Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
(de eqe business is niet configureerbaar af fabriek met trekhaak...maar is wel na te plaatsen...en intussen leverbaar zie ik net, dus ev op zich is niet het probleem)
Ik vind het echt een zalig concept, en met die cijfers ook echt dagelijks bruikbaar. Maar wanneer zoiets in België vlot gaat lukken om te doen ...
Zag ook al zoiets voor Fiat 500 van een jaar of tien oud om die een tweede leven te geven.
Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
sta er zelfwat dubbel tegenover, maar hij gaat een stuk beter rijden en kwasi geen belachelijk duur (en vindt nog maar eens mensen die goed aan zulke al wat oudere injectiesystemen etc kunnen werken) onderhoud meer
maar die kostprijs zal wel hallucinant zijn vast aan werkuren, de hardware zal nog meevallen
die e-vito's voor modeljaar 22 (mss 21? ) hebben maar een 45kwh batterij en geen dc-lader, dus max 7kw, daarmee zijn die zo voordelig
sta er zelfwat dubbel tegenover, maar hij gaat een stuk beter rijden en kwasi geen belachelijk duur (en vindt nog maar eens mensen die goed aan zulke al wat oudere injectiesystemen etc kunnen werken) onderhoud meer
maar die kostprijs zal wel hallucinant zijn vast aan werkuren, de hardware zal nog meevallen
die e-vito's voor modeljaar 22 (mss 21? ) hebben maar een 45kwh batterij en geen dc-lader, dus max 7kw, daarmee zijn die zo voordelig
Ik zou het nu ook niet met een Ferrari doen, maar er zijn genoeg leuke wagens die niks speciaals onder de motorkap hebben. Is gewoon een leuke EV in mijn ogen zo een classic die helemaal op punt staat, ik zie dat als een alternatief voor een nieuw zielloze EV.
Zo een e-vito kan perfect voor mijn broer ziin job in tuinonderhoud, mocht hij iets mogen trekken. Die werkt "onder de kerktoren" en kan die thuis laden, dus geen dc laden is geen probleem. Een diesel is niet goedkoper in aankoop dus zou op zich perfect te verantwoorden zijn.
maat van me heeft de skoda-versie en rijdt vanaf het warmer is rond de 8kw, daar kwam ik met de 500 niet
intussen zit de spring aan 21k, de 65pk extreme als deze up 23k, en de up komt een stuk verder
jammer in be niet meer te krijgen, ook niet als skoda of seat
Ik vind het echt een zalig concept, en met die cijfers ook echt dagelijks bruikbaar. Maar wanneer zoiets in België vlot gaat lukken om te doen ...
Zag ook al zoiets voor Fiat 500 van een jaar of tien oud om die een tweede leven te geven.
Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
Staat vandaag in het Belgisch Staatsblad 19 APRIL 2023. - Koninklijk besluit tot wijziging van het koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens, hun onderdelen en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen en het koninklijk besluit van 10 oktober 1974 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de bromfietsen, de motorfietsen en hun aanhangwagens moeten voldoen
Art. 77bis. Ombouw van een voertuig met een verbrandingsmotor naar een voertuig met een elektrische motor
Dit artikel is van toepassing op de ombouw van een voertuig, van categorie M en N, met verbrandingsmotor naar een voertuig met een elektrische motor of een voertuig met aandrijving met een waterstof-brandstofcel. Het omgebouwde voertuig heeft aldus geen verbrandingsmotor meer.
Het nettovermogen van de motor van het voertuig, dat het voorwerp uitmaakt van de in het eerste lid bedoelde ombouw, moet binnen het gesloten bereik van 65%-100% van het nettomaximumvermogen van de oorspronkelijke motor liggen.
In afwijking van het tweede lid mag, indien de ombouw, bedoeld in het eerste lid, een voertuig betreft met een oorspronkelijke motor met een nettomaximumvermogen minder dan of gelijk aan 60 kW, het nettomaximumvermogen van dit voertuig worden verhoogd met maximaal 20%.
De brandstoftanks van het voertuig, dat het voorwerp uitmaakt van de in het eerste lid bedoelde ombouw, moeten worden verwijderd of onbruikbaar worden gemaakt.
De afmetingen van het basisvoertuig, dat het voorwerp uitmaakt van de in het eerste lid bedoelde ombouw, mogen door de ombouw niet worden gewijzigd.
Het voertuig, dat het voorwerp uitmaakt van een in het eerste lid bedoelde ombouw, moet voldoen aan de bepalingen vermeld in dit artikel, alsmede aan de technische eisen vermeld in deel VII van bijlage 26 van dit besluit."
Art. 2. Aan bijlage 26 van het voornoemde koninklijk besluit van 15 maart 1968 wordt een deel VII ingevoegd die als bijlage 1 is gevoegd bij dit besluit.
Comment