Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mensen kopen een dikke auto om er dan zuinigheidsraces mee te doen en vooral hun banden niet te verslijten....

    Koop dan een Dacia Spring hé. Goede EV, zeer zuinig, en door het beperkt vermogen zullen die banden wel hun termijn uit doen.

    Als ik zin heb om te duwen, dan duw ik, we zullen wel zien wat er met die banden gebeurt. En rijden aan 105km/h om een challenge te winnen... get a life.
    Ik rij met mijn EV zoals ik vroeger met mijn ICE reed, de rest kan me gestolen worden.

    Comment


    • Reed hele tijd samen, rustig, met een maybach

      Rust is comfort


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        Mensen kopen een dikke auto om er dan zuinigheidsraces mee te doen en vooral hun banden niet te verslijten....

        Koop dan een Dacia Spring hé. Goede EV, zeer zuinig, en door het beperkt vermogen zullen die banden wel hun termijn uit doen.

        Als ik zin heb om te duwen, dan duw ik, we zullen wel zien wat er met die banden gebeurt. En rijden aan 105km/h om een challenge te winnen... get a life.
        Ik rij met mijn EV zoals ik vroeger met mijn ICE reed, de rest kan me gestolen worden.
        Ik rijd met de mijne eerder feller dan met mijn ICE, omdat het meer een gooi en smijtbakske is. Alleen als er verkeer is is er verkeer natuurlijk...

        De reden dat EV rijders er mee bezig zijn is omdat het tegen de intuïtie ingaat van zuinig op constante snelheden die we hebben van bij een ICE.

        Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • Naast de kwestie, wel temperatuur-relateerd







          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

          Comment


          • aantal hitte doden wordt serieus onderschat omdat het moeilijk te meten is. Iemand die doodvriest... heeel makkelijk vast te stellen.
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
              Ik rijd met de mijne eerder feller dan met mijn ICE, omdat het meer een gooi en smijtbakske is. Alleen als er verkeer is is er verkeer natuurlijk...

              De reden dat EV rijders er mee bezig zijn is omdat het tegen de intuïtie ingaat van zuinig op constante snelheden die we hebben van bij een ICE.

              Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
              Een lage constante blijft evenwel de key
              Regeneratief remmen is niet het perpetuum, goeie rollagers en zeilen, tesla zou ook beter zeilen imo, maar wie ben ik


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                Een lage constante blijft evenwel de key
                Regeneratief remmen is niet het perpetuum, goeie rollagers en zeilen, tesla zou ook beter zeilen imo, maar wie ben ik


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
                Zeilen dat was de A2 3L zijn specialiteit. Mijn Honda is helemaal niet op eco voorzien, liggen ook brede pilot sports onder.

                Mijn rijstijl is anticiperend en dus meestal haal ik ook een mooi verbruik. Maar dat is gewoon hoe ik het liefste rijd, niet uit ecologische overwegingen of zo. Bij de Honda is dat iets anders omdat die meer uitnodigt om wat scherper te rijden. Invoegen en zo is ook totaal anders dan bij een ICE met gelijkaardig vermogen.

                Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

                Comment


                • Toch niks mis met economisch te willen rijden. Ik vond dat vroeger ook niks maar heb er ondertussen een uitdaging van gemaakt

                  Over EV's kan ik wel niet meepraten, ik stel alleen vast dat ik tegenwoordig in Duitsland de 100k € en andere stromers constant voorbijsteek
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                    Toch niks mis met economisch te willen rijden. Ik vond dat vroeger ook niks maar heb er ondertussen een uitdaging van gemaakt

                    Over EV's kan ik wel niet meepraten, ik stel alleen vast dat ik tegenwoordig in Duitsland de 100k € en andere stromers constant voorbijsteek
                    dus je kan nog zuiniger.

                    Comment


                    • Jij toch ook?


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                      Comment


                      • ja, maar "een uitdaging van maken" <--> "stromers constant voorbij steken".
                        die stromers verbruiken vele minder hoor, in energiehoeveelheid uitgedrukt.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                          ja, maar "een uitdaging van maken" <--> "stromers constant voorbij steken".
                          die stromers verbruiken vele minder hoor, in energiehoeveelheid uitgedrukt.
                          Een uitdaging wil niet zeggen dat ik op een snelweg geen 120 km/h meer ga rijden hé, ik houd het verkeer niet op. Ik probeer gewoon elke reis minder te verbruiken. Sommige stromers rijden daar gewoon nog trager
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • PORSCHES EIGEN SNELLAADSTATION: EXCLUSIEF, MAAR BETALEN VOOR KOFFIE

                            PORSCHE CHARGING LOUNGE IN BINGEN AM MAIN

                            ​Porsche is deze zomer van start gegaan met een eigen netwerk van snelladers, zij het in eerste instantie op één locatie. In Bingen am Main konden we een kijkje nemen bij de eerste ‘Porsche Charging Lounge’, een voorrecht dat niet voor iedereen is weggelegd.


                            Om in Bingen te kunnen laden moet je namelijk in het bezit zijn van een ‘Porsche Charging Card’, een pasje dat je alleen krijgt toegestuurd als je een elektrische Porsche – de facto dus een Taycan – koopt. Daar waar Tesla de Superchargers inmiddels heeft opengesteld voor andere merken, is dat bij de Porsche Charging Lounge dus nadrukkelijk niet het idee. Slagbomen verhinderen de toegang en gaan pas open als de bestuurder het bewuste kaartje tegen de daartoe bestemde lezer houdt. Intelligenter dan dat is het systeem overigens niet, dus wie de Taycan thuis heeft gelaten en met het pasje de Kia Niro van de vrouw wil volladen, kan er gewoon terecht. Dat verklaart ook de aanwezigheid van de Audi E-Tron GT – een neefje van de Porsche Taycan – op de foto’s: wij hadden een extra pasje bij ons. Vaste bezoekers kunnen ook een kenteken toevoegen via de Porsche-app, zodat de slagboom bij het naderen van de slagboom automatisch opengaat.

