Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Op een EV van 50k zit al een kleine 10k BTW, alleen al met die btw kunnen ze makkelijk een aankoopsubsidie van een paar duizend euro financieren.

Het verlagen van de prijzen met 10000 euro geeft 2000 euro minder aan BTW inkomsten (allez, voor particulieren hee), dus als die prijsdaling zich voortzet, gaan ze andere taksen moeten optrekken, zo veel is duidelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
      Op een EV van 50k zit al een kleine 10k BTW, alleen al met die btw kunnen ze makkelijk een aankoopsubsidie van een paar duizend euro financieren.

Het verlagen van de prijzen met 10000 euro geeft 2000 euro minder aan BTW inkomsten (allez, voor particulieren hee), dus als die prijsdaling zich voortzet, gaan ze andere taksen moeten optrekken, zo veel is duidelijk.
      Euh…. Tot hiertoe zijn EV’s nog altijd duurder dan ICE’s, dus ze leveren meer op aan BTW, maar minder aan rijtaks en BIV.
      Voor compacte auto’s is die rijtaks ook niet veel hé. We spreken over een paar honderd euro per jaaar.

Comment

• Ja, dat is net mijn punt, dat een rijtaks van 200 euro eigenlijk peanuts is tov 10k BTW.
        Maar die BTW inkomsten gaan wel zakken met het goedkoper worden van EV's de volgende jaren, en de staat zal dat op een of andere manier moeten recupereren terug, niet onlogisch dat men dan toch terug rijtaks gaat invoeren maar uiteindelijk voor de consument zal de totaalsom ongeveer hetzelfde blijven dan vandaag met benzine.

Laat ons ook niet vergeten dat we vandaag BTW op de accijns van de benzine betalen. En BTW op het uurloon van de mechaniekers die de olie verversen. etc

Comment

Laat ons ook niet vergeten dat we vandaag BTW op de accijns van de benzine betalen. En BTW op het uurloon van de mechaniekers die de olie verversen. etc
          WE ? Ik wel , maar niet iedereen hee...
          (alez op de naft en de olie niet, dat heb ik niet meer nodig)

Comment

• ok. JULLIE petrolheads betalen btw op de accijns op de benzine. WIJ niet, hé DDD.
            En 1000 wegentaks voor diegenen met een 3 liter motor
            Last edited by sunking; 27/08/2023, 13:32.

Comment

• Ik vind het ook niet correct dat diegenen die met een stinkende oldtimer rondrijden maar een belachelijk laag bedrag aan verkeersbelasting moeten betalen.

Comment

ok. JULLIE petrolheads betalen btw op de accijns op de benzine. WIJ niet, hé DDD.
                En 1000 wegentaks voor diegenen met een 3 liter motor
                Liever dat dan in een keer 60K moeten afhalen van de spaarrekening om een EV te kopen 900€ is dan peanuts hè.
                Last edited by order66; 27/08/2023, 14:20.
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• ja maar wel elk jaar opnieuw hee . dus je komt al aan 9000 euro voor 10 jaar...

en waar haal je die 60k vandaan, voor 44,5k heb je een tesla model 3 met 283 pk, een bmw 330i met 258pk begint op 50,5k... 6k verschil.
                  Last edited by sunking; 27/08/2023, 15:40.

Comment

• Bwa, ik betaal maar 190 € jaarlijks voor mijn A-tje en dat bolt als een 3 liter met mussendorst
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Ik zelfs nog minder met mijn 1.0 maar meneer da’s hier een liefhebbersforum dus daar mag niet over gesproken worden en EV’s worden alleen maar gekocht om fiscale redenen

Comment

ja maar wel elk jaar opnieuw hee . dus je komt al aan 9000 euro voor 10 jaar...

en waar haal je die 60k vandaan, voor 44,5k heb je een tesla model 3 met 283 pk, een bmw 330i met 258pk begint op 50,5k... 6k verschil.
                        Ah neen hè, ik rijd er al 8 jaar mee, toen was het minder VB. En je moet natuurlijk een wagen met dezelfde ruimte en comfort rekenen als mijn huidige wagen. Daar moet je geen Model 3 of 3 reeks mee vergelijken. Dan is 60K nog weinig. Mijn kameraad heeft een Volvo C40 EV. Leasing van de firma natuurlijk . Dat spel kost 65K en heeft niet eens de ruimte van onze wagen . Hij steekt dat thuis gewoon in de 220 stekker, in een laadpaal wou hij geen privegeld steken .
                        Persoonlijk vind ik het goed gek om als particulier nu geld in gelijk welke wagen te steken. Je kan je noooooit meer profijt doen dan gewoon met je huidige wagen blijven rijden. De overheid is daarom veel te wispelturig. En over rijplezier met een 3.0 zal ik al helemaal zwijgen . Die C40 heb ik mee gereden, trekt echt als je moeder maar voor de rest 0 beleving en gewoon steriel.
                        Dus als ik voor 9000€ nog 10 jaar kan rijden…
                        Ik heb het even nagekeken. Op 25/03 stond er 126.855km op mijn teller. Nu 128.503km. Aan dat tempo haal ik er mijn graf mee .
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Met minder dan 10000 km per jaar kan je je wel een zuipschuit permitteren ja, maar je betaalt wel 10 cent per km aan wegentaks
                          Heb ooit eens meegereden met een F11 525d (of 30d, was 6 cil) en vond daar eig ook weinig aan.
                          Qua ruimte aanbod is een model Y dan weer onverslaanbaar...

