Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
    Spijtig blijft de autonomie van een electrisch voertuig. Mijn vriend heeft een tesla model s. Eens mee gereden. De autonomie was gedeeld door vier van wat de auto bij instap beloofde!!
    Aan 110 km/u belooft Tesla een realistische 500 km rijbereik met een P100D, en die is dan ook effectief haalbaar; aan 180 km/u zakt dat inderdaad naar 250 a 300 km. Snel optrekken heeft veel minder invloed op de autonomie dan de maximale snelheid, dus vraag ik me af hoe jij dan wel gereden hebt?
    Als je bovendien een beetje gespeeld hebt met het 'bereik per oplaadbeurt' op de Model S homepage, dan weet je dat je zo'n gedrag kan verwachten. Kom eens met concrete cijfers: hoeveel was er beloofd, op basis van welke parameters en hoeveel heb jij effectief gehaald?

    Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
    Als je paar keer stevig optrekt tot boven de 200 en navenant remt met de remmen ipv van de recuperatie technologie is het liedje snel uit hoor.
    Klopt, om op circuit te rijden is de standaard Tesla niet geschikt. Als het gaat over meerdere keren 0-200-0 op de openbare weg, dan denk ik dat jij niet geschikt bent voor de openbare weg, en al zeker niet met een krachtige auto als de Tesla.

    Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
    Ik leg iedere week minstens een maal 250 km heen en terug af naar onze vestiging in het buitenland en vroeg aan tesla of dat zou lukken met een van hun modellen tegen gemiddeld 160 en paar keer stevig optrekken vanaf 90 ( achter een vrachtwagen op de snelweg...).
    Bij welk verkooppunt was dat dan wel en naar welke auto heb je gevraagd? Met een Model S 100D is dat geen enkel probleem...

    Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
    Hebben dan uiteindelijk een hybride gekozen welke zeer redelijke prestaties neerzet en blijft rijden tegen hoge snelheid
    En welke hybride mag dat dan wel zijn?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
      Ik leg iedere week minstens een maal 250 km heen en terug af naar onze vestiging in het buitenland en vroeg aan tesla of dat zou lukken met een van hun modellen tegen gemiddeld 160 en paar keer stevig optrekken vanaf 90 ( achter een vrachtwagen op de snelweg...).
      Misschien moet je je eens vragen stellen bij je rijstijl, de meesten hier doen dat al.
      250km kan je gemakkelijk doen met een Tesla S. Ik neem aan dat je geen 250km rijdt om daar een uurtje te zijn en dan terug te rijden, dus zal je hem daar ook kunnen opladen.
      Gemiddeld 160? Dat is dan hopelijk toch in Duitsland want nergens anders mag je dat. Laatste keren dat ik in Duitsland reed, kon ik geen 50km aan een stuk 160 rijden wegens wegenwerken. Het verbruik van mijn dieselwagen viel me toch ook ferm tegen aan die snelheden.
      Uiteindelijk dus rustig 130-140 gaan rijden. Amper later op mijn bestemming met veel lager verbruik. Moet je misschien ook eens proberen.

      enne, die hybride? Boven de 120 heb je weinig aan die hybride. Bij mijn weten werkt de elektromotor bij de meeste hybrides enkel onder de 120 (ongeveer) en bij geen enkele boven de 160. Porsche 918 en zo uitgezonderd.

      Comment


      • Het was een model s 85d maar met een sportieve rijstijl haal je daar belange geen 250 km mee hoor de topsnelheid was ook begrensd op 210 km per uur. De 100 heb ik nog nier getest en als die nieuw is zal die misschien wel 250 km autonomie hebben maar zoals je zelf zegt kan je zelden blijven doorrijden en moet je vaak remmen en weer optrekken tegenwoordig. Nu als het niet druk is kan je op langere trajecten wel degelijk een verschil maken. Nl kan je een derde van de google maps tijden erafhalen

        Comment


        • Toch wel 2 opvallende berichten op Elektrek.co:
          - 45% van nieuwe wagens vorige maand in Noorwegen zijn elektrisch. Met hybrides bijgeteld komt men aan 60% (https://electrek.co/2018/10/01/elect...-norway-tesla/)
          - Tesla zou 53.000 Model 3 geproduceerd hebben tijdens Q3 en in totaal 80.000 auto's. (https://electrek.co/2018/10/01/tesla...eries-crazier/)

          Ik denk dat er heel wat Tesla shorters pijn gaan lijden...

