Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Wel meer als 1 en per jaarovergang een kleine 1000, maak me verder ook geen zorgen over brandveiligheid in normale omstandigheden


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

    Comment



    • Nieuwe dikke van collega


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

      Comment






      • zo'n kip shelter is wel een knap ding ...maar die prijs, pffft

        verbruik op vlakke wegen valt nog mee 8l/24kwh

        Comment





        • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

          Comment


          • k weet u bijna wonen denk ik

            Comment


            • exact 3km daarvandaan

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten


                terechte bezorgdheid, zelf geen idee onder welke omstandigheden ze gaan branden
                een europesche, aangepaste? ioniq



                sta, sinds lang nog eens 2 dagen naeen in de file, in de tunnels zodat ik kon zien wanneer ze oplichten...en als ik op de radar rij, gaan de remlichten van de eqe bij auto-regenereren/remmen ook helemaal niet aan - das wel geen noodstop, gewoon file-volgen...niet goed imo...pas als de auto tot stilstand komt gaan de stoplichten aan, wanneer het rempedaal niet wordt bediend

                hoe ervaren jullie dat? met welk merk?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                  een europesche, aangepaste? ioniq



                  sta, sinds lang nog eens 2 dagen naeen in de file, in de tunnels zodat ik kon zien wanneer ze oplichten...en als ik op de radar rij, gaan de remlichten van de eqe bij auto-regenereren/remmen ook helemaal niet aan - das wel geen noodstop, gewoon file-volgen...niet goed imo...pas als de auto tot stilstand komt gaan de stoplichten aan, wanneer het rempedaal niet wordt bediend

                  hoe ervaren jullie dat? met welk merk?
                  Mijn Honda zijn remlichten gaan wel aan bij afremmen op acc en bij one pedal rijen. Ik zie dat ook op mijn dashboard weergegeven wanneer de remlichten aan gaan

                  Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

                  Comment


                  • Ik heb me dit ook al vaak afgevraagd bij one pedal drive... zeker voer voor discussie idd.

                    Is dat bij Tesla ook niet het geval?
                    Die regen is toch echt wel fors te noemen.

                    Comment


                    • gewoon tesla's in het oog houden zou ik zeggen
                      bij een renault zoe lichten ze meteen op als je het gas lost. weet ik omdat een kennis achter mij reed en zich er aan stoorde.

                      Comment


                      • Megane: afhankelijk van hoe snel je het gaspedaal lost én de regeneratiestand:
                        Op de laagste stand gaat het remlicht pas aan bij het induwen van het rempedaal, er is dan ook weinig of geen afremmen bij gas los, bij de hoogste regeneratie gaat bij zeer lichtjes gas lossen de remlichten nog niet aan, bij volledig lossen uiteraard wel. In de tussenstand ligt het ergens tussen de twee in.
                        Is perfect te volgen op het dashboard. Ik veronderstel en hoop dat dit min of meer gelijkaardig is bij andere merken.

                        Comment


                        • Wel in Holland maar toch vergelijkbaar imo.

                          EEN KWART VAN HUIDIGE EV-RIJDERS GAAT TERUG NAAR HYBRIDE-AANDRIJVING

                          De elektrische auto is onder zakelijke rijders nog steeds hot, blijkt uit deze Lease Top 10. Van de nummer 1 , de Volvo XC40, koos 65% voor de


                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                            Wel in Holland maar toch vergelijkbaar imo.

                            EEN KWART VAN HUIDIGE EV-RIJDERS GAAT TERUG NAAR HYBRIDE-AANDRIJVING

                            De elektrische auto is onder zakelijke rijders nog steeds hot, blijkt uit deze Lease Top 10. Van de nummer 1 , de Volvo XC40, koos 65% voor de


                            Totaal niet vergelijkbaar heeft alles met hun bijtelling te maken?

                            Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                              Totaal niet vergelijkbaar heeft alles met hun bijtelling te maken?
                              Fiscaal misschien niet, maar er staan ook nog 3 andere redenen vermeld die ik hier bij leaserijders ook al gehoord heb.

                              1. Afbouwen van fiscale voordelen

                              De fiscale voordelen van de EV worden steeds meer afgebouwd totdat er in 2026 geen voordelen meer zijn. Nul-uitstoot of niet, er moet bijvoorbeeld dezelfde bijtelling betaald worden als voor een hybride variant.

                              2. Flexibiliteit

                              Een EV geeft de zakelijke rijder minder flexibiliteit in mobiliteit. Het hele land doorkruisen voor zakelijke afspraken of de auto privé meenemen op vakantie zonder te moeten laden blijkt ook een struikelblok te zijn.

