Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Jullie als “kopers” van een wagen op de zaak zullen wel het best weten waarom je een ev kiest. Ik zie het op alle fora, bij alle vrienden die zelfstandig zijn. De financiële voordelen zijn duidelijk. Ik geef niemand ongelijk natuurlijk, het is allemaal begrijpelijk. Maar als particulier hou ik mooi mijn centen in m'n zak, ik heb andere en betere mobiliteitskeuzes gemaakt en sowieso futureproof, welke bochten door de overheid nog zullen gemaakt worden.
    Mijn schoonvader en mijn tante hebben al 3 jaar particulier een EV. En die zijn beiden zeer tevreden over hun keuze. Financieel klopt het plaatje ook volledig, ze hadden voordien een Golf en een Astra die niet goedkoper was wanneer je alles in rekening brengt.

    Het is zeker niet iedereen gegeven, maar het wordt hier allemaal nogal snel op een hoop gegooid.

    Bij mijn Honda dealer kunnen ze de kleine SUV 's niet snel genoeg aanslepen en die kosten niet minder dan mijn EV ... Zij laten bij de dealer jaarlijks 400 euro achter en ik 10% daarvan. Zij laten maandelijks aan de pomp het dubbel achter wat ik aan electriciteit betaal. Dus mijn case wordt helemaal niet gemaakt door dat ik die wagen al dan niet op mijn zaak koop.

    Mocht ik een Civic kopen op mijn zaak in plaats van mijn EV dan wordt ik daar op afgestraft dat nadeel heeft een particulier niet. Het klinkt natuurlijk leuk om te zeggen dat bedrijven sponsoring krijgen van de overheid, maar iedereen zou intussen moeten doorhebben dat de overheid geen kado's geeft.

    Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

    Comment


    • Ja en dien electrische brol gaat nooit kapot gaan of naar de garage moeten afgesleept worden

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
        Ja en dien electrische brol gaat nooit kapot gaan of naar de garage moeten afgesleept worden
        Oh jawel maar als ik het aantal componenten tel in mijn EV tegenover in mijn ICE dan weet ik dat de kans kleiner is. Mijn motorruimte is letterlijk de helft van een Honda jazz.

        Mijn Honda dealer die jij waarschijnlijk ook kent is daar zeer duidelijk in.

        Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          Mijn Honda dealer die jij waarschijnlijk ook kent is daar zeer duidelijk in.
          Die licht blauwe Civic mk1 in de toonzaal is

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
            Jullie als “kopers” van een wagen op de zaak zullen wel het best weten waarom je een ev kiest. Ik zie het op alle fora, bij alle vrienden die zelfstandig zijn. De financiële voordelen zijn duidelijk. Ik geef niemand ongelijk natuurlijk, het is allemaal begrijpelijk. Maar als particulier hou ik mooi mijn centen in m’n zak, ik heb andere en betere mobiliteitskeuzes gemaakt en sowieso futureproof, welke bochten door de overheid nog zullen gemaakt worden.
            Ja en nee...

            We hebben hier ook nog een privé auto, dat is een Polo op benzine van 6 jaar oud. Ik hoop dat die het nog minstens een jaar of 5 uit houdt, want pas dan verwacht ik dat er een EV is die niet te groot is en ook geen 50k kost... als we dan nog een tweede auto nodig hebben.
            Als die morgen bij wijze van spreken total loss is, dan zou ik eens kijken naar een Zoe of Fiat 500e, maar anders komt er toch een benzine in de plaats.

            Dus ja, ik ben momenteel geen EV aan het kopen, maar ik wil toch vermijden om nu binnen korte termijn een ICE te kopen.

            Comment


            • Had ik de eqe niet kunnen leasen, zou er - welliswaar een beetje later, denk NU na de prijsdaling lol - partikulier een model 3 zijn gekomen….na de 500e wist ik dat het fijner en cheaper rijden was


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

              Comment


              • De BYD Dolphin is een elektrische hatchback waar de Volkswagen ID3 en MG 4 slecht van slapen. Hij heeft namelijk een vanafprijs van minder dan €30.000.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                  Ja en nee...

                  We hebben hier ook nog een privé auto, dat is een Polo op benzine van 6 jaar oud. Ik hoop dat die het nog minstens een jaar of 5 uit houdt, want pas dan verwacht ik dat er een EV is die niet te groot is en ook geen 50k kost... als we dan nog een tweede auto nodig hebben.
                  Als die morgen bij wijze van spreken total loss is, dan zou ik eens kijken naar een Zoe of Fiat 500e, maar anders komt er toch een benzine in de plaats.

                  Dus ja, ik ben momenteel geen EV aan het kopen, maar ik wil toch vermijden om nu binnen korte termijn een ICE te kopen.
                  100% goed over nagedacht. Ik zou ook geen ice meer kopen… met het verschil dat ik ook geen ev zal kopen . Het is mij beiden de investering niet meer waard, en de perspectieven voor de toekomst te onzeker. Ik zei het al: als je als particulier een goede wagen hebt: mee doorrijden. Persoonlijk hebben wij een quasi onverslijtbare ice wagen, met momenteel 127k kilometers, in bijna nieuwstaat. We hebben ons gezin bewust in een situatie gebracht waar we bijna geen wagen meer nodig hebben, ik gok op 2-3000km/per jaar (hobbywagen kilometers niet meegerekend). We komen van 12-15K per jaar. Eindelijk van dat saaie woon-werkverkeer af, rust en frustratieloos naar het werk. De overheid zal aan ons niet veel meer verdienen, integendeel
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                    We hebben ons gezin bewust in een situatie gebracht waar we bijna geen wagen meer nodig hebben, ik gok op 2-3000km/per jaar (hobbywagen kilometers niet meegerekend). We komen van 12-15K per jaar. Eindelijk van dat saaie woon-werkverkeer af, rust en frustratieloos naar het werk. De overheid zal aan ons niet veel meer verdienen, integendeel
                    dag auto-wegpest-beleid van Watteeuw heeft dus gewerkt zie ik

