Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Dat is bullshit hè.
    Bovenstaande zijn allemaal zaken die je niet kan vergelijken met een nieuwe auto kopen.
    Waarom zou dat niet te vergelijken zijn? 1x per week met tweetjes op restaurant is gemakkelijk 100 euro, en dan moogt ge nog niet te chic gaan eten of een aperitief nemen en/of een flesje wijn.
    100 euro x 52 = 5200 euro per jaar.
    In een veredeld frietkot of een Chinees is het natuurlijk een beetje goedkoper.
    Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 28/08/2023, 14:07.

Comment

• No worries man, ik rijd zeer graag met mijn oude brol heb zelfs nóg oudere brol En ik begrijp als je nog nooit met een dikke 6cyl gereden hebt dat het ook niet hoeft. Maar veel geld uitgeven voor gelijk welke nieuwe wagen momenteel : no way, steek het liever in onze woning.
      Geniet van je moto! Heb zelf 35 jaar met de moto gereden, mijn laatste was een GSA1200, heerlijke machine! Heb vanalles gehad, van enduro over racer naar Harley en adventure. Jammer genoeg is het verkeer absoluut giftig geworden voor motorrijders. Keep it safe!
      Last edited by order66; 28/08/2023, 14:11.
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• ik doe het met een CB500x en rij zeer defensief maar toch plezant genoeg in de bochtige wegen

en eens gekeken voor een 530i tweedehands... kom toch rap aan 30k ook. da's mij toch ook wat te veel als arme particulier, nog rijtaks en verzekeringen, en onderhoud...
        Last edited by sunking; 28/08/2023, 14:27.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Waarom zou dat niet te vergelijken zijn? 1x per week met tweetjes op restaurant is gemakkelijk 100 euro, en dan moogt ge nog niet te chic gaan eten of een aperitief nemen en/of een flesje wijn.
          amai, waar gaat gij eten?
          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

amai, waar gaat gij eten?
            Nooit in een gewone taverne. Die steak-friet met wat triestige sla kost daar trouwens ook bijna 30 euro... een aperitief, een goed biertje of glas wijn plus een dessert en een kop koffie en ge komt met 50 euro per persoon zelfs daar niet toe.
            Als ik het restaurant niet ken en wil iets nieuw ontdekken, dan is meestal Gault&Millau mijn gids.

Comment

• nogmaals, waar gaat gij dan eten?? dat zijn prijzen die ik niet betaal en toch goed gegeten. En neen ik ben niet content met wat triestige sla...
              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Ik zal u helpen, het is nochtans niet moeilijk. Ik rijd met een perfecte wagen met heerlijke motor, waar ik nog jaren kan van genieten. Meer luxe en comfort dan een gemiddelde wagen. Meer power ook, en perfecte wegligging en motorkarakter. Why change a winning team? Dus waarom zou je dan centen geven aan een nieuwe wagen, waarvan je niet eens zeker bent wat de overheid ermee doet? Meegaan in de ev hype? Een zwaar bedrag uitgeven, om mee te doen met de hoop schapen? Neen danku, ik zal met dat geld onder andere eens GOED gaan eten .
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                  ik doe het met een CB500x en rij zeer defensief maar toch plezant genoeg in de bochtige wegen

en eens gekeken voor een 530i tweedehands... kom toch rap aan 30k ook. da's mij toch ook wat te veel als arme particulier, nog rijtaks en verzekeringen, en onderhoud...
                  Ik hoef duidelijk niets te kopen hè I got my stuff

Goede instelling om te motorrijden, en perfecte instapper ook. Maar in mijn ervaring hangt het meestal niet af van jouw rijgedrag, maar van dat van de andere chauffeurs. Safe travels.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    nogmaals, waar gaat gij dan eten?? dat zijn prijzen die ik niet betaal en toch goed gegeten. En neen ik ben niet content met wat triestige sla...
                    Hèhè...
                    Gij eerst... waar gaat gij eten dat ge voor minder dan 50 euro p.p. een menuutje hebt? Het lunchmenu lukt meestal nog net... zonder aperitief, wijn en koffie, want dat is nog bij te betalen.
                    Op een vrijdag-, zaterdag of zondagavond komt ge met 50 euro p.p. in een goed restaurant niet toe voor het menu.
                    Ge moogt er mij gerust enkele zoeken, maar ze moeten wél in de Gault&Millau staan he, afgaan op aanbevelingen van vrienden of kennissen heb ik al lang afgeleerd. (tenzij ik hen en hun smaak echt goed ken)
                    Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 28/08/2023, 18:37.

Comment

• MERCEDES-BENZ: RUIM 10.000 EIGEN SNELLADERS IN 2030

EERSTE GAAN NOG DIT JAAR OPEN

​Mercedes-Benz begint met het opzetten van een eigen snellaadnetwerk. Nog dit jaar gaan de eerste 'Charging Hubs' open, met een locatie in Duitsland als dichtstbijzijnde. Er volgen er snel meer.