          Comment


          • Toch benieuwd wat die teslabatterijen bij vriesweer gaan doen
            onze i8 is nu twee en een half jaar en autonomie is nog maar16 km volgeladen electrisch. Als je echt sportief rijdt zuiver electrisch is dat nog 7 a8 km en dat ondanks begrenzing op 130 pk electrisch en 115 km per uur. Bmw beloofde 31 km Het kan zijn dat de tesla betere batterijen heeft maar net zoals bij een gsm is mijn ervaring dat de capaciteit na twee jaar afneemt. Ten andere tesla raadt aan om de batterij maar tot 80 a 85 procent op te laden om de batterijduur te verlengen. Enkel sporadisch voor lange ritten tot 100 procent te laden. Maar dus ook hier 20 procent minder autonomie. Nu ik heb voor alle duidelijkheid niks tegen electrische autos heel weinig mensen rijden 500 km op een dag en dat twee soms drie keer per week dus voor 99 procent van de bevolking is een tesla of ander electrisch voertuig de ideale ecologische en sportieve oplossing. Als je in vlaanderen rijdt en van de ene fille in de andere kachelt is electriciteit ook een zegen zowel voor verbruik als gebruiksgemak.

            bij de i8 zorgt de electrische motor voor een iets lager verbruik en voor een romige koppelcurve. Het is een leuk technologische experiment maar hij is duur en de banden zijn te smal voor een echt sportief rijgedrag. Het risico op aquaplanning is beperkt dus ideaal voor regenweer. Praktisch is hij ook al helemaal niet. Moeilijke instap en verwaarloosbare koffer. Alle vrouwen zijn zot van de vleugeldeuren. Dat is natuurlijk een niet te onderschatten pluspunt!

            Comment


            • Batterijen van Tesla worden op de juiste temperatuur gehouden (wat ook energie kost natuurlijk)
              Leaf bvb die heeft dat niet en daar koude of hitte een grote invloed op de batterij, bij een Tesla is dit veel minder.
              Autoweek klokje rond: Tesla met 271.000km op 3 jaar: https://www.autoweek.nl/video/tesla-...m-klokje-rond/
              2dehands Tesla te koop met 420.000km op 4 jaar: https://www.autowereld.nl/tesla/mode...0/details.html

              Batterij capaciteit van Tesla S over de jaren:

              Comment


              • Michel?


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
                  Toch benieuwd wat die teslabatterijen bij vriesweer gaan doen
                  onze i8 is nu twee en een half jaar en autonomie is nog maar16 km volgeladen electrisch.
                  Ik zou me eerder zorgen maken over hoe lang ik 230 pk kan blijven halen uit een 1.5l 3-cylindertje, dan over de levensduur van de Tesla batterijen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten

                    Ik zou me eerder zorgen maken over hoe lang ik 230 pk kan blijven halen uit een 1.5l 3-cylindertje, dan over de levensduur van de Tesla batterijen.
                    lol

                    Comment


                    • Ja ik wacht eigenlijk wanneer die 1500 het begeeft dan kan ik er iets deftigs in bouwen

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
                        Toch benieuwd wat die teslabatterijen bij vriesweer gaan doen
                        onze i8 is nu twee en een half jaar en autonomie is nog maar16 km volgeladen electrisch. Als je echt sportief rijdt zuiver electrisch is dat nog 7 a8 km en dat ondanks begrenzing op 130 pk electrisch en 115 km per uur. Bmw beloofde 31 km Het kan zijn dat de tesla betere batterijen heeft maar net zoals bij een gsm is mijn ervaring dat de capaciteit na twee jaar afneemt. Ten andere tesla raadt aan om de batterij maar tot 80 a 85 procent op te laden om de batterijduur te verlengen. Enkel sporadisch voor lange ritten tot 100 procent te laden. Maar dus ook hier 20 procent minder autonomie. Nu ik heb voor alle duidelijkheid niks tegen electrische autos heel weinig mensen rijden 500 km op een dag en dat twee soms drie keer per week dus voor 99 procent van de bevolking is een tesla of ander electrisch voertuig de ideale ecologische en sportieve oplossing. Als je in vlaanderen rijdt en van de ene fille in de andere kachelt is electriciteit ook een zegen zowel voor verbruik als gebruiksgemak.

                        bij de i8 zorgt de electrische motor voor een iets lager verbruik en voor een romige koppelcurve. Het is een leuk technologische experiment maar hij is duur en de banden zijn te smal voor een echt sportief rijgedrag. Het risico op aquaplanning is beperkt dus ideaal voor regenweer. Praktisch is hij ook al helemaal niet. Moeilijke instap en verwaarloosbare koffer. Alle vrouwen zijn zot van de vleugeldeuren. Dat is natuurlijk een niet te onderschatten pluspunt!
                        Je moet een auto gebruiken waarvoor die gemaakt is.
                        Tesla en i8 zijn geen auto's voor het circuit, en wat jij op de weg doet zal je niet lang volhouden, want je gaat je rijbewijs vroeg of laat verliezen.

                        Een Tesla continu gebruiken als sportwagen is als bomen willen zagen met een springzaag. Het gaat efkes, en dan is het gedaan.

