Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
    3,52 l diesel kost overigens stukken meer dan € 4,4 als je er de toekomstige kosten voor de behandeling van stoflong, ademhalingsstoornissen en allerlei kankers bijtelt...
    Ja maar how he. Die kosten mogen bij jou er ook bijgeteld worden. Omdat je met een elektrische auto rijdt, wil niet zeggen dat je plots immuun bent voor de eventuele gezondheidsproblemen/levensbedreigende ziektes veroorzaakt door diesels. Je ademt nog altijd dezelfde giftige rotlucht in. Trouwens je hebt nog een Audi A5 voor zo ver ik weet.

    Ik geef je wel groot gelijk dat je met het milieu inzit en er rekening met houdt en eraan meedoet en met een elektrische auto rijdt, en ........ . Als het aan mij lag, dan zouden alle verbrandingsmotoren die op fossiele brandstof werken, als is het nu een vliegtuig, transport, een grasmachine of fabrieken, vanaf NU DIRECT VANAF DIT MOMENT met veilige, gezonde, hernieuwbare energie werken (dat momenteel nog niet voorhanden is).

    Voilà, bericht efkes aangepast zoals ik het eigenlijk wilde zeggen maar niet noteerde.
    Last edited by ; 07/11/2014, 14:52.

    Comment


    • En dan bouwen we allemaal ons huizen op uranium-fundamenten?

      We raken er nu al niet qua electriciteit, zwijg stil als zelfs maar 1% extra electrisch zou gaan rijden...

      Comment


      • ja het enige voordeel el. auto is dat het in de stad geen uitstoot heeft, maar over het algemeen...

        read and learn
        EVs life cycle
        Electric cars don’t solve the automobile’s environmental problems


        je kan niet met een half ton aan batterijen rondrijden en dan echt serieus gaan beweren dat je ecologisch bezig bent, allez tenzij uit onwetendheid

        de ecologische kost van de productie van een el. auto is veel hoger dan wat mensen denken

        en ja de energie komt dan meestal van kernen., gascentr... en zelf windenergie is niet zo clean als beweerd wordt

        dus el. verwarmen thuis mag ik niet maar wel liefst el. rijden terwijl ik voor el. rijden nog s kostbare batterijen nodig heb! begrijpe wie kan

        al die subsidies voor el. voertuigen, dankzij lobby vd auto- en batterijsector? of gewoom omdat het goed klinkt?

        Comment


        • en hoe wordt die dure elektriciteit opgewekt waar je die dure batterijen van die dure elektrische wagens mee moet voeden?

          hmm juist, nog steeds in hoofdzaak via olie-, aardgas- en steernkoolcentrales...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
            ja het enige voordeel el. auto is dat het in de stad geen uitstoot heeft, maar over het algemeen...

            read and learn
            EVs life cycle
            Electric cars don’t solve the automobile’s environmental problems


            je kan niet met een half ton aan batterijen rondrijden en dan echt serieus gaan beweren dat je ecologisch bezig bent, allez tenzij uit onwetendheid

            de ecologische kost van de productie van een el. auto is veel hoger dan wat mensen denken

            en ja de energie komt dan meestal van kernen., gascentr... en zelf windenergie is niet zo clean als beweerd wordt

            dus el. verwarmen thuis mag ik niet maar wel liefst el. rijden terwijl ik voor el. rijden nog s kostbare batterijen nodig heb! begrijpe wie kan

            al die subsidies voor el. voertuigen, dankzij lobby vd auto- en batterijsector? of gewoom omdat het goed klinkt?

            Voila, krijg ik ook altijd iets van. Ik heb een appartement aan zee gekocht waar ik uiteindelijk een boete kreeg omdat ik elektrisch verwarmde. Op zich was dat voor daar de ideale keuze, aangezien dat slechts zeer sporadisch gebruikt wordt.

            2j later krijg ik dan subsidies/extra terugbetalingen in mijn zaak om een elektrische auto te kopen, een auto waar ik mijn werktraject niet eens mee zou kunnen doen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
              En dan bouwen we allemaal ons huizen op uranium-fundamenten?

              We raken er nu al niet qua elektriciteit, zwijg stil als zelfs maar 1% extra elektrisch zou gaan rijden...
              Er is nog altijd zoiets als een brandstofcel. Dan rijd je ook elektrisch. Moet alleen nog mogelijk zijn om waterstof goedkoop, milieuvriendelijk en snel te kunnen produceren.

              En daarbij met gezonde, veilige hernieuwbare energie had ik het niet specifiek over elentriek. Er zullen hopelijk in de toekomst nog andere uitvindingen komen om een auto voor te laten bewegen.

