Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ja, in NL zijn ze wat betreft een pak voor op BE.
    OO 00 OO

    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
      Net terug van Amsterdam, onvoorstelbaar hoeveel plugin hybrid/EV's je daar tegenkomt. Op 2 en een halve dag minstens 20 Model S-en

      In elke straat staan wel oplaadpalen en denk dat aan 80% van de laadpalen dat we tegenkwamen minstens 1 auto stond op te laden.
      Very impressive.
      Ik ben ermee gestopt om ze te tellen elke keer we in Nederland zitten.
      Top drie
      -Mitsubishi Outlander PHEV
      -Volvo V60 plug-in
      -Tesla-S



      Sent from my iPhone using Tapatalk
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • Den Tesla X is uitgesteld, allé de leveringen alleszins.

        Comment


        • En vreemd genoeg ging het aandeel daardoor omhoog. Je zou eerder een spectaculaire klets naar beneden verwacht hebben...

          Comment


          • Dat had met de onverwachte winst te maken.

            Comment


            • Telsa X kan ik nooit kopen. Ik kan nooit uitstappen met die vleugeldeuren wanneer de wagen in mijn garage zou staan. En zo een wagen laten buiten staan is "stupido". Of nie? Ja he!

              Comment


              • Ik denk dat de grote meerderheid van de mensen zo een vleugeldeuren niet open krijgt in zijn garage.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • Ik vind die Tesla x prachtig, mocht ik iets elektrisch willen stond hij nr 1 op mijn lijstje. Enkel die vleugeldeuren vind ik niet mooi en onhandig. Ik snap het nuttige er niet van. Iemand van jullie wel die weet wat hier zo innovatief aan is? Maar om nu te zeggen dat ik hem niet zou kopen omwille van die deuren... in mijn geval zou het eerlijker zijn te zeggen dat ik hem niet zal kopen wegens toch vrij duur.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                    3,52 l diesel kost overigens stukken meer dan € 4,4 als je er de toekomstige kosten voor de behandeling van stoflong, ademhalingsstoornissen en allerlei kankers bijtelt...
                    Niet dat ik de studie geloof maar http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu...ijn-stof.dhtml

                    Comment


                    • internationale literatuur en eigen data.
                      ik lees: t internet en hetgeen hem zelf denkt

                      electrische wagens kunnen ook regeneratief remmen (de wielen electrisch afremmen en de energy in de accu steken).
                      MAAR, als ik het dan toch zou geloven, dan is mijn oude golf dus NIET extra vervuilend dan een nieuwe wagen? mijn auto is namelijk lichter dan een huidigere, dus ik heb minder remmen nodig en dunnere banden.
                      wanneer krijg ik mijn premie om met men oud geval door te blijven rijden?

                      eens men zijn electrische auto thuis kan opladen dmv zonnepanelen, windmolens, .... zullen die wel properder zijn. vergeet niet dat electrische wagens nu nog in hun kinderschoenen staan terwijl verbrandsmotoren al 100jaar geoptimaliseerd werden. kijk maar eens wat een 3.0D produceerde in 1970 en wat een 1.5tdci nu doet.
                      of een 3.0V6 uit 1970 (130pk) en een 1.0ecoboost van nu (125kp).

                      Comment


                      • Op het hln in de commentaren staat een berekening waarbij een elektrische auto volgens deze persoon €20 per 100 km zou kosten.

                        Comment


                        • fcapri: bij deze studie houden ze geen rekening met de fijn stof die de geproduceerde elektriciteit theoretisch uitgestoten zou hebben. Hier zeggen ze gewoon: een elektrische auto is zwaarden dus stoot x keer meer fijn stof uit.

                          Wel opvallend dat ze voor benzineauto's het gemiddelde verbruik opgegeven door de fabrikant gebruiken, terwijl dit al niet juist is in echte situaties en bovendien in stadsverkeer ook ettelijke malen hoger ligt. Dat elektrische wagens regeneratie hebben wordt slechts vermeld in een voetnoot...

                          En hij besluit dan dat hij de fiscale voordelen voor elektrische wagens herzien moeten worden, belachelijk.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                            internationale literatuur en eigen data.
                            ik lees: t internet en hetgeen hem zelf denkt

                            electrische wagens kunnen ook regeneratief remmen (de wielen electrisch afremmen en de energy in de accu steken).
                            MAAR, als ik het dan toch zou geloven, dan is mijn oude golf dus NIET extra vervuilend dan een nieuwe wagen? mijn auto is namelijk lichter dan een huidigere, dus ik heb minder remmen nodig en dunnere banden.
                            wanneer krijg ik mijn premie om met men oud geval door te blijven rijden?