                              3. Range anxiety

                              Hoewel de actieradius van EV’s beter wordt en het aantal laadstations toeneemt, kan het nog steeds een zorg zijn voor degenen die lange afstanden afleggen. Een brandstofauto biedt meer gemoedsrust omdat deze lange afstanden kan rijden.

                              4. Oplaadtijden

                              Tijd is geld, vooral in de zakelijke wereld, dus stilstaan word liever vermeden. Hoewel het opladen van EV’s steeds rapper gaat, is het tanken van brandstof nog steeds sneller.

                              Kortom, kostenoverwegingen, flexibiliteit, rijbereik en tijd zijn factoren die bijdragen aan de terugkeer van de huidige EV-rijders naar brandstofauto’s.


                              ​​
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • zijn punt 2, 3 en 4 niet hetzelfde?
                                en zijn die ook niet opgelost me een long range versie te kiezen en met de snelladers die als paddestoelen uit de grond rijzen?

                                eerlijk gezegd betwijfel ik of al die respondenten als opvolger werkelijk terug een ICE zouden gaan bestellen.
                                Er zal wel her en der nog een nissan leaf rijder van het eerste uur bij zitten...

                                Comment


                                • Niks mis met een Nissan Leaf

                                  Ik ken er toevallig ene en die had een mod S en een mod X en nu heeft hij zich geërgerd opnieuw een E-klasse aangeschaft.

                                  Een kwart, ik kan dat best geloven, zeker in Holland. Daar werkt dat bedrijfswagen systeem toch ook minder gul dan hier. Die auto's zijn daar voor mensen die vooral veel km maken voor hun job.
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                                    een europesche, aangepaste? ioniq



                                    sta, sinds lang nog eens 2 dagen naeen in de file, in de tunnels zodat ik kon zien wanneer ze oplichten...en als ik op de radar rij, gaan de remlichten van de eqe bij auto-regenereren/remmen ook helemaal niet aan - das wel geen noodstop, gewoon file-volgen...niet goed imo...pas als de auto tot stilstand komt gaan de stoplichten aan, wanneer het rempedaal niet wordt bediend

                                    hoe ervaren jullie dat? met welk merk?
                                    Hangt af van de snelheid en de stand van regenereren.
                                    In stand 5 gaan ze altijd aan.
                                    den borre


                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                    Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                      Totaal niet vergelijkbaar heeft alles met hun bijtelling te maken?

                                      Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
                                      Inderdaad. In 2019 was de bijtelling op een EV slechts 4%, en dat gaat nu terug naar 22%.
                                      Als de aankoopwaarde van de EV dan hoger is dan van een benzine... tja, dan weet je het wel.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                        Inderdaad. In 2019 was de bijtelling op een EV slechts 4%, en dat gaat nu terug naar 22%.
                                        Als de aankoopwaarde van de EV dan hoger is dan van een benzine... tja, dan weet je het wel.
                                        Nederlanders zijn ook veel rationeler in het kopen van auto's, zowel zakelijk als privé. Niet voor niets is de "citybug" daar de meest voorkomende auto. Het autonieuws deze week in Nederland was de nieuwe Kia Picanto, daar kijkt in België niemand naar.

                                        Met oldtimers en classics is dat daar ook een ding geweest. Terwijl hier die gunstige regelingen geen stormloop veroorzaken.

                                        Valt dus geen enkele parallel te trekken met België. Buiten dat als je een product met de "verkeerde" motivatie koopt je er dan ook niet aan verknocht bent wanneer die motivatie weg valt ...

                                        Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                          Nederlanders zijn ook veel rationeler in het kopen van auto's, zowel zakelijk als privé. Niet voor niets is de "citybug" daar de meest voorkomende auto. Het autonieuws deze week in Nederland was de nieuwe Kia Picanto, daar kijkt in België niemand naar.

                                          Met oldtimers en classics is dat daar ook een ding geweest. Terwijl hier die gunstige regelingen geen stormloop veroorzaken.

                                          Valt dus geen enkele parallel te trekken met België. Buiten dat als je een product met de "verkeerde" motivatie koopt je er dan ook niet aan verknocht bent wanneer die motivatie weg valt ...
                                          Omdat hier de nekken te dik zijn en de voordelen te groot waarschijnlijk, moest het allemaal uit eigen zak komen dan zouden ze er wel naar kijken

                                          En 'fiscaal' valt er geen enkele parallel te trekken, da's dan ook het enige dat klopt
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X