Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts


  • De polestar-camper


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

    Comment






    • geen €23000, 35000km gelopen, 66kw batterij...kleine 300km...3 zitplaatsen, vind dat eigenlijk erg netjes



      rijdt nog lekker
      had ik de eqe niet kunnen leasen, was dat nog wat voor mij, kan er mee naar de kust en aan de caravan laden

      Comment


      • Luxeprobleem

        Comment


        • just !

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten




            geen €23000, 35000km gelopen, 66kw batterij...kleine 300km...3 zitplaatsen, vind dat eigenlijk erg netjes



            rijdt nog lekker
            had ik de eqe niet kunnen leasen, was dat nog wat voor mij, kan er mee naar de kust en aan de caravan laden
            Wat mag dat trekken als daar van fabriek af geen trekhaak opstaat. Is dat na te plaatsen op een EV zonder computers die gek doen?

            Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

            Comment


            • nee, e-vito of eqv mogen niet trekken

              (de eqe business is niet configureerbaar af fabriek met trekhaak...maar is wel na te plaatsen...en intussen leverbaar zie ik net, dus ev op zich is niet het probleem)

              Comment








              • Comment


                • Leuk, zo'n autoforum ..

                  Comment










                  • Comment


                    • de auto is niet zwaarder en heeft betere gewichtsverdeling

                      60kwh op een auto van geen 1800kg, das nog een normaal rijbereik ook
                      Last edited by bobo; 20/05/2023, 13:40.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                        Leuk, zo'n autoforum ..

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          de auto is niet zwaarder en heeft betere gewichtsverdeling

                          60kwh op een auto van geen 1800kg, das nog een normaal rijbereik ook
                          Ik vind het echt een zalig concept, en met die cijfers ook echt dagelijks bruikbaar. Maar wanneer zoiets in België vlot gaat lukken om te doen ...

                          Zag ook al zoiets voor Fiat 500 van een jaar of tien oud om die een tweede leven te geven.

                          Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

                          Comment


                          • Top 10 EVs with the LONGEST ranges 2023
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                              Top 10 EVs with the LONGEST ranges 2023


                              600 km op 1 lading, rustig gereden eqs suv 107kwh en tesla y 82kwh (met spatlappen )

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                Ik vind het echt een zalig concept, en met die cijfers ook echt dagelijks bruikbaar. Maar wanneer zoiets in België vlot gaat lukken om te doen ...

                                Zag ook al zoiets voor Fiat 500 van een jaar of tien oud om die een tweede leven te geven.

                                Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
                                sta er zelfwat dubbel tegenover, maar hij gaat een stuk beter rijden en kwasi geen belachelijk duur (en vindt nog maar eens mensen die goed aan zulke al wat oudere injectiesystemen etc kunnen werken) onderhoud meer

                                maar die kostprijs zal wel hallucinant zijn vast aan werkuren, de hardware zal nog meevallen


                                die e-vito's voor modeljaar 22 (mss 21? ) hebben maar een 45kwh batterij en geen dc-lader, dus max 7kw, daarmee zijn die zo voordelig

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                                  sta er zelfwat dubbel tegenover, maar hij gaat een stuk beter rijden en kwasi geen belachelijk duur (en vindt nog maar eens mensen die goed aan zulke al wat oudere injectiesystemen etc kunnen werken) onderhoud meer

                                  maar die kostprijs zal wel hallucinant zijn vast aan werkuren, de hardware zal nog meevallen


                                  die e-vito's voor modeljaar 22 (mss 21? ) hebben maar een 45kwh batterij en geen dc-lader, dus max 7kw, daarmee zijn die zo voordelig
                                  Ik zou het nu ook niet met een Ferrari doen, maar er zijn genoeg leuke wagens die niks speciaals onder de motorkap hebben. Is gewoon een leuke EV in mijn ogen zo een classic die helemaal op punt staat, ik zie dat als een alternatief voor een nieuw zielloze EV.

                                  Zo een e-vito kan perfect voor mijn broer ziin job in tuinonderhoud, mocht hij iets mogen trekken. Die werkt "onder de kerktoren" en kan die thuis laden, dus geen dc laden is geen probleem. Een diesel is niet goedkoper in aankoop dus zou op zich perfect te verantwoorden zijn.

                                  Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment




                                  • vergelijk elektrisch, e-fuel, diesel

                                    (0.4 kgco²/kwh voor duitsland is niet helemaal juist het is meer ondertussen zijn, 0.22kg/kwh (nu nog) voor be en 0.06kg/kwh voor frankrijk)
                                    Last edited by bobo; 20/05/2023, 21:02.

                                    Comment




                                    • blijft toch interessant karreke...10kwh in de zomer

                                      Comment


                                      • maat van me heeft de skoda-versie en rijdt vanaf het warmer is rond de 8kw, daar kwam ik met de 500 niet
                                        intussen zit de spring aan 21k, de 65pk extreme als deze up 23k, en de up komt een stuk verder
                                        jammer in be niet meer te krijgen, ook niet als skoda of seat

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                          Ik vind het echt een zalig concept, en met die cijfers ook echt dagelijks bruikbaar. Maar wanneer zoiets in België vlot gaat lukken om te doen ...

                                          Zag ook al zoiets voor Fiat 500 van een jaar of tien oud om die een tweede leven te geven.

                                          Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
                                          Staat vandaag in het Belgisch Staatsblad 19 APRIL 2023. - Koninklijk besluit tot wijziging van het koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens, hun onderdelen en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen en het koninklijk besluit van 10 oktober 1974 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de bromfietsen, de motorfietsen en hun aanhangwagens moeten voldoen


                                          Art. 77bis. Ombouw van een voertuig met een verbrandingsmotor naar een voertuig met een elektrische motor
                                          Dit artikel is van toepassing op de ombouw van een voertuig, van categorie M en N, met verbrandingsmotor naar een voertuig met een elektrische motor of een voertuig met aandrijving met een waterstof-brandstofcel. Het omgebouwde voertuig heeft aldus geen verbrandingsmotor meer.
                                          Het nettovermogen van de motor van het voertuig, dat het voorwerp uitmaakt van de in het eerste lid bedoelde ombouw, moet binnen het gesloten bereik van 65%-100% van het nettomaximumvermogen van de oorspronkelijke motor liggen.
                                          In afwijking van het tweede lid mag, indien de ombouw, bedoeld in het eerste lid, een voertuig betreft met een oorspronkelijke motor met een nettomaximumvermogen minder dan of gelijk aan 60 kW, het nettomaximumvermogen van dit voertuig worden verhoogd met maximaal 20%.
                                          De brandstoftanks van het voertuig, dat het voorwerp uitmaakt van de in het eerste lid bedoelde ombouw, moeten worden verwijderd of onbruikbaar worden gemaakt.
                                          De afmetingen van het basisvoertuig, dat het voorwerp uitmaakt van de in het eerste lid bedoelde ombouw, mogen door de ombouw niet worden gewijzigd.
                                          Het voertuig, dat het voorwerp uitmaakt van een in het eerste lid bedoelde ombouw, moet voldoen aan de bepalingen vermeld in dit artikel, alsmede aan de technische eisen vermeld in deel VII van bijlage 26 van dit besluit."
                                          Art. 2. Aan bijlage 26 van het voornoemde koninklijk besluit van 15 maart 1968 wordt een deel VII ingevoegd die als bijlage 1 is gevoegd bij dit besluit.​

                                          Comment

                                          Working...
                                          X