Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ik vraag mij af waarom ze zoveel auto's per schip transporteren en ze dan ook nog eens op 15 cm van elkaar zetten. fabrieken staan overal ter wereld.. maar blijkbaar is het interessanter om X3'en in de VS te produceren en 70% daarvan op de boot te zetten (om maar een voorbeeld te noemen).
    Last edited by sunking; 27/07/2023, 14:33.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
      ik vraag mij af waarom ze zoveel auto's per schip transporteren en ze dan ook nog eens op 15 cm van elkaar zetten. fabrieken staan overal ter wereld.. maar blijkbaar is het interessanter om X3'en in de VS te produceren en 70% daarvan op de boot te zetten (om maar een voorbeeld te noemen).
      Transport per schip is goedkoop, en als je ziet hoe veel modellen BMW, Merc en VAG hebben, dan wil je het aantal modellen per fabriek beperken om de productiviteit hoog te houden.
      Kijk naar Tesla, 1-2 modellen per fabriek, en 1/3 van het aantal werkuren van een gemiddelde VW.

      Comment


      • Ook veelzeggend:



        En ivm brandende auto's. Daarstraks op de terugweg van Mönchengladbach 45 minuten in de file gestaan omwille van een brandende auto. Leek op een BMW X5, dus bij mijn weten geen EV.
        Wat bewijst die anecdote nu?

        Comment


        • behalve tesla verdient er géén één constructeur iets aan ev's...er staat nog wel wat op til in die sector...en die trekt een hele keten mee
          china zal er beter van worden, maar...

          The U.S. Coast Guard is warning the shipping industry of the extreme risk of loading electric vehicles (EV) with damaged Lithium-Ion onto commercial vessels. Marine Safety Alert 01-23, issued last...


          naar de eu kunnen ze wel over de ijzeren zijderoute

          Comment


          • Elektrische auto's hebben geen grotere batterijen, maar efficiëntere motoren nodig

            De EcoBest 2023 Challenge is een onafhankelijke test van het echte verbruik van elektrische auto's voor de massamarkt. En dat levert interessante inzichten op.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • tesla doet het opnieuw zeer goed, maar grootste verlies bij het laden zelf

              aiways doet het uitstekend
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                tesla doet het opnieuw zeer goed, maar grootste verlies bij het laden zelf

                aiways doet het uitstekend
                En de laadsnelheid van de Ioniq6 is indrukwekkend. 100km in minder dan 5 minuten.

                Wat me tegenvalt is dat de Polestar nog steeds zo inefficient is. Ik dacht dat die beter geworden was na de update.

                Comment





                • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                  Comment


                  • den borre


                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                    Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                    Comment


                    • door de EV en WP tegen 2035 60% extra electriciteit nodig



                      op het moment de vraag gaat boomen, volgens guterres het era van global boiling is ingegaan, co² vrije nucleair supprimeren?
                      degrowth is het doel

                      Comment



                      • Wist wel dat het ging….maar bevestiging is wel zo fijn


                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                        Comment


                        • Deze revolutionaire oplossing voorkomt batterijbrand bij elektrische auto’s

                          Het Britse bedrijf Metis Engineering heeft een systeem ontwikkeld dat batterijopwarming helpt detecteren en brand voorkomen. Het belooft ook van grote toegevoegde waarde te zijn voor tweedehands-EV’s.

                          Batterijbrand. Het is een fenomeen dat regelmatig optreedt en zo goed als altijd de krantenkoppen haalt. Het ondermijnt de geloofwaardigheid van elektrische auto’s als duurzame en veilige oplossing, om het nog zacht uit te drukken. Het is dus in het belang van de autoconstructeurs dat ze systemen ontwikkelen die zelfontbranding bij accu’s tegengaan.

                          Metis Engineering uit Bristol, Wales reikt hen een helpende hand met Cell Guard. In tegenstelling tot de huidige batterijbewakingssystemen (BMS, battery management systems) kan de Britse oplossing veel meer dan enkel de batterijspanning en -temperatuur van lithium-ionaccu's meten. Een belangrijke parameter die Cell Guard monitort, is celontluchting, een van de belangrijkste tekenen van ernstige batterijstoringen, die kunnen leiden tot een thermisch lek en uiteindelijk tot brand.

