Oorspronkelijk geplaatst door sunking
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ELEKTRISCHE WAGENS Lovers
Collapse
X
-
met warmtepomp en een efficientere motor, zal je ook in de winter wel terug in de buurt van de 200 komen.
De huidige snellaadsnelheid is officieel 37 kw maar toen ik het probeerde bleef ik op 22 kw steken (wrs omdat de batterij koud was).
Als dat boven de 50 geraakt, kan hij al wel ingezet worden voor verdere reizen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Die 200 is in de winter 150. Met een beetje extra hoef je ook maar 1-2 keer per week te laden, en als er eens een langere trip moet gemaakt worden is het niet onmogelijk.
Ik gebruik de mijne "verkeerd", dus niet als stadswagen en die behoefte naar een grotere batterij is er totaal niet. Flexibiliteit lijkt mij vooral interessant, dus aanbod van kleine en grote batterijen in dezelfde wagen, laat de consument maar kiezen.
Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten20% is veel he, op een op zich al een heel efficiente motor, wielnaaf kan een deel efficientie helpen, ik hoop echt mee op zulke stap vooruit...maar het zou niet de eerste claim zijn om aandelen omhoog te praten
Comment
-
hoedanook krijg je op dit moment jan met de pet niet overtuigd van een 200/300km auto, tenzij bij mensen die al ev rijden...zeker voor 2de auto
...tenzij de eu-politiek weer op aan je vrijheden gaat zitten met een co2 budget of een belasting op het aantal kw's in je batt...en het zal wel zo'n weg gaan inslaan
Comment
-
tja wat is nu je argument? china stoot veel uit dus wij mogen dat ook?
en ja jan met de pet.. die zal er over enkele jaren wel achter zijn dat een EV van < 25k euro met een range van 200km wel volstaat voor de meeste gevallen, als het snelladen ook goed werkt. want tegen dan heeft zijn buurman er ook wel een of een kennis die er tevreden van is.. en dan kan het rap gaan.
prijzen moeten wel eerst nog wat zakken, da's duidelijk.
een peugeot e-308 van 43k gaat geen verkoopstopper worden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten...en de spring is de goedkoopste en zuinig, maar dan weer net niet genoeg voor vol aanzien...terwijl er vroeger duizenden 2cv en r4's rondreden
Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtentja wat is nu je argument? china stoot veel uit dus wij mogen dat ook?
..
Van de nieuwe auto’s zijn 35% BeV’s terwijl we hier nog maar op 20% zitten.
Ja, ze bouwen nog steenkoolcentrales, maar niemand installeert meer windmolens en Pv dan China zelf.
Het argument van onze populisten dat het allemaal niet uitmaakt, want China dit en dat klopt niet zoals vrijwel al hun argumenten.
Het gaat vooral traag in de VS, Biden probeert te versnellen na de desastreuze periode van Trump. Buiten Tesla staan de andere fabrikanten van auto’s gewoon nergens.
Maar ik blijf van het principe dat we allemaal voor onze eigen deur moeten vegen. En als de buur niet veegt is dat geen excuus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Het argument van onze populisten dat het allemaal niet uitmaakt, want China dit en dat klopt niet zoals vrijwel al hun argumenten.
Maar ik blijf van het principe dat we allemaal voor onze eigen deur moeten vegen. En als de buur niet veegt is dat geen excuus.
de co2 blijft een optelsom welk argument heb jij om het mijne van tafel te vegen eigenlijk?
lees jocar's bijdrage bij de te dure auto's...de politici verdienen een reality check...de werled voorgesteld bij de adverteerders en in de msm staat haaks op de realiteit van alle dagen...je kunt de bevolking niet dwingen de wereld van ds te volgen
of vinden jullie van wel dan? wat dat gaat het uiteindelijk worden...schaf verkiezingen af, als de uitslag dreigt tegen te vallen of installeer een hoger orgaan boven het parlement die toch die maatregelen doorvoert en waartegen niets meer in de pap te brokken valt
je mag je uitspreken
de werldwijde energieconsumtie en opwekking per bron, want electriciteit opwekken is 1 ding, dacht 7% van de totale behoefte, maar vind het niet (gelijk) terug
Last edited by bobo; 25/08/2023, 01:28.
Comment
-
ja het klopt dat het opstoken van fossiele brandstoffen momenteel nog toeneemt, 2022 was trouwens een record als het over steenkool gaat.
Echter als je de grafiek goed bekijkt zie je dat het niet meer exponentieel stijgt zoals in 1950-1970, dat er rond 2000 ook een knik is en je ziet dat we naar een piek evolueren. Die piek zal ergens zijn tussen 2025 en 2035... nadien alleen maar bergafwaarts.
The Asia-Pacific region is expected to remain the largest emitter of carbon dioxide over the coming decades.
Last edited by sunking; 25/08/2023, 10:15.
Comment
-
-
-
De reden dat de globale vraag naar energie momenteel nog toeneemt momenteel, vooral in Azie, is simpelweg omdat daar enorm veel mensen wonen wiens levensstandaard ook omhoog gaat dankzij de industriele/technologische revolutie die daar nog volop aan de gang is. Maar ooit gaat dat ook vol 60+'ers zitten die weinig kinderen op de wereld hebben gezet...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Comment
Comment