                            eens men zijn electrische auto thuis kan opladen dmv zonnepanelen, windmolens, .... zullen die wel properder zijn. vergeet niet dat electrische wagens nu nog in hun kinderschoenen staan terwijl verbrandsmotoren al 100jaar geoptimaliseerd werden. kijk maar eens wat een 3.0D produceerde in 1970 en wat een 1.5tdci nu doet.
                            of een 3.0V6 uit 1970 (130pk) en een 1.0ecoboost van nu (125kp).
                            Elektrische motoren zijn ook al lang geoptimaliseerd voor andere toepassingen...
                            alleen de productie en vooral opslag van elektriciteit blijft achter.
                            al durf ik dit betwijfelen wat de impact betreft tov het ontginnen van aardolie en transport....
                            Last edited by ; 10/11/2014, 16:56.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                              Op het hln in de commentaren staat een berekening waarbij een elektrische auto volgens deze persoon €20 per 100 km zou kosten.
                              ja, heb er ook op geantwoord.
                              tesla heeft een 375V 60Ah of 85Ah accu. de 85Ah accu is dus ruwweg 32kWh (375V * 85Ah).
                              opladen met 400V 63A zou dus slechts 1,5uur duren ipv 5uur zoals die beweerd (de 60Ah opladen met 63A is dus minder dan een uur).

                              1kwh kost zo een 0,15€ (nacht) en 0,25€ (dag). 32kWh is dus 8€.
                              met zo een volle 85Ah accu rijd de tesla 410km en geen 100km zoals die beweerd. komt op 2€/100km uit. met zonnepanelen of snachts laden wordt het nog goedkoper


                              Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                              Elektrische motoren zijn ook al lang geoptimaliseerd voor andere toepassingen...
                              alleen de productie en vooral opslag blijft achter.
                              electrische motoren misschien wel, maar die draaien allemaal op AC. nu komt de weg pas vrij voor zware DC motoren (en motoren in de wielen verwerkt), is er nog veel te onderzoeken in de accu opslag (neem je 1 zware 12V accu die 2000Ah heeft of bouw je een 1000V accu die 24Ah heeft...).
                              dan nog een heleboel research om regeneratie optimaal te laten verlopen zodat je elke joule energie terugwind bij het afremmen.
                              verder staat de fuel cell ook nog in zijn kinderschoenen.

                              kijk maar eens naar de joekel van een battery die een GSM 15jaar terug had, en wat een nieuwe smartphone doet met zo een kredietkaart batterijtje. voor de jongere generatie die dat gemist heeft, de halve achterkant van de gsm was toen de accu:
                              Last edited by ; 10/11/2014, 11:01.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Ik vind die Tesla x prachtig, mocht ik iets elektrisch willen stond hij nr 1 op mijn lijstje. Enkel die vleugeldeuren vind ik niet mooi en onhandig. Ik snap het nuttige er niet van.
                                In een smalle garage lijken vleugeldeuren toch ferm handig.
                                30 jaar Mr Yuge!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                  electrische wagens kunnen ook regeneratief remmen (de wielen electrisch afremmen en de energy in de accu steken). MAAR, als ik het dan toch zou geloven, dan is mijn oude golf dus NIET extra vervuilend dan een nieuwe wagen? mijn auto is namelijk lichter dan een huidigere, dus ik heb minder remmen nodig en dunnere banden.
                                  wanneer krijg ik mijn premie om met men oud geval door te blijven rijden?
                                  Premies voor oude autos stimuleren niet bepaald bepaalde industrieen. Wat mij betreft is dat een legitiem argument, al wordt er wel erg discreet over gedaan.
                                  30 jaar Mr Yuge!

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                                    In een smalle garage lijken vleugeldeuren toch ferm handig.
                                    Dat wel ja, maar het is vooral de hoogte van de garage die een probleem zal geven met de vleugeldeuren.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • Ik vraag me toch af of een smalle garage genoeg plaats biedt om de vleugeldeuren te openen.

                                      Plus op een parking, als er een egoïst vlak naast uw Tesla X geparkeerd staat en ge kunt uw vleugeldeuren niet openen, dan kunt ge niet terug instappen. Met conventionele deuren is het enigszins nog mogelijk om in te stappen.

                                      Comment


                                      • Als ik het goed zie op foto's, dan zijn de voordeuren gewone deuren en de achterdeuren vleugeldeuren.

                                        Maar als je ziet met hoe weinig ruimte die vleugeldeuren al open gaan, met zo weinig ruimte kan je bij gewone deuren echt nooit instappen.
                                        Last edited by knight-rider; 12/11/2014, 01:49.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment

                                        Working...
                                        X