                            Normaliter zul je dus alleen Porsches aantreffen in Bingen am Main, onder de rook van Frankfurt. Dat is ook de bedoeling, want Porsche wil op deze manier een ‘premium laadervaring’ bieden aan de klanten. De eerste Porsche Charging Lounge ging in Bingen deze zomer open en bevindt zich op een bedrijventerrein, tussen autodealers en opslagloodsen, maar ook direct onderaan een afrit bij het punt waar Autobahn 60 zich aftakt van Autobahn 61. Lekker centraal dus, en bereikbaar vanuit allerlei hoeken.

                            De laadlocatie is ontzettend strak, erg schoon en bijzonder modern. Antracietkleurig staal wordt afgewisseld met natuurlijk ogend hout en mooie verlichting. De boel is nog nieuw, maar evengoed oogt het allemaal bijzonder netjes. De laders zelf lijken sterk op wat onder meer Fastned gebruikt en zijn opgesteld volgens het ‘drive-thru’-principe, dus de caravan kan achter je Taycan blijven hangen. In totaal zijn er zes laders met een vermogen van 300 kW, plus vier 22 kW-AC-laders. Het ‘lounge’-gedeelte bestaat uit een onbemand ‘hokje’ dat met het inmiddels bekende pasje te openen. is. Binnen vinden we langs de randen een soort bar met stroompunten en draadloze telefoonladers en uiteraard zijn er toiletten. Het Porsche-gehalte valt hier wel wat tegen. Er zijn wat boeken over het merk, maar de koffie gaat ‘gewoon’ in bekertjes van de plaatselijke groothandel. Ook jammer: voor die koffie moet je gewoon betalen, net als voor de snacks uit de naburige automaat. Dat is op zichzelf geen schande, maar voor iets was uitsluitend bedoeld is voor de eigen klanten toch jammer. Als pleister op de wonde is het laden zelf niet duur: Porsche-rijders betalen hier 33 cent per kWh.

                            Porsche onderzoekt andere locaties, maar in Nederland hoeven we die gezien de overdaad aan al aanwezige snellaadlocaties voorlopig niet te verwachten.

                            Bron: Autoweek













                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Hoe veel duizend van die stations gaan ze zo bouwen?
                              Want anders zit je snel tussen het Tesla of VW plebs bij de Tesla Suc of de Ionity palen.

                              Comment


                              • Zonder subsidies of andere tegemoetkomingen is het alweer uit met de pret, maar dat wisten we al hé


                                VOLKSWAGEN SCHRAPT BANEN IN EV-FABRIEK ZWICKAU WEGENS TERUGLOPENDE VRAAG

                                SCHRAPPEN SUBSIDIE HAKT ERIN

                                ​Volkswagen schrapt 269 tijdelijke arbeidsplaatsen in de fabriek in Zwickau waar onder meer de ID3 en ID4 worden gebouwd. De reden zou een teruggelopen vraag naar deze elektrische auto’s zijn, vooral in Duitsland zelf.


                                ‘Zwickau’ kunnen we gerust zien als het elektrische vlaggenschip onder de Volkswagen-fabrieken. Behalve de ID3 en ID4 worden ook de ID5 en de Cupra Born hier gebouwd, zij het niet exclusief. Dat dit zo’n belangrijke EV-locatie is, levert anders dan verwacht nu wel fors nadeel op voor de fabriek nabij de Tsjechische grens. In Duitsland is per 1 september namelijk een belangrijke aanschafsubsidie voor ondernemers geschrapt. Dat zou direct hebben geleid tot een verkoopdaling van 70 procent bij elektrische auto’s en dus ziet Volkswagen zich genoodzaakt om de 269 tijdelijke arbeidsplaatsen te schrappen.

                                Daar blijft het wellicht niet bij, meldt het ANP. ‘Bronnen’ zouden namelijk hebben aangegeven dat er ook kritisch wordt gekeken naar andere tijdelijke contracten in de fabriek. Volkswagen zou als verklaring slechts de ‘huidige marktomstandigheden’ hebben genoemd, in combinatie met de hoge inflatie. Het merk stelt ook dat het blijft investeren in de fabriek in Zwickau, waar in totaal (nu nog) 10.700 mensen werken.

                                Bron: Autoweek


                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Tja, die VW's zijn duurder dan vergelijkbare Tesla's.
                                  En wie meer wil en kan uitgeven die kiest voor een PRemium bak.

                                  En dan is de software van VW nog altijd een totale catastrofe...

                                  Comment


                                  • https://www.autogids.be/autonieuws/innovatie/foto's--toyota-solid-state-batterijen-2027.html#/i/2


                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Klinkt nogal ongeloofwaardig.
                                      Vandaag staan ze nergens, en binnen 4 jaar zouden ze 1000km kunnen aanbieden...
                                      Nog los van het feit of iemand dat nodig heeft... (buiten die gepensionneerde toetsenbordhelden die blijkbaar elke week met hun caravan naar Gibraltar rijden, dus als 1000km er is, willen ze 2000km)

                                      400km realistisch (of 500km WLTP) is voor mij meer dan genoeg. Ik zou dan eerder kiezen voor een lichtere auto die 400km ver geraakt ipv een tank die 1000km kan doen.

                                      Comment


                                      • Het is ook weer Toyota natuurlijk
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                          Het is ook weer Toyota natuurlijk
                                          Jep, ze hebben nog niks bewezen, en nu gaan ze alles en iedereen voorbij steken...
                                          Eerst zien en dan geloven.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X