Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    ik heb er geen probleem mee dat ik betaal om op het net te zetten, maar de stroom die ik produceer wordt verbruikt door iemand anders (ook geen probleem) die dat betaalt aan zijn leverancier. Iemand wint erbij en het is zeker niet de consument.
    Ik zal blij zijn als de slimme meter er komt. Dubbel aantal panelen op het dak en batterij.
    Met deze nuance dat er in veel gevallen stroom geproduceerd wordt door zonnepanelen en windmolens op ogenblikken dat er geen vraag is, dan is het enig effect dat de tellers omgekeerd omgekeerd draaien (wel een voordeel voor de prosumenten...).
    Bij windstil en in de nacht is de hulp van deze bronnen dus nihil, terwijl er wel vraag is (o.m om de verwarmingstoestellen en de electrische wagens (!!) op te laden )
    Vandaar de blijvende nood aan traditionele centrales...ook horen de ecologisten dat niet graag !

    Comment


    • Mannen niet zeveren een megawatt kost 55 euro in productie maar ik en wij allemaal betalen 280 euro. En dat is ongeveer het dubbele van tien jaar geleden. Dus stop met die zever dat groen niks kost. Groene stroom stelt in productie niks voor dus kom niet af dat de zonnepanelen van die partikulieren de afschakeling gaan verhinderen ten andere het tekort zal tussen vijf en acht ‘s avonds zijn dan heb je aan zonnepanelen geen flikker in de winter. Ten andere die ridicule certificaten moeten we nog tien jaar lang uitbetalen

      In plaats van elk ons individueel paneeltje in een slechte hoek en slechte orientatie te plaatsen hadden we beter grote parken in ideale omstandigheden geplaatst als we toch echt zonne energie moeten hebben

      Wat ik bedoel met globaal plan is dat we met alle strekkingen samen tot een consensus komen en niet per legislatuur en per regio een eigen kortzichtig beleid uitstippelen. Nu wordt ecologie vaak misbruikt om een belasting te kunnen heffen


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment


      • hoewel ik vind dat deze discutie niet thuishoort op een autoforum toch nog even dit,
        ik hoop dat er nog vele individuele paneeltjes,en andere toepassingen,komen voor de produktie en of opslag,al was het alleen maar om uiteindelijk een beetje los te komen van die wurgende grote producenten die ons al jaren bedriegen.
        vroeger was het vooral de olielobby,nu komt daar inderdaad de electriciteitslobby,lees electrabel en andere engie's die alleen maar geld uit onze zakken halen,zoals voor die domme kerncentrales die we ondertussen al vele malen afbetaald hebben en ons nog veel geld gaan kosten.
        elk priveinitiatief is een stap in de goede richting,hoewel we er uiteraard nog lang niet zijn.
        niets doen is achteruitgaan,altijd zo geweest

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

          Met deze nuance dat er in veel gevallen stroom geproduceerd wordt door zonnepanelen en windmolens op ogenblikken dat er geen vraag is, dan is het enig effect dat de tellers omgekeerd omgekeerd draaien (wel een voordeel voor de prosumenten...).
          Bij windstil en in de nacht is de hulp van deze bronnen dus nihil, terwijl er wel vraag is (o.m om de verwarmingstoestellen en de electrische wagens (!!) op te laden )
          Vandaar de blijvende nood aan traditionele centrales...ook horen de ecologisten dat niet graag !
          daarom de nood aan batterijen bij die mensen welke zonnepanelen hebben. Kan makkelijk via uw elektriciteitsleverancier voorzien worden. Die kan dan op die manier pieken in het stroomnetwerk vermijden en wordt het daardoor minder noodzakelijk om nog extra centrales bij bouwen. Die extra centrales dienen uiteindelijk enkel en alleen om het piekverbruik op te vangen en niets meer. Gedurende de rest van de dag en nacht is er stroom teveel. Omwille van mijn zonnepanelen draaien hier de stroomverbruikers overdag en niet zoals bij zovelen op momenten waar er net veel stroomvraag is.
          Elektrische auto's kunnen via een slim netwerk thuis makkelijk worden gebruikt om net wanneer de stroomvraag het hoogst is, het huis van stroom te voorzien. Is de piek voorbij, laat dan opnieuw de auto opladen. Kan allemaal zo makkelijk verwezenlijkt worden.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
            Mannen niet zeveren een megawatt kost 55 euro in productie maar ik en wij allemaal betalen 280 euro. En dat is ongeveer het dubbele van tien jaar geleden. Dus stop met die zever dat groen niks kost. Groene stroom stelt in productie niks voor dus kom niet af dat de zonnepanelen van die partikulieren de afschakeling gaan verhinderen ten andere het tekort zal tussen vijf en acht ‘s avonds zijn dan heb je aan zonnepanelen geen flikker in de winter. Ten andere die ridicule certificaten moeten we nog tien jaar lang uitbetalen