                          Meten is weten

                          Daarnaast houdt het systeem ook talrijke omgevingsparameters in de gaten die nodig zijn voor een optimale werking van de batterijcellen, zoals drukvariatie en potentiaalverschil, maar ook de vochtigheidsgraad en het dauwpunt van de omgevingslucht, lees: het punt waarop condensatie ontstaat die kortsluiting in het systeem kan veroorzaken. Er is ook een versnellingsmeter voorzien die schokken tot 24 g kan registreren.

                          De gegevens worden naar de centrale regeleenheid gestuurd, die ze vergelijkt met de gegevens die door de andere sensoren zijn verzameld, zoals temperatuur- en drukpieken. Als er abnormale waarden worden vastgesteld, verschijnt er een waarschuwing. Indien dat nodig blijkt, kan de regeleenheid het circuit onderbreken om de accu de kans te geven af te koelen.

                          Batterijgezondheid

                          Cell Guard kan ook van grote toegevoegde waarde zijn voor tweedehands-EV’s. Het geeft immers belangrijke informatie over de gezondheid van de batterij. Een accupakket omvat duizenden cellen en naarmate deze verouderen, neemt de kans op defecten toe. De BMS die momenteel gebruikt worden, hebben hun beperkingen. Zo kan het zijn dat de temperatuursensoren slechts een deel van de cellen monitoren, zodat de kans bestaat dat een defect veel te laat opgemerkt wordt.

                          Om de veiligheid te vergroten en de goede werking van het belangrijkste (en duurste) element van elektrische voertuigen te vrijwaren is het daarom belangrijk dat fabrikanten steeds complexere bewakingssystemen zoals deze gaan gebruiken.

                          Bron: autonieuws.be
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                            Wist wel dat het ging….maar bevestiging is wel zo fijn


                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
                            Tesla app gedownload?

                            Comment


                            • Ja, kredietkaart koppelen….inpluggen….ladernummer selecteren en klaar….prijzen bij de goedkoopste op de markt zonder abbo

                              En ze staan ook in mbux

                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                              Comment


                              • Fluvius kwam gisteren digimeter elec placeren….maar door type smeltzekering de eerste jaren nog niet mogelijk

                                Das goed en niet goed, loop de subsidies voor thuisbatterij en zp mis, maar de terudraaiende meter blijft behouden en geen capaciteitstarief

                                De batterij was dan eigenlijk een overbodige en dure kost, maar mijn groen hart is het doekje voor het financieel bloeden

                                Net telefoon dat ze morgen thuislader eindelijk komen plaatsen, komt mooi samen !


                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                                Comment



                                • Even met de chauffeur klapke gedaan….superbus, doet makkelijk zijn dienst (geen volledige dag)….maar de spiegels zijn op sommige momenten, oa zonnestand, gewoon onbruikbaar…wat als buschauffeur - contenu manoeuvreren in stadse omgeving - niet ideaal is….al erkent hij wel dat het kruisen andere bussen of vrachtwagens in steeds meer versmalde straten, een stukje makkelijker is





                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                                  Comment


                                  • Compacte elektrische modellen van de Volkswagen Group zoals de Volkswagen ID2 en Cupra Raval krijgen accupakketten van Hyundai.
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • zag juist een vlog waar vw op ev gebied zelfs geen platformen meer gaat ontwerpen, maar alles chinees gaat inkopen met eigen koetswerk

                                      Comment


                                      • L'Allemagne est officiellement sortie du nucléaire en avril dernier. Une initiative actée par la tripartite gouvernementale actuelle (SDP-GRÜNEN-FDP) mais


                                        hopelijk voor de duitse en onze economie krijgt soder zijn zin en trekken de grunen hun staart in

                                        Comment


                                        • snelladen is niet de gezondste manier van laden voor je batterij...maar als je gaat ac laden...is laden aan laag vermogen steeds beter dan aan de max van - in mijn geval - 11kw?

                                          heb geen last van captar, en hoe sneller, hoe minder verliezen...maar ik wil mijn (lease)-batterij ook wel sparen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X