Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • De Belgische stroomproductie stootte het afgelopen halfjaar 13 procent meer CO2 uit dan in dezelfde periode vorig jaar. Oorzaak: de sluiting van de kernreactoren Doel 3 en Tihange 2. Dat schrijft ‘De Standaard’ vandaag op basis van een onderzoek van de UGent.


    Comment


    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Before Tesla... 1960s/70s Electric Cars (EVs Part 1)
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Before Tesla... 1980s Electric Cars (EVs Part 2)
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • de afgebrande autoboot wordt uitgeladen:



            toch nog 1000 auto's die misschien te redden zijn
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • Dit vind ik toch zo'n leuk kanaal

              Electric VW Syncro build - YouTube

              The ultimate electric camper - YouTube

              Gast kan de technische in's en outs ook altijd heel goed uitleggen, vind ik.

              Comment


              • 'MG STREEFT TESLA VOORBIJ IN EUROPA'

                NET EVEN WAT GROTER

                ​De Tesla Model Y mag dan één van de best verkochte elektrische auto's in Europa zijn, dat betekent niet dat Tesla bovenaan staat in de verkopen bij de puur elektrische merken. MG ging er afgelopen maand voorbij.


                MG is niet alleen het best verkopende Chinese automerk in Europa, het was afgelopen maand zelfs het populairste merk dat enkel elektrische auto's verkocht. Tesla zit hier doorgaans op de troon, maar moest in juli MG voor zich dulden. Dat blijkt uit voorlopige cijfers van Dataforce, ingezien door Autonews.

                Vorige maand verkocht MG in Europa 15.991 auto's, tegenover 15.130 van Tesla. Het zal je niet verbazen, maar de MG 4 Electric is de grote aanjager van dat succes. Vergeleken met vorig jaar juli verkocht MG maar liefst dik 10.000 auto's meer, waarvan grofweg 5.000 MG's 4 Electric.

                In Nederland komt de verkoop van de MG 4 inmiddels flink op stoom. Er zijn er dit jaar al 1.200 exemplaren van verkocht in ons land. Tesla is als merk hier nog altijd veel groter dan MG. Tesla kwam in juli met 757 verkochte auto's op de 13e plaats in de verkoopstatistieken uit, MG eindigde met 203 stuks op plaats 26.

                Bron: Autoweek

                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • in duitsland al een paar gezien en de auto is een pak groter dan je op de foto's zou vermoeden. Oogt niet als een instapmodel van mg.
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • ik kom ze hier ook al geregeld tegen, lijkt me prijs/kwaliteit dik ok

                    Comment


                    • Vanaf 32k €. Zijn er niet veel die beter doen in België. Maja, is dan ook geen 'premijoem'
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Auto’s hacken is een techniek die steeds vaker voorkomt, bijvoorbeeld voor diefstal. Ook elektrische auto’s worden getroffen, omdat ze meer elektronica en software gebruiken. Minder bekend is dat ook laadpunten een toegangspoort kunnen zijn voor hackers.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                          Dit vind ik toch zo'n leuk kanaal

                          Electric VW Syncro build - YouTube

                          The ultimate electric camper - YouTube

                          Gast kan de technische in's en outs ook altijd heel goed uitleggen, vind ik.
                          Zo'n typisch wat hooliganachtige britse lad op eerste zicht, maar wat hij realiseert, amai


                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                          Comment


                          • Traction control simpel uitgelegd ook.

                            Testarossa to Teslarossa - Part 8 - YouTube

                            Hij heeft ook zo'n mooi filmpje over battery degradation, maar dat vond ik even niet terug.

                            Los daarvan, de man die zijn Testarossa V12 inruilt voor een electro motor, die heeft er toch ook wel eentje los IMO... of je moet er al 3 hebben natuurlijk

                            Comment


                            • **UPDATE Laadpas blijft nodig voor "tragere" laadpalen** Het Europese Parlement heeft enkele nieuwe regels opgelegd die er voor moeten zorgen dat de transitie naar elektrische rijden weer een stukje vlotter gaat. Zo moeten er tegen eind 2026 fors meer laadstations bij langs de snelweg, moet betalen aan een laadpaal mogelijk zijn met je bankkaart én moeten de laadprijzen duidelijk geafficheerd worden. Eindelijk.
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Op de IAA in München begin september presenteert het Duitse bedrijf Deep-Drive een nieuwe elektrische motor. En die zou zomaar een grote doorbraak kunnen betekenen in de aandrijftech voor e-auto’s. Deep-Drive’s radiaalstroommotor met dubbele rotor is lichter, spaarzamer en vooral goedkoper dan de huidige e-motoren.
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Toch wel straf dat nu ineens al die technologische EV oplossingen wél mogelijk blijken, terwijl er daarvoor maar amper aandacht voor was.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                    Toch wel straf dat nu ineens al die technologische EV oplossingen wél mogelijk blijken, terwijl er daarvoor maar amper aandacht voor was.
                                    Dat is niet onlogisch.

                                    Een heleboel innovatie rond de brandstofmotor zijn ook van de laatste decennia, terwijl de brandstofmotor meer dan 100 jaar oud is. .
                                    Denk aan directe injectie bij benzine en dieselmotoren, dat is niet zo oud hé.

                                    Electromotoren bestaan natuurlijk ook al héél lang, maar het belang van én licht, én compact én efficient te zijn is er pas gekomen bij de electrische auto.
                                    En nu zijn er een pak meer bedrijven en dus mensen mee bezig om die laatste procenten efficientie en gewichtswinst te gaan zoeken.
                                    Daar komt altijd wel wat uit.

                                    Comment


                                    • dat gecombineerd ivm met de CATL batterijen die in 10 minuten 400 km range kunnen bijladen...
                                      of nee wacht: met 20% efficiëntere motoren 480 km aan range.

                                      eigenlijk wil dat zeggen dat voor stadswagens een batterij van 20-30 kwh zal volstaan in de toekomst.
                                      dus pakweg 5000 euro voor de batterij en 1000 voor de motor... combineer dat met de efficiënte productietechnieken van Tesla (10 uur voor een model Y versus 30 uur voor een ID.3) en wellicht ook andere merken..
                                      wat kost de wagen dan in zijn geheel?

                                      Comment


                                      • 20-30kWh lijkt me toch wat klein.
                                        Zal eerder 40kWh worden, en ja ik hoop samen met jou dat de prijzen voor een stadsauto wat kunnen zakken.

                                        Tesla is de transformatie van een premium auto naar een volume auto succesvol aan het doorvoeren.
                                        De Y is de middenklasse volumeauto, en Cybertruck zal de volumeauto voor de rednecks worden, en we hebben nog een compacte auto nodig voor Europa die past tussen Polo en Golf, 208 en 308, Clio en Megane etc, en dat voor een prijs kort bij 20-25k.
                                        Dat zal Tesla nodig hebben om de ambitie waar te maken om 10 en 20mio auto's per jaar te bouwen ergens in 203X.

                                        Comment


                                        • bwa een VW e-up doet het vandaag al met 32 kwh en geraakt daarmee 200 km ver (verbruik rond de 14-15 kwh). het probleem is alleen dat hij niet kan snelladen... los dat op en je geraakt er overal mee.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X