              Dat ze deze gast maar eens wat hielpen se. Of zijn technologie als range extender gebruiken.


              Ik heb het al eerder gezegd; elektrische auto's met de huidige technologie is niet de toekomst. Het is wel een goed alternatief om uitstootvrij te rijden op het moment dat je rijdt maar dat is ook alles. Plus ze zijn veel te duur voor wat het is.
              Last edited by ; 07/11/2014, 14:46.

              Comment


              • Waarschijnlijk gaan ze de fabriek voor de productie dan oversubsidieren waardoor die rendabel lijkt. Hoe ge't ook draait of keert, daar zal heel veel energie voor nodig zijn. En tot nu toe zijn daar nog niet al teveel opties voor.
                Of gaat ge de brandstofcelfabriek op brandstofcellen laten werken?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                  Waarschijnlijk gaan ze de fabriek voor de productie dan oversubsidieren waardoor die rendabel lijkt. Hoe ge't ook draait of keert, daar zal heel veel energie voor nodig zijn. En tot nu toe zijn daar nog niet al teveel opties voor.
                  Of gaat ge de brandstofcelfabriek op brandstofcellen laten werken?
                  Nope, op elentriek. LOL

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                    Ik vraag me af wat al die elektrische auto's in de winter gaan doen. Als het deftig gaat vriezen gaat het rijbereik van elektrische wagens een stuk omlaag. Tesla heeft in perma frost landen de batterijen getest maar toch heb hierbij mijn twijfels.


                    Klopt maar zoals ik al eens zei, ik ben geen zelfstandige en dan is een elektrische auto veel te duur, toch zeker voor wat je hebt. De 120% aftrekpost is voor mij niet van toepassing. En wie weet wat voor voordelen een zelfstandige nog heeft, waarvan ik niet op de hoogte ben, t.o.v. een particulier.

                    Voor de prijs van een standaard Model S kan ik met mijne Mondeo veel jaren benzine octaan 98 aan een gemiddeld verbruik van 10 à 13l/100km oprijden, en verkeersbelasting en verzekering betalen.


                    Neen, dat niet nee.
                    ook mijn mening, als particulier niet haalbaar, enkel voordelig voor bedrijven, HEEL voordelig als je ziet dat vele "finaciële experten" er mee rijden

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Op het werk zijn ze nu aan het zien voor een elektrisch wagentje voor postbedeling te doen.
                      Dat ding zou 10 uur nodig hebben om de accu's volledig op te landen

                      Het zou volgens de verkoper wel tot 1 ton kunnen trekken, de zwaardere versie zou zelfs 2,5 ton kunnen trekken.
                      Vraag me wel af waar dat goed voor zou zijn.
                      wij hebben er ook zo eentje op het werk, voor zelfde doel, maar ook heel beperkt aantal km en vooral stad + kleine wegen en deze moet ook zolang aan de lader (ZOE !?)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        Ik heb deze week uit nieuwsgierigheid eens een ritje gemaakt met een Renault Fluence. Blijf toch met gemengde gevoelens hierover. Tot 60 per uur is die echt stil, sneller ga je algauw veel andere geluiden zoals banden en wind gaan horen. Leuk was het koppel dat er steeds is. Maar bij max accelereren hoorde je de motor toch ook wel. Als ik vergelijk met mijn huidige auto is die stiller tot 60 per uur, maar daarboven is mijn auto duidelijk geruislozer. Ook de range ontmoedigt mij... 140 km dat wil zeggen dat ik niet eens over en weer naar zee zou kunnen.
                        Voor mij kan er maar 1 elektr auto interessant zijn, dat is die nieuwe Tesla X (noemt toch zo?). Die heeft een mooi rijbereik en is een monovolume.
                        Maar dan heb je de prijs weer...
                        Conclusie voor mij is dat een elektrische wagen nog niet voldoende ontwikkeld is om aan te schaffen. Eventueel als tweede stadsauto zou nog kunnen maar dan betaal je veel voor weinig. Misschien binnen enkele jaren wanneer ze allemaal tussen de 500 en 1000 km halen op 1 laadbeurt en als de prijzen op niveau komen van een goede benzinewagen... En dan zal het toch een voertuig moeten zijn uit een hogere klasse dan de Fluence omwille van de rijgeluiden.
                        ik ken een bedrijf die er zo ene heeft gekocht, voor projectleiders te gebruiken, en deze staat meer stil dan alle andere wagens.
                        maar dit viel tegen
                        heb er zelf ook even mee gereden en zelfde bevindingen van jezelf.
                        - rijbereik, als je mooi 70 gaat rijden valt die batterij redelijk goed mee, 120 - 150 km, maar als je op ASW mee gaat en ook 120 gaat aanhouden valt bereik in duigen
                        + koppel natuurlijk

                        Comment


                        • Mss moeten ze al eens beginnen met een deel van de 1900 miljard euro subsidies ( jaarlijks ) voor het vinden van olie , te gebruiken voor hernieuwbare bronnen , zou al veel oplossen .
                          Technologie is er genoeg , de ( politieke ) wil is er niet .