                        De openbare weg is ook niet gemaakt om veel plezier te hebben. Ga U wat amuseren op circuit, en liefst met een moto. Als je dan te gek doet zal je het wel voelen.

                        Comment


                        • Nee das waar op de openbare weg in belgie valt niet veel plezier meer te rapen. Alleen is circuit zo weinig toegankelijk: duur, sletig voor je materiaal, weinig open voor ne werkende mens en relatief lage snelheid. Maar ik steun je visie wel er zouden veel circuits moeten bij komen

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
                            Toch benieuwd wat die teslabatterijen bij vriesweer gaan doen
                            onze i8 is nu twee en een half jaar en autonomie is nog maar16 km volgeladen electrisch. Als je echt sportief rijdt zuiver electrisch is dat nog 7 a8 km en dat ondanks begrenzing op 130 pk electrisch en 115 km per uur. Bmw beloofde 31 km Het kan zijn dat de tesla betere batterijen heeft maar net zoals bij een gsm is mijn ervaring dat de capaciteit na twee jaar afneemt. Ten andere tesla raadt aan om de batterij maar tot 80 a 85 procent op te laden om de batterijduur te verlengen. Enkel sporadisch voor lange ritten tot 100 procent te laden. Maar dus ook hier 20 procent minder autonomie. Nu ik heb voor alle duidelijkheid niks tegen electrische autos heel weinig mensen rijden 500 km op een dag en dat twee soms drie keer per week dus voor 99 procent van de bevolking is een tesla of ander electrisch voertuig de ideale ecologische en sportieve oplossing. Als je in vlaanderen rijdt en van de ene fille in de andere kachelt is electriciteit ook een zegen zowel voor verbruik als gebruiksgemak.

                            bij de i8 zorgt de electrische motor voor een iets lager verbruik en voor een romige koppelcurve. Het is een leuk technologische experiment maar hij is duur en de banden zijn te smal voor een echt sportief rijgedrag. Het risico op aquaplanning is beperkt dus ideaal voor regenweer. Praktisch is hij ook al helemaal niet. Moeilijke instap en verwaarloosbare koffer. Alle vrouwen zijn zot van de vleugeldeuren. Dat is natuurlijk een niet te onderschatten pluspunt!
                            Met mijn Model S 100d met 21" wielen, heb ik nu een gemiddeld verbruik van 220Wh, en op de snelweg aan 126 km/u kom ik aan 200Wh. Ik heb dezelfde Tesla S 100d, ook met 21'ers, gehad begin december om 'm 4 dagen uitgebreid te kunnen testen. De temperatuur was toen overdag net onder het vriespunt, en kwam toen op een gemiddeld verbruik van 260Wh, en op de snelweg 230Wh, wat 15% meer is.

                            Nu kan ik dus vlot 450km rijden, terwijl dat in de winter net onder de 400km zal zijn.
                            OO 00 OO

                            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                            Comment


                            • ik rij sinds 18 maanden electrisch.wat mij betreft,
                              nooit meer zo een stinkende lawaaimachine aan men deur.
                              zoals steeds is onbekend onbemind,maar wat mij het meeste opvalt is de hoop onzin en vooroordelen die uitgekraamd wordt ,
                              mannekes informeer u eerst eens degelijk en probeer eens iets uit ,.t'is net als meestal,diegene die het nooit hebben geprobeert
                              weten best hoe de vork aan de steel zit.
                              op alle argumenten tegen ga ik niet eens reageren,weet alleen dat wanneer alle geld dat in ontwikkeling van die verpestende brandstofwagens gestoken is,in electrisch gestoken wordt
                              we allang geen mileuprobleem meer hadden.
                              wanneer alle geld dat olierampen al gekost hebben idem dito.

                              Comment


                              • Ja das waar maar vergeet niet dat we olie voor veel en veel meer gebruiken dan alleen om autos te laten rijden. Ik ben zelf ook een dieselhater en heb in mijn leven nog maar 3 maand een diesel in mijn bezit gehad en das al 22 jaar geleden. Als we de wereld willen redden dan moeten we een globaal plan maken met heel de wereld waarbij ook de impact op de economie in rekening wordt gebracht. Nu zie je dat links en groen met oogkkeppen op absoluut de economie wil opofferen voor het milieu en rechts en blauw ook met oogkleppen op het milieu wil opofferen voor de economie. Uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde namelijk een properder, veiliger en gezondere wereld en een bloeiende economie die lokaal blijft. Immers als je hier de electriciteit pokkeduur maakt door de oversubsidie van idiote zonnepanelen dan verhuist de economie naar elders waar er geen milieubeleid is. Zijn we dan beter af?? Een beleid dat de wereld redt door te bestraffen en te belasten zal het nooit halen. Mensen en vooral ondernemers zullen niet ophouden te bestaan. Ze zullen enkel de economie verplaatsen naar waar er geen regels zijn. Daarom moeten we objectief en wetenschappelijk kijken naar wat de meest betaalbare en properste oplossing is. Als ik experten hoor ligt de toekomst op korte termijn bij thorium centrales en op middellange termijn bij kernfusie maar die twee zijn om een of andere reden compleet taboe en daar wordt niet over gesproken. Men zou dus vol in deze technologien moeten investeren ipv alles vol te leggen met lelijke en inefficiente zonnepanelen en giga windmolens. Dan wordt de co2 nul de voorziening niet afhankelijk van wind en zon en blijft de prijs interessant. Maar ik zie alleen dwaze en vooral dure pleisters op een houten been vandaag. Als individu kan je dit onmogelijk organiseren


