Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

De samenvatting van een misplaatst moreel superioriteitsgevoel: ze snappen het domweg niet

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    dat sommigen blijkbaar niet gehinderd worden door enige kennis van zaken, maakt dat diegenen die er meer vanaf weten, wegens studie, interesse, ervaring of wat dan ook, dan zogezegd moreel verheven superieure blaaskaken?

Comment

• Jij gaat ervan uit dat ze een ongeinformeerde, ongeschoolde bende zijn….dat is misplaatst

Comment

Jij gaat ervan uit dat ze een ongeinformeerde, ongeschoolde bende zijn….dat is misplaatst

ik zeg "sommigen", jij zegt "ze", wie bedoel je nu eigenlijk?
        er zijn gewoon eenmaal mensen die alles aannemen wat populist X of Y zegt, zelfs al zijn het aantoonbare leugens, met soms kwalijke gevolgen.
        Voorbeelden genoeg in de geschiedenis...

Comment

• Ik rij nu 3 maanden met mijn EV, en heb net mijn eerste langere trip achter de rug.
          Gisteren 600km naar Stuttgart, deze morgen terug.

Ik heb 2 keer een Supercharger gebruikt, en 2 keer Ionity.
          Dat gaat allemaal zeer makkelijk, snel en probleemloos.

De heenrit telkens aangekomen bij een lader met 10+ plus, vandaag de eerste keer met 7% de tweede keer met 3%.
          De taktiek in Duitsland is eigenlijk : laden tot de auto aangeeft dat ik met 15% ga aankomen bij de volgende lader, en dan als er plaats is goed doorduwen tot dat percentage zakt onder de 5%, dan ga ik terug naar 120-130.
          Lukt prima, alleen lijken nu ook de duitsers met diesels en benzine auto's eerder 110-120 te rijden dan sneller.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

ik zeg "sommigen", jij zegt "ze", wie bedoel je nu eigenlijk?
            er zijn gewoon eenmaal mensen die alles aannemen wat populist X of Y zegt, zelfs al zijn het aantoonbare leugens, met soms kwalijke gevolgen.
            Voorbeelden genoeg in de geschiedenis...
            Wie bedoel jij eigenlijk als populist?

Comment

• open deur intrappen

Comment

open deur intrappen
                En water is nat. Die gast zegt eigenlijk niks nieuw, alleen voegt hij er wat fake suspens aan toe ...

Je mag blijkbaar ook niet de positieve punten van een product aanhalen omdat het product ook negatieve kanten heeft ...

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

• YT blijft entertainment ook gewoon

hij had een hoop shit met zijn id4

Comment

YT blijft entertainment ook gewoon

hij had een hoop shit met zijn id4
                    Je kan je perfect informeren via YT net zoals andere media, maar je moet wel bewust omgaan met je bronnen. Daarom is het grappig dat hij het voorbeeld van de Honda E aanhaalt, want daar heb ik uren YT over gekeken en ik wist perfect waar ik aan begon. Kijk wat Duits, Engels en Nederlands materiaal en je zal een mooi beeld krijgen van een wagen.

Die gast heb ik na de vele uren die ik al YT over wagens gekeken heb nog nooit gezien. Wanneer hij dan ook nog de "grote" namen laat opdraven in zijn filmpje hoeft het voor mij al niet meer, dat is pure jaloezie. Als hij echt een "probleem" wou aankaarten had hij daar geen beelden van concurrenten moeten insteken.

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                        Je kan je perfect informeren via YT net zoals andere media, maar je moet wel bewust omgaan met je bronnen. Daarom is het grappig dat hij het voorbeeld van de Honda E aanhaalt, want daar heb ik uren YT over gekeken en ik wist perfect waar ik aan begon. Kijk wat Duits, Engels en Nederlands materiaal en je zal een mooi beeld krijgen van een wagen.

Die gast heb ik na de vele uren die ik al YT over wagens gekeken heb nog nooit gezien. Wanneer hij dan ook nog de "grote" namen laat opdraven in zijn filmpje hoeft het voor mij al niet meer, dat is pure jaloezie. Als hij echt een "probleem" wou aankaarten had hij daar geen beelden van concurrenten moeten insteken.

die gast is idd een tafelspringer eerste klas.
                        al klopt het wel dat die journalisten serieus gepamperd worden door de constructeurs en ze het rooskleuriger laten uitschijnen dan het is.
                        mat watson van carwow vind ik nog wel OK.
                        En bjorn nyland, als het over EV's gaat

Comment

• edit.
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• VOLKSWAGEN SCHROEFT EV-PRODUCTIE TERUG: 'VRAAG VALT TEGEN'

30 PROCENT ONDER VERWACHTING

​De afgelopen paar jaar kon de autoproductie de vraag amper bijbenen, onder meer vanwege het chiptekort, maar nu komen er andere geluiden uit Duitsland. Volkswagen schroeft de productie in Emden terug, volgens de baas van de lokale ondernemingsraad omdat de vraag naar de elektrische ID4 en ID7 tegenvalt.

