Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
sta, sinds lang nog eens 2 dagen naeen in de file, in de tunnels zodat ik kon zien wanneer ze oplichten...en als ik op de radar rij, gaan de remlichten van de eqe bij auto-regenereren/remmen ook helemaal niet aan - das wel geen noodstop, gewoon file-volgen...niet goed imo...pas als de auto tot stilstand komt gaan de stoplichten aan, wanneer het rempedaal niet wordt bediend
sta, sinds lang nog eens 2 dagen naeen in de file, in de tunnels zodat ik kon zien wanneer ze oplichten...en als ik op de radar rij, gaan de remlichten van de eqe bij auto-regenereren/remmen ook helemaal niet aan - das wel geen noodstop, gewoon file-volgen...niet goed imo...pas als de auto tot stilstand komt gaan de stoplichten aan, wanneer het rempedaal niet wordt bediend
hoe ervaren jullie dat? met welk merk?
Mijn Honda zijn remlichten gaan wel aan bij afremmen op acc en bij one pedal rijen. Ik zie dat ook op mijn dashboard weergegeven wanneer de remlichten aan gaan
gewoon tesla's in het oog houden zou ik zeggen
bij een renault zoe lichten ze meteen op als je het gas lost. weet ik omdat een kennis achter mij reed en zich er aan stoorde.
Megane: afhankelijk van hoe snel je het gaspedaal lost én de regeneratiestand:
Op de laagste stand gaat het remlicht pas aan bij het induwen van het rempedaal, er is dan ook weinig of geen afremmen bij gas los, bij de hoogste regeneratie gaat bij zeer lichtjes gas lossen de remlichten nog niet aan, bij volledig lossen uiteraard wel. In de tussenstand ligt het ergens tussen de twee in.
Is perfect te volgen op het dashboard. Ik veronderstel en hoop dat dit min of meer gelijkaardig is bij andere merken.
Totaal niet vergelijkbaar heeft alles met hun bijtelling te maken?
Fiscaal misschien niet, maar er staan ook nog 3 andere redenen vermeld die ik hier bij leaserijders ook al gehoord heb.
1. Afbouwen van fiscale voordelen
De fiscale voordelen van de EV worden steeds meer afgebouwd totdat er in 2026 geen voordelen meer zijn. Nul-uitstoot of niet, er moet bijvoorbeeld dezelfde bijtelling betaald worden als voor een hybride variant.
2. Flexibiliteit
Een EV geeft de zakelijke rijder minder flexibiliteit in mobiliteit. Het hele land doorkruisen voor zakelijke afspraken of de auto privé meenemen op vakantie zonder te moeten laden blijkt ook een struikelblok te zijn.
3. Range anxiety
Hoewel de actieradius van EV’s beter wordt en het aantal laadstations toeneemt, kan het nog steeds een zorg zijn voor degenen die lange afstanden afleggen. Een brandstofauto biedt meer gemoedsrust omdat deze lange afstanden kan rijden.
4. Oplaadtijden
Tijd is geld, vooral in de zakelijke wereld, dus stilstaan word liever vermeden. Hoewel het opladen van EV’s steeds rapper gaat, is het tanken van brandstof nog steeds sneller.
Kortom, kostenoverwegingen, flexibiliteit, rijbereik en tijd zijn factoren die bijdragen aan de terugkeer van de huidige EV-rijders naar brandstofauto’s.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
zijn punt 2, 3 en 4 niet hetzelfde?
en zijn die ook niet opgelost me een long range versie te kiezen en met de snelladers die als paddestoelen uit de grond rijzen?
eerlijk gezegd betwijfel ik of al die respondenten als opvolger werkelijk terug een ICE zouden gaan bestellen.
Er zal wel her en der nog een nissan leaf rijder van het eerste uur bij zitten...
Ik ken er toevallig ene en die had een mod S en een mod X en nu heeft hij zich geërgerd opnieuw een E-klasse aangeschaft.
Een kwart, ik kan dat best geloven, zeker in Holland. Daar werkt dat bedrijfswagen systeem toch ook minder gul dan hier. Die auto's zijn daar voor mensen die vooral veel km maken voor hun job.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
sta, sinds lang nog eens 2 dagen naeen in de file, in de tunnels zodat ik kon zien wanneer ze oplichten...en als ik op de radar rij, gaan de remlichten van de eqe bij auto-regenereren/remmen ook helemaal niet aan - das wel geen noodstop, gewoon file-volgen...niet goed imo...pas als de auto tot stilstand komt gaan de stoplichten aan, wanneer het rempedaal niet wordt bediend
hoe ervaren jullie dat? met welk merk?
Hangt af van de snelheid en de stand van regenereren.
In stand 5 gaan ze altijd aan.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Totaal niet vergelijkbaar heeft alles met hun bijtelling te maken?
Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
Inderdaad. In 2019 was de bijtelling op een EV slechts 4%, en dat gaat nu terug naar 22%.
Als de aankoopwaarde van de EV dan hoger is dan van een benzine... tja, dan weet je het wel.
Inderdaad. In 2019 was de bijtelling op een EV slechts 4%, en dat gaat nu terug naar 22%.
Als de aankoopwaarde van de EV dan hoger is dan van een benzine... tja, dan weet je het wel.
Nederlanders zijn ook veel rationeler in het kopen van auto's, zowel zakelijk als privé. Niet voor niets is de "citybug" daar de meest voorkomende auto. Het autonieuws deze week in Nederland was de nieuwe Kia Picanto, daar kijkt in België niemand naar.
Met oldtimers en classics is dat daar ook een ding geweest. Terwijl hier die gunstige regelingen geen stormloop veroorzaken.
Valt dus geen enkele parallel te trekken met België. Buiten dat als je een product met de "verkeerde" motivatie koopt je er dan ook niet aan verknocht bent wanneer die motivatie weg valt ...
Nederlanders zijn ook veel rationeler in het kopen van auto's, zowel zakelijk als privé. Niet voor niets is de "citybug" daar de meest voorkomende auto. Het autonieuws deze week in Nederland was de nieuwe Kia Picanto, daar kijkt in België niemand naar.
Met oldtimers en classics is dat daar ook een ding geweest. Terwijl hier die gunstige regelingen geen stormloop veroorzaken.
Valt dus geen enkele parallel te trekken met België. Buiten dat als je een product met de "verkeerde" motivatie koopt je er dan ook niet aan verknocht bent wanneer die motivatie weg valt ...
Omdat hier de nekken te dik zijn en de voordelen te groot waarschijnlijk, moest het allemaal uit eigen zak komen dan zouden ze er wel naar kijken
En 'fiscaal' valt er geen enkele parallel te trekken, da's dan ook het enige dat klopt
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment