Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Omdat hier de nekken te dik zijn en de voordelen te groot waarschijnlijk, moest het allemaal uit eigen zak komen dan zouden ze er wel naar kijken

En 'fiscaal' valt er geen enkele parallel te trekken, da's dan ook het enige dat klopt
    Klopt niet, wij geven procentueel meer van ons inkomen aan een auto, los van hoe hoog dat inkomen is.

Deels gestuurd door de overheid, maar ook particuliere kopers doen dat hier.

Gek dat je zo oordeelt over mensen, is jouw wagenpark dan zo bescheiden?

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• als ik hier naar de gemiddelde auto zie, dan zou ik al bijna besluiten dat belgen allemaal rijke mensen zijn, wat niet zo is (er zijn er genoeg die op 't eind van de maand bokes met choco eten).
      mochten wij in een land wonen met beter weer en mooie natuur, dan zouden mensen er andere vrijetijdsbestedingen op nahouden dan elk jaar naar het autosalon hollen en staan kwijlen op de nieuwste blingbling waarmee ze hun buurman willen imponeren en vervolgens mee in de file gaan staan op de E40 .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Klopt niet, wij geven procentueel meer van ons inkomen aan een auto, los van hoe hoog dat inkomen is.

Deels gestuurd door de overheid, maar ook particuliere kopers doen dat hier.

Gek dat je zo oordeelt over mensen, is jouw wagenpark dan zo bescheiden?
        Neen, maar wel zelf voor gespaard. Dacht wel dat je op de man ging spelen, doe gerust...

Ieder zijn mening hé, zeker over een systeem dat in België totaal uit de hand gelopen is. Verder stoort het mij gewoon dat sommigen, die blijkbaar geen gevoel met de realiteit meer hebben, dan ook nog eens laatdunkend doen over budgetmerken of goedkopere autotypes.

Van de andere kant hoog tijd dat wat tegengas gegeven wordt want het is hier stilaan het EV leasing forum geworden, het lijkt wel of er geen gewone auto's meer bestaan. Komt natuurlijk ook omdat de echte petrolheads andere oorden opgezocht hebben

Ooit zal iedereen moeten overschakelen naar EV's maar in afwachting zal er toch nog wat over gediscussieerd mogen worden imo

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• TESLA EN CHINESE AUTOFABRIKANTEN SLUITEN VREDE IN PRIJZENOORLOG

STRIJDBIJL BEGRAVEN

​Tesla en diverse Chinese autofabrikanten hebben de strijdbijl begraven. Ze zijn overeengekomen dat ze elkaar op eerlijke wijze beconcurreren en geen 'abnormaal' prijsbeleid voeren. Daarmee zijn de fikse prijsverlagingen op nieuwe elektrische auto's waarschijnlijk voorbij.

Tesla ontketende eind vorig jaar een heuse prijzenoorlog door forse prijsverlagingen op zijn modellen door te voeren. Dat merkte je ook in Nederland. Zo daalden de prijzen van de Model 3 en Model Y begin dit jaar met duizenden euro's. De Model 3 werd niet veel later nog voordeliger. Het gevolg? Diverse autobouwers volgden, wat vooral in China leidde tot fikse prijsverlagingen bij onder meer BYD. Reuters meldt dat Tesla en grote Chinese autofabrikanten de strijdbijl hebben begraven.

Tijdens de het China Auto Forum in Shanghai zijn Tesla, BYD en fabrikanten als Geely, Chery, Xpeng en Nio volgens Reuters overeengekomen om elkaar op eerlijke wijze te beconcurreren om zo te voorkomen dat er 'abnormaal prijzen' aan auto's worden gehangen. Dit luidt mogelijk een einde in voor de aanzienlijke prijsdalingen op elektrische auto's, in ieder geval in China.

Bron: Autoweek
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• dus prijsafspraken gemaakt?
            www.peugeotforum.be

Comment

• Eerste betalende beurt aan 52 cent…op de camping 50 cent en met dc minder verlies !

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• DUITSE ÉN FRANSE MERKEN SOMBER OVER TOEKOMST EN TESLA

VEEL ONZEKERHEID

​Uit zowel Duitse als Franse hoek klinken negatieve geluiden over de toekomst. De overeenkomst tussen de twee verder ongerelateerde gevallen: de concurrentie van Tesla is en blijft een groot probleem.

‘Duitse merken het somberst over de toekomst sinds 2008’, kopt Bloomberg. Die claim is het resultaat van een onderzoek dat de visie op de toekomst van de verschillende automerken meet en weergeeft in een puntenaantal, met min 56,9 punten, zo meldt Bloomberg, is dat puntenaantal nu 10,3 punten lager dan vorige maand. De claim over 2008 klopt nog niet helemaal, maar de algehele stemming in autoland is volgens Bloomberg wel hard op weg naar de mineurstemming die er kennelijk vlak voor de vorige grote crisis ook was. Toen stond het puntenaantal op 67,8.