            In plaats van elk ons individueel paneeltje in een slechte hoek en slechte orientatie te plaatsen hadden we beter grote parken in ideale omstandigheden geplaatst als we toch echt zonne energie moeten hebben

            Wat ik bedoel met globaal plan is dat we met alle strekkingen samen tot een consensus komen en niet per legislatuur en per regio een eigen kortzichtig beleid uitstippelen. Nu wordt ecologie vaak misbruikt om een belasting te kunnen heffen


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
            ge vergeet er wel bij te vertellen dat het nu 55€ kost. Ge vergeet er netjes bij te vertellen wat de echte kostprijs is: de vervuiling van de klassieke centrales, de afbraak als ze versleten zijn. Kerncentrales zoals ze nu zijn, zijn ook geen optie. Electrabel wordt vanuit de overheid verplicht om geld te voorzien voor de afbraak van de kerncentrales, maar ze zijn zich in allerlei bochten aan het wringen om dat niet te moeten doen. De kostrprijs loopt in de miljarden en als Electrabel de bal doorschuift kan de gewone consument hier weer voor opdraaien. En dan spreken we nog niet over het nucleair afval waarvan de wetenschappers in Mol nog altijd zich aan het afvragen zijn hoe men het nu deftig moet opslaan. Dat laatste geeft heel wat kopzorgen. Welk materiaal kan 10.000 jaren goed blijven om de nucleaire straling in te dijken? Hoe gaan we toekomstige generaties via simpele pictogrammen waarschuwen voor de gevaren van dit afval (want we weten niet wat de toekomst gaat brengen)? Hoe gaan we vermijden dat toekomstige regimes dit afval gaan misbruiken?
            Ligt gij misschien niet wakker van, maar dat zijn wel de gevaren van nucleaire energie.
            Als een windmolen het loodje legt, dan staan de kranten er vol van. Maar uiteindelijke slachtoffers? Nul komma nul.
            Kernramp in Fukushima: de ramp is nog steeds niet afgewend. Reactor gebouw vier, waar de gebruikte uranium staven worden opgeslagen, is nog altijd zeer onstabiel. Waar de gebouwen vroeger bestand waren tegen zware aardbevingen, is dit gebouw het niet meer. Japan ligt in de 'Ring of Fire' en het is niet de vraag of er een aardbeving komt maar wanneer. Als dit gebeurd in Fukushima, is er een zeer reële kans dat het koelcircuit van gebouw vier komt droog te staan en dus ook de uranium staven. Door contact in de lucht 'branden' die op zonder dat men er iets aan kan doen. Wereldwijde gevolgen: aantal kankers maal 4.
            Ge kunt uw ogen dichtdoen, maar als ge alle cijfers en feiten in overweging neemt, is de manier waarop we nu bezig zijn NIET goed.
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

              daarom de nood aan batterijen bij die mensen welke zonnepanelen hebben. Kan makkelijk via uw elektriciteitsleverancier voorzien worden. Die kan dan op die manier pieken in het stroomnetwerk vermijden en wordt het daardoor minder noodzakelijk om nog extra centrales bij bouwen. Die extra centrales dienen uiteindelijk enkel en alleen om het piekverbruik op te vangen en niets meer. Gedurende de rest van de dag en nacht is er stroom teveel. Omwille van mijn zonnepanelen draaien hier de stroomverbruikers overdag en niet zoals bij zovelen op momenten waar er net veel stroomvraag is.
              Elektrische auto's kunnen via een slim netwerk thuis makkelijk worden gebruikt om net wanneer de stroomvraag het hoogst is, het huis van stroom te voorzien. Is de piek voorbij, laat dan opnieuw de auto opladen. Kan allemaal zo makkelijk verwezenlijkt worden.
              De batterijen zijn tegelijkertijd de oplossing en het probleem... ze zijn nodig om de distorsie tussen de productie en het verbruik op te vangen, maar ze zijn nog altijd te duur om op zeer grote schaal gebruikt te worden. De solid state batterijen zijn al 15 jaar aangekondigd... voor binnen de 5 jaar. Ik zal er beginnen in geloven als ze er zijn en goedkoop genoeg worden om veralgemeend te worden. Anders gaat de hype over electrische wagen onvermijdelijk uitdoven.

