Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Begin van't normaliseren blackouts

Quote: “What’s more important: Keeping the lights on 24 hours a day, 365 days a year, or solving the climate crisis?”

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    Last edited by bobo; 21/07/2023, 18:10.

Comment

• De extra nox die sluiten kerncentrales be en de maakt is een minimale fractie wat project one van ineos gaat maken

Comment

• Nonkel ammedee op de camping
        Het gemiddelde ev ligt hoger als landelijk, op een waals eiland aan de westkust

Comment

• Chinese automerken verkopen hun elektrische auto's aan dumpingprijzen, en andere fabrikanten moeten volgen. De winsten van Tesla en Volkswagen lopen terug. Autojournalist Gert Verhoeven is verbaasd over dergelijke praktijken. Beluister hier het volledige gesprek van Business AM met Gert Verhoeven: In het nieuws: De winstmarge van Tesla loopt terug, van 25 naar 18 procent. De...

Id3 in china €17000, eu €46000

Comment

• 17k, dan gaan ze daar serieus verlies op draaien.
            productie van een ID3 duurt 3 keer zo lang als die van een model Y in de fabriek.
            En zal dan ook wel versie zijn met kleinste batterij (die hier niet te koop is).

Comment

• ELECTRIC vs PETROL vs PLUG-IN HYBRID CAR – which is REALLY cheaper??
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Cijfertjes eens onder de loep genomen. Lijkt er op dat een niro HEV wel zeer zuinig (4,9 l / 100 km) is en de elektrische veel verbruikt (20 kwh op snelweg, 23 in stad?).

Daar zit ik met de tesla wel dik onder. En laden aan 90 cent per kwh op de snelweg.. wow. Bij tesla kost dat minder dan de helft (eergisteren nog in nederland gesupercharged aan 0,36 euro, dat was piekuur tarief, tov 0,30 in de daluren).

Dus wat kost het elektrisch rijden dan feitelijk? als je voor +/- 35 cent kan laden en 17 kwh verbruikt, kom je aan 6 euro per 100 km. Verbruik je 23 kwh, zit je aan 8 euro. Laad je aan 90 cent per kwh, tja... neem u dan een voordeligere laadpas...

wil je benzine rijden, koop u dan een zuinige... mijn golfke 5 jaar geleden zat rond de 6 liter en was aanzienlijk goedkoper dan een EV dus dat zat nog wel goed (maarja, toen was het nog SUV op diesel dat de klok sloeg)

qua aandrijflijn wint een elektrische het wel van een downsize benzine.

Allez, maar weer iets bijgeleerd: een gewone hybride, dat is de heilige graal! (die ze bij toyota al 25 jaar hebben)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                  Cijfertjes eens onder de loep genomen. Lijkt er op dat een niro HEV wel zeer zuinig (4,9 l / 100 km) is en de elektrische veel verbruikt (20 kwh op snelweg, 23 in stad?).

Daar zit ik met de tesla wel dik onder. En laden aan 90 cent per kwh op de snelweg.. wow. Bij tesla kost dat minder dan de helft (eergisteren nog in nederland gesupercharged aan 0,36 euro, dat was piekuur tarief, tov 0,30 in de daluren).

Dus wat kost het elektrisch rijden dan feitelijk? als je voor +/- 35 cent kan laden en 17 kwh verbruikt, kom je aan 6 euro per 100 km. Verbruik je 23 kwh, zit je aan 8 euro. Laad je aan 90 cent per kwh, tja... neem u dan een voordeligere laadpas...

wil je benzine rijden, koop u dan een zuinige... mijn golfke 5 jaar geleden zat rond de 6 liter en was aanzienlijk goedkoper dan een EV dus dat zat nog wel goed (maarja, toen was het nog SUV op diesel dat de klok sloeg)

qua aandrijflijn wint een elektrische het wel van een downsize benzine.