                    Comment


                    • ….de opritten-saga

                      Overal ten lande kent iedereen wel voorbeelden van 2-vakswegen die om de doorstroming en de snelheid te verlagen veranderd zijn in 1 vakswegen en het 2de vak gearceerd, mss kunnen ze beginnen het 2de baanvak te veranderen in groenstroken, dat gaat heel wat extra waterdoorlaatbaar gebied geven


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                      Comment


                      • Voor een oprit heb je een vergunning nodig. Maar sommigen denken dat ze boven de wet staan…

                        Comment


                        • Als je een vergunning hebt vloeit het hemelwater plotsklaps in de bodem


                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                          Comment


                          • je kraamt wartaal uit. Als je een vergunning hebt voor 1 oprit, waarom zou die dan plots breed genoeg moeten zijn voor twee auto's?

                            enfin, 't is niet enkel kortzichtige dogmatische watteeuw die mensen uit de auto en op de fiets wil krijgen... https://nos.nl/artikel/2479826-werkn...s-steeds-hoger

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              Als je een vergunning hebt vloeit het hemelwater plotsklaps in de bodem


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
                              Hemelwater afvoer/infiltratie is wel een onderdeel van de vergunning. Er zijn natuurlijk ook gewoon genoeg waterdoorlatende manieren om een oprit aan te leggen ...

                              Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

                              Comment


                              • Als 1 buur een vergunning krijgt voor carport/dubbeloprit…gelijk heel dezelfde kadadteriele wijk, vereenvoudiging om torenhoog overheidsbeslag te drukken is een erg geapprecieerde bonus


                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                                Comment


                                • en parkeerplaatsen op straat zijn niet meer van belang dan? waarom zou iemand een dubbele oprit moeten hebben tot aan de straat? maak uw oprit lang genoeg, zodat ge met de ene auto langs de andere kunt passeren...

                                  Comment


                                  • zelfde verhaal...1 wijk...zelfde regels

                                    Comment


                                    • tja regelitis, maar wat heeft dat in feite te maken met de essentie van deze zaak? als mensen tegen hun vergunning in de oprit te breed maken, dan mag de gemeente deze toch weer smaller maken? ge kunt toch niet a priori veronderstellen dat elk huis een dubbele oprit moet krijgen, hoeveel publieke parkeerplaatsen gooi je dan niet weg...

                                      misschien zijn die vergunningen in zekere zin wat administratieve rompslomp, maar geldt dat niet voor alles? wat komt er allemaal niet bij kijken als ge een huis koopt?
                                      tegenwoordig, wilt ge uw moto verkopen dan moet ge er mee naar de keuring, die doen een korte visuele inspectie en testen uw remmen en uw lichten, en rekenen dan 53 euro aan... voor 10 minuten werk :/

                                      Comment


                                      • idd regelitis op alle vlakken...was nog een - voor mij - schitterende mop

                                        de wereld verandert...

                                        china: wij leveren de hardware
                                        usa: wij leveren de software
                                        eu: wij maken de regeltjes

                                        je geeft gewoon de toestemming voor dubbele oprit of niet, mensen vullen het zelf in...het openbreken kadert in regendoorlaatbaarheid...daarom ook mijn post over de gearceerde dubbelbaanvakswegen, waar ettelijke km² kunnen gewonnen worden

                                        Comment


                                        • het is inderdaad een mop.

                                          alsof er in china geen regeltjes zijn, da's verdekke een dictatuur.

                                          en in zekere zin, kijk ik enorm hard op naar nederland. je komt daar een willekeurig dorp binnen, er is vaak een autovrij plein in het centrum vol met gezellige terrasjes. brede fietspaden, alles toegankelijk met rolstoel...alle huizen zien er dan wel ongeveer hetzelfde uit, zelfs de overheid bepaalt wanneer en in welke kleur de ramen en deuren geschilderd moeten worden... en buiten de steden en dorpen veel ruimte voor groen.
                                          maar ik vind het beter dan hier waar iedereen zijn goesting doet, allemaal lintbebouwing en verkavelingen tussen de dorpen in, ten koste van het algemeen belang...
                                          en hun belastingen zijn lager, en de staatsschuld bedraagt maar de helft van de onze..

                                          wel moeten de regels duidelijk zijn, zodat iedereen ze kan begrijpen en men er mekaar op kan aanspreken, en niet zo'n kluwen als hier , waar een kat zijn jongen niet meer in terug vindt en je altijd wel ergens een achterpoortje vindt.

                                          efkes opgezocht ivm die brede opritten, kom op bouwinfo forum terecht... de teneur is van 'het mag eigenlijk niet maar als niemand klaagt doen we het toch gewoon want de buren doen het ook dus die gaan ons al niet aanklagen' https://www.bouwinfo.be/bouwforum/th...unning.230452/

                                          als het dan bv. gaat over een laadkabel voor je EV op het trottoir, hier bij ons zijn daar nog altijd geen regels over. In nederland wel:

                                          Je kunt niet altijd je elektrische auto op een eigen oprit laden. Maar mag je een laadkabel over de stoep leggen als je dat niet hebt?


                                          situatie in Belgie:



                                          zo moeilijk is het toch niet? gewoon overnemen van nederland en klaar.

                                          ik kan echter wel begrijpen, dat als je heel uw leven in Belgie woont, je op de duur over zowat alles cynisch wordt...
                                          Last edited by sunking; 22/06/2023, 13:27.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X