              Comment


              • ze zijn nog duur, maar ook hun prijs is toch ondertussen al gezakt. Daarom: in samenwerking met uw energieleverancier. Jij betaalt deel, hij ook (om de kostprijs van centrale te vermijden). Win win voor beide partijen.
                En om eerlijk te zijn, de prijs is nog geeneens zo gek duur meer. Ik zie ondertussen prijzen tussen 4000 en 7000€. Auto, reisjes, gsm's kunnen we allemaal veel geld aan geven. Maar geld voor een batterij die 20 jaar meegaat... how how.
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • Ik denk dat je toch de zaak met roze brillen bekijkt...
                  hoe lang de prijs van een electrische wagen niet daalt tot op het niveau van de “fossiele” modellen zal de koper blind blijven staren op de catalogusprijs
                  rekenen doet Jan met de pet niet, kijk hoe lang dieseltjes voort werden verkocht omdat mazout goedkoper was aan de pomp...

                  Comment


                  • @ FLAPPY dit is nu eens de verstandigste opmerking die ik hier al gelezen heb,groot gelijk,hoewel niet voor iedereen haalbaar natuurlijk

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      ze zijn nog duur, maar ook hun prijs is toch ondertussen al gezakt. Daarom: in samenwerking met uw energieleverancier. Jij betaalt deel, hij ook (om de kostprijs van centrale te vermijden). Win win voor beide partijen.
                      Tja, dat gaat hoogstwaarschijnlijk pas interessant worden als digitale meters en flexibel tarief hun intrede doen.
                      Ik denk dat dat wel eens vrij snel kan gaan gebeuren als ik zo hoor wat de VREG daarover zegt.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        Ik denk dat je toch de zaak met roze brillen bekijkt...
                        hoe lang de prijs van een electrische wagen niet daalt tot op het niveau van de “fossiele” modellen zal de koper blind blijven staren op de catalogusprijs
                        rekenen doet Jan met de pet niet, kijk hoe lang dieseltjes voort werden verkocht omdat mazout goedkoper was aan de pomp...
                        ik bekijk het helemaal niet met een roze bril. Ik moet in tegendeel lijdzaam toezien hoe men vastgeroest blijft in oude gewoontes. Klagen hoort daar ook bij. Maar dat klagen is dan blijkbaar nog altijd 'beter' dan een oplossing te zoeken. Dat ge daarbij wat gewoontes moet wijzigen is onvermijdbaar, maar dat wil daarom niet zeggen (in tegenstelling tot wat de meeste mensen denken) dat je daarbij opofferingen moet doen.
                        Als ik naar mijn eigen situatie kijk: vroeger zat ik aan 4500 kw/h verbruik op jaarbasis terwijl dat nu iets meer dan 3000 is. Een paar slechte gewoontes heb ik veranderd, geinvesteerd in elektro dat een lager verbruik geeft, lampen geleidelijk aan vervangen door led, wasmachine en afwasmachine aangesloten op het warm water (ipv dat de toestellen het water warm moeten maken). Vond het zelf straf dat ik tot zo'n verschil kon komen. Dat heeft er ook voor gezorgd dat ik minder zonnepanelen heb moeten leggen dan men eerst had aangeraden en daardoor ik 'maar' 36€ per maand prosumenten tarief moet betalen. Als ik hoor/lees wat anderen moeten betalen... tja op die manier gaat ge die installatie nooit terugverdienen (als dat al de bedoeling is).
                        Voor mijn verbruik zou zo'n thuisbatterij of een elektrische auto met terugkoppeling naar het huis ideaal zijn.
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

