Zoude ook nie zeggen, Ik zie er al zoveel dat ik denk dat het er misschien al wel meer zijn ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ELEKTRISCHE WAGENS Lovers
Collapse
X
-
De EV markt lijkt nu toch wel in een versnelling te komen. Cijfers hierover kan je hier vinden: http://ev-sales.blogspot.be/
Aantal EV's per merk in Europa:
sales.jpg
Zelf gaan we het er ook op wagen. Volgende maand levering:
BMW i3 Advanced
ionic Silver
Comfort Pack Advanced
Park Assist package
Achteruitrijcamera
Park Distance Control
Park Assist
BMW i Interieurdesign Suite, Natuurleder Stellaric Dalbergiabraun
Fluwelen tapijten
Multifunctioneel stuur
19"BMW i lichtmetalen velgen turbinestyling 428
Comforttoegang
Verwarmde zetels vooraan
Warmtepomp
Snelladen gelijkstroom + wisselstroom
Elektronisch gestuurde airconditioning
Cruise Control met remfunctie
LED headlights
Traffic-queue assistant
Driving Assistant Plus
Hopelijk stelt deze BMW ons niet teleur.
Comment
-
De enige elektrische auto die mij op dit moment interesseert is de BMW i3 met range extender. De Tesla is veel te duur en naar het schijnt is het een typische triestige Amerikaanse afwerking (let op: niet mijn woorden ).
De e-Golf en e-up! rijden ongelooflijk goed maar zijn beperkt in actieradius. De Volt en de Ampera, daar moet je dan weer extra verkeersbelasting betalen op de range extender omdat die ook voor (deels) de aandrijving zorgt. Bij de i3 is de range extender enkel voor het opladen van de batterij.
Wat ik me jarenlang afvroeg en sinds enkele dagen het antwoord op weet is de hoeveelheid EM straling die een elektrische auto produceert. Ik heb de gegevens te pakken gekregen van een professionele meting tegen 50 km/u tussen de 1300 - 3000 t-min. Zowel van het DC als van het AC gedeelte.
Nu ik dat weet is voor mij de kous af. De elektromagnetische straling geproduceerd door een elektrische auto is totaal geen argument meer om deze niet te kopen. De straling is zo laag dat een laptop op je schoot leggen waarschijnlijk veel meer EM straling produceert dan de DC straling van de batterij en de AC straling van de motor enz... . Zelfs de WiFi en Bleutooth stelt niks voor qua straling.
Spijtig dat ik zo zot ben van een Porsche 997.2 en zeker van de 991, anders had ik al lang gaan zien voor de i3 met range extender.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenDe Tesla is veel te duur
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenBij de i3 is de range extender enkel voor het opladen van de batterij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk BerichtenKijkt toch eerst eens naar de TCO. Misschien kan deze spreadsheet je daarbij helpen. Ik kwam op een voordeel van 20.000 EUR uit over 5 jaar in vergelijking met een A5.
Ja, maar dan ben je toch niet langer 100% elektrisch (lees: uitstootvrij) aan het rijden, hee.
hoeveel kWh heb je gemiddeld nodig per dag voor een volledige laadbrug en hoeveel km rijd je hiermee gemiddeld ?
Comment
-
Op het werk zijn ze nu aan het zien voor een elektrisch wagentje voor postbedeling te doen.
Dat ding zou 10 uur nodig hebben om de accu's volledig op te landen
Het zou volgens de verkoper wel tot 1 ton kunnen trekken, de zwaardere versie zou zelfs 2,5 ton kunnen trekken.
Vraag me wel af waar dat goed voor zou zijn.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Pas op, die mannen krijgen dan nog geld toe hé om op elentrik te rijden. 😬😉
Sent from somewhere, using TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Aan gedacht wel.
Maar eerlijk gezegd lijkt al die zever rond dat tekort mij serieus overdreven.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichtenswa, als gebruiker:
hoeveel kWh heb je gemiddeld nodig per dag voor een volledige laadbrug en hoeveel km rijd je hiermee gemiddeld ?
Comment
-
Op weg naar het Tesla-service center op de A12.
