • Op 1 week tijd 2 ev's in de straat erbij, model y, mooi in muizegrijs….en ix3




              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

              Comment


              • Gisteren dagje NL gedaan tot helemaal in het noorden.

                Echt zot hoeveel Tesla's daar ondertussen rond rijden.
                En nooit gedacht dat ik de Y zou knap vinden, maar ik vind hem ondertussen echt wel OK.

                Comment


                • Buiten de Cybertruck heb ik nog geen lelijke Tesla gezien en die is er nog eens niet. Over de interieurs kun je idd discussiëren maar alles blijft smaak en gewoonte uiteraard.
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • De y is dik ok

                    En de eigenaar slimmer als mij…de laadpaal hangt er al een jaar en ik wist nooit waarom, met een passat diesel lol

                    Ik moet nog zeker 2 maanden geduld oefenen, als ze al hun belofte kunnen waarmaken


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      De groene energie-elite komt bijeen in oostende ter promotie van hun windmolenpark…1 voor 1 met hun regeringsvliegtuig, terwijl je het station zag liggen op de beelden

                      Mooi trouwens dat luc pauwels onze premier ter orde riep over zijn leugen…’het waait altijd wel ergens op de noordzee’…niet dus, december in gedachte...reactie dissidente reporter werd trouwens weggeknipt bij de radiojournaals

                      ter herinnering, de groene energie crew communiceert steevast het geinstalleerd vermogen en niet de geschatte opbrengst

                      in 2022 levert

                      per 10 gw geinstalleerd vermogen aan windmolens ongeveer 2.5 gw
                      per 10 gw geinstalleerd vermogen aan ZP ongeveer 1.1 gw
                      10 gw nucleair 9.5 gw


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
                      En hoe deed Nucleair het in Frankrijk de laatste 2 jaar….
                      Ik vind het bizar dat vorig jaar de electriciteitsprijs in Frankrijk heel dikwijls hoger lag dan in B en D (spotprijzen).

                      En ik denk dat ze in Frankrijk nu ook een trauma over houden aan de bouw van de laatste nucleaire centrales.
                      Budget en timing zwaar overschreden.

                      Ik geloof zeker in de energietransitie, het zal vooral een verhaal worden van hte combineren van diverse bronnen, intelligent sturen, batterijen en flexibele tarieven en meer connecties tussen landen en netten.

                      En door die flexibele tarieven zal het rendabel worden om bv een koelwarenhuis intelligent te sturen, en te investeren in netbatterijen etc.
                      Er zal wat tijd over gaan, maar we zullen er wel geraken.

                      Comment


                      • batterijen in een geindustralieseerd land als belgie is ondoenbaar...op partikulier vlak of industrieloze regio's wel
                        doel staat vlakbij de zware afnemers, 't is gewoon gekkewerk...ook r'dam, ruhr...die enorm energie intensieve 3- hoek heeft echt nood aan 100% stabiele energie onopvangbaar door accu's

                        ...of is het ultieme onze industrie out te sourcen...en gewoon op deze bol in een ander land...dat niet meedoet - china, india te heropenen (die meer stijgen in uitstoot dan wij zakken, dus netto blijft altijd stijgend)

                        voorzitter groen beweert dat we nog zeven jaar hebben, dat gaan we sowieso al niet halen door gas en kolen..tis eieren of joeng hee

                        spotmarkt wordt altijd bepaald door gas, das iets wat uit de koker van de eu-wetgeving ook komt
                        er werd zwaar gefocused door de antinucleaire lobby over het laaste jaar in fr...de voltallige 'subsidie)pers weetjewel zit in dat kamp...terwijl er andere jaren erger waren

                        ik geloof mee in de transitie...maar fasseer fossiel zoveel mogelijk eerst uit ipv kern (die er toch staat en perfect bruikbaar blijft), zowel de belgische als de duitse bevlking steunt dat ook
                        en niet omgedraaid

                        de slimme finnen...1/3 van hun energie komt uit hun nieuwe reactor die welliswaar over budget ging en te laat in dienst was maar nu wel een co² vrije en betrouwbaar een hele hoop levert

                        zelfs met de geplande verdrievoudiging van belgische wind blijft het aandeel marginaal, en minder dan wat aan kern hebben


                        Comment


                        • dat subsidiemodel is dat de burger er mee kan instappen. de overheid zou geen geld meer toestoppen... enfin dat zeggen ze toch de hele tijd.
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • RANGE ROVER MET HERGEBRUIKT TESLA-HART: PRIJZIG MAAR DUURZAAM

                            HERGEBRUIKTE KOETS ÉN ACCUPAKKET

                            ​Het Britse Inverted lanceert zijn eerste auto: een klassieke Range Rover als restomod met de elektrische aandrijflijn van een Tesla Model S. Voor 225.000 Britse pond (ex. belastingen) kun je er een bestellen. Voor dat geld hergebruikt Inverted niet alleen de Tesla-techniek, maar speurt het ook een donor-Range Rover voor je op. Daarmee is het een bijzonder duurzaam product.