                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                Comment


                                • kernfusie is geen taboe

                                  er wordt zelfs nu een testreactor gebouwd in frankrijk. Kost alleen op dit moment pokkeduur. Zonnepaneelbezitters moet ge niet haten. Op zonnige dagen kunnen die deze winter het verschil maken tussen afschakeling of gewoon normaal blijven doen. Subsidie krijgen die al lang niet meer, integendeel men moet ervoor betalen. En dat terwijl ik de stroom op het net zet (en ervoor betaal) en mijn buurman de stroom afneemt (en ervoor betaalt). Iemand wordt er beter van, maar al lang niet meer de bezitter van de zonnepanelen.
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment


                                  • Tuurlijk betaal je om jouw stroom op het net te zetten. Het is ook uw net niet hee. Ik moet ook betalen om mijn remorque steengruis in het containerpark te lozen hoor. Wie van iets overschot heeft, betaalt ervoor om het kwijt te geraken.
                                    Misschien moet je zelf je eigen net leggen met je buur, probeer het zo eens, dan kun je rechtstreeks aan hem aanrekenen ;-)

                                    Comment


                                    • ik heb er geen probleem mee dat ik betaal om op het net te zetten, maar de stroom die ik produceer wordt verbruikt door iemand anders (ook geen probleem) die dat betaalt aan zijn leverancier. Iemand wint erbij en het is zeker niet de consument.
                                      Ik zal blij zijn als de slimme meter er komt. Dubbel aantal panelen op het dak en batterij.
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • Inderdaad, zonnepanelen en wind-energie zijn geen dure en zeker geen "idiote" energie. Maar wat men hier natuurlijk wel vergeet, is dat deze maar kleine onderdeeltjes zijn van een groter geheel.

                                        Dus naast dat er inderdaad een bepaald maximum is aan zonne-energie of wind-energie bestaat de rest van de oplossing hiervoor ook uit meerdere delen. Zo is het bv. belangrijk dat Europa meer begint te investeren in zijn gehele elektriciteitsnetwerk en capaciteit. Op dit moment loopt er stroom, opgewekt door windmolens in Noord Duitsland, door Polen en door Nederland/België naar het Zuiden van Duitsland omdat het hoogspanningsnetwerk in Duitsland dit niet op zijn eigen gedragen krijgt.

                                        Als het gehele Europese netwerk beter afgestemd word, lost dit al een groot deel van het probleem op en kan er in zijn totaal een groter geheel aan zonne en wind-energie benut worden. Over een groter oppervlakte verspreid zal het sneller ergens wel bewolkt en ergens niet bewolkt zijn. Ergens meer waaien en ergens minder. Door dit groter geheel aan elkaar te koppelen zijn de pieken (in zijn totaliteit) kleiner en is het geheel stabieler, in zijn totaliteit.

                                        Daarnaast is er ook nog de mogelijkheid om in te zetten op het opbouwen van reserves. Dit kan op verschillende manieren, niet alleen op basis van batterijen. Waterstof is bv. een manier op energie op te slaan. Nadeel is natuurlijk dat elke manier van opslag ook een bepaald "energie-verlies" heeft, bij elke omzetting. Maar sowieso beter dan het te moeten verstoken door bv. de lichten aan te zetten op de autostrade

                                        Comment


                                        • @ medihummer,
                                          natuurlijk hebben we olie voor veel meer zaken nodig dan voor vervoer,maar laat ons tenminste al beginnen met de zaken waar we het kunnen uitschakelen.
                                          een dieselhater wil ik mezelf niet noemen,ik heb zelf nooit een diesel gehad,maar wel omdat ik nooit overtuigd ben geweest dat ik er een voordeel mee doe(mijn situatie)
                                          de prijs aan de pomp is maar een deel van de uiteindelijke kost.
                                          en ja globaal,heel de wereld...,inderdaad mooi,maar we komen nog niet eens overeen onder landgenoten.......
                                          wanneer we moeten wachten op iedereen gebeurt er niets.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X