Sent from somewhere, using TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Ik heb deze week uit nieuwsgierigheid eens een ritje gemaakt met een Renault Fluence. Blijf toch met gemengde gevoelens hierover. Tot 60 per uur is die echt stil, sneller ga je algauw veel andere geluiden zoals banden en wind gaan horen. Leuk was het koppel dat er steeds is. Maar bij max accelereren hoorde je de motor toch ook wel. Als ik vergelijk met mijn huidige auto is die stiller tot 60 per uur, maar daarboven is mijn auto duidelijk geruislozer. Ook de range ontmoedigt mij... 140 km dat wil zeggen dat ik niet eens over en weer naar zee zou kunnen.
Voor mij kan er maar 1 elektr auto interessant zijn, dat is die nieuwe Tesla X (noemt toch zo?). Die heeft een mooi rijbereik en is een monovolume.
Maar dan heb je de prijs weer...
Conclusie voor mij is dat een elektrische wagen nog niet voldoende ontwikkeld is om aan te schaffen. Eventueel als tweede stadsauto zou nog kunnen maar dan betaal je veel voor weinig. Misschien binnen enkele jaren wanneer ze allemaal tussen de 500 en 1000 km halen op 1 laadbeurt en als de prijzen op niveau komen van een goede benzinewagen... En dan zal het toch een voertuig moeten zijn uit een hogere klasse dan de Fluence omwille van de rijgeluiden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenConclusie voor mij is dat een elektrische wagen nog niet voldoende ontwikkeld is om aan te schaffen.
- permanente internetverbinding
- afstandsbediening via iPhone, tablet of smartphone
- homelink integratie
- upgrades over the air
- het Supercharger netwerk
etc...
Maar hij is erg duur, daarin heb je gelijk. Hopelijk brengt de Model III binnen een paar jaar enig financieel soelaas...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk BerichtenIk heb 33 kWh per dag nodig om mijn gemiddelde 150 km woon-werk elektrisch af te malen @ 220 Wh/km.
Is een zeer goed resultaat gezien het koppel en vermogen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk BerichtenDat zou ik toch niet durven zeggen, als je eens de Tesla Model S van dichtbij bekijkt:
- permanente internetverbinding
- afstandsbediening via iPhone, tablet of smartphone
- homelink integratie
- upgrades over the air
- het Supercharger netwerk
etc...
Maar hij is erg duur, daarin heb je gelijk. Hopelijk brengt de Model III binnen een paar jaar enig financieel soelaas...
Zo'n Tesla is wel het beste wat de markt te bieden heeft natuurlijk. Die Tesla x zou een stuk goedkoper zijn?
Comment
-
Eigenlijk spijtig dat de techniek van Renault, het snel wisselen van het accupakket geen doorbraak heeft gekend.
Om eerlijk te zijn leek dat me altijd de beste optie om grote afstanden te doen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Je krijgt wel steeds bijstand als je met een platte batterij komt te staan. Maar hoe ze juist helpen weet ik niet. Zelfs met een Twizy komen ze helpen naar 't schijnt.
Waar men ook eens iets zou moeten op vinden is het gebruik van de parkeerplaatsen met laders. Nu kan je je auto daar een hele dag laten staan. In feite zou er een systeem moeten bestaan zoals een parkeerschijf zodat de volgende weet wanneer de paal vrijkomt.
Comment
-
Bij ons in de gemeente kan je daar soms (lees meestal) gewoon niet staan wegens wanparkeerders.
Sent from somewhere, using TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Ik vraag me af wat al die elektrische auto's in de winter gaan doen. Als het deftig gaat vriezen gaat het rijbereik van elektrische wagens een stuk omlaag. Tesla heeft in perma frost landen de batterijen getest maar toch heb hierbij mijn twijfels.
Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk BerichtenKijkt toch eerst eens naar de TCO. Misschien kan deze spreadsheet je daarbij helpen. Ik kwam op een voordeel van 20.000 EUR uit over 5 jaar in vergelijking met een A5.
Voor de prijs van een standaard Model S kan ik met mijne Mondeo veel jaren benzine octaan 98 aan een gemiddeld verbruik van 10 à 13l/100km oprijden, en verkeersbelasting en verzekering betalen.
Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk BerichtenJa, maar dan ben je toch niet langer 100% elektrisch (lees: uitstootvrij) aan het rijden, hee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten33kwh /150km * 100 km = 22kwh per 100 km * € 0.20 = € 4,4 per 100 km Komt overeen met 3,52 l diesel per 100 km.
Is een zeer goed resultaat gezien het koppel en vermogen.
Comment
Comment