                            Inverted is niet het eerste Britse bedrijf dat een klassieke Range Rover gebruikt voor een 'elektrische conversie'. Een ander bedrijf genaamd Lunaz deed dat eerder namelijk ook al. Maar waar Lunaz ten tijde van zijn productpresentatie nog weinig concreets vrijgaf, kan Inverted zijn product al behoorlijk gedetailleerd beschrijven. Wat blijkt? Het is bijzonder 'groen'.

                            Bestel je een elektrische klassieke Range Rover bij Inverted, dan krijg je namelijk niet alleen een hergebruikte Range Rover, maar ook een hergebruikte aandrijflijn en accupakket. De Britten kiezen ervoor om reconditioned tweedehands 80 kWh-accupakketten van Tesla toe te passen, samen met diens elektromotoren. De Inverted Range Rover is dan ook behoorlijk vlot: 0-100 km/h duurt zo'n 5 seconden. Doe je rustig aan, dan kom je met de elektrische Range zo'n 320 km ver op een acculading. Van 20 tot 80 procent bijladen kan volgens het bedrijf in 34 minuten.

                            Hergebruik

                            De keuze voor het gebruik van tweedehands accupakketten is een bewuste, daar oprichter van Inverted Harry Millington duurzaamheid - en het conserveren van klassieke Range Rovers - hoog in het vaandel heeft staan. Door die keuze drukt hij het duurzaamheidsvraagstuk rond elektrische auto's de kop in, want het CO2-intensieve productieproces van accupakketten is er immers niet (direct) voor nodig.


                            Een schermpje met Apple Carplay en Android Auto en (niet zichtbaar op de foto) een herzien audiosysteem aan de binnenzijde.

                            Mocht je zelf geïnteresseerd zijn in een 'duurzame' Range Rover Classic, dan kan dat voor vanaf 225.000 Britse pond exclusief belastingen. Je moet dan wel even geduld hebben, want elk exemplaar wordt apart samengesteld en vergt een wachttijd van 12 tot 18 maanden. Maar dan heb je ook wat: de elektrische Classic is niet alleen vlot, maar kent van binnen ook moderne technologie en flinke lappen leer van het minst CO2-intensieve soort - volgens Inverted. Daarbij wordt de koets altijd volledig gerestaureerd voordat de nieuwe en hergebruikte onderdelen erin en eronder geplaatst worden.

                            Het onderstel wordt daarnaast aangepast om met het extra prestatiepotentieel overweg te kunnen, de banden zijn een maatje breder en de geluidsisolatie werd herzien voor extra comfort. Geïnteresseerd, maar is zo'n tweedeurs Range Rover niet praktisch genoeg? Inverted gaat indien gewenst voor je op zoek naar een vierdeurs koets, al dan niet met lange wielbasis.







                            t2jydxcbdli5_800.jpg





                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • oei, maar wat heeft dat met elektrische wagens te maken?



                              Comment


                              • Indirect wel wat hoor.

                                China heeft massa's kolen, maar geen aardolie.
                                Om zo snel mogelijk minder olie te verbruiken doen ze verschillende dingen:
                                - auto's, scooters : zo snel mogelijk electrisch rijden
                                - MASSAAL investeren in wind en zon (PV) om die kolen aan te vullen en te vervangen op termijn
                                - nucleaire centrales, waterkracht om de honger naar electriciteit verder te stillen op middellange termijn.
                                - op korte termijn, en als de rest te laat komt, toch kolencentrales bouwen die zo snel mogelijk gesloten worden (kolencentrale schijnen ze behoorlijk snel aan het werk te krijgen)

                                Als dat lukt, dan zijn ze binnen redelijke termijn onafhankelijk van olie uit Rusland en het Midden-Oosten.

                                Comment


                                • Aha. Zolang er maar nergens geinsinueerd wordt dat EV's tot meer uitstoot leiden, want dat geldt potentieel enkel maar op korte termijn. Binnen 10-20 jaar ziet de wereld er normaal gezien helemaal anders uit...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                    Aha. Zolang er maar nergens geinsinueerd wordt dat EV's tot meer uitstoot leiden, want dat geldt potentieel enkel maar op korte termijn. Binnen 10-20 jaar ziet de wereld er normaal gezien helemaal anders uit...
                                    Yep, de electrische auto op zich is niet de oplossing naar uitstootvrij rijden, maar met een benzine auto zal het zeker niet lukken.
                                    En wie denkt dat eFuels de oplossing gaan zijn... begin maar te sparen voor brandstoffen van 6€ per liter en meer. Je hebt 10 keer zo veel stroom nodig voor 1km in een efuel auto tov een EV.

                                    Comment


                                    • Niet meer de enige - voor zover ik wist - op de camping




                                      90 is 20% minder, das toch significant



                                      Routeplanner's voorspelling was 1615 met 58%


                                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                                      Comment

                                      Working...
                                      X