Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ELEKTRISCHE WAGENS Lovers
Collapse
X
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Dit vind ik toch zo'n leuk kanaal
Electric VW Syncro build - YouTube
The ultimate electric camper - YouTube
Gast kan de technische in's en outs ook altijd heel goed uitleggen, vind ik.
Comment
-
'MG STREEFT TESLA VOORBIJ IN EUROPA'
NET EVEN WAT GROTER
De Tesla Model Y mag dan één van de best verkochte elektrische auto's in Europa zijn, dat betekent niet dat Tesla bovenaan staat in de verkopen bij de puur elektrische merken. MG ging er afgelopen maand voorbij.
MG is niet alleen het best verkopende Chinese automerk in Europa, het was afgelopen maand zelfs het populairste merk dat enkel elektrische auto's verkocht. Tesla zit hier doorgaans op de troon, maar moest in juli MG voor zich dulden. Dat blijkt uit voorlopige cijfers van Dataforce, ingezien door Autonews.
Vorige maand verkocht MG in Europa 15.991 auto's, tegenover 15.130 van Tesla. Het zal je niet verbazen, maar de MG 4 Electric is de grote aanjager van dat succes. Vergeleken met vorig jaar juli verkocht MG maar liefst dik 10.000 auto's meer, waarvan grofweg 5.000 MG's 4 Electric.
In Nederland komt de verkoop van de MG 4 inmiddels flink op stoom. Er zijn er dit jaar al 1.200 exemplaren van verkocht in ons land. Tesla is als merk hier nog altijd veel groter dan MG. Tesla kwam in juli met 757 verkochte auto's op de 13e plaats in de verkoopstatistieken uit, MG eindigde met 203 stuks op plaats 26.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
in duitsland al een paar gezien en de auto is een pak groter dan je op de foto's zou vermoeden. Oogt niet als een instapmodel van mg.
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenDit vind ik toch zo'n leuk kanaal
Electric VW Syncro build - YouTube
The ultimate electric camper - YouTube
Gast kan de technische in's en outs ook altijd heel goed uitleggen, vind ik.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Comment
-
Traction control simpel uitgelegd ook.
Testarossa to Teslarossa - Part 8 - YouTube
Hij heeft ook zo'n mooi filmpje over battery degradation, maar dat vond ik even niet terug.
Los daarvan, de man die zijn Testarossa V12 inruilt voor een electro motor, die heeft er toch ook wel eentje los IMO... of je moet er al 3 hebben natuurlijk
Comment
-
**UPDATE Laadpas blijft nodig voor "tragere" laadpalen** Het Europese Parlement heeft enkele nieuwe regels opgelegd die er voor moeten zorgen dat de transitie naar elektrische rijden weer een stukje vlotter gaat. Zo moeten er tegen eind 2026 fors meer laadstations bij langs de snelweg, moet betalen aan een laadpaal mogelijk zijn met je bankkaart én moeten de laadprijzen duidelijk geafficheerd worden. Eindelijk.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Op de IAA in München begin september presenteert het Duitse bedrijf Deep-Drive een nieuwe elektrische motor. En die zou zomaar een grote doorbraak kunnen betekenen in de aandrijftech voor e-auto’s. Deep-Drive’s radiaalstroommotor met dubbele rotor is lichter, spaarzamer en vooral goedkoper dan de huidige e-motoren.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenToch wel straf dat nu ineens al die technologische EV oplossingen wél mogelijk blijken, terwijl er daarvoor maar amper aandacht voor was.
Een heleboel innovatie rond de brandstofmotor zijn ook van de laatste decennia, terwijl de brandstofmotor meer dan 100 jaar oud is. .
Denk aan directe injectie bij benzine en dieselmotoren, dat is niet zo oud hé.
Electromotoren bestaan natuurlijk ook al héél lang, maar het belang van én licht, én compact én efficient te zijn is er pas gekomen bij de electrische auto.
En nu zijn er een pak meer bedrijven en dus mensen mee bezig om die laatste procenten efficientie en gewichtswinst te gaan zoeken.
Daar komt altijd wel wat uit.
Comment
-
dat gecombineerd ivm met de CATL batterijen die in 10 minuten 400 km range kunnen bijladen...
of nee wacht: met 20% efficiëntere motoren 480 km aan range.
eigenlijk wil dat zeggen dat voor stadswagens een batterij van 20-30 kwh zal volstaan in de toekomst.
dus pakweg 5000 euro voor de batterij en 1000 voor de motor... combineer dat met de efficiënte productietechnieken van Tesla (10 uur voor een model Y versus 30 uur voor een ID.3) en wellicht ook andere merken..
wat kost de wagen dan in zijn geheel?
Comment
-
20-30kWh lijkt me toch wat klein.
Zal eerder 40kWh worden, en ja ik hoop samen met jou dat de prijzen voor een stadsauto wat kunnen zakken.
Tesla is de transformatie van een premium auto naar een volume auto succesvol aan het doorvoeren.
De Y is de middenklasse volumeauto, en Cybertruck zal de volumeauto voor de rednecks worden, en we hebben nog een compacte auto nodig voor Europa die past tussen Polo en Golf, 208 en 308, Clio en Megane etc, en dat voor een prijs kort bij 20-25k.
Dat zal Tesla nodig hebben om de ambitie waar te maken om 10 en 20mio auto's per jaar te bouwen ergens in 203X.
Comment
Comment