Als reden voor die sombere blik dragen de automerken een heel scala aan onderwerpen aan. De grote onzekerheid naar aanleiding van de oorlog in Oekraïne speelt een rol, maar natuurlijk ook de moeite die de Duitsers toch wel hebben om de concurrentie op EV-gebied bij te houden. Bij die concurrentie wordt er dan vooral gekeken naar China, maar ook naar het nog immer oppermachtige Tesla. Eerder werd al duidelijk dat Volkswagen de EV-productie zelfs wat heeft teruggeschroefd, terwijl de Chinese gigant BYD het Duitse Volkswagen in China voor het eerst in 15 jaar van de troon stootte als populairste automerk aldaar. Dat doet pijn.

In Frankrijk komt de teleurstelling niet van alle merken, maar specifiek van Stellantis. De CEO van dat enorme bedrijf, Carlos Tavares, spreekt zijn ongenoegen uit over de manier waarop de Franse regering in mei de spreekwoordelijke rode loper uitrolde voor Tesla-CEO Elon Musk. Musk was toen op bezoek in Frankrijk en sprak daar onder meer met president Emmanuel Macron en minister van Financiën Bruno Le Maire. Dat doet volgens Bloomberg en Automotive News extra pijn, omdat Le Maire en Tavares zelf een heel wat minder warme band hebben. Le Maire vindt het niet leuk dat Stellantis er steeds vaker voor kiest om de productie van auto’s te verplaatsen naar landen waar dat voordeliger is, terwijl Tavares zegt dat dat noodzakelijk is om in deze dure, onzekere tijden geen onnodige risico’s te lopen.

Bron: Autoweek

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

In Parijs brandt er elke dag een auto, en dat al sinds jaren. Vergeet niet dat dit een stad is met 14 mio inwoners.

Ik denk trouwens dat er nogal een verschil is tussen een brand die extern begint, en een band die start bij het batterijpakket.
                  Zo snel vliegen die batterijen niet in brand

alle ev's die aangestraald werden toch maar in de waterbak, al lijkt het niet dat de batterijen op zich in de fik zijn gegaan
                  gaat toch een uitdaging worden...of je maakt parijs, bru etc autovrij...wacht even hm, is dat niet de bedoeling
                  Last edited by bobo; 12/07/2023, 03:56.

Comment

• Je verstaat de kunst van overdrijven nogal goed Bobo.

Wat wil je nu zeggen?
                    Ik vind het nu een zaligheid om bv naar Mechelen te gaan omdat de auto daar goed buitengehouden wordt, en dat is prima zo.
                    Antwerpen staat achter, en dat is niet aangenaam.

Comment

• den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• een ev-oldie ax met 15pk, boost tot 27pk...range 80km met 16kwh batterij, en dat volgt nog perfect en 'kan' op de autostrade...2cv had 24pk

Comment

• Ik weet wel niet of dit ook relevant is voor België.

Ik heb voortaan een eigen laadpaal die alleen met zonne-energie de testauto’s oplaadt

Comment

• tuurlijk is dat relevant, de laadpaal die hier komt heeft ook die mogelijkheid, sinds de terugdraaiende teller is afgeschaft kun je maar beter alles in de auto steken en zo weinig mogelijk op het net omdat je daar niet echt veel voor krijgt...dat is niet voor iedereen nodig als je tijdens de zonneuren niet thuis bent, maar in mijn shiftwerk-geval zou het lonend kunnen zijn, al betaal je er wel wat meer voor en wil ik het omslagpunt niet echt berekenen

Comment

• voor de rest van de wereld en als de machtwissel in de eu rond is?

Geely, Renault strike deal to develop gasoline engines, hybrid technology

https://www.reuters.com/business/aut...ss-2023-07-11/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                Ik zie ze vaker dan de id3 maar mijn beeld is misschien wat verstoord omdat ik dit leuke bakjes vind.

'15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  tuurlijk is dat relevant, de laadpaal die hier komt heeft ook die mogelijkheid, sinds de terugdraaiende teller is afgeschaft kun je maar beter alles in de auto steken en zo weinig mogelijk op het net omdat je daar niet echt veel voor krijgt...dat is niet voor iedereen nodig als je tijdens de zonneuren niet thuis bent, maar in mijn shiftwerk-geval zou het lonend kunnen zijn, al betaal je er wel wat meer voor en wil ik het omslagpunt niet echt berekenen
                                  Mijn toekomstige installatie zal naast auto's, lang leve thuiswerk, ook een paar andere zaken alleen laten werken als er zon is. Vrij standaard nu lijkt mij dit aan het worden. Al dan niet thuisbatterij in de totaaloplossing gaat van specifieke situaties afhangen. Het V2G verhaal is mij ook nog niet duidelijk of dat wel een goed idee is, mijn laadpaal kan het niet aan. Het aanbod is ook zeer beperkt qua laadpalen die het ondersteunen.

'15 Volvo XC60 D3

Comment

• las ergens €6000 voor een v2g paal

Comment

• Er is nog maar één aanbieder en de markt is nog niet wakker dus….

Comment

• Dit lijkt mij wel heel positief met het oog op de toekomst.

De studenten hebben een koelsysteem ontwikkeld waarmee koelvloeistof tussen de cellen door loopt. Hiermee wordt het batterijpakket beter gekoeld en kan sneller worden opgeladen.

Comment

• op die manier is de concurrentie met de ice compleet
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X