Allez, maar weer iets bijgeleerd: een gewone hybride, dat is de heilige graal! (die ze bij toyota al 25 jaar hebben)
                  HEV is simpele technologie met een redelijk rendement. Mijn moeder heeft nu met de hare bijna 200k en dat is gewoon betrouwbaar en zuinig. Wij hebben nu al 4 jaar een kleine turbo benzine en dat is niet zuinig en minder betrouwbaar.

EV is eigenlijk ook simpele technologie maar alles naast de aandrijflijn bepaald de betrouwbaarheid.

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• de toyota en lexus hybrides waar ik mee proefgereden heb, misten rijplezier. wel vlot weg aan het stoplicht maar bij tussensprintjes geen directe respons en de motor begint te loeien.
                    het instant koppel en de stilte van EV is voor mij nog altijd een van de belangrijkste redenen waarom ik er mee rijd en een hybride niet eens overweeg.
                    Ne grotere benzinemotor is leuk maar zuipt er op los...

Comment

• Das liefde

Comment

• andere test van dezelfde 3 kia niro varianten: https://www.youtube.com/watch?v=a2op5F2IudI

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            https://www.telegraph.co.uk/news/202...eat-pumps-snp/

Ja, en??...

Comment

• 2. Leben für Oldtimer? E-Mustang aus 1968 im Test!
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• autoboot op noordzee in de fik

vuur naar alle waarschijnlijkheid veroorzaakt door brand elektrisch voertuig

da's al de tweede op korte tijd waarbij naast slachtoffers en de boten zelf, duizenden auto's verloren gaan

hoe het in de toekomst verder moet, is momenteel niet duidelijk. auto's staan vaak maar op een 10 cm's afstand van elkaar waardoor een uitslaande brand al niet meer onder controle te krijgen is. zelfs de reddingsboten voelden de immense hitte al vanop afstand... niet moeilijk te begrijpen dat er dan bemanningsleden waren die de sprong van 30 meter hoogte hebben gemaakt. da's bijna hetzelfde als op beton springen.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    autoboot op noordzee in de fik

vuur naar alle waarschijnlijkheid veroorzaakt door brand elektrisch voertuig

da's al de tweede op korte tijd waarbij naast slachtoffers en de boten zelf, duizenden auto's verloren gaan

hoe het in de toekomst verder moet, is momenteel niet duidelijk. auto's staan vaak maar op een 10 cm's afstand van elkaar waardoor een uitslaande brand al niet meer onder controle te krijgen is. zelfs de reddingsboten voelden de immense hitte al vanop afstand... niet moeilijk te begrijpen dat er dan bemanningsleden waren die de sprong van 30 meter hoogte hebben gemaakt. da's bijna hetzelfde als op beton springen.
                                    Een vrachtschip met bijna 3.000 auto's aan boord drijft brandend rond ten noorden van Ameland. Eén bemanningslid is omgekomen, de rest is van boord.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Er is veel speculatie over de oorzaak.

Van de NOS:
                                        Een woordvoerder van de Kustwacht zei eerder vandaag dat het vuur vermoedelijk is ontstaan in een van de elektrische auto's. Later op de avond zei de Kustwacht dat over de oorzaak nog niets bekend is.
                                        Wat we wel weten is dat er 25 EV's op staan, in een totaal van een paar duizend wagens. Wel gek dat boten met duizenden tesla's die wereldwijd verscheept worden nog nooit in de fik gevlogen zijn, en er van 25 elektrische europese EV's er mogelijk al één in brand schiet als ze nauwelijks de haven uit zijn... en ICE's durven ook al wel eens spontaan in de fik vliegen..

Wat vast staat, is dat het niet slim is om zo dicht langs de waddeneilanden te varen. Alles wat op zee gebeurt, is een risico. Ik ben deepwater horizon ook nog niet vergeten...
                                        Last edited by sunking; 27/07/2023, 14:19.

Comment

• Mogelijk, ik heb enkel Flappy zijn quote aangevuld met wat er in de pers stond. Oorzaak zal zeker afwachten worden.

Comment

Working...
                                          X