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                            Ik vraag me af wat al die elektrische auto's in de winter gaan doen. Als het deftig gaat vriezen gaat het rijbereik van elektrische wagens een stuk omlaag. Tesla heeft in perma frost landen de batterijen getest maar toch heb hierbij mijn twijfels.


                            Klopt maar zoals ik al eens zei, ik ben geen zelfstandige en dan is een elektrische auto veel te duur, toch zeker voor wat je hebt. De 120% aftrekpost is voor mij niet van toepassing. En wie weet wat voor voordelen een zelfstandige nog heeft, waarvan ik niet op de hoogte ben, t.o.v. een particulier.

                            Voor de prijs van een standaard Model S kan ik met mijne Mondeo veel jaren benzine octaan 98 aan een gemiddeld verbruik van 10 à 13l/100km oprijden, en verkeersbelasting en verzekering betalen.


                            Neen, dat niet nee.
                            Een Mondeo vergelijken met een tesla... Pff

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                              Een Mondeo vergelijken met een tesla... Pff
                              met een Mondeo geraak je in 5 uur in Frankfurt, met de Tesla zou ik me naar Hertz begeven

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                Een Mondeo vergelijken met een tesla... Pff
                                Helaba, mijne tuut niet beledigen he. Is ne speciale Mondeo. Trouwens, ik vergeleek niet mijne Mondeo met een Tesla maar wel de centjes die er met gemoeid zijn.

                                Nog een tijdje met rijden en dan nooit meer nog ne Ford.
                                Last edited by ; 07/11/2014, 20:52.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                  wij hebben er ook zo eentje op het werk, voor zelfde doel, maar ook heel beperkt aantal km en vooral stad + kleine wegen en deze moet ook zolang aan de lader (ZOE !?)
                                  Het is een driewieler.
                                  Merk: Zallys, Model: Jack.

                                  Bevindingen na de test, niet echt mijn ding.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                                    Kijkt toch eerst eens naar de TCO. Misschien kan deze spreadsheet je daarbij helpen. Ik kwam op een voordeel van 20.000 EUR uit over 5 jaar in vergelijking met een A5.


                                    Ja, maar dan ben je toch niet langer 100% elektrisch (lees: uitstootvrij) aan het rijden, hee.
                                    Bedankt voor de duidelijke spreadsheet! Nog 3 parameters om rekening mee te houden (of aan te passen):
                                    • VAA daalt jaarlijks tot het na 5 jaar op 70% komt
                                    • Er is ook 1/7 VAA door het bedrijf te betalen
                                    • Waarom deel je VAA door 2? De Brut is wat bij mijn belastbaar inkomen komt, Net is dan wat ik privé aan belastingen betaal. Hoeveel kost dat dan aan mijn bedrijf? Iets meer dan Net * 2 toch?


                                    Waarschijnlijk komt de Tesla er dan nog voordeliger uit...

                                    Ik zie dat je voor verzekering maar 1500 rekent, terwijl het 2000 is voor de Audi. De meeste verzekeringsmaatschappijen baseren de prijs toch op catalogusprijs en KW (naast Bonus/Malus)? Hoe komt het dan dat de Tesla toch lager scoort? Is er een verzekering die specifiek op electrische auto's gericht is?

                                    Comment


                                    • leuke combinatie lijkt me Tesla en daarnaast nog een oldie voor het echte rijden en de lange afstanden

                                      en betaal je nog altijd niet veel belastingen...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten
                                        Ik zie dat je voor verzekering maar 1500 rekent, terwijl het 2000 is voor de Audi. De meeste verzekeringsmaatschappijen baseren de prijs toch op catalogusprijs en KW (naast Bonus/Malus)? Hoe komt het dan dat de Tesla toch lager scoort? Is er een verzekering die specifiek op electrische auto's gericht is?
                                        Ja, die bestaat. Zelfs ene die specifiek op Tesla gericht is: www.teslaverzekering.com.

                                        Comment


                                        • Net terug van Amsterdam, onvoorstelbaar hoeveel plugin hybrid/EV's je daar tegenkomt. Op 2 en een halve dag minstens 20 Model S-en

                                          In elke straat staan wel oplaadpalen en denk dat aan 80% van de laadpalen dat we tegenkwamen minstens 1 auto stond op te laden.
                                          Very impressive.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X