De verkoop van nieuwe auto's trekt de laatste tijd weer aan, voor een belangrijk deel doordat de autoproductie weer op stoom komt. De lange wachttijden van de afgelopen jaren lijken op te lossen, want het chiptekort is goeddeels voorbij en de achterstallige productie wordt ingelopen. Positieve berichten dus, maar het is niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Volkswagen wordt namelijk zelf al met overcapacititeit geconfronteerd. De vraag blijft achter bij de productiecapaciteit in de fabriek in Emden, zo meldt de Nordwest Zeitung.

Voor de productie van de Volkswagens ID4 en de gloednieuwe ID7 wordt de late dienst in Emden de komende twee weken geschrapt, tot aan de zomervakantie. Die vakantie wordt ook nog eens met een week verlengd tot vier weken. De grootste klap is er voor 300 van de 1.500 uitzendkrachten; die hoeven namelijk per augustus ook niet meer op te komen dagen. Aan NDR laat de voorzitter van de ondernemingsraad weten dat de vraag behoorlijk achterblijft, tot wel 30 procent onder verwachting, dus dat er niets anders op zit. "We merken heel erg de terughoudendheid van de klanten op EV-gebied", zo verklaart hij. De lokale minister van Economische Zaken waarschuwt tegenover dat medium dat de hele auto-industrie op zijn hoede moet zijn voor teruglopende vraag naar vooral elektrische auto's.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Ik had ook al zoiets opgevangen.
                              Bestellingen komen zomaar ineens een half jaar vroeger binnen dan verwacht blijkbaar.

Comment

• De leaseklanten zijn stilaan op blijkbaar, ofwel wil niemand nog een 'VOLKS WAGEN' (What's in a name?)

Comment

• ID4 is duurder dan Model Y, en de reputatie over slechte software gaat hun voor.

Comment

• idd ze hebben nog veel huiswerk bij VW... wist wel dat tesla een technologische voorsprong had maar dit had ik ook niet zien aankomen.
                                    Maar stellantis lijkt het beter te doen... en renault ook.

in feite is VW stom geweest met een nieuw hardware platform te ontwikkelen en daar een goedkoop interieur in te proppen (traditioneel toch een belangrijk selling point bij hen), terwijl ze niet eens goede software hebben (waarvan de ontwikkeling absoluut niet te onderschatten valt).

Dan hadden ze beter verder geborduurd op de e-golf... en de e-up is in mijn ogen een prima wagentje! De huidige ID.x lijn is te duur voor wat het is.

een hyundai kona, kia e-niro, peugeot e-208.. zijn ook in feite conventionele wagens met een batterij. scheelt toch in ontwikkelkosten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                      idd ze hebben nog veel huiswerk bij VW... wist wel dat tesla een technologische voorsprong had maar dit had ik ook niet zien aankomen.
                                      Maar stellantis lijkt het beter te doen... en renault ook.

in feite is VW stom geweest met een nieuw hardware platform te ontwikkelen en daar een goedkoop interieur in te proppen (traditioneel toch een belangrijk selling point bij hen), terwijl ze niet eens goede software hebben (waarvan de ontwikkeling absoluut niet te onderschatten valt).

Dan hadden ze beter verder geborduurd op de e-golf... en de e-up is in mijn ogen een prima wagentje! De huidige ID.x lijn is te duur voor wat het is.

een hyundai kona, kia e-niro, peugeot e-208.. zijn ook in feite conventionele wagens met een batterij. scheelt toch in ontwikkelkosten.
                                      De Kona en Niro zijn vrij goed, de 208 is veel te duur voor wat het is.
                                      Stellantis moet nog aan een inhaaloperatie beginnen.

Bij VW denk ik dat ze met een facelift en betere software er wel zullen geraken als ze de kosten kunnen drukken.
                                      En als de beloofde id2 er echt komt voor 25k, dan zal die wel verkopen als het bereik rond de 300 km gaat zitten.

Comment

• Niet als de m2 beter blijkt
                                        Staat veel op’t spel

Nog maar 4 regeringen in de eu zijn linksgroen

Comment

Niet als de m2 beter blijkt
                                          Staat veel op’t spel

Nog maar 4 regeringen in de eu zijn linksgroen

Geen idee waarom je linksgroen er hoer bij sleurt.
                                          De investeringen in klassieke ICE auto’s zijn sowieso al gestopt.
                                          De afdelingen ‘dieselinjectoren en pompen’ bij Bosch en versnellingsbakken bij ZF lopen leeg. Er zijn geen nieuwe projecten meer.

Comment

Working...
                                          X