Ja, in NL zijn ze wat betreft een pak voor op BE.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ELEKTRISCHE WAGENS Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk BerichtenNet terug van Amsterdam, onvoorstelbaar hoeveel plugin hybrid/EV's je daar tegenkomt. Op 2 en een halve dag minstens 20 Model S-en
In elke straat staan wel oplaadpalen en denk dat aan 80% van de laadpalen dat we tegenkwamen minstens 1 auto stond op te laden.
Very impressive.
Top drie
-Mitsubishi Outlander PHEV
-Volvo V60 plug-in
-Tesla-S
Sent from my iPhone using TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Ik denk dat de grote meerderheid van de mensen zo een vleugeldeuren niet open krijgt in zijn garage.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Ik vind die Tesla x prachtig, mocht ik iets elektrisch willen stond hij nr 1 op mijn lijstje. Enkel die vleugeldeuren vind ik niet mooi en onhandig. Ik snap het nuttige er niet van. Iemand van jullie wel die weet wat hier zo innovatief aan is? Maar om nu te zeggen dat ik hem niet zou kopen omwille van die deuren... in mijn geval zou het eerlijker zijn te zeggen dat ik hem niet zal kopen wegens toch vrij duur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten3,52 l diesel kost overigens stukken meer dan € 4,4 als je er de toekomstige kosten voor de behandeling van stoflong, ademhalingsstoornissen en allerlei kankers bijtelt...
Comment
-
internationale literatuur en eigen data.
ik lees: t internet en hetgeen hem zelf denkt
electrische wagens kunnen ook regeneratief remmen (de wielen electrisch afremmen en de energy in de accu steken).
MAAR, als ik het dan toch zou geloven, dan is mijn oude golf dus NIET extra vervuilend dan een nieuwe wagen? mijn auto is namelijk lichter dan een huidigere, dus ik heb minder remmen nodig en dunnere banden.
wanneer krijg ik mijn premie om met men oud geval door te blijven rijden?
eens men zijn electrische auto thuis kan opladen dmv zonnepanelen, windmolens, .... zullen die wel properder zijn. vergeet niet dat electrische wagens nu nog in hun kinderschoenen staan terwijl verbrandsmotoren al 100jaar geoptimaliseerd werden. kijk maar eens wat een 3.0D produceerde in 1970 en wat een 1.5tdci nu doet.
of een 3.0V6 uit 1970 (130pk) en een 1.0ecoboost van nu (125kp).
Comment
-
fcapri: bij deze studie houden ze geen rekening met de fijn stof die de geproduceerde elektriciteit theoretisch uitgestoten zou hebben. Hier zeggen ze gewoon: een elektrische auto is zwaarden dus stoot x keer meer fijn stof uit.
Wel opvallend dat ze voor benzineauto's het gemiddelde verbruik opgegeven door de fabrikant gebruiken, terwijl dit al niet juist is in echte situaties en bovendien in stadsverkeer ook ettelijke malen hoger ligt. Dat elektrische wagens regeneratie hebben wordt slechts vermeld in een voetnoot...
En hij besluit dan dat hij de fiscale voordelen voor elektrische wagens herzien moeten worden, belachelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichteninternationale literatuur en eigen data.
ik lees: t internet en hetgeen hem zelf denkt
electrische wagens kunnen ook regeneratief remmen (de wielen electrisch afremmen en de energy in de accu steken).
MAAR, als ik het dan toch zou geloven, dan is mijn oude golf dus NIET extra vervuilend dan een nieuwe wagen? mijn auto is namelijk lichter dan een huidigere, dus ik heb minder remmen nodig en dunnere banden.
wanneer krijg ik mijn premie om met men oud geval door te blijven rijden?
eens men zijn electrische auto thuis kan opladen dmv zonnepanelen, windmolens, .... zullen die wel properder zijn. vergeet niet dat electrische wagens nu nog in hun kinderschoenen staan terwijl verbrandsmotoren al 100jaar geoptimaliseerd werden. kijk maar eens wat een 3.0D produceerde in 1970 en wat een 1.5tdci nu doet.
of een 3.0V6 uit 1970 (130pk) en een 1.0ecoboost van nu (125kp).
alleen de productie en vooral opslag van elektriciteit blijft achter.
al durf ik dit betwijfelen wat de impact betreft tov het ontginnen van aardolie en transport....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenOp het hln in de commentaren staat een berekening waarbij een elektrische auto volgens deze persoon €20 per 100 km zou kosten.
tesla heeft een 375V 60Ah of 85Ah accu. de 85Ah accu is dus ruwweg 32kWh (375V * 85Ah).
opladen met 400V 63A zou dus slechts 1,5uur duren ipv 5uur zoals die beweerd (de 60Ah opladen met 63A is dus minder dan een uur).
1kwh kost zo een 0,15€ (nacht) en 0,25€ (dag). 32kWh is dus 8€.
met zo een volle 85Ah accu rijd de tesla 410km en geen 100km zoals die beweerd. komt op 2€/100km uit. met zonnepanelen of snachts laden wordt het nog goedkoper
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenElektrische motoren zijn ook al lang geoptimaliseerd voor andere toepassingen...
alleen de productie en vooral opslag blijft achter.
dan nog een heleboel research om regeneratie optimaal te laten verlopen zodat je elke joule energie terugwind bij het afremmen.
verder staat de fuel cell ook nog in zijn kinderschoenen.
kijk maar eens naar de joekel van een battery die een GSM 15jaar terug had, en wat een nieuwe smartphone doet met zo een kredietkaart batterijtje. voor de jongere generatie die dat gemist heeft, de halve achterkant van de gsm was toen de accu:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIk vind die Tesla x prachtig, mocht ik iets elektrisch willen stond hij nr 1 op mijn lijstje. Enkel die vleugeldeuren vind ik niet mooi en onhandig. Ik snap het nuttige er niet van.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenelectrische wagens kunnen ook regeneratief remmen (de wielen electrisch afremmen en de energy in de accu steken). MAAR, als ik het dan toch zou geloven, dan is mijn oude golf dus NIET extra vervuilend dan een nieuwe wagen? mijn auto is namelijk lichter dan een huidigere, dus ik heb minder remmen nodig en dunnere banden.
wanneer krijg ik mijn premie om met men oud geval door te blijven rijden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenIn een smalle garage lijken vleugeldeuren toch ferm handig.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Ik vraag me toch af of een smalle garage genoeg plaats biedt om de vleugeldeuren te openen.
Plus op een parking, als er een egoïst vlak naast uw Tesla X geparkeerd staat en ge kunt uw vleugeldeuren niet openen, dan kunt ge niet terug instappen. Met conventionele deuren is het enigszins nog mogelijk om in te stappen.
Comment
-
Als ik het goed zie op foto's, dan zijn de voordeuren gewone deuren en de achterdeuren vleugeldeuren.
Maar als je ziet met hoe weinig ruimte die vleugeldeuren al open gaan, met zo weinig ruimte kan je bij gewone deuren echt nooit instappen.Last edited by knight-rider; 12/11/2014, 01:49.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Ik moet knight rider gelijk geven
Met gewone deuren kom je nooit in die wagen
Comment
Comment