Vergelijking van prijzen en specificaties van de BMW 5-serie - Tesla Model Y
                          Last edited by sunking; 27/08/2023, 18:25.

Comment

Ik zelfs nog minder met mijn 1.0 maar meneer da’s hier een liefhebbersforum dus daar mag niet over gesproken worden en EV’s worden alleen maar gekocht om fiscale redenen
                            Oh jawel, laat u maar gaan
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• ok, maar toch eerst nog efkes een opmerking ivm die volvo C40: zo'n SUV coupé koopt ge alleen maar als ge geen plaats wílt hebben. Koop u dan een ID.4 ofzo he...
                              Last edited by sunking; 27/08/2023, 22:10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Je kan je noooooit meer profijt doen dan gewoon met je huidige wagen blijven rijden.
                                Toch wel: ga te voet, met uwe velo of met het OV.
                                Als ge toch een auto wil is het inderdaad het goedkoopst om er mee te blijven rijden tot ge er door zakt.
                                Maar als ge zo redeneert moet je veel dingen laten om ”profijt” te doen:
                                Nooit op restaurant gaan.
                                Nooit een terrasje doen.
                                Uw Wibra-onderbroeken dragen tot ze stijf staan.
                                Vul zelf verder aan...

Sommige mensen vinden het nu eenmaal leuk om met een nieuwe auto te kunnen rijden.
                                Zolang ik het kan betalen wil ik ook niet rijden in de (potentiële) miserie van een ander; dan koop ik nog liever de goedkoopste Dacia met 5 jaar waarborg.
                                Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 28/08/2023, 08:39.

Comment

• het gáát hoor, een auto helemaal oprijden... als je een behoorlijke 'krentenkakker' bent. hollanders kunnen daar wat van.
                                  Dolblij zijn Marco, Luc en Frank met hun barrels. Maar die blijdschap zou wel eens van korte duur kunnen zijn, want na de blije voorstelronde is het nu de be...

order66 is stiekem een hollander denk ik, rijdt met een oud spel en betaalt graag verkeersbelasting

Comment

• waar is de tijd, fcapri met zijn ouwe golf 1.6 diesel... dunne bandjes er onder, achterbank er uit, en toekomen met 3 liter verbruik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Maar als ge zo redeneert moet je veel dingen laten om ”profijt” te doen:
                                      Nooit op restaurant gaan.
                                      Nooit een terrasje doen.
                                      Dat is bullshit hè.
                                      Bovenstaande zijn allemaal zaken die je niet kan vergelijken met een nieuwe auto kopen. Ik ben niet minder tevreden omdat ik met een 5 reeks 3.0 moet rijden hoor ipv met een saaie ev
                                      Dat iedereen voor zichzelf moet bepalen wat ie geeft aan een auto is evident. Maar dat het een risico is om die elektrische meuk te kopen met onze overheid is een feit.
                                      Geniet van uw Wibra aankopen!

Comment

order66 is stiekem een hollander denk ik, rijdt met een oud spel en betaalt graag verkeersbelasting

Hier de grote mond met zijn gratis leasing!
                                        Last edited by order66; 28/08/2023, 13:43.

Comment

• gratis? 't kost mij wel ne cent maar ik rijd in luxe én in stilte , alleen vind jij dat saai

wat ik zou doen als particulier weet ik niet, maar in elk geval geen nieuwe auto kopen, dus wellicht autodelen want ik rij 1-2 keer per week ... of terug een oude jap op benzine of wie weet zelfs een BMW maar dan toch geen 3.0
                                          heb ook ne moto trouwens, nieuw gekocht als particulier, dus rijd nog minder met de auto nu.
                                          Last edited by sunking; 28/08/2023, 13:49.

Comment

Working...
                                          X