Als 'premium' autofabrikant doe je eigenlijk niet meer mee als je niet ook een eigen laadnetwerk uit de grond stampt. Mercedes doet er in elk geval ook aan mee en opent deze herfst op drie locaties zijn eerste snelladers. In het Duitse Mannheim, in het Amerikaanse Atlanta en in het Chinese Chengdu gaan dit najaar de eerste Mercedes-Benz Charging Hubs open. Volgend jaar volgen er (veel) meer, want eind 2024 moet wereldwijd het aantal snelladers op ruim tweeduizend liggen. Tegen het einde van dit decennium moeten het er toienduizend zijn, verspreid over tweeduizend locaties. Een snelle rekensom leert dat je dus per Charging Hub gemiddeld vijf snelladers treft.

Aan de snelladers van Mercedes-Benz moet je kunnen bijladen met tot 400 kW laadvermogen. Volgens de Duitsers is laden met het maximale laadvermogen dat je auto aankan altijd mogelijk, dus dat scheelt weer wachten. Er wordt afhankelijk van de locatie gebruikgemaakt van CCS1-, CCS2-, NACS- en GB/T-laders. Mercedes-Benz omarmt dus ook de door Tesla ingevoerde NACS-laders in Noord-Amerika. De laders worden toegankelijk voor alle EV's, ongeacht het merk. Wel hebben Mercedes-rijders enkele voordelen. Zo kun je vanuit je Mercedes een plekje reserveren en kun je met 'Plug & Charge' het laden en afrekenen automatisch laten verlopen. Zoals de naam al aangeeft, is het dan enkel een kwestie van inpluggen. Wanneer de eerste Mercedes-Benz Charging Hub in Nederland opent, is nog niet bekend. De Mercedes-Benz-snelladers komen in elk geval bij belangrijke verkeersknooppunten en bij Mercedes-Benz-dealervestigingen.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Ik weet wel niet of dit ook in België geldt, anders allen snel daarheen. Ik zie ze dat bij Mercedes nog niet snel doen

VANDAAG GRATIS LADEN BIJ TESLA SUPERCHARGERS

OOK GRATIS LADEN MET ELEKTRISCHE AUTO'S VAN ANDERE MERKEN DAN TESLA

Tesla viert dat het vandaag tien jaar geleden is dat het in Europa zijn eerste Superchargerstation opende. Tesla trakteert en wel op gulle wijze. Vandaag kun je met elke elektrische auto gratis laden bij de Tesla Superchargers. Ook in Nederland!

Tesla opende op 29 augustus 2013 zijn eerste Supercharger-laadstations in Noorwegen. Inmiddels zijn de Superchargers van Tesla in meer dan 36 landen te vinden. In november 2021 startte Tesla een pilot waarbij ook EV's van andere merken dan Tesla bij zijn Superchargers konden laden. Om de tiende verjaardag van zijn Europese laadstations te vieren, mag vandaag iedereen met een elektrische auto bij een Tesla Supercharger zijn auto opladen.

Gratis laden kan vanaf 09:00 uur vandaag tot en met 23:59 vanavond. Op laadsessies die om uiterlijk om 23:59 gestart zijn, worden geen kosten gerekend. Start je na 00:00 uur met laden? Dan begint de meter uiteraard wél te lopen. Momenteel heeft Tesla in Europa 660 Superchargerstations met in totaal meer dan 9.200 Superchargers.

Bron: Autoweek
                        ​​
                        8lqylpfbyrbj.jpg
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Jeuj

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• ….en dan weten dat de esg-score van tesla lager is als exxon of phillip morris

Comment

• Ervoor gezorgd dat ik er toevallig moest zijn

Comment

• Het geldt dus toch blijkbaar ook in België

Comment

• "Tesla trakteert met gratis laadbeurten, ook voor wie geen Tesla heeft " https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230829_93891781

Jes, thx jocar

Comment

• En we gaan'em goed volpoefen, das een kado van toch €25, thx elon

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      "Tesla trakteert met gratis laadbeurten, ook voor wie geen Tesla heeft " https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230829_93891781

Jes, thx jocar
                                      No problem! Ik las het vanmorgen ook maar. Hier in Polen vind ik er dadelijk niks van terug. Maja, dat moet ook niet hé, ben al blij dat de naft hier 'maar' 1,5 €/liter kost

Comment

• Zijn elektrische auto’s veel duurder om te herstellen dan auto’s met verbrandingsmotor? Veel mensen denken van wel, maar deze veronderstelling zou niet kloppen, volgens een onderzoek van het Amerikaanse magazine Road & Track.

Comment

Working...
                                        X