                          ik bekijk het helemaal niet met een roze bril. Ik moet in tegendeel lijdzaam toezien hoe men vastgeroest blijft in oude gewoontes. Klagen hoort daar ook bij. Maar dat klagen is dan blijkbaar nog altijd 'beter' dan een oplossing te zoeken. Dat ge daarbij wat gewoontes moet wijzigen is onvermijdbaar, maar dat wil daarom niet zeggen (in tegenstelling tot wat de meeste mensen denken) dat je daarbij opofferingen moet doen.
                          Als ik naar mijn eigen situatie kijk: vroeger zat ik aan 4500 kw/h verbruik op jaarbasis terwijl dat nu iets meer dan 3000 is. Een paar slechte gewoontes heb ik veranderd, geinvesteerd in elektro dat een lager verbruik geeft, lampen geleidelijk aan vervangen door led, wasmachine en afwasmachine aangesloten op het warm water (ipv dat de toestellen het water warm moeten maken). Vond het zelf straf dat ik tot zo'n verschil kon komen. Dat heeft er ook voor gezorgd dat ik minder zonnepanelen heb moeten leggen dan men eerst had aangeraden en daardoor ik 'maar' 36€ per maand prosumenten tarief moet betalen. Als ik hoor/lees wat anderen moeten betalen... tja op die manier gaat ge die installatie nooit terugverdienen (als dat al de bedoeling is).
                          Voor mijn verbruik zou zo'n thuisbatterij of een elektrische auto met terugkoppeling naar het huis ideaal zijn.
                          veel mensen hebben de tijd niet om na te denken zoals jij gedaan hebt. Ze zijn te druk bezig met belangrijk zijn op sociale media

                          Comment


                          • Ik ga het ook even hebben over mijn situatie...
                            Ik heb in volle oliecrisis gebouwd, dat was in 1974. De toekomst was toen ook electriciteit, maar met de kerncentrales die de Kw/u spotgoedkoop zouden maken. Sindsdien verwarm ik met electriciteit, maar ik betaal tegenwoordig daarvoor meer dan de helft meer dan met eenderwelk ander systeem. Ik word zelfs getaxeerd van een verkwister te zijn, terwijl de gebruiker van een Tesla die dezelfde energie uit dezelfde stekker gebruikt, als een held gezien wordt.
                            Tussen wat men op een bepaalde ogenblik vertelt en de realiteit van 25 jaar later is er meestal een hemelsbreed verschil. Pas op, 25 jaren zijn vlug voorbij... en je wordt dan zo zelf slachtoffer van een onverwachte evolutie.

                            Comment


                            • Koop u nen tesla, dan kunt ge tegen al uw vrienden zeggen, dat ge géén CO2 uitstoot

                              Comment


                              • Geen directe uitstoot, ja... Laat ons niet spreken over kernafval

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  Ik word zelfs getaxeerd van een verkwister te zijn, terwijl de gebruiker van een Tesla die dezelfde energie uit dezelfde stekker gebruikt, als een held gezien wordt.
                                  .
                                  da's eigenlijk wel een heel goeie opmerking

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                    Ik word zelfs getaxeerd van een verkwister te zijn, terwijl de gebruiker van een Tesla die dezelfde energie uit dezelfde stekker gebruikt, als een held gezien wordt.
                                    Troost u, als 'held' met 2 elektrische auto's en een warmtepomp, maar zonder zonnepanelen (dakorientatie niet goed) kon ik ook niet lachen met de turteltaks. Toch blijf ik ervan overtuigd dat elektriciteit de energiebron van de toekomst blijft ;-)

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten

                                      Troost u, als 'held' met 2 elektrische auto's en een warmtepomp, maar zonder zonnepanelen (dakorientatie niet goed) kon ik ook niet lachen met de turteltaks. Toch blijf ik ervan overtuigd dat elektriciteit de energiebron van de toekomst blijft ;-)
                                      Jij hebt minstens ingezien dat zonnepanelen bij jou inefficiënt zouden zijn. Het valt mij op hoe vaak ongeschikte daken toch met panelen volgepropt werden, waarvoor dus nutteloze kosten werden gedaan (dat is het probleem van de eigenaaar....) maar ook nutteloos subsidies en voordelen werden toegestaan.

                                      Comment


                                      • Ja inderdaad het zou veel efficienter zijn als de overheid de subsidie stak in zonneparken met ideale orientatie en onderhoud....of andere groene productie ipv iedereen zijn paneeltje en zijn installatie die dan overschot electriciteit op de meest ongewenste en onvoorspelbare momenten het net op sturen. Tijdens bouwverlof en goed weer moet Belgie electriciteit verkopen tegen negatieve prijs aan het buitenland. Anders wil niemand em.... in de donkere wintermaanden s avonds brengen ze niks op maar dan vindt iedereen dat ze wel recht hebben op stroomcontinuiteit. Dit is een systeem dat nooit zal werken of veel geld kosten om die flexibiliteit te bekostigen en de continuiteit zal geproduceerd worden met fossiele brandstoffen


                                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                        Comment


                                        • euhm, als de panelen niet goed staan, ze niet op een goed geïsoleerd dak staan, dan is het heel simpel: krijgt ge geen subsidie. Enfin, was toch het geval toen ik die van mij heb gezet.
                                          www.peugeotforum.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X